خانم آبی بیکران سلام. پست هاتون رو مطالعه کردم. شرایط شما رو متوجه شدم و به نظرم دچار افسردگی شدید. افسردگی یک فرایند پیچیدست است که ضمن تغییر ساختار روحی دچار تغییر ساختار هورمونی در بدن هم میشه لذا در مراحلی که افسردگی خیلی خفیف نیست درمانش تنها بوسیله تلقین و تمرینات روحی میسر نیست. لذا خواهشمندم در شهری که هستید به یک مرکز مشاوره معتبر مراجعه کنید و پس از در میان گذاشتن مساله با مشاوره و انجام تست افسردگی اگر نیاز بود درمان دارویی رو ضمن درمان و تمرینات روحی شروع کنید. در اینجا ذکر چند نکته ضروریه که برای اطلاع شما و همگان عرض میکنم.
1- در مساله درمان دارویی اصلا بد فکر نکنید قرار نیست داروهای قوی و مخرب به شما بدن.
2- درمان دارویی دارای دوره خاص خودش هست و بعد از اون بسته به نوع دارو به اشکال مختلف قطع میشه.
3- ابدا سرخود سراغ این کار نرید و حتی اگر مورد مشابهی با خودتون سراغ داشتید که از نوع خاصی دارو مصرف میکرد شما پیروی نکنید چرا که ممکنه بر اساس نتایج تست افسردگیتون اصلا نیازی به دارو نداشته باشید.
4- داروهایی که در این ضمینه مصرف میشه برای تعادل هورمونی هست و تسریع کننده روند بهبود افسردگیه. من اسم هیچ دارویی رو اینجا نمیارم تا سوء استفاده نشه. چون نه در تخصص منه و نه میزان افسردگی شما مشخصه و نه اینجا مکان مناسبی برای اینکاره. اگر درمان دارویی بدون درمان و تمرینات روحی باشه بی فایده است. برای مثال اگر فردی دچار سرماخوردگی بشه در صورت گرم نگه داشتن و مراقبت و استراحت و خوردن مایعات گرم و ... میتونه با داروهای ساده و یا حتی بدون دارو درمان بشه. ولی اگر از طرف فرد مبتلا هیچ اقدام مراقبتی صورت نگیره مسلما قویترین دارو ها هم بی تاثیرن و فقط عوارضشون به جا میمونه.
5- تا افسردگی شما درمان نشه واقعا باید منتظر یک معجزه باشید که همه چیز درست بشه. زمانی که فرد افسردگی داره انرژی لازم برای هیچ کاری رو نداره کارهایی که در حالت عادی برای همه نشاط آور هست برای این فرد کاملا کسل کننده میاد. عدم توانایی برای شروع فعالیت های جدید و ناامیدی نسبت به آینده
موجب تشدید روزافزون افسردگی میشه. فرار از جامعه و گریز از ارتباط با دیگران و حس انزوا طلبی در فرد افسرده روز به روز موجب تخریب روحیه فرد میشه. پس اولین گام در حل مساله شما تعیین اینه که شما از نظر روانی افسردگی دارید یا خیر و اگر دارید در چه سطحی هست. در صورت رفع افسردگی کارهای بسیاری براتون قابل انجامه. ازتون خواهش میکنم به یک مرکز مشاوره معتبر مراجعه کنید. مطمئن باشید کلید درمانتون از اینجاست و پشیمان نمیشید.
ان شاء الله مشکلتون حل میشه و بدونید به آسانی قابل حله. از چیزی نترسید و به خدا توکل کنید.








علاقه مندی ها (Bookmarks)