به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 67
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 08 اردیبهشت 88 [ 20:26]
    تاریخ عضویت
    1387-9-12
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    3,558
    سطح
    37
    Points: 3,558, Level: 37
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 12 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    +سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی

    من دختری 22 ساله هستم که در تمام مراحل زندگیم فقط به درس فکر می کردم و اکنون با رتبه تک رقمی در یکی از بهترین رشته های دانشگاه تهران در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستم. در اشاره به یک بعدی بودن زندگیم همین بس که رتبه اول دوره کارشناسی شدم و حتی هم اکنون از همکلاسی هایم 2،3 سال کوچکترم.
    مدتی است که به شناخت جنس مخالف فکر می کنم و علت عمده آن را هم در تنهایی حاصل از مهاجرت از شهرم می دانم و اینکه در دوستان و نزدیکان می بینم که هر کس همراهی دارد و من کاملاً پاستوریزه و به دور از هرگونه رابطه ای، دوران نوجوانی را بی هیجان سپری کردم و جوانیم نیز به همین طریق در حال گذر است.
    اکنون که به فکر افتادم، احساس می کنم آنقدر در روابطم خشک و سخت گیر هستم که پسرها بدون اینکه سؤالی کنند، پاسخ منفی می شنوند و تلاشم برای برقراری ارتباط بی نتیجه است.
    مدتی پیش پسری که هم شهریم و6 سال از من بزرگتر بود، به من پیشنهاد آشنایی بیشتر داد. 11 سال در تهران زندگی کرده بود و با وجودی که خانواده اش با دوست دختر داشتن به شدت مخالفند، راه خودش را انتخاب کرده بود تا زندگی آینده اش بی خطرتر باشد. با او قراری گذاشتم و ضمن اینکه از قبل به او گفته بودم اهل دوستی نیستم و او نیز گفته بود که تجارب زیادی دارد، از من خواست تا نوع دوستی را برایش تعیین کنم، مثلاً هم شهری، دوست عادی، دوست پسر، برادر، ... و به من اطمینان خاطر داد که هر کدام را که انتخاب کنم، بهترینش خواهد بود و می تواند تفکیک کند و در این مورد شک نداشتم.
    من که از وضعیت فوق العاده وی در تحصیلات، موقعیت و روابط اجتماعی، درآمد و ... اطلاع داشتم، خیلی ساده انگارانه اما با بیان تردید خود پیشنهاد دوست پسر بودنش را پذیرفتم و او بلافاصله صورتش را پیش آورد تا ببوسمش که از این کار خودداری کردم و او گفت که از درسته که به خاطر مسائل پیش پا افتاده ی جنسی دوست انتخاب نمی کند، اما از من انتظاراتی دارد و اگر خودداری کنم، خود را جای دیگر ابراز می کند.
    وقتی به خانه وی رفتم، در طی مسیر به او فهماندم که از انتخابم مطمئن نیستم و در خانه اش، وقتی تخت 2 نفره اش را دیدم، حسابی شکه شدم و قلبم به تپش افتاد و به صرافت افتادم که از انتخابم پشیمانم و می توانم براش فقط یه دوست عادی باشم. او که از حالت چهره من متوجه شد، بلافاصله عذرخواهی کرد و کاملاً عادلانه رفتار کرد و بعد به من پیشنهاد داد تا حداقل به عنوان خواهرش باشم تا قداستی داشته باشد و ازمن خواست تا با توجه به شناختی که ازش داشتم، برایش دوستی پیدا کنم.
    اما هنوز دستانم را می گرفت و سعی در بوسیدنم داشت که به شدت پرهیز می کردم و او می گفت که من هیچ هوسی در این کار ندارم و تو را مثل خواهرم دوست دارم و این مسائل برای من عادی است، فقط می خواهم تو عادت کنی که در این دنیا دیگر با رسم قدیم زندگی کردن امکان دارد. هنوز بعد از چند روز که از ماجرا گذشته، تپش قلبم پایین نیامده، اصلاً اشتها و خواب ندارم و مدام به تفاوت هایی که در من و دیگران وجود داره فکر می کنم. فکر نمی کردم معنای دوست پسر داشتن حتما به روابط جنسی منتهی بشه و من که کاملاً در این مسائل خام بودم، با فردی برخورد کردم که همه وجودم پر از اضطراب شد، از اینکه نکنه من مشکلی دارم که نمی تونم احساساتم رو تخلیه کنم و اینقدر سخت و جدی هستم که مسخره ام می کرد و مرا کوچولو خطاب می کرد. با تمام جذابیتی که داشت، هیچ احساس خاصی در من به وجود نیاورد و هرکس جای من بود، به او علاقه مند می شد.
    حال بر سر این راه مانده ام:
    راه درست کدام است؟ او در همه مسائل زندگیش پیشرفت کرده بود و آرزوی خیلی از دختران، بودن با اوست. نماز و روزه اش ترک نمی شد و اهل دود و مشروب نبود، با وجودی که برای مهمانهایش که اکثراً افراد عالی مهمی بودند، شراب و سیگار در خانه نگه می داشت. برخلاف من احساسات خیلی قوی داشت و مطمئنا همسر آینده اش را راضی نگه می داشت. یک زندگی شاد و راحت، یا در چهارچوب قوانین افسرده و بدبین شدن؟ شاید برای شروع لقمه ی خیلی بزرگی برداشتم؟! آیا هر دو ما در مسیرمان افراط کردیم؟..

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 21 مرداد 89 [ 13:38]
    تاریخ عضویت
    1387-7-28
    نوشته ها
    90
    امتیاز
    3,983
    سطح
    40
    Points: 3,983, Level: 40
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 10 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    دوست عزیز بنظر من اگر می خواهید یه رابطه رو شروع کنید اونم با توجه به اینکه تا حالا چنین تجربه ای رو نداشتید اول از خودتون بپرسید که می خواین از این رابطه چه چیزی رو بدست اورید و انتظاراتتون از طرفتون چیا هست و همیشه حدومرزی رو برای ارتباطتون بذارید و فکر نکنید اگر تا الان این تجربه رو نداشتید یعنی کمبود بلکه چه خوب که تا الان درگیر اینجور روابط نشدید چون خیلی از این روابط نتیجه خوبی رو نداشته و بدونید بیشتر این ارتباطها بخاطر روابط جنسی و چون شما در این راه ناپخته ای شاید خیلیا بیان و با حرفاشون که تو بچه ای و از این حرفا شمارو تو راهی قرار بدن که نه تنها لذتی از ارتباطتون نبرید بلکه پشیمون شید رابطه داشتن خوبه در حد معقول اما بنظر من هیچ وقت به طرفتون اجازه ندید که پاشو بیشتر از گلیمش درازتر کنه شاید قصد شما از برقراری ارتباط ازدواج باشه اما خیلیا اینطوری فکر نمی کنن و تا بدستتون اوردن دیگه در نگهداشتنتون هیچ تلاشی نمی کنن البته استثنا هم وجود داره پس اگه واقعا هدفتون دوستی یا ازدواج ارتباط داشته باشید اما در حد یه دوستی معمولی نه بیشتر چون اگه کسی شمارو بخواد از ته دل بطور رسمی میاتد جلو شناخت ارتباط دوستی خوبه اما حد داره همین و بس

  3. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 دی 00 [ 13:32]
    تاریخ عضویت
    1386-11-26
    محل سکونت
    تهران بزرگ
    نوشته ها
    1,452
    امتیاز
    50,483
    سطح
    100
    Points: 50,483, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First Class50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    1
    تشکرها
    2,842

    تشکرشده 3,286 در 817 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    درود بر تو ای جوان

    وقتی درونی پاک داریم به پلیدی های بیرون استرس داریم و این استرس ها برای ما مضر هستند . گاهی بهتر است به این عقاید قدیمی ، کمی علمی فکر کنیم . چرا قمار بازی حرام است ؟ چرا دروغ گو دشمن خداست ؟ چرا خانم ها باید پوشیده باشند ؟ چرا آیات قرآن برای به وجود آمدن پدیده ازدواج خوانده می شود ؟ چرا نا محرم و محرم وجود دارد ؟ دلیلش چیست ؟ آیا با گذشت زمان باید همه چیز تغییر کند ؟ آیا با گذشت چند میلیون سال از شروع و آغاز این واجبات که گذشته ، فرقی در نوع و شکل و شمایل سیستم بدنی خانم ها و آقایان اتفاق افتاده است ؟
    اگر قمار بازی حرام است ، چون افرادی که در حال بازی هستند قلبشان چندین برابر فرد عادی در حال تپش است و ایجاد سکته قلبی می کند - شخصی که حرفی را به حقیقت بیان نمی کند دچار استرس است و دچار سکته های مغزی و قلبی می شود .و ............
    تمام این موارد برای خود انسان است ... تا به حال به این فکر کرده اید که پسر دایی یا پسر عمه یا عمو شما با یک مرد عادی در خیابان در مورد حجاب هیچ فرقی نمی کند ؟ هم باید برای او حجاب کنید هم برای بقیه مردان !
    حال از شما این پرسش را دارم ، آیا ابزار های عشق ورزی را می شناسید ؟ با توجه به وارد بودن به گزینه ها ، آیا گزینه بوسیدن هم در این سوال جایی دارد ؟
    پس ، بهتر است طوری دیگر تدبیر کنید .
    اگر شما خواهر آن آقا هستید ، چرا با او زندگی نمی کنید ؟ چرا هر کدام پدر و مادری جدا دارید و دارای شهرت هایی متفاوت هستید ؟
    بهتر است حرف هایی که پسران و دخترانی که برای داشتن ساعاتی پر از خیالات خام و تیره گون است را کنار بگذارید و به کارهای سازنده دست زنید .
    همیشه وقت برای خوشگذرانی هست این را فراموش نکنید ! همانطور که نیت کردید و همانطور شد .

  4. #4
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 08 اردیبهشت 88 [ 20:26]
    تاریخ عضویت
    1387-9-12
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    3,558
    سطح
    37
    Points: 3,558, Level: 37
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 12 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    خیلی متشکرم از 2 دوستی که زحمت کشیدند و وقت گذاشتند. با قرارگیری در این محیط جدید و مشاهده اطرافیانم داشتم به این نتیجه می رسیدم که خیلی عقب موندم و دنیای امروزی چیز دیگری می طلبه. هنوز هم کاملا به یقین نرسیدم که مسیر من درسته، اما حداقل متوجه شدم 2 نفر راه من را تأیید می کنند.
    زمانی که در دنیایی به سر می بریم که اکثرا قبل از ازدواج رابطه داشته اند و آن هم از بدترین نوع ممکن ( یا بهتره بگوییم تا آخرین مرحله)، چگونه می توان به یقین رسید که همسر آینده ما مثل خودمان ساده باشد و در اثر زیاد دیدن، زیاده خواه و تنوع طلب نشده باشد؟! گاهی این فکر شیطانی به ذهن آدم می رسه که پس حالا که این طوره، ما هم همرنگ جماعت شیم!
    خوشبختانه من دختر احساساتی، کم سواد و کودنی نیستم که فریب پسران سودجو رو بخورم، اما گاهی باید با مسائلی که اقتضای سن است، جنگید. همان کاری که در این مدت کردم و من بعد هم خواهم کرد، چون خلاف آن باعث بیماریم می شه!
    اگر هرم مازلو را جایی دیده باشید یا درموردش مطلبی خوانده باشید، می بینید که نیازهای بشر مانند هرمی است که سطحی ترین و ابتدایی ترین آن ها مانند نیاز به غذا، امنیت، نیازهای جنسی و ... در نازلترین مرتبه قرار گرفته و همین طور که درجات آن بالا می آید، نیازهای عالی تری را شامل می شود. نیاز به محبت دیدن و محبت کردن، زیبایی شناسی، رسیدن به کمال و ...
    آیا می شود بدون برطرف نمودن نیازهای ابتدایی، به درجات عالی و کمال رسید و این مراتب را جهش زد؟! زمانی که روحیه شاد و سرزندگی افرادی را می بینم که این گونه نیازهایشان برطرف شده، پاسخ را منفی می بینم. من به درجات علمی و ایمان خود می بالیدم، اما با دیدن لوح تقدیرهای آن پسر و سجاده و ... فهمیدم این ها هیچ تضادی با هم ندارند و حتی با آرامش یافتن درونی، انجام کارهای علمی و هنری و .. خیلی راحت تر می شه!
    نظر شما عزیزان چیه؟
    خواهش می کنم هر مطلبی هرچند کم و ساده که به ذهنتان رسید را با من درمیان بگذارید ومرا با سردرگمی رها نکنید.
    ممنون.

  5. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    172
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    دوست عزیز ایشون یک شارلاتان به تمام معناست!! مشخصا قصد و منظور خودش رو نمی تونسته بیان کنه!!! ساده نگاه نکنید . مسلمه که اون نمیاد بگه قصدم س ک س ه با شما!! باید شما رو با حرفهای ساده و عاشقانه رام کنه و بعد!!! ببینید کسی که نمی تونه قبل از ازدواج خودشو کنترل کنه به چه درد شما می خوره خواهر عزیزم؟

  6. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    132
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    خیلی سربسته نوشتید اما چون نظر خواسته بودید این هم از نظر من :
    بنظر من نداشتن رابطه قبل از ازدواج نشان از عقب ماندگی ندارد .
    بله خیلی ها قبل از ازدواج رابطه جنسی دارند و بالطبع طبق قانون جذب !! همسری مانند خودشان خواهند یافت .
    در مورد هرم آبراهام مازلو هم شما درست میگویید اولین طبقه نیازها ( کف هرم) مربوط به نیاز های اولیه و جسمانی است . البته نیاز های طبقات بالاتر هم بسیار مهم هستند . بنظر من نیاز های هر طبقه را باید از راه صحی برطرف کرد .
    در مورد لوح تقدیر و سجاده هم باید بگویم که هیچ تضادی ندارند .
    در مورد همرنگ جماعت شدن هم اختیار با شماست . شما بالغ و عاقل هستید و اگر میبینید این کارها خوب است؛ خوب میتوانید همرنگ جماعت بشوید .
    موفق باشید .

  7. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 14 تیر 90 [ 23:07]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    246
    امتیاز
    4,251
    سطح
    41
    Points: 4,251, Level: 41
    Level completed: 51%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    51

    تشکرشده 53 در 23 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    منم با شناختی که از جنس مرد دارم با حرف sorena_arman موافقم. گول ظواهرو نخورید.
    شما با کدوم تحقیقات فهمیدین که سجاده و روزه و ....... یه ظاهر سازی نیست؟ کسی که گفته های پروردگارشو باور کرده باشه از دوستاش با شراب پذیرایی نمیکنه. دوست مهم یعنی کی؟ یعنی یه ادم شرابخوره اهل دود و دم؟! هر کس و عقایدشو از روی دوستان اون میتونید تشخیص بدین.
    سجاده با لوح تقدیر تناقضی نداره ولی با ....
    شما اگر می خواید عاشق شید یه ادم درست پیدا کنید. پیشنهاد رفتن به خونه رو تا مدتها بعد از اشناییتون واطمینان کامل از طرف مقابلتون قبول نکنین.
    سعی کنین کنجکاویتون نسبت به این مسائل باعث زیر پا گذاشتن عقایدی که تا الان داشتین نشه.
    فکر کنم حرفام مثل نصیحت شد ولی اگر صبر کنین بهترین موقعیتها رو در پیش خواهید دشت.

  8. #8
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 08 اردیبهشت 88 [ 20:26]
    تاریخ عضویت
    1387-9-12
    نوشته ها
    72
    امتیاز
    3,558
    سطح
    37
    Points: 3,558, Level: 37
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 92
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 12 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    خیلی خیلی خیلی ممنون از راهنمایی هاتون.
    خیلی خوشحالم که این سایت رو پیدا کردم.
    من نه فریب ظاهرش رو خوردم، نه خونه اش تو بهترین نقطه تهران، نه ماشین های مدل بالاش، نه کتاب ها و مقالاتی که داشت، نه روابط عمومی قویش، نه ایمانش به خدا، نه سلامت جسمانیش، نه موقعیت اجتماعیش و دوستهای گردن کلفتش. به نظرم این فرد فقط یک مشکل داشت و اون هم این بود که روابط جنسی قبل از ازدواج براش یک مسئله کاملا عادی بود که شاید به نظر خیلی ها این اصلا مشکل نباشه اما برای من مهم بود.
    لغتی که digitalman استفاده کرد، خیلی برام جالب بود: "قانون جذب". خیلی خوبه و حقیقت داره. من هم طبق قانون دفع (!) به این آقا فهماندم که اهلش نیستم و چه قدر جالب و خوب که دیگه ازش خبری نشد. فکر می کنم منتظر تغییر عقیده من ماند و من با کمک شما دوستان عزیز راه خودم رو پیدا کردم و دیگه سراغش رو نگرفتم. این تجربه هرچند می تونست برای من گرون تموم شه اما با توجه به تدابیری که اتخاذ کردم و همچنین خود اون طرف که شخصیت فهمیده ای بود، تجربه تلخی نشد و باعث رشد من شد. ارزش خودم رو فهمیدم و متأسفانه دیدم چه قدر، چه قدر، چه قدر زیادن افرادی که ارزش خودشون رو نمی دونن و با رضایت کامل همه وجودشون رو در اختیار دیگران قرار می دن. لااقل در مورد افراد با تحصیلات عالی در بهترین مراکز همچین فکری نمی کردم.
    در مورد صحبت های sorena_arman باید بگم که این قدر دختر بی اعتقاد زیاد شده که پسرا دیگه لازم نیست برای برطرف کردن نیازهای جنسیشون هیچ تلاشی کنن و کسی رو مجبور به این کار کنن یا به قول شما رامش کنن. دخترهایی رو می شناسم که با رضایت کامل این کار رو انجام می دن. خصوصا فردی با شرایط ایشون. پس چه دلیلی داره به دنبال افرادی باشن که نه تجربه ای داشتن و نه ...(مسائلی که مطرح کردنشون جالب نیست.)
    در مورد صحبت های pooarot باید بگم من 2 روز تمام مریض شدم، به یک نقطه خیره می ماندم و خواب و خوراک نداشتم، چرا؟ چون از صحت حرف های این آقا اطمینان داشتم. منظور من تناقض بین لوح با سجاده نبود، بلکه بین لوح و سجاده با تخت 2 نفره...! و این امکان داشت. این فرد، فرد منحصر به فردی است که فکر می کنم هنوز به خاطر محیط سالمی که در آن رشد کرده و خانواده محترمی که داره (همون طور که گفتم همشهری بودیم)، بعضی مسائل شرعی را رعایت می کنه و تکلیف خودش رو کامل مشخص نکرده. از این ناراحتم که مطمئنم تا چند سال دیگه نه به نماز و روزه اش افتخار کنه، نه به شراب نخوردن و سیگار نکشیدنش... من از این شکه شده بودم که مهمان هایش که آن ها را مهم خطاب کردم، افراد عالی مرتبه کشور هستند و سمت های مهمی دارند و باور این حقیقت تلخ انقدر برام سخت بود که به خودم شک کردم، به پاکی خودم. وقتی دیدم این پاکی برای آن ها مسخره و بی ارزش است، اعتقادات و ارزش هام زیر سؤال رفت و به این نکته فکر کردم که نکنه همه همین طورین؟؟!!!

  9. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    132
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی – مانده

    و من با کمک شما دوستان عزیز راه خودم رو پیدا کردم و دیگه سراغش رو نگرفتم. این تجربه هرچند می تونست برای من گرون تموم شه اما با توجه به تدابیری که اتخاذ کردم و همچنین خود اون طرف که شخصیت فهمیده ای بود، تجربه تلخی نشد و باعث رشد من شد. ارزش خودم رو فهمیدم
    خیلی خوشحالم . ان شاءالله در همه مراحل زندگی موفق باشید .

    در مورد صحبت های sorena_arman باید بگم که این قدر دختر بی اعتقاد زیاد شده که پسرا دیگه لازم نیست برای برطرف کردن نیازهای جنسیشون هیچ تلاشی کنن و کسی رو مجبور به این کار کنن یا به قول شما رامش کنن. دخترهایی رو می شناسم که با رضایت کامل این کار رو انجام می دن. خصوصا فردی با شرایط ایشون. پس چه دلیلی داره به دنبال افرادی باشن که نه تجربه ای داشتن و نه ...(مسائلی که مطرح کردنشون جالب نیست.)
    بنظر من خیلی دلایل وجود داره که دنبال از راه بدر کردن دخترای پاک باشن . یکی دلزدگی از نفرات قبلیه و یکی اینکه ممکنه ظاهر دختری اونها جذب کنه و یکی تنوع طلبی و دنبال تجربه جدید بودن هست .

    وقتی دیدم این پاکی برای آن ها مسخره و بی ارزش است، اعتقادات و ارزش هام زیر سؤال رفت و به این نکته فکر کردم که نکنه همه همین طورین؟؟!!!
    همه که نه ولی خیلی ها اینطورین . همون جماعتی که همرنگ هم هستند و اگر همرنگشون بشی رسوا نمیشی . البته بین خودشون رسوا نمیشی .

  10. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 10 اسفند 87 [ 18:25]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    42
    امتیاز
    3,212
    سطح
    35
    Points: 3,212, Level: 35
    Level completed: 8%, Points required for next Level: 138
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سخت گیری بیش از حد در مسائل عاطفی به خاطر اعتقادات قدیمی

    به نام خدا شما مرا شوکه کردید یاد کسی انداختید که از روی افراد می خواست دین را بشناسد شما بین معاویه وعلی گیر کرده اید معاویه مگر چه کرد که علی علیه السلام با او سرجنگ داشت معاویه چه دینی را داشت عرضه می کرد شما نهج البلاغه را بخوانید تامعنی صداقت ها و درستی ها را بفهمید ایشان به نظرمن ادم بی غیرتی بوده است بله دارد خودش را اقناع می کند و به کارهایش هم می رسد ولی این ادم با غیرتی نبوده است رابطه هایش هم برایتان مهم نباشد مگر هر کسی پستی گرفت مهم است واقعا خدمت می کند از ته دل بعدش هم انسان باید از همه جنبه ها درست باشد ما درستی تک حنبه ای نداریم . ایشان مزه خیلی هار ا چشیده و خواسته شما را هم به کلکسیونش اضافه کند بگذاریدش برای زنانی از نوع خودش که این را به کلکسیون خودشان بیفزایند انها راحت وجدانشان خوابیده است هردوشان ولی شما از این نوع نیستید به شما می گویم رن و مرد مسلمان واقعا عاشق هم هستند ولی از نوع عشق علی وفاطمه سلام الله علیهما . نه با این توجیه های پست هوسشان را درست می پندارند و نه خشکه مقدسی دارند .زن با حجابش حافظ دل پر احساس و دامان پر عاطفه اش است و به دنبال غیرت و مردانگی و مروت می گردد و مرد به دنبال حیا و دلی که واقعا احساسات پاکش رابرای مرد نگه داشته است و برای مادری . احکام دین راباید به دست مردش و زنش سپرد وگرنه میشود چاقو درکف زنگی مست . خدا ته دل انسان را می خواند . خدا به کمیت نمی نگرد کیفیت را مد نظر دارد . عمل خالص را . شیطا ن درکمین است . اگر ملاک شما رسیدن به دنیا باشد که معاویه دنیا داشت و ظاهردین را . علی دین را داشت ولی عمق دنیا را سنجید و دیدشایسته شناوری او نیست . او مکارم اخلاقیش را نگه داشت . بعضی از دین استفاده هوسی کرده اند . ادم درست که اینطوری نیست که شما می گویید. اگر می خواهید چرا غ چشم شوید که هستند کسانی در امریکا که خیلی دنیا دارترند و خیلی چنین و چنان . چرا خدا می گوید در سوره طه لاتمدن عینیک الا ما متعنا .....چرا در سوره زخرف انطور صحبت می کند چرا می نالد از دست ابی لهب : ما اغنی ماله و ما کسب . ادم وقتی طرف دین امد جان و مالش را معامله می کند وهمه چیز را در صورت او می بیند احساساتش از نوع علی اکبر و حسین علیهما السلام از نوع علی و فاطمه و حسنین سلام الله علیهم اجمعین است . سرشار از نور وصداقت و درستی . بهترین وقوی ترین احساس .


 
صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. بی اعتمادی به شوهر
    توسط sayeh_m در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: سه شنبه 30 آبان 91, 11:47
  2. چه طور دوباره اعتماد کنم؟
    توسط a.a در انجمن تعدد زوجات، چند همسری، صیغه موقت
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 آبان 91, 14:43
  3. چگونه به همسرتان اعتماد کنید
    توسط eghlima در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 31 تیر 91, 13:58
  4. بي اعتمادي و بدبيني نسبت به ديگران (شناخت، اعتماد)
    توسط parse در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: پنجشنبه 29 مهر 89, 19:16

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.