با سلام و احترام
به همدردی خوش آمدید .
از دید ازدواج بخوایم بررسی کنیم ، امکان داره یه پسری یه دختری را دوست داشته باشه ولی چون شرایط ازدواج را نداره و اهل رابطه دوستی هم نیست ، احساس و روابطش را مراقبت کنه ...
اولین کاریکه به نظرم شما باید انجام بدید اینکه از فکر و خیال خارج بشید و با اما و اگرها ادامه ندید ...ما هیچ تسلطی به احساس طرف مقابلمون نداریم ، یعنی نمیدونیم تو ذهن اون داره چی میگذره ...
ما از خودمون اوکی هستیم .... ولی طرف مقابل هم مهمه ....پس باید مراقب احساسمون باشیم (اول ایمن سازی خودمون) .... این علاقه ما باید منطقی باشه و در چارچوب صحیح ایجاد شده باشه (یعنی شناخت صحیح )
مطلب بعدی اینکه اگه جلوی چشمش هستید ، اون پسر اگه شرایط ازدواج را داشته باشه و شما را در نظر داشته باشه از راه درسش اقدام میکنه به یه طریقی ...اون موقع هم باید هوشیار باشید .
میشه از یه واسط مطمئن و عاقل یه چیزهایی را غیر مستقیم از طرف مقابل فهمید .
در حالت کلی ،هیچ وقت ذهنمون را قفل نکنیم تونلی روی یه نفر و بهش وزن زیاد ندیم.... این میشه یه خطای شناختی .
روی هدف و ارزش ها فکر کنیم .... ما یه ارزش انتخاب میکنیم و میتونیم با هدف های مختلف به اون برسیم ( اگه یه هدف نشد ، یه هدف دیگه )
مثلا در مقوله ازدواج یه فرد ارزش را میذاره : " تشکیل یه خانواده خوب ، آرامش ، رسیدن به خدا "
در مسیر خواستگاری (پسر،دختر) میخوایم به اون ارزشه برسیم و دیگه اگه مثلا یه خواستگار نشد ، یه خواستگار دیگه ( یه هدف نشد ، هدف دیگه ) ... بعد ازدواج هم پسر و دختر تلاش میکن به این ارزش برسن و با همدیگه ارزش های والای دیگری را انتخاب میکنن .
ارزش ها معنوی انتخاب میشن و استراتژیک ترن .... هر چی ارزش انسان متعالی تر باشه ....مسیر تعالی تر هست .
اگه هدف و ارزش را برعکس کنیم و بگیم من حتما باید با فلان شخص ازدواج کنم تا خوشبخت بشم ، امکان داره مشکل پیدا کنیم ...... اگه به هدف وابستگی داشته باشید یا برای خودتون این حس را ایجاد کنید ....شرایط سخت میشه .
اتفاق های زندگی را بهتر معنایابی کنیم ..... مثلا محبوبی را دوست داشتیم نشد .... میگیم الهی شکر ، ان شالله خیره .....یه محبوب دیگه میاد و در مسیرم قرار میگیره .
اینجوری شکر را داشته باشید در زندگی و اتفاق ها .... میشید آهن ربا :)
مطالعه این لینک ها کمک میکنه :
موفق باشید .









علاقه مندی ها (Bookmarks)