به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 17 شهریور 91 [ 18:32]
    تاریخ عضویت
    1387-2-12
    نوشته ها
    292
    امتیاز
    7,139
    سطح
    55
    Points: 7,139, Level: 55
    Level completed: 95%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    157

    تشکرشده 160 در 86 پست

    Rep Power
    0
    Array

    بحران جنسیتی در جنس مذکر

    تصور دنيايي بدون جنس مذکر امري محال نشان مي دهد
    اما گزارش ها از سراسر دنيا حاکي از آن است که جنس مذکر انسان و حيوان به شدت در معرض خطر قرار دارد. در مطالعات گسترده يي که از سوي دانشمندان سراسر دنيا به انجام رسيده، مشخص شده مواد شيميايي موجود در محيط زيست تاثيري منفي بر جنس مذکر داشته و باعث بروز نشانه هاي زنانه چه در ميان حيوانات و چه در انسان هاي مذکر شده است. دانشمندان تنظيم کننده اين گزارش اين مساله را هشداري جدي براي انسانيت برشمرده اند. آنها معتقدند سير تکاملي موجودات زنده توسط مواد شيميايي به شدت تهديد مي شود. اين در حالي است که چندي پيش گزارشي مبني بر اينکه زنان بارداري که در معرض مواد شيميايي خطرناک قرار دارند، اگر صاحب فرزند پسر شوند، پسرشان بيشتر به رفتارهاي زنانه دچار خواهد شد، در امريکا به چاپ رسيده بود. گوين ليونز يکي از مشاوران ارشد وزارت بهداشت بريتانيا و يکي از نويسندگان اين گزارش مي گويد؛ «تحقيقات حاکي از آن است که جنس مذکر در معرض خطر قرار دارد.» حيوانات و انسان ها در سال هاي اخير در معرض بيش از صد هزار گونه جديد مواد شيميايي قرار گرفته اند. اين در حالي است که کميته اروپا اعلام کرده 99 درصد اين مواد بيش از حد استاندارد در محيط زيست پراکنده شده و در عين حال در مورد ماهيت و ايمن بودن 85 درصد اين مواد اطلاعات دقيق و مناسبي در دست نيست. برخي از اين مواد با عنوان «مختل کننده هاي غدد درون ريز» شناخته مي شوند. به اين مواد به دليل تاثيرشان بر هورمون ها چنين عنواني را نهاده اند. اين مواد شامل مواد استفاده شده در بسته بندي مواد غذايي، لوازم آرايشي، پودرهاي بچه، مقاوم ساز هاي مبلمان و کالاهاي الکترونيکي است و در عين حال بسياري از آفت کش ها هم در اين دسته بندي قرار مي گيرد.

    اين گزارش که توسط موسسه خيريه CHEMTrust و بر پايه 250 مطالعه علمي از سراسر دنيا منتشر شده بيشتر روي حيات وحش و تاثير مواد شيميايي روي حيوانات متمرکز است. در اين گزارش نتايج تحقيقات در مورد خرس هاي قطبي، وال ها، عقاب ها و شاهين ها بيان شده و آمده است؛ «جنس مذکر از گونه هاي اصلي مهره داران (شامل ماهي هاي استخواني، دوزيستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران) به شدت تحت تاثير مواد شيميايي پراکنده در محيط زيست قرار گرفته اند. اکنون شاهد زنانه شدن بسياري از گونه هاي مهره داران هستيم. همه مهره داران داراي دستگاه هاي گيرنده هورمون جنسي مشابهي هستند. در تمامي سال ها در سير تکاملي مهره داران شاهد حفظ اين مساله بوده ايم. اما در سال هاي اخير تغييراتي در اين زمينه ايجاد شده و با توجه به شواهد و مدارک مي توان حتي اين مساله را به انسان ها هم بسط داد.»ماهي هاي مذکر بيش از ساير موجودات در معرض اين خطر قرار دارند. آب هاي آلوده به مواد شيميايي نه تنها محل زندگي ماهي ها است بلکه اين موجودات در همين آب تغذيه مي کنند. بنابراين احتمال زنانه شدن آنها بيش از ساير موجودات است. نيمي از ماهي هاي مذکر موجود در رودخانه هاي بريتانيا در آلت تناسلي شان تخمک هم توليد مي کنند. هورمون هاي زنانه که از طريق لوله هاي فاضلاب به رودخانه ها مي ريزد، در اين مساله نقش مهمي ايفا مي کند. تاثيرات زنانگي در ماهي ها در اقصي نقاط جهان از جمله ژاپن، بنين، آفريقا، درياي شمالي و درياي مديترانه و سواحل غربي امريکا ديده مي شود. در تحقيق ديگري که روي تمساح هاي مذکر فلوريدا انجام شده، مشخص شد اين موجودات داراي تستوسترون (هورمون مردانه) کمتر و استروژن (هورمون زنانه) بيشتر هستند و اين تمساح ها در عين حال در توليد مثل هم مشکل داشته اند. در اين ناحيه لاک پشت هاي مذکري با خصوصيات مونث کشف شده است. در منطقه فلوريدا بيش از 400 مواد شيميايي مختلف که تاثيري منفي روي محيط زيست داشته، کشف شده. در شاهين هاي اين منطقه نوعي پروتئين زنانه پيدا شد. اين در حالي است که عقاب هاي مذکر هم در فلوريدا با مشکل توليد مثل مواجه هستند.دانشمندان دانشگاه کارديف هم به اين نتيجه رسيده اند مغز سارهاي مذکري که از کرم هايي با هورمون هاي زنانه تغذيه مي کنند تغييراتي چشمگير داشته و باعث شده سارهاي مذکر همانند سارهاي مونث بخوانند. اين در حالي است که پستانداران هم از اين خطر در امان نمانده اند و در نتيجه مي توان گفت اين خطر مردان را هم تهديد مي کند. در دوسوم گوزن هاي مذکر ساکن آلاسکا تغييرات عمده زنانگي ديده مي شود. در آفريقاي جنوبي هم موش هاي مذکري يافت شده که به هيچ وجه قادر به توليد اسپرم نيستند. در دورترين نقطه دنيا هم خرس هاي قطبي «هرمافروديت» تقريباً خصوصيات مردانه خود را از دست داده و خصوصياتي کاملاً زنانه پيدا کرده اند.

    اين مساله باعث شده دانشمندان هشداري جدي در خصوص آلودگي محيط زيست به مسوولان بدهند. دکتر پيت مايرس دانشمند علوم بهداشت محيطي در اين باره مي گويد؛ ما بيش از صد هزار گونه ماده شيميايي که تعادل سيستم هورموني را بر هم مي زند، وارد محيط زيست کرده ايم. بنابراين جاي تعجب نيست که با چنين بحراني مواجه شده ايم. اکنون شاهد بزرگ ترين تغيير در سير تکاملي در تاريخ جهان هستيم. پروفسور لو ژيلت از دانشگاه فلوريدا هم مي گويد؛ اکنون که حيات وحش به چنين مشکلي گرفتار شده، دور از انتظار نيست که در آينده يي نزديک شاهد بروز اين مشکل در ميان مردها باشيم.» در گذشته در ازاي تولد هر 106 پسر 100 دختر متولد مي شد اما با توجه به اين تغييرات اين ميزان برعکس شده و شاهد تولد دخترهاي بيشتري در ازاي تولد هر پسر هستيم.

    منبع؛ اينديپندنت
    البته برش شده از روزنامه اعتماد

  2. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    172
    Array

    RE: بحران جنسیتی در جنس مذکر

    زیبا و جالب بود مهاجر


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نابرابری جنسیتی و سلطه مردان بر زنان در روابط قبل از ازدواج
    توسط پرنیان یاسی در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 10 اسفند 94, 16:34
  2. پاسخ ها: 36
    آخرين نوشته: چهارشنبه 07 اسفند 92, 22:53

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:36 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.