به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 28

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 18:15]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    6,490
    سطح
    52
    Points: 6,490, Level: 52
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 60
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    85

    تشکرشده 91 در 38 پست

    Rep Power
    0
    Array

    شناخت انسان, مقدمه کمال او

    سلام
    امير المومنين علي (ع) ميفرمايند:
    من عرف نفسه عرف ربه
    هر کس خود را بشناسد پروردگارش را مي شناسد.
    کيف يعرف غيره من يجهل نفسه
    کسي که خود را نميشناسد چگونه غير خود را تواند شناخت؟
    من عرف نفسه کاه لغيره اعرف و من جهل نفسه کان بغيره اجهل
    هر کس خود را بشناسد ديگري را بهتر ميشناسد و کسي که به خود جاهل است به ديگران جاهلتر است.
    کسي که به خود شناسي دست يابد به بزرگترين سعادت و کاميابي رسيده است .
    از مسائل مهم انسان و شايد مهمترين آنها شناخت خود انسان است .
    دعوت به شناخت انسان ازتوصيهاي مهم پيامبران الهي است .


    توي کتابهاي ديني زياد از اين نوع مطالب ديديم ,کتابهايي که تو دبيرستان و مدرسه فقط اونا رو براي نمره حفظ ميکرديم ,فکر ميکردم تو دانشگاه وضع فرق ميکنه اما
    چيزي نگذشت که ديدم انجا هم اين مباحث باز نميکنند که هيچ بلکه به صورت کليتر ميگن و زود رد ميشن که بتونن تا آخر ترم کتاب تدريس کرده باشن !
    ميدونيد جالبتر چيه ؟!!
    اينه که توي جامعي که همين کتابها را ميفروشند و ادعاي اينو دارند که دينشون همون ديني است که توي اين کتابهاست نه تنها شرايطي فراهم نکردن تا جوونا به اين
    حقايق برسن بلکه کمترين توجهي به اين جور مسائل ندارند!


    با توجه به احاديث فوق و احايث و سخنان بزرگان که در منابعشون خيلي زياد است ميشه گفت حلال همه ي مشکلات خود شناسي است و شايد دليل همه ي آفات
    عدم شناخت انسان است .

    اونجوري که من از اين احاديث فهميدم اگه انسان خودشو بشناسه هدف و راهشو پيدا ميکنه و ديگه اين همه خطراتي که هر لحظه متوجه انسان است به خصوص
    جووناست تاحد زيادي کاهش پيدا ميکنه چون انوقت هر کسي ميدونه براي چي به دنيا امده و اصلآ دنبال چي هست .

    اما آيا کسي هست که بدونه اين شناخت چيه و چه جوري بايد بهش دست يافت؟
    واقعآ اين شناخت چيه که راه عبور از همه پلهاست؟ آيا فقط به علايق و تنفرات مربوط ميشه ؟ آيا با دانستن خواسته ها و تمايلات خودمون به شناخت رسيده ايم ؟
    تمايلاتمون بايد با چه معياري در نظر بگيريم تا بدونيم اونا خوبند يا بدند ؟ کدومشون بايد کمتر بهشون توجه کنيم کدوم بيشتر ؟
    اگه به جووني که خودشو در خدمت تمايلاتش قرار داده بگن اگه خودت ميشناختي و به ارزش خودت پي برده بودي الان اين جور نبودي در مقابل چه ميگه ؟ شناخت
    خودشو چه جوري تعبير ميکنه ويا اگر هم بخوهد واقعا خودشو بشناسه چگونه بايد به نتيجه برسه ؟


    عذر ميخواهم از اين همه پر حرفي ,اينا رو گفتم تا با نظر به ديدگاه من بتونيد بهتر منو راهنمايي کنيد اگر هم در مطالب بالا نقص و يا اشتباهي وجود داره خوشحال ميشم
    اونا رو متذکر بشيد .
    ممنونم از فرصتي که به من داديد و وقتي که ميگذاريد.
    التماس دعا

  2. کاربر روبرو از پست مفید سمیه تشکرکرده است .

    سمیه (پنجشنبه 24 اردیبهشت 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.