باتوجه جواب سوال آخرت خوشبختانه مانع اساسی سرراه افزایش عزت نفست نیست بقیه اون اکراه ها تقریبا طبیعیه چندتانکته رومدنظر داشته باش:
۱_تغییرفرایندی تدریجی هست.که لزوم درکش ممکنه بعداز یک بحران در زندگی بیشتراحساس بشه(مث موفقیت یاعدم موفقیت شغلی،آسیب های عاطفی،حتی بازنشستگی)
۲_ممکنه بعضی یابسیاری از جنبه های شخصیت کسی نیازبه تغییرآنچنانی نداشته باشه وبدلیل کمال طلبی ضعف اعتمادبنفس،مقایسه خودش بادیگران یاترس وخودسرزنشگری زیاد،جنبه های مثبت خودش رو نبیند
۳_داشتن انگیزه های متعالی درزندگی وبعدش هدفمندی به تغییرمثبت کمک میکنه
۴_مهمترین عامل درتغییر"تفکر"هست.بایدببینی درچه موضوعاتی فکرت اشکال بیشتری داردتغییربایدآهسته وپیوسته باشه بنابراین نیازمنداین هستی اطلاعات مفید در زندگیت روازمنابع قابل اطمینان بگیریباتوجه به سوالات پست اولت لینکهایی که اینجاهست میتواند تاحدودی مفیدباشد منتها اینو درنظربگیر که ازفضای مجازی واین تالار درحدوسطح خودش بایدانتظار داشت.

نوشته اصلی توسط
ammin
سلام.
میشه ازچند زاویه نگاه شروع ورسیدن به این وضعیت کرد
۱_خودبالغ وسرزنشگرشما ازکودکی تاحالا بیشترفعال هست ومدام شمارو وادار به رفتارهای سختگیرانه نسبت به خودت میکنه
۲_کمالگرایی درشما زیادهست وبین آنچه که هستی وآنچه که باید باشی فاصله نسبتا زیادی وجود دارد یعنی ازآنچه که هستی به نسبت زیادتری راضی نیستی
۳_ذهن سطحی درشمافعال هست ومدام به ظواهروامورسطحی وبا اهمیت کمترمیپردازد
۴_زودرنجی وازناراحت کردن و ناراحت شدن وسرزنش دیگران بیشترازحدمعمول میترسی.
۵_به خودت برچسب هایی زدی مثل بی عرضه،نالایق و...و نگرانی دراجتماع وروبروشدن بامردم،اینهاهویداشوند.اما رایندوجریانی که حالادرآن بسرمیبری"هوشیاری روانی"است تا همه چیزتحت کنترل باشد وازآنچه که میترسی اتفاق نیفتد،به همین خاطر به سرعت رفتاری روانتخاب میکنی که درآن رضایت کردن نامنصفانه دیگران برضررخودت باشد. راهکار مواجهه ونترسیدن از "فروپاشی روانی" است.(ضمن رعایت موازین اخلاقی ومنطقی )سازمان روانی وذهنی که ایجاد کردی،بخش اعظمش ساختگی وشامل قوانین سختگیرانه خودسازهست.
اگرفرشته ای که ازخودت ساختی،درمواجهه بادیگران فروبریزد تمرکزت روازدست میدی.لطفادرموردمفاهیم کلیدی زیر دربالای تالارجستجو کن"تأییدجویی" مهرطلبی"زودرنجی". درصورت تمایل این تایپیک رو هم مطالعه کن ولینکهای درون آن رو هم ببین:
http://www.hamdardi.net/thread32010-2.html#post316521
برای شناخت کمال گرایی هم این لینک:http://www.hamdardi.net/thread-21869.html
برای شناخت برچسب های محدودکننده ای که به خودت میزنی:
http://www.hamdardi.net/thread-154.html
وبرای شناخت ذهن سطحی:http://www.hamdardi.net/thread-26620.html
ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
ویرایش توسط ammin : جمعه 06 تیر 93 در ساعت 19:54
علاقه مندی ها (Bookmarks)