به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 12
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1390-5-13
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    1,588
    سطح
    22
    Points: 1,588, Level: 22
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    224

    تشکرشده 228 در 80 پست

    Rep Power
    23
    Array

    جوانکی در خارجه!

    با درود بر کاربران گرامی تالار و عذر خواهی پیشاپیش از طولانی شدن این نوشته و تشکر از شکیباییتان در خواندن و پاسخ دادن.
    پسری 27 ساله هستم که در یک کشور اروپایی مقیم هستم. حدود یک سال و نیم است که اینجا اقامت دارم. ابتدا در مقطع فوق لیسانس یک رشته ی تحصیلی قبول شدم ولی بعد از مدتی ادامه ندادم. و تصمیم گرفتم در یک رشته ی دیگر که بسیار مشکل است و تحصیل در آن سال ها طول می کشد تحصیل کنم به همین علت باید زبان کشوری را که در آن هستم کاملاً فرا گرفته تا بتوانم به اهدافم برسم و در این مسیر هستم و علت این انتخاب هم علاقه به این رشته و آینده نگری در مورد آینده ی شغلی و مالی است.

    این از مقدمه... مسئله اینجاست که بارها با خود فکر می کنم که شاید دیگر وقت آن رسیده که به ازدواج فکر کنم و با آرامشی که از این راه حاصل می شود تمرکز کامل خود را بر روی اهداف تحصیلی ام بگذارم.. البته تردید در این است که صبر بکنم تا حداقل یک سال و نیم دیگر تا زبان را تکمیل (زبانی غیر از انگلیسی و حداقل 10 بار مشکل تر از آن) و بعد در دانشگاه قبول شوم بعد با دستی پر و به قول معروف سنبه ی پر زور وارد میدان همسریابی شوم یا نه همین الان که به وجود یک همدم و عشق احتیاج دارم دست به کار شوم... مسئله یکم پیچیده ست و با اطلاعاتی که خواهم داد این پیچیدگی بر شما هم آشکار خواهد شد...

    در جایی که من هستم ایرانی نیست یعنی شاید باشد ولی بسیار انگشت شمار که اصلاً با سلیقه ی من جور نیست... به خارجی ها به علت شناختی که دارم می دانم نمی توان برای ازدواج و عشق پایدار دل بست. البته همه جا همه جور انسان هست اما سعی می کنم روی استثنائات سرمایه گذاری نکنم.. می ماند هموطنان داخل کشور و آنهایی که خارج هستند (یعنی درسایر کشورها)...

    قابل ذکره که من به هیچ دینی اعتقاد ندارم و فقط ملاکم خوب زیستن و تضییع نکردن حق دیگران و پرهیز از رفتارهاییست که خود نمی پسندم نسبت به خودم انجام شود.. البته همه ی عقایدم بر اساس مطالعه و آرام آرام شکل گرفته و برای دفاع از تفکراتم استدلال دارم که اینجا مجال بیانش نیست و اصلاً ضرورتی نداره. در مورد ایرانی های خارج می گفتم . باید بگم متاسفانه خیلی از خودبیگانه، پر از افاده و فخر فروشی و در دنیایی پر از تجمل و کمتر همراه با تفکر زندگی می کنند. البته انسان های شریف زیاد هستند بین این هموطنان اما مواردی که بخواهند برای من کاندید ازدواج باشند وجود ندارد.. مثلاً فلان خانم در سایت همسر یابی عکس هایی با شورتک و لباس هایی باز می گذارد که تمام جونش پیداست و توقعات هم که طبق طبق که انسان هاج و واج می ماند ..

    من نوعی مذهبی نیستم ولی دلم نمی خواهد بین همسر آینده ام و مادر آینده ی بچه هام با یک استریپ تیزر فرقی از نظر ظاهری نباشه!! اگر این مدلی می خواستم دختر بلوند های اینجا زیادند... چون اصلاً حمل بر خودستایی نشه تیپ و قیافه ی خوبی دارم و توجهات همیشه وجود داشته.
    می مونه ایرانیان عزیز داخل... راستش من اینجا تنها زندگی می کنم و خانواده ی گرامی داخل هستند و خدا رو شکر از زندگی رضایت دارند و به امورات خود مشغولند و البته نگران بنده و گهگداری صحبت می کنیم و جویای حال هم هستیم. اما زیاد در مورد زن پیدا کردن برای من جدی نیستند و خواهر هم ندارم! شاید چون فرزند اولم و همیشه رو پای خودم ایستادم این رو هم به خودم واگذار کرده اند. مشکل دیگه اینه که من از این که یکی برام کسی رو پیدا کنه و من باهاش آشنا بشم زیاد خوشم نمیاد و دلم می خواد در یک پروسه ی زمان بر در جایی مثل دانشگاه یا محل کار فرد مورد نظر رو ملاقات کنم و یواش یواش به شناخت برسم و علاقه مند بشم... معرفی یک دختر و بی مقدمه حرف ازدواج زدن رو مثل این می بینم که یهو بپری تو استخر آب سرد بدون اینکه بدنت به محیط عادت کرده باشه!

    می دونید بعضی وسوسه های دیگه هم وجود داره که می دونم وسوسه است.. زمانی که مدت کوتاهی دانشجو بودم اینجا قبل از ترک تحصیل در رشته ی سابق تعداد زیادی پارتی بود که دانشجو های مختلف سراسر دنیا جمع بودند و دیگه تعریف نمی کنم که چی بود و چه جوری بود. شاید بشه از منظر بعضی آقایون بشه گفت بهشتی بود واسه خودش و البته اگر این بار هم همون رشته سخته که حرفش رو زدم قبول بشم همون جریان ها به راهه... گاهی اوقات می گم زن واسه چیته .. بی خیال زن شو که عشق و حال تو را می خواند اما خوب این رو بعد لذت طلب وجود انسان می خواد. یک بعد منطقی هم هست که می گه زندگی تواءم با عشق و تعهد لذت عمیق تری رو به انسان می ده و البته سن من هم کم نیست اگر چه ظاهرم کاملاً جوونه و از بچه هم بگی نگی خوشم میاد.. چرا که نه!

    آیا به نظر شما من چون تنها زندگی می کنم فکر ازدواج به سرم افتاده؟ آیا درسته که از فیس بوک بخوام کسی رو پیدا کنم و باهاش ارتباط برقرار کنم؟ راستی بگم چون بلیط ها گرونه نمی شه هی اومد ایران دنبال کسی گشت که آیا بشه یا نشه... جوریه که باید یک مورد باشه تازه دلش بخواد در یک کشور اروپایی دور از خانواده ش زندگی کنه تا یکبار بیام و کارها انجام بشه چون خرج سفر زیاده.

    یک مورد دیگه هم که هست اینه که با اینکه من در ایران تحصیلات خوبی داشتم و کارم هم در محیط آکادمیک بوده اما خانم تحصیل کرده ی آنچنانی و به قول فرنگی ها assertive (ببخشید مترادف فارسی که معنا رو به این خوبی برسونه رو یادم نمیاد) رو مناسب ازدواج نمی دونم چون بیشترین چیزی که می تونه آزارم بده غرور و نخوت یک انسان دیگه ست و ترجیح می دم یک خانم زیبا و متواضع رو انتخاب کنم که به شوهرش افتخار کنه.. که این هم باز از اون گره های کاره! آخه کی دختری رو دیده که هم زیبا باشه هم متواضع. البته شاید اگر کسی خوب بگرده پیدا کنه


    می دونم مطالبی رو که عنوان کردم واقعاً یک مشکل حاد مثل مشکلات بقیه نیست. خدا رو شکر می کنم که مشکل حادی در زندگی نداشتم و موقعیت کنونی ام رو نتیجه ی تلاش ها و انتظار کشیدن ها و صبر کردن ها می دونم.. موانع اصلی زندگیم رو از سر راه برداشتم فقط همیشه به این فکر می کنم که جوری زندگی کنم که در آینده حسرت موقعیت هایی که از دست دادم رو نخورم به همین علت دوست داشتم از کمک های فکری دوستان هم بهره مند بشم شاید به تصمیماتم جهت بهتری بدهد.

  2. کاربر روبرو از پست مفید شب شکن تشکرکرده است .

    شب شکن (پنجشنبه 13 مرداد 90)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    شب شکن عزیز سلام
    به همدردی خوش اومدین.
    همونطور که خودتونم گفتین این یه مشکل نیست که خدانکرده خیلی سخت باشه. خدا همیشه به امر خیر کمک میکنه.
    این که شما الان دارین به ازدواج فکر میکنین، خوب و طبیعی هست. بله تنهایی و نیاز به داشتن همدم هم میتونه یه عاملش باشه و چقدر خوبه که شما میخواین این تنهایی رو در چارچوب ازدواج و تشکیل خانواده و در راه درستش ، پر کنید.
    اولین تصمیمش با شماست. واقعا تصمیمتونو گرفتین با یه دختر خانم ایرانی ازدواج کنین؟ اگر که در این مورد مطمئن هستین خوب کارتون خیلی هم راحته.
    خانواده تونو دست کم نگیرین. اونها بهتر از هر کسی میتونن تو این برهه از زمان کمکتون کنن. مثل همه ایرانی های خوب. شاید اگر تا حالام سکوت کردنبه خاطر اینه که از طرف شما نیاز یا اصراری ندیدند . اول اینکه بهشون بگین که تصمیم به ازدواج دارین و مادرتون باید دیگه اون آستین همت رو بالا بزنن.
    قبل از هر چیز بهتون بگم درسته که هزینه های سفر به ایران براتون زیاده ولی ارزش اینو داره که همسر خوب و ازدواج موفقی داشته باشین.

    اتفاقا زیادم سخت نیست. یه موردشو خودم دیدم. من یه دایی دارم که شرایط شما رو داشتن و چندماه قبل از اومدنشون به ایران به فامیل سپردن که براشون کیس هایی رو پیدا کنن تا زمانی که به ایران اومدن در مورد خاستگاری اقدام کنن. جونم براتون بگه دایی گرامی تو 14 روز نوروز که به ایران اومدن حدودا 20 جا رفتن خواستگاری و همه مواردی رو که از قبل هماهنگ شده بود ، رو دیدند و اتفاقا تو این جریانها، دختری رو پسندیدند که خدا رو شکر تو همون نوروز عقد کردن و تابستونش هم اومدن و دست خانمشونو گرفتن و رفتن خارج از کشور و زیر یه سقف. الانم 14 سال از اون ماجرا میگزره و خیلی هم خوشبختن.

    البته شما میتونین طولانی تر عمل کنید و پروسه شناخت رو با آرامش طی کنید.

    خواهر ندارین ، مادر ، خاله ، عمه و فامیل که دارین. بهتره شرایط اولیه تونو بهشون بگین. مثلا اینکه همیشه خارج از کشور میمونید یا بعد از اتمام تحصیل بر میگردید، چطور دختری دوست دارید. چه ظاهری، چه خانواده ای و وووو
    خانومای ایرانی (مامان و خاله و عمه) کار خودشونو خوب بلدن. حتما شرایطش رو فراهم میکنن.

    البته یه چیزی بهتون بگم. قبلش با خودتون همه شرایط رو بررسی کنید. آیا واقعا آمادگی ازدواج دارین. آیا میتونید چندین سال مثلا تا پایان تحصیلاتتون، فزرندی نداشته باشین .آیا از عهده مخارج زندگی در خارج از کشور بر میاین.


    پایدارو خوشبخت باشین.

  4. کاربر روبرو از پست مفید mehrabooni تشکرکرده است .

    mehrabooni (پنجشنبه 13 مرداد 90)

  5. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    سلام
    چند مشکل بزرگ شما این هست
    1- فکر می کنید بیشتر مردم مغرور هستند و با نخوت با دیگران برخورد می کنند. شاید دید شما رو بتوانم درک کنم... برای یک خانم بسیار خوب هست با مردان با غرور برخورد کند و این عیبی نیست
    همسر متعهد باید با دیگر مردان با غرور نسبی برخورد کند( در اولین برخورد با همسر اینده تان ایشان با شما یک غریبه هست و اتفاقا می تواند یک ملاک نیز باشد)
    البته یک عده هم بخاطر تجملات و مسائل مالی و مادی دچار بیماری غرور می شوند که از بحث ما خارج هستند

    پس خود را از این افکار رها کنید( خود من مثل شما فکر می کردم ولی بعد ها متوجه حقیقت شدم)

    2- باید بگم کمی در مورد دین اسلام بصورت دقیق تحقیق کنید. خیلی از روشنفکرانی که مطابق شما فکر می کنند روشن فکران اسلامی هستند
    افرادی که رعایت حق دیگران برایشان بسیار مهم هست
    یا مساله رعایت اخلاق انسانی
    تواضع و فروتنی
    افرادی که حقوق زنان برایشان مهم هست( برخلاف صحبت هایی که همیشه به اسلام عیب می گیرند و به نظر دلیل این مورد بی اطلاعی از مفهیم قران هست)
    و....

    باور کنید در یک مسلمان واقعی می توانید این صفات را پیدا کنید . با این صحبت ها خواستم مسیر انتخاب را برایتان روشن کنم . متاسفانه دیدی که بعضی افراد از اسلام در بعضی کتاب ها دادن تفسیر به رای هست و درست نیست ... براستی من مطالعه زیادی در موضوعات مذهبی و مکاتب مختلف کردم( سالها صرف این موضوع مطالعه کردم و بعد از مدت ها با دقیق شدن در قران متوجه شدم مکتب حقیقی انسانی در اسلام هست)

    هدف از از زدن این صحبت ها این هست که فکر می کنم عنصر گم شده در وجود شما تفکر دقیق در اسلام هست

    موفق باشید

  6. 2 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (جمعه 14 مرداد 90)

  7. #4
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1390-5-13
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    1,588
    سطح
    22
    Points: 1,588, Level: 22
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    224

    تشکرشده 228 در 80 پست

    Rep Power
    23
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    ممنون از دوست عزیز خانم مهربونی. البته که می خواهم با یک ایرانی ازدواج کنم چون از نظر ظاهری هم که حساب کنیم ایرانیان جزء ملل جذاب و خوش قیافه محسوب می شوند. از نظر اشتراک فرهنگی و زبانی هم که مشخصه ایرانی مرجحه!
    راستش همیشه تو ذهنم این بوده که خودم یک جایی فرد مورد نظرم رو ببینم و آشنا بشم و فکر می کنم که هر چقدر هم مورد معرفی بشه فرد مورد نظر من نباشه . یه جورایی از این سبک خوشم نمیامد ولی انگار جزء معدود راههای باقی مانده ست و ازش گریزی نیست. بله مادر و خاله و دختر خاله و زن دایی دارم. مثالی هم که شما در مورد سفر زدید تقریباً همونیه که من گفتم یعنی با یک سفر مقصود اصلی حاصل شده و فرد مورد نظر پیدا شده ولی در اون مثال اگر اون آقا هیچ کدام از موارد معرفی شده مطلوبش نبود می بایست باز این سفرها را تکرار می کردو روز از نو روزی از نو.
    بعدش هم از نظر مخارج در حد یک زندگی عادی و رفع مایحتاج ضروری و یک زندگی معمولی در حد توانم است اما خوب اگر خانمی بوده که از امکانات وسیعی برخوردار بوده و توقع داشته باشه در خارج از کشور همون امکانات بی حد و حصر همان اوایل کار بر قرار باشد مناسب من نیست. من اصولاً با دختر خانمی که از شوهر آینده اش همه ی امکانات را بی حد و حصر در همان اوایل زندگی طلب کند مشکل دارم... پس سهم او در این زندگی چیست؟ آیا اگر همه چیز در حد اعلی وجود داشته باشد پس از تشکیل زندگی انگیزه ای برای تلاش و تکاپو برای پیشرفت باقی می ماند؟

    به نظر شما آیا خوب است سایت های اجتماعی مثل سایت های همسریابی و یا حتی فیس بوک را برای یافتن فرد مورد نظر جستجو کنم یا همان روش معرفی سنتی بهتر است؟ اگر افراد معرفی شده مورد پسند نباشند چه؟

    دوست عزیز آقای آیدین ممنون از پاسخ شما. ولی توقع داشتم مباحث در چار چوب مشکلی باشه که عنوان کردم. دوست گرامی من هیچ عنصر گم شده ای ندارم و خیلی هم از زندگیم راضی هستم. شاید مشکل شما اینه که فکر می کنید با یک آدم غیر مطلع طرفید. نه دوست عزیز. اینجا ظرفیت بحث هایی که شما مطرح کردید را ندارد و لزومی هم نمی بینم وارد بحث در این حوزه شوم. امیدوارم دیگر مباحثی این چنینی مطرح نشود و دوستان راجع به دغدغه ی اصلی بحث کنند چون همانطور که عرض کردم مجالی برای پاسخ گویی نیست و از ظرفیت این محفل خارج است.

  8. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    معمولا اعتقادات در نوع نگرش افراد بسیار تاثیر گذار هستند
    ابن نظر من بود و تجربه ثابت کرده در انتخاب همسر بسیار مهم هست

    در هر صورت موفق باشید

  9. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (جمعه 14 مرداد 90)

  10. #6
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,085
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,256 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    سلام،

    کارشناسان این تالار موافق شناخت و ازدواج اینترنتی نیستند. این تاپیک رو مطالعه کنید: ازدواج اینترنتی

    شاید این تاپیک من هم کمی به شما کمک کنه: ازدواج و مشکلات ایرانیان خارج از کشور

    موفق باشید.

  11. کاربر روبرو از پست مفید hamed65 تشکرکرده است .

    hamed65 (جمعه 14 مرداد 90)

  12. #7
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1390-5-13
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    1,588
    سطح
    22
    Points: 1,588, Level: 22
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    224

    تشکرشده 228 در 80 پست

    Rep Power
    23
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    ممنون دوستان... آقا حامد تاپیک شما رو هم خوندم اما کمک چندانی بهم نکرد. اگر سایر اعضا هم نظر بدهند ممنون می شم. در مورد ازدواج اینترنتی هم قبول دارم که اگر آدم شرایط دیدار از نزدیک رو داشته باشه اصلاً اینترنت جایگزین خوبی نیست.. شاید باید 2 ماه بیام ایران به این قصد. مثل اینکه از راه دور نمی شه!

  13. کاربر روبرو از پست مفید شب شکن تشکرکرده است .

    شب شکن (جمعه 14 مرداد 90)

  14. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 اسفند 93 [ 14:00]
    تاریخ عضویت
    1390-5-11
    نوشته ها
    588
    امتیاز
    7,524
    سطح
    57
    Points: 7,524, Level: 57
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,002

    تشکرشده 4,006 در 737 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    سلام
    به نظر من هم ازدواج بایک ایرانی بهترین گزینه است ولی اگر الان مشغله درسی زیادی دارید میتونید کمی صبر کنید(1تا2سال) و سر فرصت به ایران بیاید و خودتون دنبال دختر مورد نظرتون بگردید. و به خاطر وقت کمی که تو ایران دارید از اقوام کمک بگیرد خودتون هم هر روز به خیلی از جاها سر بزنید مثل سینماها ، فروشگاهها،دانشگاههاو... شاید به صورت اتفاقی همسر ایده ال خودتون رو پیدا کردید بعد از اون میتونید برگردید و از طریق اینترنت آشناییتون رو کامل کنید .اینجوری کمتر امکان داره که دختری به خاطر زندگی کردن در خارج با شما ازدواج کنه.
    فرقی نمی کند که گودال کوچک آبی باشی

    یا دریای بیکران، زلال که باشی، آسمان در تو پیداست.


  15. کاربر روبرو از پست مفید پاییزان تشکرکرده است .

    پاییزان (جمعه 14 مرداد 90)

  16. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 بهمن 91 [ 11:43]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    237
    امتیاز
    2,402
    سطح
    29
    Points: 2,402, Level: 29
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    818

    تشکرشده 848 در 197 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    از نظر مخارج در حد یک زندگی عادی و رفع مایحتاج ضروری و یک زندگی معمولی در حد توانم است اما خوب اگر خانمی بوده که از امکانات وسیعی برخوردار بوده و توقع داشته باشه در خارج از کشور همون امکانات بی حد و حصر همان اوایل کار بر قرار باشد مناسب من نیست. من اصولاً با دختر خانمی که از شوهر آینده اش همه ی امکانات را بی حد و حصر در همان اوایل زندگی طلب کند مشکل دارم... پس سهم او در این زندگی چیست؟ آیا اگر همه چیز در حد اعلی وجود داشته باشد پس از تشکیل زندگی انگیزه ای برای تلاش و تکاپو برای پیشرفت باقی می ماند؟

    به نظر شما آیا خوب است سایت های اجتماعی مثل سایت های همسریابی و یا حتی فیس بوک را برای یافتن فرد مورد نظر جستجو کنم یا همان روش معرفی سنتی بهتر است؟ اگر افراد معرفی شده مورد پسند نباشند چه؟
    دوست عزیز شب شکن، دوباره سلام

    اگر واقعا خودتون خواستگاری رفتن و ازدواج به شیوه سنتی رونمی پسندید، خوب موضوع فرق میکنه. من ابتدا فکر کردم این موضوع براتون از اهمیت برخورداره، اما چون خواهر ندارید، دست نگه داشتید.
    تو تاپیک قبلی هم گفتم ، دوباره عرض میکنم. هرچه قدر هزینه کنید برای رفت و آمد به ایران، در مقابل داشتن یه همسر دلخواه و ازدواج موفق ، ارزششو داره. چون بعدها خدا نکرده هزینه ناسازگاری و عدم تفاهم و طلاق و مهریه و ... بیشتر از این هزینه ابتدایی رفت و آمد شماست.

    من از خواندن مطالبتون ، احساس کردم شما هنوز به درستی معیارهای خودتونو برای همسر آینده تون مشخص نکردین. این کار رو حتما انجام بدین. تازه اون موقع هست که می تونید مسیرتونو مشخص کنید.( ببخشید رک عرض کردم)

    شب شکن عزیز من زیاد اطلاعی در مورد فیس بوک و نت و ... ندارم که بتونم بهتون کمکی بکنم. اما کلی عرض میکنم. به نظرم میاد که این نوع آشنایی ها از ریسک خیلی بالایی برخورداره. خیلی ها ممکنه چیزی رو به نمایش بزارن که واقعا نیستند، حقایق رو پنهان کنند و تنها علاقه و وابستگی ایجاد بشه که زمان مواجهه با واقعیت ها، بیشتر کار رو سخت کنه و اعصاب خوردی و بازی با احساسات طرفین باشه.

    دوباره عرض میکنم. خانوادتونو دست کم نگیرید. روش ازدواجی که از طرف خانواده ها ، حمایت بشه ، روشی هست که در طول زندگی بشر، به خوبی امتحان خودشو پس داده و موارد جدایی ها و متلاشی شدن زندگی ها، خیلی کمتر از ازدواج های اینترنتی و دوستی های قبل از ازدواج بوده. و باور کنید کمتر وقتتونو میگیره تا اینکه شما مدتی توی نت و فیس بوک باشین و مراحل رو از اونجا دنبال کنید.
    به امید خوشبختی شما

  17. کاربر روبرو از پست مفید mehrabooni تشکرکرده است .

    mehrabooni (شنبه 15 مرداد 90)

  18. #10
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1390-5-13
    نوشته ها
    102
    امتیاز
    1,588
    سطح
    22
    Points: 1,588, Level: 22
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    224

    تشکرشده 228 در 80 پست

    Rep Power
    23
    Array

    RE: جوانکی در خارجه!

    دوستان عزیز پاییزان2 و خانم مهربونی سپاسگزارم از پاسخ هایتان


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.