سلام
موضوع شما زیاد سخت نیست فقط کمی نیاز به سیاست های زنانه دارد
چند نکته در مورد انتقاد خدمتتون عرض کنم
ابتدا اینکه اگر طرف مقابلت رو خوب میشناسی و میدونی که انتقادت جواب مثبت میده و طرف مقابل رفتار و . . . خود رو اصلاح میکند انتقاد کنید در غیر این صورت انتقاد نکنید که خود رو خسته میکنید
هیچ وقت نگو " همیشه " مثلا به طرف مقابل میگی تو همیشه بد لباس بودی اینجوری طرف مقابلت گارد دفاعی میگیره و هیچ چیز رو قبول نمیکنه بهتره بجای همیشه از " گاهی " استفاده کنیم مثلا گاهی لباسات مناسب مجلسی که میرویم نیست
هیچ وقت با دیگران مقایسه اش نکیند نگویید فلانی رو ببین چقدر خوش تیپه بهتره بگوییم اگر این لباس رو بپوشی وای نمیدونی چقدر دوس داشتنی میشی
بدترین مکان برای انتقاد در جمع خانواده و یا اطرافیان است شخصیت طرف مقابل له له میشهبهترین مکان خلوت های خصوصی دو نفره است
گاهی افراد با خشونت تمام انتقاد رو شروع میکنند چنان انتقاد میکنه که طرف مقابل از همان ابتدا گارد رو محکم میگیره و کار به بحث و درگیری میرسد . سعی کنید انتقادات رو با صحبت های مثبت شروع کنید مثلا اقای x چقدر تو مهربونی یا اون هدیه ات رو هربار نگاه میکنم بیشتر لذت میبرم تو چقدر خوش سلیقه ای و . . .
صحبت های خود رو با مثبت نگیری تمام کنید مثلا انتقادت رو به هر نحوی انجام دادی در انتها جملاتی مثل تو میتونی این مشکل رو حل کنی یا من به تو اعتماد کامل دارم میدونم که بهترین تصمیم رو میگیری و . . .
گاهی در هنگام انتقاد طرف مقابل از خود دفاعی انجام میده که روح و روان ادم رو بهم میریزه مثلا میگه همینه که هست بدترین کار اینکه شما عصبانی بشوید شک نداشته باشید کار به درگیری خواهد رسید و به هدفتون که نمیرسید هیچ یک مشکل دیگه هم به مشکلات خودتون اضافه کرده اید
بعضی از افراد به قول معروف سریع دوزاریشون میفته و سریع مطلب رو میگیرن همین که احساس کردی طرف متوجه صحبت شما شد موضوع رو تمام کن امکان اینکه در ادامه شما رفتار یا حرفی بزنید که کار را خراب کند وجود دارد
مشکلاتی مثل مشکل شما راه حل هایی مثل هدیه دادن دارد - لباسی که دوس داری بهش هدیه بده و بگو دوس دارم اکثرا در این لباس ببینمت و . . .
----------------
این نکات و ساسیت زنانه رو که بکار ببری مشکلت حل میشه![]()










علاقه مندی ها (Bookmarks)