به انجمن خوش آمدید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
Like Tree19Likes
  • 16 Post By مدیرهمدردی
  • 3 Post By مدیرهمدردی

موضوع: * چگونه می توانم فردی صبور باشم!!!

  1. #1
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ ۰۱:۵۳]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,061
    امتیاز
    186,198
    سطح
    100
    Points: 186,198, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,345

    تشکرشده 34,036 در 5,938 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    * چگونه می توانم فردی صبور باشم!!!

    چگونه می توانم فردی صبور باشم!







    یکم: (مقدمه مهم)
    یک آفت بسیار مهم کارهای درمانی و مشاوره ای درفضای اینترنت ، سطحی نگری، عجله و عدم دقت هست.
    بازدید کنندگان در فرصت کمی صفحات زیادی را به سرعت از پیش رو می گذرانند، بدون اینکه همه آن را با دقت بخوانند و موردتوجه قرار دهند و به کار گیرند.
    نتیجه:
    اگر می خواهید بهره ای بگیرید. به سرعت نگذرید. دقت کنید. تفکر کنید و به کار گیرید.





    دوم: (مقدمه مهم)
    بسیاری از اثر بخشی های این تالار همدردی از تعاملات مدیران و اعضای آن هست نه صرفا پاسخها و مقالات.
    یعنی اینجا واکنش ما به یکدیگر یکی از راههای تمرین مهارتهای ارتباطی هست.
    بسیاری از افراد در محیط واقعی نگرانی ها و ترس های موهوم دارند و منجر به مکانیسم های دفاعی ، انکار و واکنش سریع به دیگران هست و این موجب عجله شده و صبر را مشکل می کند. اما( دقت کنید) اینجا هویت ها مجازی هست ، لازم نیست مانند دنیای واقعی سریعا برآشفته شویم و با مخالفین درگیر شویم. اینجا فرصتی هست که بتوانیم تمرین کنیم.
    نتیجه:
    با تعویقی که گاهی در تاپیکی ایجاد می کنیم، یا نوعی از عمل که تند هست، مراجع فرصت پیدا می کند که خویشتنداری، صبر و تحمل خود را تمرین کند و بالا ببرد. کاری که ما در یک تاپیک در مورد مراجعی انجام دادیم و فرد عملا تمرین کرد..







    سوم:
    تحمیل به خود یک راه اساسی برای زدودن اکثر ضعفهای شخصیتی می باشد.
    افکار انسان و رفتار انسان می توانندمتقابلاً روی هم اثر بگذارند.


    مثال:
    فکرمولد: او همه سعی خود را می کند که با من برخورد مناسبی داشته باشد
    رفتار تولید شده: صبر و آرامش و برخورد مناسب در قبال او.

    مثال عکس:
    رفتار مولد: همکاری ، صبوری و برخورد نیکو با دیگران
    افکار تولید شده: تشکیل عادت، خوشبینی نهادینه شده، بهبود تعامل دیگران با ما و افکار آرامش بخش و مثبت نسبت به دیگران
    نتیجه:
    پس برای اینکه صفت صبر داشته باشیم و حلم در ما و افکار ما ایجاد شود باید رفتارهایمان نماد حلم و صبر باشد. یعنی تظاهر به صابر بودن بکنیم.


    یعنی در خود عادت خویشتنداری را شکل بده و تکرار کن تا کم کم درونی شود.

    در این راستا چند تکنیک می تواند به ما کمک کند:
    الف) سکوت یا لبخند زدن به هنگام عصبانیت. و وانمود کردن به صبر. در واقع تلقین صابر بودن.
    من چندی پیش در تالار مشاهده کردم که یکی از کاربران می گفت که من نمی توانم صبور باشم مثل کاربر x
    در حالیکه یادم می آید سال پیش همین کاربر x در تالار کمک می طلبید که چگونه صابر باشد. اما واقعا تمرین کرد و تمرین کرد. تا به جایی رسید که بسیاری از کاربران دیگر مخصوصا تازه واردین ، صبر کاربرx تحسین می کنند.

    ب) تکنیک تاخیر واکنش: یعنی به جای اینکه در موقعیت هیجان و احساس دست به رفتار سریع بزنید. زمانی را به عنوان پایه برای خود در نظر بگیرید و رفتارتان را موکول کنید به زمان آینده ای که مشخص کرده اید.
    معمولا پایداری و استقامت برای مدتی معین منجر به تغییر رفتار یا کاهش شدت رفتار یا حتی از بین رفتن ضرورت انجام رفتاری خواهد شد.
    ج) مهارت هم حسی: یعنی به جای واکنش دفاعی به دیگران، سعی کنیم انرژی خود را روی کشف احساس و انگیزه های فرد مقابل متمرکزکنیم. سعی کنیم فهرستی از جنبه های مثبت و منفی (توام) را در ذهن خود مرور کنیم و نسبت به جنبه های مثبت رفتار فرد واکنش مثبت بدهیم.
    در هم حسی نیاز به تائید علل رفتار طرف مقابل نیست. بلکه شما به او نشان می دهید که احساسش را متوجه شده اید. دلخوری، عصبانیت، غم، نگرانی یا ترسهایش را می فهمید.(بدون رد یا قبول این احساسات).



    د) تثبیت صبر و آرامش با فکر به نتایج صبرهای گذشته: وقتی تمرین صبر می کنید، به مرور شیرینی نتایج آن موجب تشویق شما می شود که در آینده هم همین روش را پیش بگیرید. در واقع در زمان صبر تلخی آن را حس می کنید و بعداً شیرینی آن را ، و این موجب تکرار صبر در آینده خواهد شد.
    تلخی صبر اگر گلوگیر است
    عاقبت خوشگوار خواهد بود

    هـ) رکورد بزنید و سیاه و سفید نکنید.
    به خودتان نگویید که صبر دارید یا ندارید. چون صبر یک طیف هست و یک نمره ای دارد.
    مثلا نمره ای بین 1 تا 100.
    برای تمرین برای خودتان یک رکورد را مرتب رصد کنید.
    مثلا اگر در اوائل صبر شما کم هست مثلا 10، می توانید به مرور این میزان را افزایش دهید و به طرف 100 بکشانید.
    برای نمره دهی هم می توانید یکسری معیارها را مشخص کنید.
    مثال:
    - میزان زمانی که می توانید دادن پاسخ به هنگام عصبانیت خود را به تعویق بیندازید.
    - میزان زمانی که می توانید در یک صف بایستید و نق نزنید و خودخوری نکنید
    - میزان زمانی که برای دریافت یک پاسخ به فردمقابل زنگ نمی زنید یا ایمیل خود چک نمی کنید.

    و) جستجو برای موقعیت هایی که صبر می طلبد و تمرین در این موقعیت ها مانند:
    - صفوف نانوایی و ...
    - پیگیری کار اداری....
    - الحمد الله موقعیت برای این تمرین همه جا به وفور پیدا میشه...






    چهارم:
    اطلاعات، دانش ، علم و آگاهی خود را در مورد جوانب مختلف صبر بالا ببرید. عمیق بنگرید. با دقت مطالعه کنید و از همه مهمتر سعی کنید در عمل به کار گیرید. در واقع تمرین و تمرین و تمرین.
    آنچه که در یک صفحه می خوانید و می گذرید، برای عملی شدن شاید به سالها تمرین نیاز داشته باشد.
    یک شبه و با یک مقاله صبور نخواهید شد. اما اگر راهش را بیاموزید و مرتب و مستمر تمرین کنید حتما نمرات شما روز به روز و ماه به ماه افزایش می یابد. و به تدریج به جمع صابران در خواهید آمد.






    لینک مطالب محتوایی بیشتر در مورد صبر:
    عوامل افزایش دهنده صبر و تحمل


    صبر و شکیبایی

    صبر یا حریت از قید نفس

    تولرانس ، حلم

    نقش راهبردی صبر و استقامت در زندگی


    مقايسه «حلم» و «صبر»

    صبر چیست و چگونه صبور باشیم؟

    تقويت صبر و بردباري

    راههایی که صبر و استقامت آدم را در زندگی زیاد کند؟

    صبر و شکیبایی

    صبر

    ضرب المثل صبر






    www.hamdardi.net









    .

  2. 52 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    .saber. (جمعه ۱۲ دی ۹۳),ali_lenovo (شنبه ۰۶ شهریور ۹۵),asemaneabi222 (چهارشنبه ۰۸ آبان ۹۲),donya. (یکشنبه ۱۵ شهریور ۹۴),Eram (یکشنبه ۲۸ دی ۹۳),Hadi99g (چهارشنبه ۲۳ دی ۹۴),hasti mah (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵),mahdis07 (جمعه ۰۱ شهریور ۹۲),mignonne (دوشنبه ۲۵ آذر ۹۲),mohamad.reza164 (چهارشنبه ۰۹ دی ۹۴),morteza2487 (جمعه ۰۱ خرداد ۹۴),Opal (چهارشنبه ۰۳ مهر ۹۲),rahaii (چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۲),sahar67 (پنجشنبه ۰۹ بهمن ۹۳),sara1394 (جمعه ۱۸ دی ۹۴),Serok (دوشنبه ۱۱ آبان ۹۴),shahab2 (پنجشنبه ۱۸ تیر ۹۴),Somebody20 (سه شنبه ۱۵ دی ۹۴),taraneh89 (دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۲),گلى (دوشنبه ۲۸ دی ۹۴),پرنده غريب (چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۲),نیلوفر:-) (سه شنبه ۱۱ آبان ۹۵),مدیرهمدردی (چهارشنبه ۱۷ اسفند ۹۰),آرام دل (دوشنبه ۰۷ مهر ۹۳),اقای نجار (شنبه ۱۵ فروردین ۹۴),بانوی آفتاب (چهارشنبه ۲۶ خرداد ۹۵),باغبان (یکشنبه ۰۹ آبان ۹۵),رویاا (جمعه ۰۲ خرداد ۹۳),رها68 (دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۳),سرگشته دوست (جمعه ۱۷ بهمن ۹۳),شاپرک 114 (یکشنبه ۱۹ بهمن ۹۳)

  3. #2
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ ۰۱:۵۳]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,061
    امتیاز
    186,198
    سطح
    100
    Points: 186,198, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,345

    تشکرشده 34,036 در 5,938 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com


  4. 4 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Hadi99g (چهارشنبه ۲۳ دی ۹۴),Somebody20 (سه شنبه ۱۵ دی ۹۴),مسافر زمان (سه شنبه ۱۵ دی ۹۴),بانوی آفتاب (چهارشنبه ۲۶ خرداد ۹۵)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © ۱۳۹۶ vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
vBCredits II Deluxe v2.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2010-2017 DragonByte Technologies Ltd.
Runs best on HiVelocity Hosting.
اکنون ساعت ۱۵:۰۳ برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.