درود بانو این مقالات را بخوان و نکته برداری کن
یادت باشه هیچوقت بخاطر شخص سوم زندگی خودت را خراب نکنلینک های مهارت های ارتباطی و رفتار جراتمندانه
چگونه منفعل نباشیم؟
اینا هم تاپیک های she هستش.
مشاوره تخصصی با جناب sci
کارگاه آموزشی - رفتار جرات مندانه
برای اولین بار جراتمندانه حرف زدم و کارم به طلاق کشیده
به شوهرت برچسب نزن بانوبا دید منفی بهش نگاه نکن خوب هر فردی به خانوادش وابسته هستش و علاقه داره مثل شما خانواده خودت را دوست داری.علاقه داشتن با وابستگی محض تفاوت داره بجز این شوهرت وسیله یا شئی نیست که یا به شما تعلق داشته باشه یا به شوهرت شما بهتره به شوهرت کمک کنی تا نیازهای عاطفی خودش را از شما تامین بکنه و بهش احساس خوبی انتقال بدی تائیدش کنی تشویقش کنی با بالا بردن اعتماد بنفس و نشان دادن اینکه بهش اطمینان داری و اعتماد داری پشتیبانی ازش باعث بشی مستقل تصمیم گیری کنه.البته اینم بگم انصافا لطف کنید شما بانوان محترم ما مردها را قاطی مسائل خاله زنکی خودتان نکنید انتظاری که شما از یکطرف بعنوان همسر و از یکطر مادر و خواهرش دارن و ذات کلی نگر مردها و دیدی کلی که نسبت به قضایا دارن و.... کلا خلاصت کنم مردها توی یک دنیای دیگه ای زندگی میکنن با تصورات شما تفاوت داره یاد بگیر این مسائل خودت حلش کنی قوی و محکم باش با اعتماد بنفس و قاطع در عین حال با سیاست و انعطاف پذیر باش.
در مورد مسئله ای که مطرح کردید این نوشته مدیر تصور میکنم بهترین جواب به سوالت باشه.
معمولا همون چيزهايي که به نظر نقطه ضعف افراد به نظر مي رسد،
در صورت روش ارتباطي صحيح در مورد آنها ، مي توان آنها را به نقطه قوت رابطه خودتون تبديل کنيد.
مثلا شوهر شما به مادرش و پدرش احترام مي گذارد و به اونها زياد اهميت مي دهد و از آنها حرف شنوي دارد.
اين نشان مي دهد که والدين وي نيازهاي روحي رواني فرزندشان را خوب شناخته اند و او را سيراب مي کنند.
انسانها معمولا به طرف منبع ارضاء نيازهايشان تمايل دارند.
بايد به اين سئوال جواب دهي، خانواده او کدام نياز همسرتان را خوب جواب مي دهند.
- نياز به احترام؟!
- نياز به تائيد؟!
- نياز به پيشرفت؟!
-نياز به مهر و محبت؟!
- نياز به تفريح؟!
- نياز به اظهار نظر؟!
- نياز به آزادي و مديريت؟!
- نياز به ارضاء حس مسئوليت پذيري
و خيلي نياز هاي ديگر. به اين معنا که شما نيز مي توانيد فردي که چنين حرف شنوي از خانواده و محبت به آنها دارد را مديريت کنيد.
به جاي استفاده از توانايي هاي منطقي خودتون از اين به بعد صرفا توانايي هاي احساسي خود را رو کند.
يعني به جاي ارائه راه حل، انتقاد، توصيه ، تحسين، و بحث هاي منطقي، به دنبال هم حسي و احترام به او برآئيد.
ضعفهايش را ناديده بگيريد و احساسهاي مثبت خود را نثارش کنيد.
در خلوت خودتون به او بگوئيد که عليرغم بعضي مشکلات دوستش داريد و به همسري با او افتخار مي کنيد.
نه مستقيم نه غير مستقيم او را با هيچ کس مقايسه نکنيد. سعي کنيد زياد در آغوشش بگيريد
و هنگاميکه مي خواهد بحث را به طرف منطق بکشاند شما با بوسيدن و لمس او ، بگوئيد هرچي تو بگي دلبرم.
هنر شما در عشق ورزيدن و دلبري کردنه
شما بايد ذره بيني برداريد و کوچکترين نقاط مثبت همسرتان را بيابيد.
و آنها را در ذهن خود نگهداريد و هر وقت چنين رفتار و گفتار مثبت را مي بينيد
آن را برجسته کنيد و بازخورد مثبت به او بدهيد
در مورد گفتمان با خانواده شوهرت با سیاست تر رفتار کن بانو زرنگ باش حرفت را بزن ولی غیر مستقیم بعضی اوقات هم بپیچون و با زبان موضوع را حل کن.
مثلا در برخورد با شوهرت از این روش استفاده کن خودت هم تجربه داری به این لیست اضافه کن
http://www.hamdardi.net/thread-41054.html
اگه مهمانی هستش و خونه خودته پس مدیریتش را در درست بگیر مادرت سختشه بیاد کمک ایراد نداره به دوستت بگو یا یکنفر را بیار کمک ایاردی نداره نهایت یکمقدار بهش پول میدید هم کار خیره هم خودت کمتر کار میکنی و بیشتر جلوه میکنی.لباس زیبا بپوش خوشتیپ باش به خودت رسیدگی کن یادت باشه این مهمانی شماست.شما برای خودت برنامه ریزیت را انجام بده اگه پیشنهاد خوب داشتن چه بهتر استفاده کن بلاخره هر فردی برای خوش تجربیاتی داره که مفید هستند.ولی اگر هم دوست نداشتی حتما تشکر کن بگو ممنون بخاطر پیشنهادتون و حالا ببینم چی میهش و سعی میکنم انجامش بدم. یک کار دیگه هم میتونی انجام بدی البته من مرد هستم و فقط یکم ریزه کاری ها رو بلدم
مثلا میگن این قابلامه رو بیار روز قبلش توش غذا درست کن اگرم گفتن بگو کثیفه و ظرفها زیاده برای همین نمیرسم بشورمش یه بهونه بیار دوست نداشتی ازش استفاده کنی.مثلا میگن این میوه بخر یا اون میوه خوب یکم خودت را بزن به مظلومی بگو همه کارها افتاده گردن من نیمرسم مثلا برم میوه بخرم و نمیدونم میوه خبو کجا داره و از اینجور حرفها.یا بعضی اوقات شده الکی بگو چشم با لبخند هم بگو با مهربانی و همراه با احترام ولی کار خودتو کن.
مهمانی رو توی دستت بگیر نیروی کمکی فراموش نشه اینجور مواقع دوست های صمیمی خیلی خوب هستند یا تیو فامیلتون سعی کن شما هم توی مهمونی هاشون کمک کنی بهشون اینجور مواقع خیلی بدرد میخورن.بعدشم من جای شما باشم روی مبل میشینم تکیه میدم و مثل یک ملکه جلوه میکنم چه بهتر از این بشین و لذت ببره انگار رفتی سالن اپرا
من تا همینجاش بلد بودم بیشترش دیگه باشه خانومها بهتره جواب بدن تجربه شون بیشترهولی از من میشنوی سعی کن مثبت نگاه کنی به مسائل اولویت اولت هم خانواده خودت باش دیگران کاری می کنن به پای شوهرت ننویس با گیر دادن و غر زدن فقط باعث میشی فاصله بیوفته با سیاست رفتار کن.اینم از من بشنو جایی چیزی شنیدی ناراحتم شدی اصلا توی ظاهرت نشان نده خیلی عادی و ریلکس رفتار کن این روشی هستش که ردخور نداره جواب میده ولی بعضی مواقع هم بر اساساصول رفتار جراتمندانه قاطع باش










پاسخ با نقل قول

علاقه مندی ها (Bookmarks)