به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 23
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Question خوابهای عجیب !

    سلام دوستان.
    می خواهم از دوستان بپرسم از لحاظ روانشناسی آیا خواب دیدن فقط مربوط به مسائل و مشکلات روزمره است یا میشه که آدم خوابهاش خبر از اینده بده؟
    چون من خواب زیاد می بینم و خیلی وقتها خوابم تعبیر می شه حتی مثلا مرگ برادر کوچکم رو یک هفته قبل از تصادفش دیدم و جلوی روی خودش برای مادرم تعریف کردم باورم نمی شد به حقیقت بپیونده از این موارد برام زیاد اتفاق می افته و گاهی جاها و موجوداتی رودر خواب می بینم که کسی باورش نمیشه خودم هم نمی دونم کجاست و بعضی ها بهم گفتند با روانپزشک مشورت کنم . و همچنین گاهی خواب اتفاقاتی رو می بینم که مربوط به دیگرانه ولی من اصلا در بیداری خبر نداشتم ولی وقتی براشون تعریف می کنم که من همچین خوابی در موردشون دیدم اونها تایید می کنند میگن آره اون اتفاق براشون افتاده و ...
    حتی یک بار قیافه خودمو در حالیکه خوابم از بالا دیدم!!! یا مثلا خواب مرده ها رو که می بینم می دونم اونها مرده اند و باهاشون درباره اون دنیا یا احوالاتشون در اون دنیا حرف می زنم و ....
    حالا اینجا اومدم که از شما کمک بخوام تا هر چی در مورد خواب دیدن می دونید بهم بگین و این که آیا اینها توهم و بیماریه و اونهاییش که درست در میاد فقط یه اتفاقه یا نه؟
    ازتون ممنونم و امیدوارم کمکم کنید.
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  2. 2 کاربر از پست مفید کاملیا تشکرکرده اند .

    کاملیا (پنجشنبه 31 شهریور 90)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 فروردین 88 [ 03:26]
    تاریخ عضویت
    1386-12-24
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,778
    سطح
    38
    Points: 3,778, Level: 38
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    در مورد خواب دیدن بحثها و تحقیقات زیادی شده و نتایج زیادی هم بدست اومده که نتایج با توجه به نوع آزمایشات خیلی با هم فرق دارن و به قول معروف هرکسی چیزی میگه در عین اینکه ممکنه همه هم بنحوی درست بگن.
    من علاقه بسیاری به این موارد دارم و کلی مطالعه داشتم و با توجه به این که با خیلی از نتایج سروکار داشتم می تونم یه جمع بندی برای شما بکنم:
    در صورت کلی خواب دیدن رو ناشی از فعالیت پیوسته و مداوم مغز میدونن که در حین خواب بودن و استاند بای بودن بخشهایی از مغز،بخشهای دیگری مشغول فعالیت هستن . مغز ما انسان ها همیشه سعی در تدوین و دسته بندی اطلاعات و یکپارچه سازی اونا رو داره (Defragment)
    و هنگام خواب بهترین زمان برای این کار مغز هستش(به همین دلیله که میگن هر کسی با توجه به سنش باید مقدار کافی خواب داشته باشه) چون بخشهای دیگه بصورت موقت در حالت نیمه فعال بسر میبرن و فقط قسمتهای ضروری مشغول فعالیت هستن

    مغز ما انسان ها وقتی که یک داده رو دریافت میکنه سعی در انجام بررسی روی انواع حالات ان و حتی تغیر اون به فرم دلخواهشه و اینو در نظر داشته باشید که ذات انسان هر طور باشه فرم دلخواه بنابه طبع او عوض میشه.

    حال اگه در حین این پردازش ها حافظه و ضمیر آگاه ما شروع به کار بکنه و با این جریانات درگیر بشه نتیجش همون خواب دیدنه
    شاید بوده که شما یه خواب رو میبینید در حالی که ترکیبی از 5 یا 6 ماجرا و مکان مختلف بوده و این دقیقا بخاطر همون جریانات فکری مغز ماست که در هر لحظه امکان داره روی مورد خاصی متمرکز بشه.


    حال خواب شما میتونه ناشی از یه اتفاق گذشته باشه و یا ترکیبی از چندین وچند اتفاق مختلف که بصورت یک موضوع یکپارچه که توسط مغز هدایت میشه.


    اگه کسی ادعا کند که خوابش در آینده بوقوع پیوسته این رو من اینطور توضیح میدم:
    روح انسان قابلیت های زیادی داره ، شاید موردی به روح انسان القا بشه اما چون مغز قابلیت درک اونو نداره در قسمتی از خودش اونو نگه میداره (بدون بررسی و کار روی آن) و در حالت های خاص اونارو با توجه به قدرت ذهنی فرد مورد پردازش قرار میده که نتیجش ممکنه چیزی خارح از محدوده قدرت انسان باشه (تماس بامردگان ،آگاهی از مکان بسیار دورتر و حتی مورد شما یعنی آگاهی از آینده)


    اگه سوالی در مورد مطلب داشتید میتونید با ایمیل من تماس داشته باشید: baalatarin@yahoo.com
    البته فعلا یکی دو روزی رو اینجا سرک میکشم

  4. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 شهریور 99 [ 16:54]
    تاریخ عضویت
    1387-12-29
    نوشته ها
    359
    امتیاز
    14,355
    سطح
    77
    Points: 14,355, Level: 77
    Level completed: 77%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    655

    تشکرشده 679 در 210 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    خدا در قرآن به صراحت مي گه كه به هنگام خواب، روح رو نزد خودش مي بره (و جالبه كه اين كار رو به خودش نسبت ميده) اما باز به هنگام بيدار شدن اون رو به كالبد جسماني برميگردونه. اما به هنگام مرگ بوسيله فرشتگان مامور، اين كار(جالبه كه به هنگام مرگ اين كار رو به فرشتگان واگذاشته) رو انجام ميده و البته ديگه بازگشتي نيست. (سوره زمر آيه 42)
    يكي از نعمتهاي خدا كه به بنده هاي خوبش ميده، روياي صادقه هست. يعني خوابهايي كه خبر از آينده بدن.
    من نمي خوام وارد نظريه هاي روانشناختي و مادي بشم كه خواب رو فقط فعل و انفعالات داخلي مغزي مي دونن و نقش روح رو كلا ناديده مي گيرن.
    در عقايد ما، روح جزو مسلم يك انسانه و اصلا انسان روحه (نترسيد !!) اين بدن كه يه مشت كربن و اكسيژن و نيتروژن بيشتر نيست. روحه كه ميتونه آزادانه همه قوانين فيزيكي و حتي متافيزيكي رو بشكنه، به پرواز در بياد، ببينه و بشنوه. به شرطي كه تقويت بشه، بهش غذا داده بشه، ازش پرستاري بشه. متاسفانه ما داريم از بدن خاكي مون مراقبت مي كنيم. (حكايت حضرت عيسي و الاغش كه مولانا خيلي از اون استفاده كرده)
    اين خوابها اتفاقي نيستند، دليلش هم كثرت اوناس. هم براي شما و هم براي خيلي هاي ديگه. براي خيلي ها اتفاق افتاده كه حد اقل يكبار يك خواب صادقه ديده باشند. حتي خوابهايي كه عجيب و غريب به نظر مي رسند هم مفهوم دارند و صرفا يك تصوير سازي ذهني نيستند (سريال يوزارسيف رو كه حتما مي بينيد همه !!!)
    شما بايد روح پاكي داشته باشيد كه مي تونيد اين خوابها را ببينيد و اونا رو به خاطر داشته باشيد. سعي كنيد در تعالي خودتون تلاش كنيد. خوش بحالتون.

  5. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 دی 88 [ 21:47]
    تاریخ عضویت
    1387-7-09
    نوشته ها
    184
    امتیاز
    3,584
    سطح
    37
    Points: 3,584, Level: 37
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 66
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    12

    تشکرشده 12 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    ببین خواب چرت زیاد داریم ، خواب الهامی هم داریم ...خودت بگو ، چند درصد خواب هات بی ربط بوده ..امکان نداره همه خواب هات ، الهامی باشند .

  6. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 آبان 89 [ 22:07]
    تاریخ عضویت
    1387-12-09
    نوشته ها
    214
    امتیاز
    4,231
    سطح
    41
    Points: 4,231, Level: 41
    Level completed: 41%, Points required for next Level: 119
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    144

    تشکرشده 147 در 67 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    سلام
    از farzad2009 وmostafun به خاطر پستهاي مفيدشون ممنون

  7. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    خیلی ممنونم از نظرات دوستان.
    در جواب به آقای پسر بهاری باید بگم که بله خوابهایی هم دیدم که یا اصلا یادم نمونده یا کمی از اون یادم مونده ویا اینکه به قول شما چرت بوده یعنی معنی خاصی نداشته ولی گاهی همین خوابی که به نظر خودم خیلی چرت بوده یعنی یه موضوع بی اهمیت روزمره زندگی بوده مشابهش و گاها عینش در بیداری اتفاق افتاده که البته اصلا چیز مهمی هم نبوده مثلا پدرم به یه نفر پول قرض داده بود من بدون اینکه از هیچ چیز خبر داشته باشم خوابشو دیدم بعد فرداش که با پدرم تلفنی حرف می زدم بهش که گفتم خندش گرفت گفت چه خوابهایی می بینی تو. مشابه این خوابها زیاده که در اصل بی اهمیته ولی واقعیت داره. کاری به این ندارم.
    چیزی که منو آزار میده و دلم می خواهد از دستش رها بشم دیدن خواب جن و ... هاست. می خوام بدونم ممکنه من ندونسته اونهارو آزار داده باشم که حالا منو اذیت می کنند یا اینکه من یه مشکل روانی دارم که اصلا همچین خوابهایی رو می بینم یا اینکه چیز دیگه ای ممکنه باشه؟ نمی دونم.
    از آقای فرزاد 2009 وآقای mostafun خیلی متشکرم که اطلاعاتشون رو در اختیار من گذاشتند.
    من شخصا به دلیل عقاید مذهبی که دارم با آقای mostafun موافقم و خودم هم تا حدودی فکر می کنم که این خوابهام بعضی هاشون که جنبه معنوی دارند از جانب لطف خدا باشند ولی دلم می خواست بدونم آیا علوم روانشناسی یا روحی هم توضیحی برای اینگونه مسائل دارند یا اینکه کلا رد می کنند. چون می خوام بدونم کجا دنبال جواب سوالاتم باید بگردم. نزد روانشناسان یا عالمان دینی؟
    چون به هر حال واقعیتی وجود داره و اونم اینه که من و خیلی های دیگه خوابهایی می بینیم که یا مربوط به این دنیا نیستند / یا اگر هستند حالت خبر از آینده دارند و بعد از مدتی تعبیر می شوند / یا از وقایعی که در یک نقطه ای از زمین برای یکی از آشنایانمان اتفاق افتاده با خبر می شیم در حالی که در بیداری هیچ خبری از اونها نداشتیم / یا صحبت با مردگان است در حالی که در عالم خواب هوشیار هستیم و می دانیم آن شخص مرده و ما داریم خواب می بینیم البته گاهی هم حواسمان نیست که طرف از دنیا رفته/ و یا اشخاصی یا چیزهایی می بینیم که حتی خواب هم نیستیم فقط چشممان بسته است البته شخصا در مورد آخر داشتم از ترس می مردم که یعنی چه که می دانم در اتاقم و روی تختم و به چه حالتی خوابیده ام و چشمم بسته است و ضمنا دارم صورت نورانی یک نفر را که سالها پیش از دنیا رفته و نه من و نه حتی اجدادم هم هیچ وقت او را ندیده ایم می بینم و او به من لبخند میزند و .... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این واقعیت وجود دارد و نمی توانم انکارش کنم چون با چشم خودم دیده ام فقط دوست دارم بدانم چگونه و از چه مسیری می شود اطلاعات بیشتری کسب کرد البته اگر اینها نشانه های یک بیماری روانی نباشد. !!
    نمی دانم. .... منتظر راهنماییهای دوستانم هستم.
    متشکرم
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  8. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 19 فروردین 88 [ 03:26]
    تاریخ عضویت
    1386-12-24
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,778
    سطح
    38
    Points: 3,778, Level: 38
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    دلم می خواست بدونم آیا علوم روانشناسی یا روحی هم توضیحی برای اینگونه مسائل دارند یا اینکه کلا رد می کنند.
    شما همیشه در زندگی سعی کنید مطالب رو از یک منظر نگاه نکنید و دید گاه های مختلف رو بررسی کرده و از ترکیب اونا به نتیجه تون برسید .
    علوم روانشناسی و روحی که سهلند بلکه علم طبیعی هم این موارد رو اصلا نمیتونن رد کنند.من در بخش آخر نوشته هام در پست 2 این تاپیک رابطه روح و مغز رو براتون توضیح دادم و اینو هم اضافه کنم که ما در حالت کلی از تمام قابلیت های روحی خود نمیتونیم استفاده کنیم مگر اینکه مغزمون هم در ارتباط با روحمون باشه
    در مورد روح انسان هم فکر نکنم که نیاز به توضیح اضافه باشه و همه میدونن که قابلیت های بسیار ی رو داره که بالاترین آن ها در نزد پیامبران (تماس با خدا ) مشاهده شده که نشان از قابلیت بالای روح داره.
    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    چون می خوام بدونم کجا دنبال جواب سوالاتم باید بگردم. نزد روانشناسان یا عالمان دینی؟
    هر دویشان کلی مطلب براتون سر هم میکنن که هیچ کدومشون کامل نیستن ولی قابل استناد هستن.
    بهتره که خودتونو با این موارد درگیر نکنید و بفکر زندگی عادی خود و فرزندتان باشید. از زندگی و تمام موارد آن لذت ببرید (حتی درد و رنج و سختیهای اون)
    به این موارد هم مثل یه اتفاق جالب زندگی نگاه کنید و براتون دغدغه ایجاد نکنه

    نقل قول نوشته اصلی توسط کاملیا
    البته شخصا در مورد آخر داشتم از ترس می مردم که یعنی چه که می دانم در اتاقم و روی تختم و به چه حالتی خوابیده ام و چشمم بسته است
    اگه اینطور که شما میفرمایید باشه . این حالت مربوطه به پدیده ای با نام "برون فکنی" است که ارتباط چندانی با خواب نداره و مربوطه به خروج موقت روح از بدن هستش . اگه میخوای اطلاعات بیشتری پیدا کنی خوشبختانه در این مورد مطالب زیادی با زبان فارسی در اینترنت میتونید پیدا کنید.یه سایت مرتبط

    پیشنهاد آخر من اینه که انرژی خودتونو با این جور مطالب از دست ندید و بجاش مشغول رازو نیاز با خدا و عبادت باشید
    خود من مدتها مشغول این کار ها بودم جز شبه توهم هایی و لذت های زود گذر(ناشی از تجربه و حس موارد غیر عادی ) چیزی برام نداشت ...

  9. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 شهریور 99 [ 16:54]
    تاریخ عضویت
    1387-12-29
    نوشته ها
    359
    امتیاز
    14,355
    سطح
    77
    Points: 14,355, Level: 77
    Level completed: 77%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    655

    تشکرشده 679 در 210 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    به نظر من هم اين موضوع اونقدر مهم نيست كه انرژي زيادي روش صرف كنيد.
    وقتي به شما يه بسته چيپس مي دن، نبايد وقتتونو صرف بررسي جزئيات بسته بندي اون بكنبد يا مجذوب طرح و شكل اون بشيد و از محتواي اون كه همانا چيپس (ترجيحا پياز و جعفري) هستش غافل بشين.
    مهم اينه كه شما اين توانايي روحي رو داريد كه خوابهاي واقعي ببينيد. (اين در حاليه كه خيلي ها حتي يه خواب پيش پا افتاده هم نمي بينن (يا بهتره بگيم اونو به ياد نمي آرن))
    ايمان خوتونو قوي كنين. خودشناسي كنيد. نه اينكه بريد و در مكاتب عرفاني عجيب و غريب غرق بشيد، نه!! با تقويت خصلتهاي انساني در خودتون مطمئن باشبد كه خدا خودش كمك مي كنه و راه رو نشون ميده.
    يك نصيحت يوزارسيفي هم بكنم كه : هر خوابي رو هم كه ديدين براي همه تعريف نكنين. !!!!!!!!!

  10. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 دی 88 [ 21:47]
    تاریخ عضویت
    1387-7-09
    نوشته ها
    184
    امتیاز
    3,584
    سطح
    37
    Points: 3,584, Level: 37
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 66
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    12

    تشکرشده 12 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    ببین مطمئن باش بیماری روانی نیست ، دیگه هم به این موضوع فکر نکن ، چون مشابه شو دیدم ..... شما مشکلی ندارین و اگه نمی خواهین این گونه خوابها رو ببینید ، راه های دیگه ای هست .

  11. #10
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: خوابهای عجیب !

    مرسی از همه دوستان که راهنماییم کردند.
    خیلی ممنون آقای farzad 2009 از راهنماییتون و ممنون از linkای که برام گذاشتین قبلا اینجا رفته بودم ولی فیلتر شده بود ظاهرا ادرس جدیدشه. به هر حال خیلی از کمکتون متشکرم. اگر بازهم سایتی می شناسین بهم معرفی کنید.
    آقای mostafun اتفاقا خیلی علاقه به خودشناسی و تقویت روح خودم دارم و سعی می کنم روحم رو از صفتهای بد پاک کنم البته کار نسبتا سختیه.سعی میکنم کمتر خوابهامو تعریف کنم این حرفو یکی دو نفر دیگه هم بهم گفتند...
    البته خوابهایی که می بینم رو دوست دارم به جز جن. آقای پسر بهاری چه راهی وجود داره که هیچ وقت دیگه خواب جن نبینم؟
    ممنونم از همه دوستان
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:58 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.