به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 آبان 91 [ 04:48]
    تاریخ عضویت
    1388-6-06
    نوشته ها
    94
    امتیاز
    3,001
    سطح
    33
    Points: 3,001, Level: 33
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    191

    تشکرشده 189 در 69 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Lightbulb تردید در رابطه

    سلام
    من 1 ساله که توی یه رابطه هستم.از همون اول بخاطر پر مشغله بودن هردومون و اینکه دوستم دائم در سفر بود خیلی کم همدیگرو می دیدیم.از نظر منم مشکلی نبود چون اون هم کار می کنه هم درس می خونه وقت ازادش کمه.البته از نظر احساسی خیلی بهم نزدیکیم.
    خلاصه برنامه ثابتمون 2بار تماس تلفنی طولانی در هفته و اس ام اس و ارتباطای کوتاه روزانه بود حالا اگه این وسط فرصتیم پیش میومد بیرون می رفتیم.از لحاظ درسی وکاریم به هم کمک می کردیم.بخصوص اون هر وقت تحت فشار روحی وکاری بود یه راست میومد پیش من انرژی درمانی و میشه گفت همه چیز گل و بلبل بود.اما:
    1.تابستون که شروع شد دانشگاه بسته شد وقت دوست گرام بنده ازاد شد ولی این وقت ازادو با باشگاه و ورزش (بچم ورزشکاره)و اخر هفته هم باغ با دوستان پر کرد.راسش یه جورایی بهم برخورد که تو این وقت ازاد برای بیشتر باهم بودن جایی برای من نذاشت.
    چند وقت پیش دیگه غرورمو کنار گذاشتمو گلایه کردم که معذرت خواهی کردو حالا بیشتر باهم وقت صرف می کنیم .یه اخلاق خوب داره که اگه اشتباه کنه قبول می کنه و اگه بدونه نسبت به چیزی حساسم دیگه تکرار نمی کنه.ولی خوب من هنوز بابت این قضیه دلخورم چون فکر می کنم فقط برای رضایت من اوضاع این جوریه اگه خودش راغب بود بیشتر منو ببینه احتیاج به گفتن من نبود خودش باید از این فرصت استقبال می کرد.(گرچه بینمون پرونده این قضیه بسته شده من توی دل خودم دارم از این بابت غصه می خورم.)
    2.یه جورایی خسیسه که این بیشتره همه منو اذیت می کنه در واقع بزرگترین عیبشه.تو تموم این یک سال که خیلی کم باهم بیرون رفتیم فقط یه بار شام مهمونم کرده بقیه اصولا کافی شاپه که توی کافی شاپم با شناختی که ازش دارم و اینکه خودش همیشه فقط اب میوه میل داره منم میرم سراغ ارزون ترینا.
    این مسئله طوریه که من اصلا روم نمیشه بهش اشاره کنم ولی برام ناراحت کننده اس.نه برای اینکه شام نمیریم بیرون برای اینکه دوست دارم بدونم برام راحت دست تو جیبش می کنه. من از نظر مالی مستقلم و اصلا دید مادی به رابطمون ندارم ولی این قضیه برام سنگینه.
    البته اینم بگم کلا برا خودشم در مواقع ضروری دستش تو جیبش میره.بیشتر اهل سرمایه گذاریه.من خودمم پس انداز می کنم و ولخرج نیستم ولی خوب خساست یه چیزه و پس انداز یه چیز دیگه.
    روز تولد هردمون خیلی بهم نزدیکه یه شب یه تولد دونفره شام رفتیم بیرون(تنها شامی که باهم خوردیم)من در کمال محبت برای ابراز عشقم یه هدیه گرون که از حقوق یک ماهمم بیشتر بود براش خریدم ولی هدیه ای که اون بهم داد احتمالا ارزون ترین چیزی بود که پیدا می شد.فکر نمی کنم من همچین چیزیا حتی روم میشد برای تولد یه دوست معمولیم بدم.مسئله دید مادی نیست فقط کافیه کسی هدیه را ببینه معلومه رفته مغازه ارزون ترین چیزی که بوده را برداشته حتی یه دوری نزده یه هدیه زیبا و پر احساس لکن با قیمت مناسب بخره.
    خلاصه هدیه را گرفتم ,خم به ابرو نیوردم ,تشکر کردم ولی ذهنم بدجور درگیر این قضیه است.


    اینا رو گفتم که بدونم این دو مسئله می تونه به این معنی باشه که این رابطه براش چندان مهم نیست؟


    یا این که اون کارش درسته فقط با من مچ نیست؟


    یه چیز دیگه اینکه اون همیشه خواسته رابطه جنسی داشته باشیم ولی من چون هم خیلی ادم محتاطیم و هم اینکه این رفتاراش باعث شده هنوز تو رابطه احساس ثبات نکنم مخالف این مسئله بودم.در ضمن ما که خیلی وقت نداریم باهم باشیم برام جالب نیست تنها زمانییم که باهمیم بخاطر س.ک.س باشه.

  2. #2
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,057
    امتیاز
    147,222
    سطح
    100
    Points: 147,222, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,670

    تشکرشده 36,008 در 7,405 پست

    Rep Power
    1093
    Array

    RE: تردید در رابطه

    سلام ترانه

    اول از هر چیز مشخص نکردید که هدف از این رابطه چیه ؟
    فقط دوستی ؟
    یا قصد ازدواجی در کاره ؟

    اگر دوستیه ، که خوب شما انتظاری نباید داشته باشید ، چون دوست شما تعهدی در قبال شما نداره و در خود نمیبینه . بگذار واضحتر بگم .

    روحیه مردها اینه که اغلب مسائل را با حساب دو دو تای منطقی و حساب های عقلانی می بینن و خانمها بر عکس با احساس و عواطف نظر می کنن .
    اونچه بیان کردی تفاوت دیدگاهه .
    از طرفی با توضیحاتت و از رفتار دوست شما بر میاد که ایشان یک دوستی ساده با شما دارن ، اما شما حساب عشق را باز کردید . مایه گذاشتن های شما از روی عشقه و اما رفتارهای ایشان یک رفتار عادیه با یک دوست معمولی .
    به نظر بنده تجدید نظر کنید رو اصل رابطه .

    رابطه ای که تعهدی برای شما نسبت به آن تصور نمیشه ، برای چیه ؟ به کجا می خواد منتهی بشه ؟
    اگر بگوئیید انتقال تجربه و آموختن از هم و در یک کلام کمک به هم برای رشد ، در این صورت چنین رابطه ای حدودی داره که بین شما این حد نیست ، و رابطه فراتر از اینه .
    به نظرم رابطه شما در یک برزخه .

    بهتره یا هدف دار کنید و حدود تعیین کنید و انتظاراتتان از هم را هم بیان دارید یا قطع کنید .
    به وضوح می بینم که اگر شما همین توقع مادی را مطرح کنید اون در دل میگه ؛ خوب من مرد هستم باید فکر آینده و زندگی ای را که باید برای همسر و فرزندان بسازم باشم ، اگر بخوام از این ولخرجیها تو یک رابطه دوستی ناپایدارکه حداقلش تا وقتیه که با کسی ازدواج کنم ، داشته باشم که یک من دو نخواهد شد .
    این همون محاسبات مطابق اصول منطق و ریاضی و عقلایی که گفتم مردها دارند .

    البته بگذریم از اینکه در خیلی از این دوستیها پسران بدشون نمیاد براشون هزینه بشه و حتی بنده شاهد بودم که پسره به دوستش می گفت برم کمی پول از دوست دخترم بکنم و از ثروت و ضع خوب دختره و ولخرجیش برای اون می گفت ( داخل اتوبوش تو تهران بزرگ این سخنان رد و بدل میشد )

    در هر حال بنده دوباره تکر می کنم به نظر می رسه ایشون شما را به عنوان یه دوست معمولی مد نظر داره و بیشتر هر وقت نیاز باشه به شما رو میاره ، اما شما حسابی بیشتر از این باز کردید و عاشقانه نگاه می کنید .( دو مسیر و نگاه جدا )

  3. 9 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (یکشنبه 08 شهریور 88)

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 25 تیر 89 [ 01:21]
    تاریخ عضویت
    1387-9-28
    نوشته ها
    115
    امتیاز
    3,313
    سطح
    35
    Points: 3,313, Level: 35
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 37 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    وقط سحر گذشطو،اینو میذارم ک صبح بیادم. رو مبایل نمیشه ذیاد و راهط حرف ذد..

  5. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 25 تیر 89 [ 01:21]
    تاریخ عضویت
    1387-9-28
    نوشته ها
    115
    امتیاز
    3,313
    سطح
    35
    Points: 3,313, Level: 35
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 37 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    مثل اینکه قبلی رو نمیشه حذف کرد؟!
    با توجه به مسائلی که مطرح فرمودید، و اینکه ایشون مسائلی رو مطرح میکنن و مسائلی رو ساده میگیرن، شما بهتره بیشر در رفتارهای ایشون به منظور درک خواه ایشون دقت کنید. دوست عزیز، فرشته مهربان هم فرمودن، وقتی این رابطه هیچ تعهدی درش نیست و اتفاقاً این مسئله بارز هم هست، چرا شما به خودتون این رو تفهیم نمیکنید؟
    مسئله ای که تا حد بسیار زیادی درست هست و شاید استثنا خیلی کم داشته باشه این هست که فردی که خواهان رابطه جنسی قبل از ازدواج شد با دختری که هیچ تعهدی نسبت بهش نداره، برای یک دختر باید زنگ خطر باشه، مخصوصاً زمانی که احساسی نسبت به اون شخص درش هست... این درخواست چیزی کمی نیست. برای اون استثنا که عرض کردم خیلی کم هست هم ، اگه بوجود اومد، اگه با رضایت دختر همراه باشه و اتفاق بیفته، و زندگی ای تشکیل بشه، فردای زندگی مشکلات جدی ای بوجود خواهد آورد. اگه با مخالف دختر رو برو شه این درخواست، نیز فردای ازدواج دختر با تردید به شوهر خودش نگاه خواهد کرد...
    به مسائل دیگه که فرمودید راجه به خرید کادو و ... هم ، بنده از این دید نگاه میکنم که نتایج اینجور نگریستن به رابطه هست.. یعنی رابطه ای که تعهد و آینده ای براش تصور نشه، هر شخص، چه دختر چه پسر، مخصوصاً پسر، در اون خرجی رو متحمل نمیشه..

  6. 3 کاربر از پست مفید mehrdad24 تشکرکرده اند .

    mehrdad24 (دوشنبه 09 شهریور 88)

  7. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 فروردین 89 [ 02:32]
    تاریخ عضویت
    1388-6-05
    نوشته ها
    5
    امتیاز
    2,593
    سطح
    30
    Points: 2,593, Level: 30
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 7
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    4

    تشکرشده 4 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    سلام ترانه جان
    مسائلی که مطرح کردی خیلی جدی هستند و به نظر من نباید به سادگی از کنارشون رد شد. باید بیشتر تامل کنی.
    من صحبت های فرشته مهربان رو تایید میکنم و ازت می خوام که بشینی و توی خلوت خودت به این ارتباط فکر کنی. با خودت صادق باش و ببین آیا این یه ارتباط عمیق عاطفی دو طرفه است و یا اینکه تو داری بیشتر مایه می ذاری و می خوای که این ارتباط رو جدی تر و عمیق تر کنی. دوست من ، سهم خودت از عشق و دوست داشتن و دوست داشته شدن رو نادیده نگیر و بدون که لایق خالص ترین عشق هستی. اگه به هر دلیلی و با هر نشونه ای فکر می کنی که این عشق رو از جانب طرف مقابلت دریافت نمی کنی معنیش این نیست که اشکال از توست، معنیش اینه که طرفت اونی که باید باشه نیست.به نظر من بعد از اینکه با خودت سنگ هات رو وا کندی و به یه نتیجه خوب و منطقی رسیدی ، با دوستت حرف بزن. کاملا منطقی و صادقانه، به هیچ وجه هم به این فکر نباش که از اینکه بعضی حرفها رو از تو بشنوه ناراحت می شه. خب بشه، بعضی وقتها هم لازمه که آدم ناراحت بشه تا یه تلنگری بهش بخوره، مگه دوستت با بعضی کاراش تو رو ناراحت نکرده؟؟؟ هیچ وقت از حق مسلم خودت نگذر و خودت رو زیر پا نگذار. اگه خودت از خودت بگذری ، یه مورچه هم از تو می گذره....امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیری خواهر خوبم

  8. 2 کاربر از پست مفید Zohre. تشکرکرده اند .

    Zohre. (یکشنبه 08 شهریور 88)

  9. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 آبان 91 [ 04:48]
    تاریخ عضویت
    1388-6-06
    نوشته ها
    94
    امتیاز
    3,001
    سطح
    33
    Points: 3,001, Level: 33
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    191

    تشکرشده 189 در 69 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    مرسی از دوستان که وقت گذاشتید.
    فکر می کنم چندتا مسئله هست که احتیاج هست شفاف بشه.
    1.من 23 و اون 27 سالشه جدا از خوب و بد قضیه من پیشنهاد رابطه جنسی را قبول نمی کنم ولی فکر بدیم راجب این پیشنهادش نمی کنم.
    2.این که هدف این رابطه چیه را الان با تردیدی که دارم نمی دونم ولی موقع شروع گفت برای اشنایی بیشتر با هم ,منم به نظرم درسته میاد فکر نمی کنم تا شناخت کامل از هم پیدا نکردیم درست باشه قول و قرار ببندیم.من برای قول خودم ارزش قائلم و حاضر نیستم تا کاملا از طرفم مطمئن نشدم چشمو گوش بسته قراری بزارم که فردا روز یا مجبور شم زیرش بزنم یا دستا پای خودمو برای تصمیم درست ببندم.
    ولی تا همین حد بگم هر وقت خواسته حرفا را به ازدواج بکشونه با همین دلیلا حرفا عوض کردمو خودما زدم به کوچه علی چپ.
    3.این که دوستی ما فقط در حد یه دوستی نه یه رابطه عاطفی هم لااقل به استناد حرفایی که بینمون ردوبدل میشه درست نیست.درمورد خساستش گفتم ولی باید بگم در ابراز احساسات وعلاقه خیلیم سخاوتمنده.در ضمن رابطه ما با اصرار اون و ابراز عشق اون شروع شد.
    4.این که باید فکر ایندش باشه و زن وبچش هم حتی اگه من جز خانواده ایندش نباشم بنظرم درست نیست من در حد توان مالیش توقع دارم نخواستم کمرشو زیر قرض ببرم که به ایندش لطمه بزنه.اینم بگم یه بار برای تولد خواهرش با خودم به خرید رفت درست همین طور که می گم دنبال یه چیز ارزون بود یه ذره ام حاضر نبود بالاتر بره که یه هدیه بهتر بخره ولی من خوش خیال فکر کردم من فرق می کنم و برای من این جوری نیست.اما در مورد این قضیه اصلا روم نمیشه باهاش حرف بزنم تا امروز از کسی جز خانواده ام توقع مادی نداشتم ولی اگه بخوام رابطه را جدی تر بگیرم و هدفشا مشخص کنم باید تکلیف این قضیه را روشن کنم.
    در اخر بگم این مسائل منو توی شک عمیقی برده که با تموم خوبیاش فکر بهنونه ای برای تموم کردنه رابطه ام,البته اگه بتونم.راسش چند بار با هر بهونه ای که از تموم کردن حرف زدم اول شروع می کنه از تاریخیچه دوستیمون و اینکه چقدر سخت منو بدست اورده و به راحتی ام نمی ذاره از دستش برم می گه بعدم می ندازه تو شوخی که ما تو خانوادمون از این حرفا نداریم تا اخرش باید وایسی.
    خودمم خیلی دوسش دارم و نکات مثبت پر رنگی ام داره و اگه بتونم برای این مشکلات راهی پیدا کنم باهاش ادامه می دم. اما اصراری هم ندارم اگه بدرد هم نمی خوریم اینده امو خراب کنم,به همین دلیلم از شما راهنمایی می خوام.

  10. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 بهمن 89 [ 15:28]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    190
    امتیاز
    3,652
    سطح
    38
    Points: 3,652, Level: 38
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    158

    تشکرشده 159 در 70 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    نقل قول نوشته اصلی توسط tarane.h
    مرسی از دوستان که وقت گذاشتید.
    فکر می کنم چندتا مسئله هست که احتیاج هست شفاف بشه.
    1.من 23 و اون 27 سالشه جدا از خوب و بد قضیه من پیشنهاد رابطه جنسی را قبول نمی کنم ولی فکر بدیم راجب این پیشنهادش نمی کنم.
    2.این که هدف این رابطه چیه را الان با تردیدی که دارم نمی دونم ولی موقع شروع گفت برای اشنایی بیشتر با هم ,منم به نظرم درسته میاد فکر نمی کنم تا شناخت کامل از هم پیدا نکردیم درست باشه قول و قرار ببندیم.من برای قول خودم ارزش قائلم و حاضر نیستم تا کاملا از طرفم مطمئن نشدم چشمو گوش بسته قراری بزارم که فردا روز یا مجبور شم زیرش بزنم یا دستا پای خودمو برای تصمیم درست ببندم.
    ولی تا همین حد بگم هر وقت خواسته حرفا را به ازدواج بکشونه با همین دلیلا حرفا عوض کردمو خودما زدم به کوچه علی چپ.
    3.این که دوستی ما فقط در حد یه دوستی نه یه رابطه عاطفی هم لااقل به استناد حرفایی که بینمون ردوبدل میشه درست نیست.درمورد خساستش گفتم ولی باید بگم در ابراز احساسات وعلاقه خیلیم سخاوتمنده.در ضمن رابطه ما با اصرار اون و ابراز عشق اون شروع شد.

    در اخر بگم این مسائل منو توی شک عمیقی برده که با تموم خوبیاش فکر بهنونه ای برای تموم کردنه رابطه ام,البته اگه بتونم.راسش چند بار با هر بهونه ای که از تموم کردن حرف زدم اول شروع می کنه از تاریخیچه دوستیمون و اینکه چقدر سخت منو بدست اورده و به راحتی ام نمی ذاره از دستش برم می گه بعدم می ندازه تو شوخی که ما تو خانوادمون از این حرفا نداریم تا اخرش باید وایسی.
    خودمم خیلی دوسش دارم و نکات مثبت پر رنگی ام داره و اگه بتونم برای این مشکلات راهی پیدا کنم باهاش ادامه می دم. اما اصراری هم ندارم اگه بدرد هم نمی خوریم اینده امو خراب کنم,به همین دلیلم از شما راهنمایی می خوام.
    دوست عزیز
    به راحتی علا ئم هشداردهنده را توجیه می کنید .شما می توانی در مورد مطرح شدن ارتباط جنسی خوش بین باشی و بد فکر نکی اما در نظر داشته باش زمان مطرح کردن این موضوع بعد از تعهد ایشان نسبت به شما هست .

    عنوان کردین ایشون در ابراز احساسات سخاوتمند هستن .همه در این مورد و بنا به شرایطی که دارن می تونن از این سخاوت استفاده کنن به عبارتی ابراز احساسات کنتر نمی ندازه.
    پیدا کردن راه حل برای مشکلات ارتباطی که هدف نداره یا با هدفی مبهم شکل گرفته به شما چه کمکی می کنه ؟( با توجه به تردید شما در هدف این ارتباط).

    اگر ایشان واقعا به سختی شما رو بدست آورده مطمـئن باشید به آسونی از دست نمیده مشروط به اینکه حرف ایشون با عملش متفاوت باشه .

    معذرت
    حرف ایشان با عملش متفاوت نباشه .

  11. 2 کاربر از پست مفید sogand66 تشکرکرده اند .

    sogand66 (دوشنبه 23 شهریور 88)

  12. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 25 تیر 89 [ 01:21]
    تاریخ عضویت
    1387-9-28
    نوشته ها
    115
    امتیاز
    3,313
    سطح
    35
    Points: 3,313, Level: 35
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 37 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    وقتی در ایشون موارد متعدد رو سراغ دارید که براتون اهمیت داره و در ایشون هست...
    بعد مسائل و نکات تکمیلی رو در ابتدای صحبت هایتون بفرمائید که من و دوستان بهتر ایشون و خلق ایشون رو بشناسیم... شاید بهتر بود سوال میکردیم..
    وقتی این رفتارهای رو در ایشون، خاص خودشون میبینید و در رفتارهای ایشون هست و خصلتاً دنبال مثلاً کادوی ارزونتر، در صورتی که با فهمیدن چنین چیزی، باز هم مایلید این رفتار در ایشون حداقل راجع به شما متفاوت باشه، میتونید وقتی کادویی بار ارزش بهشون میدید، بهش بگید که واسه ارزش زیادی که براش قائلید، اینو خریدید و صحبت هایی از این قبیل که بهش رسونده باشید مسئله رو...
    راجع به مسائل دیگه، وقتی خوده شما مشکلی ندارید، و البته حتماً از سر این هست که مسائل رو در ایشون دارای مشکل نمیبینید، میتویند با کمی احتیاط در پی شناخت بیشتر ایشون باشید.. ضمن اینکه این مسئله رو که یادآوری میکنم ، میدونم گفتید مشکلی با مسئله ای ندارید، ولی سعی کنید کمی هم نظر به اون خصوصیات که براتون مشکل ساز نیست داشته باشید..

  13. کاربر روبرو از پست مفید mehrdad24 تشکرکرده است .

    mehrdad24 (یکشنبه 08 شهریور 88)

  14. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 شهریور 88 [ 22:29]
    تاریخ عضویت
    1388-6-04
    نوشته ها
    36
    امتیاز
    2,767
    سطح
    32
    Points: 2,767, Level: 32
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 29 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: تردید در رابطه

    خوب دوستان به خوبی راهنمایی کردن بنده هم به انداره وسع محدودم یه حرفی داشتم
    دوست عزیز فارغ از دید شما به مسئله دوست جنس مخالف بدونید اثرات این رابطه مطمئنا در زندگی آینده اتون تاثیر می زاره پس بهتره بازنگری کنید که ببینید می ارزه وقت باارزشتون رو در این رابطه بزارید و در آخر هیچ چیزی نصیبتون نشه مشکلات این رابطه رو با اجازه بیان می کنم:
    اگه به زدواج ختم بشه شاید همیشه فکر کنید زود اقدام کردید و افسوس بخورید
    اگه نشه اولا شما تا وقتی با این شخص دوستی دارید نمی تونید به فردی دیگری که شاید مناسب ازدواج باشه فکر کنید وفرصت های دیگه رو هم در کنار این فرصت از دست می دید دوما در فرض که فرد دیگری باشما نامزد شد تا کی می تونید وجود این رابطه رو ازش پنهان کنید درسته که در حد یه دوستی ساده بوده اما برای فرد مقابل این مسئله خیلی سنگینه
    حالا مشکل شما: در مورد بی توجه ای حق دارید دلخور باشید اما حالا که گفتید به این حساب بزارید که اشتباه بوده و از روی بی میلی نیست و تذکر شما بیادش آورده بنده هم گاهی حس شما رو دارم که دوس ندارم خودم بگم نیازهام رو اما باید دوتامون قبول کنیم که آدم ها علم غیب ندارن و طرز فکر همه مثل ما نیست پس گاهی یه تذکر کوچولو بد نیست و فکر نکنید بی علاقه بوده و حالا به خاطر حرف شما انجام میده اگه اینجوری باشه رفته رفته به بهانه مختلف از زیر درمیره و مطمئن باشید یه نفر تا ابد نمی تونه فیلم بازی کنه
    خوب در مورد مشکل دوم یعنی خساست وقتی شما می فرمایید شاغل هستند یعنی وضع بدی ندارن س شاید تربیت خانوادگی ایشون اینجوریه که عادت به خرج زیاد ندارن و این حل شدنیه تا حدودی مثلا به مناسبت خاصی بیرون رفتید پیسنهاد بدید این مناسبت رو با یه شام خوشمزه جشن بگیرید و یه جا رو انتخاب کنید که زیادم پرخرج نباشه باقیش درست میشه دوحال بیشتر نداره یا این بنده خدا بلد نیست پول خرج کنه چون عادت نداره پس با ایده های شما راه می افته یا جدا خسیسه که از ناراحتی و بدخلقی اش خواهید فهمید
    در مورد مشکل سومتون یعنی رابطه جنسی پیش از عقد و تثبیت یه رابطه در چهارچوب خودش مطمئن باشید در هر صورت شما ضرر خواهید کرد چه از نظر مسائل ناگواری که ممکنه پیش بیاد و اتهام های خانواده چه از نظر عاطفی

  15. 3 کاربر از پست مفید familyman تشکرکرده اند .

    familyman (یکشنبه 08 شهریور 88)

  16. #10
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,057
    امتیاز
    147,222
    سطح
    100
    Points: 147,222, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,670

    تشکرشده 36,008 در 7,405 پست

    Rep Power
    1093
    Array

    RE: تردید در رابطه

    ترانه جان

    احساس می کنم ، اصل خواسته ات از این تاپیک اینه که دوستان در شناخت بیشتر دوستت بهت کمک کنند

    اگر این است که من همینجا در خصوص موضوعی که برات دغدغه است به شناختی رسیده ام که شاید درست باشه .

    قبل از پرداختن به اون ، نکته ای رو لازم میدونم بگم ، و اون این که ، من به شخصه در زندگی و واکاوی خودم به این نتیجه رسیده ام که بعضی صفات پایه ی صفاتی دیگر هستند ، به عبارتی صفاتی هستند که توابع دارند ، و آدم زیرک با شناخت این صفات پایه در دیگران ، می تواند صفات دیگری که حتی فرصت بروز نیافته را تشخیص دهد .
    در رابطه با "خود "هم من به این نتیجه رسیده ام که اگر صفتی را در خود منفی دیدم صفت پایه اش رو پیدا کنم و بدانم که اگه اون رو از بین ببرم توابعش هم از بین میره ، عکسش هم همینطوره ، یعنی برای خودسازی سراغ صفات پایه برم اونو ایجاد یا تقویت کنم تا توابعش هم ایجاد بشه . مثلاً من صداقت رو یه صفت پایه می دونم ، که راست گویی ، امانت داری و وفای به عهد و راز داری و.... از توابع اونند و... .

    حالا برای شناخت دوستتون ، سعی کنید ، صفات پایه را بیابید .

    اما در اینجا و موضوع خساسات ، خساست به معنی واقعی کلمه به نظر من بیماریه و حتی در عواطف هم خودش رو نشون میده .

    اونچه در دوست شماست مال دوستیه ( شاید بشه گفت پول پرستی ) اگر بخواهید بهتر بفهمید . چک کنید ببینید چقدر میزان درآمد نسبت به منبع درآمد براش مهمه ، یعنی چقدر براش مهمه که درآمدش بالا باشه آیا به همان اندازه این که این پول چطور و از کجا به دست بیاد براش مهم هست ؟

    اما بنا به خاطراتی که با ایشون دارید باید بهتون بگم . ایشون کمتر کیفیت گرا هستند که همینم به همون مال دوستی بر می گرده ، یعنی در خرید کادوی خواهرش ، به جای این که دنبال کیفیت و متناسب با نیاز و علاقه ی خواهر خرید کردن ، باشه ، در پی کمیت ، یعنی قیمت هر چه ارزان تر اون بوده .

    به عبارتی معیار سنجش برای عمل کردن در ایشون ، کمیت است . پس در روابطش نیز کمیت گراست ، تا کیفیت گرا . و به احتمال قوی در بذل عاطفه جایی که نیاز به هزینه است ( چه هزینه جسمی چه ریالی ) کوتاهی خواهد داشت . و..

    فعلاً اونچه بنا به خاطرات شما به ذهنم رسید، این بود .
    والبته شما و دوستان بدانید ، این همه ویژگی های این فرد نیست و یک فرد نه مطلقاً منفی و نه مطلقاً مثبت است ، هر فرد مجموعه ای از ویژگیهای مثبت و منفی و استعدادها و توانائیها و ضعف و قوتهاست که باید شناخت .

    شما بهتره آیتمهای مورد نظرتون که دوست دارید در فرد باشد یا نباشد را لیست کنید ، و بعد چگونگی فهمیدن آن در وجودش را بیابید و به کار ببندید .

    موفق باشید .

  17. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (دوشنبه 09 شهریور 88)


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.