به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 58

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array

    تایید طلبی + دیگر احساس محوری

    سلام دوستان،

    خوبید؟ شما هدفگذاریاتونو کردید؟ من که 5 روزه دارم دور خودم می چرخم. کلی برنامه برای سال 94 دارم اما هنوز نتونستم یه پلن رضایتبخش طراحی کنم.

    موضوع این تاپیک یکی از مسائل قدیمی منه که باید براش راه حل پیدا کنم که بتونم برای حلش برنامه ریزی کنم.

    البته تاپیک دو تا موضوع داره. اما حس می کنم این دوتا یه ریشه داشته باشن.

    با مثال توضیح می دم که واضح تر باشه.

    موضوع 1: تایید طلبی.

    مثال: ما سر سفره هفت سین داشتیم اهدافمون رو می گفتیم. من از اونجائیکه همیشه اهداف اخلاقیم در راس هستند، بعد از یه تعداد از اهداف عادیم، یکی از اهداف اخلاقیم رو هم گفتم. خواهرم به شوخی گفت: حالا دیگه خصوصیاشو نگو.

    من گفتم این که خصوصی نیست، همتون می دونید من این هدف رو دارم.

    اما همون حرف باعث شد من "احساس" کنم کار بدی کردم!

    در حالیکه می دونستم صحبت کردن در مورد اهداف اخلاقیم نه تنها بد نیست، بلکه حسن های زیادی داره. یعنی عقلم می دونست کار اشتباهی نکرده، و بعلاوه می دونست خواهرم فقط می خواست شوخی کنه، اما احساسم یه ساز دیگه می زد... و به نوعی احساس شرمزدگی می کردم که چرا گفتم. بقیه اهداف اخلاقیم رو هم دیگه نگفتم.

    این احساس ادامه داشت تا وقتیکه مراسم هدف برون! تموم شد و پدرم بهم گفت: خیلی هدف های خوبی داشتی.

    در اون لحظه احساسم عوض شد! همون احساس شرمزدگی.



    من این تایید طلبی رو در مورد مسائل احساسی دارم. در مورد مسائل فکری و اعتقادی و شخصیتی و اینا تقریبا ندارم. یا اگرم پیش اومده باشه، نادر و خفیف و گذرا بوده.

    اما در مورد مسائل احساسی، نه تنها قویه، بلکه حتی با مذاکره کردن با خودم هم معمولا خیلی کم به نتیجه می رسم. و نمی تونم این احساسم رو از بین ببرم.

    این مشکل رو چطور باید حل کرد؟ اینکه وقتی کاری رو درست می دونم، رفتار دیگران روی "احساسم" اثر نگذاره؟ چیکار کنم که تایید یا عدم تایید دیگران روی حس مثبتم از کاری که درست می دونم، اثر نگذاره؟

    ================================

    موضوع 2: من خیلی از ناراحتی دیگران، ناراحت می شم.

    مثال: هفته پیش دوستام رو دعوت کرده بودم. بخاطر کاری که پیش اومد، شب قبلش دیر خوابیدم، و صبحش زود بیدار شدم. آشپزی و بقیه کارا هم خسته ترم کرد.

    وقتی دوستام رفتن من حسابی ناراحت بودم. اول اینکه فکر می کردم باید شادتر می بودم، ولی خسته بودم. دوم اینکه یه چیزی گفتم که "شاید" یکی از دوستام ناراحت شد.

    وقتی عقلانی به قضیه نگاه می کردم، می دیدم که رفتارم عادی بوده. خیلی شاد نبودم، اما عادی بودم دیگه. خب هر آدمی ممکنه یه وقتی خسته باشه. دوستام از اینکه با هم بودیم، بهشون خوش گذشت و خوشبختانه خودشون حسابی پرانرژی بودن.

    از طرف دیگه حرفی که به دوستم زدم (از دید منطقی) چیز بدی نبود. هر چی هم فکر می کنم، هیچ اثری از ناراحتی درش ندیدم. و اصلا اون اونقدری منو می شناسه که بدونه من قصد بدی نداشتم و نگران حالش بود.

    اما با وجود همه ی اینها، من تا یکی دو روز بعدش ناراحت بودم.

    چطور می تونم احساسات خودم رو در اولویت بالاتر نسبت به احساسات دیگران قرار بدم؟

    بخاطر یک واحد ناراحتی یه نفر دیگه، ده واحد خودم رو ناراحت نکنم؟


    ===================

    سوال سوم اینکه، این دو مورد به هم ربط دارن؟

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...



  2. 9 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    abi.bikaran (چهارشنبه 05 فروردین 94), Blue friend (چهارشنبه 05 فروردین 94), meinoush (جمعه 07 فروردین 94), Mohammad! (دوشنبه 17 فروردین 94), Mr.Anderson (جمعه 11 اردیبهشت 94), rozaneh (یکشنبه 23 فروردین 94), SHahr-Zad (شنبه 08 فروردین 94), کامران (جمعه 07 فروردین 94), پژمان (سه شنبه 04 فروردین 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بیایید تا بخندیم....
    توسط ویدا@ در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 25 آبان 92, 15:34
  2. بیایید همدیگر را ببخشیم
    توسط بالهای صداقت در انجمن هیجانات و احساسات
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: شنبه 26 دی 88, 07:42
  3. بیایید از عشق صحبت کنیم
    توسط parnian1 در انجمن ادبیات و عرفان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 19 آبان 88, 21:53
  4. از دام ترس بیرون ببایید !
    توسط ani در انجمن اضطراب و استرس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 30 خرداد 88, 08:56
  5. بیایید کمی بیندیشیم
    توسط tina در انجمن سخنان نغز و جملات قصار بزرگان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 اسفند 86, 16:53

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.