سلام saeidahmad جان
به همدردی خوش اومدین.
البته حق دارین و خواسته تون کاملا منطقی هست. تو این دوره زمونه با این هزینه های کمرشکن زندگی نمیشه آدم دو روز مهمونی بره چه برسه به ده روز .....
تا حالا راجع به این مشکل با خانمتون حرفی زدین؟
چه جوابی بهتون میدن؟؟
میدونین نباید اجازه بدین این مشکل ریشه دار بشه. چون اونوقت به روابط زناشویی خودتونم لطمه میخوره و مدام با همسرتون دعواتون میشه .
راستش من مشاور نیستم اما چند نکته باید بهتون بگم.
1- پیش خانواده تون اظهار ناراحتی و گله و شکایت نکنید. اینجوری همسرتون و خانوادش از چشم خانواده شما میوفتن. همچنین اجازه ندین خانواده تون بگن " اینا چرا اینجورین؟ مگه خونه تو کاروانسراست ... " حرف قشنگی نیست.
2- با همسرتون جرات مندانه صحبت کنید. اولش بهش بگید چقدر خودش و خانوادشو دوست دارین و براتون مهم و ارزشمندن. بعد از احساس ناراحتی تون و نیاز به آرامشتون بگین.
3- از قبل برای تعطیلاتتون برنامه ریزی کنید. مثلا بگید این تاریخ های تعطیل رو به فلان کار میپردازید یا مسافرتی میرید. خودتون به خانواده همسرتون اعلام کنید. بهتره تا اونجا که میشه همسرتونو وارد نکنید. منظورم اینه که با همسرتون برنامه ریزی کنید و مشورت کنید. اما قبل از اینکه خانواده همسرتون بیان و کنگر بخورن و لنگر بندازن، مثلا تو یه تماس تلفی از هفته قبلش بگین: "اتفاقا این چند روز تعطیلی رو میخوایم بریم فلان جا... یا برنامه ریزی کردیم کاری رو انجام بدیم حالا که مهمونی نداریم و وقت آزاد داریم...." یه جوریکه اونا متوجه بشن که شما وقت مهمونداری ندارین.
4- به در و مادرتون اعلام کنید هرموقع دوست داشتن ، میتونن بیان. حتی اگه اونا اونجا باشن. اشکالی نداره و مشکلی پیش نمیاد. اتفاقا بهشون بگین " خانوادم چند ماه طولانی میشه که نتونستن بیان و سری به ما بزنن، این چندروز اونام میان خونه مون" . اینجوری شاید خانواده همسرتون متوجه این موضوع بشن.
5- سعی کنید تو رفتار با مادرخانمتون نهایت احترام رو داشته باشین . ناراحتشون نکنی و البته باهاشون جرات مندانه رفتار کنید. یادتون باشه رفتار جرات مندانه، با رفتار منفعلانه و پرخواشگرانه کاملا فرق میکنه.
چیزی که مهمه اینه که با خانمتون رفیق باشین تا این مشکل حل بشه. مثلا بهش بگین عزیزدلم واقعا هزینه مهمونداری هامون زیاده و باید صرفه جویی کنیم. به خاطر آینده هردومون. یا اینکه بگین عزیزم من از اینکه همراه خانوادت ، شخص غریبه ای هم بیاد منزلمون، خوشم نمیاد و کار خوبی نیست .
موفق باشین .








علاقه مندی ها (Bookmarks)