به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26

Threaded View

  1. #21
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array
    دوتا دانشجو بودن كه پسره متولد 1372 بعد بخاطر مسائل درسي با يه دختر

    شروع به فعاليت درسي مي كنن بعدش به پيامك و تلفن و قرار و ... مي رسه


    قصدشون هم ازدواج بوده ولي حالا كه پسره داره درسش تموم مي شه دختره

    خيلي عاشق شده و خيلي سختشه كه از هم جدا شن ولي پسره فكر ميكنه كه


    ديگه اين دختره به دردش نمي خوره ولي نمي دونه چطوري قطعش كنه دختره هم

    مدام پيامك ميده كه بيا فلان جا هم رو ببينيم دوطرف هم بچه هاي خوبي هستن


    و پسره اهل مشاوره حضوري و .... نيس با يه ضربا زورا از زير زبونش اينا رو كشيدن

    حالا پسره مي خواد بدونه چطوري جدا بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ______________________________________

    قبل از ورود به راهکارها باید عرض کنم، یکی از عوامل ایجاد دلبستگی و علاقه ،
    مجاورته
    ،

    وقتی دختر و پسری با هر بهانه ای ولو فعالیت های درسی در کنار هم قرار میگیرن ،


    به قول یکی از اساتید اگر به هم علاقمند وابسته نشن جهاد کردن،


    چه خوبه که دخترها و پسرها با هم جنس های خودشون کارهای علمی انجام بدن و تا وقتی

    که ضرورت ایجاب نکرده با جنس مخالف رابطه ای نداشته باشن، چرا که به مرور
    وابستگی
    بین

    دو جنس مخالف شکل میگیره،
    کشش
    ایجاد میشه و بدون اینکه طرفین در ابعاد مورد نیاز برای

    انتخاب همسر از هم شناخت داشته باشن ، صرفا از روی
    احساسات
    ،
    تصمیم به ازدواج
    میگیرن

    اینکه این آقا پسر فکر میکنه که دیگه این دختر به دردش نمیخوره، شاید از این ذهنیت نشات گرفته باشه که؛

    دختری که حاضر میشه با یک نامحرم
    رابطه حرام
    برقرار کنه و حدود خالقش رو مراعات نکنه

    و چه بسا این رابطه رو از عزیزترین کسانش( پدر و مادر)
    مخفی کنه
    ،

    چه بسا ق
    بلا هم به چنین روابطی تن داده
    باشه، و یا
    بعدها تن خواهد داد


    و همین مساله منجر به
    بی اعتمادی و بدبینی
    میشه و نمیتونه از کنار این دختر بودن احساس آرامش کنه،

    لذا پسر تصمیم میگیره عطاش رو به لقاش ببخشه و از ازدواج با چنین فردی منصرف بشه

    لازم به ذکره اکثر دوستی های دختر و پسرها به چنین نقطه ای ختم میشه و متاسفانه اثرات بسیار

    سویی خصوصا برای دختر خانم ها داره!!!


    اینکه فرمودید دختر خانم مدام پیامک میدن و خواستار ملاقات و ادامه رابطه هستن، نشانه
    دلبستگی و وابستگی
    ست


    و از اونجایی که با درصدهای احتمالی متفاوت ممکنه قطع رابطه منجر با آسیب هایی چون افسردگی و خودکشی

    در دختر خانم بشه، بهتره یکی از
    نزدیکان
    دختر خانم رو به گونه ای هشیار کنه که مراقبت بیشتری ازش داشته باشن

    در عین حال برای آخرین بار در یک ایمیل به صورت خیلی رسمی و کوتاه ، در مورد تصمیمشون به کات کردن رابطه صحبت کنن

    و از اون به بعد این آقا باید سعی کنه از هر گونه پاسخ دادن به پیام ها و ... اجتناب کنه، بی توجهی بهترین راه برای خاموش کردن

    این نوع رفتاره،

    ضمنا باید در اولین فرصت هر راه ارتباطی که این خانم میتونه از اون روش باهاش ارتباط برقرار کنه رو حذف کنه،

    خطش رو عوض کنه، آیدیش رو بلوکه کنه و...


    ______________________________________________


    ما بارها گفتیم که ارتباط با نامحرم بدون عقد رسمی
    شرعا و عقلا
    مردود می باشد ،
    از نظر شرع


    تا زمانی که مرد و زن صیغه عقد را جاری نکرده باشند اولا هیچ حق و حقوقی نسبت به هم ندارند

    و هر شخص این اختیار را داره که با کسی دیگه ازدواج کند ثانیا هر گونه لمس و صحبت های عاشقانه

    یا حتی معمولی که مفسده در پی داشته باشد حرام بوده و عذاب اخروی دارد.
    از نظر عقلی
    باید بگم که گذشت زمان انسانها را متحول می کند، و اگر دختر و پسری بدون عقد با هم

    ارتباط داشته باشند هیچ تضمینی برای ازدواج شان وجود ندارد، چون علاوه بر تحول فکری خودشان (اشاره کردم)

    ممکنه خانواده ها با این وصلت مخالف باشند یا موانع پیش بینی نشده دیگری به وجود بیاد و این ازدواج

    را منتفی کند. که در این صورت طرفین آسیب های روحی و روانی جدی خواهند دید.


    مطالب بالا توصیه ای بود برای کسانی که می خواهند از طریق رابطه ازدواج کنند
    اما در زیر

    می خواهم به
    راهکارهایی برای فراموشی عشق نا فرجام اشاره کنم

    اولین و بهترین روش برای فراموشی نا امید شدن می باشد توضیح مطلب

    اینکه در صورتی دل این خانم راضی به جدایی میشه که نا امید شود درست مثل

    کسی که نامزدش مرده و بعد مدتی فراموشش می کنه اما تا وقتی امید به رسیدن

    به او رو داره وی را از کار و زندگی می اندازه پ
    س وی باید نا امید بشه و کلا این آقا را

    از دلش بیرون کنه تا زندگی آینده اش تحت الشعاع این عشق قرار نگیرد.
    دختر خانم نباید هیچ ارتباطی با پسر داشته باشد، اینکه فرمودید پیامک می فرسته

    این کار فقط عشق دختر را زیادتر می کنه و اون پسر بیشتر خودش را طاقچه بالا خواهد

    گداشت و از دختر دور خواهد شد چون قاعده طالب مطلوبی در اینجا رعایت نشده و دختر

    که مطلوبه طالب شده و پسر مطلوب که این کار برای ازدواج تأثیر منفی دارد.



    میخام از دوست دخترم جدا بشم ولی نمیدونم چه جوری ؟؟؟



  2. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    Hadi99g (چهارشنبه 28 بهمن 94), hamdan (شنبه 08 شهریور 93), khaleghezey (چهارشنبه 09 مهر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دلایل عینی برای منع رابطه های دوستی دختر و پسر
    توسط فرشته مهربان در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 155
    آخرين نوشته: سه شنبه 25 مرداد 01, 08:48
  2. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: جمعه 08 بهمن 00, 23:20

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.