به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 آبان 95 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1392-7-09
    نوشته ها
    35
    امتیاز
    2,598
    سطح
    30
    Points: 2,598, Level: 30
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    15

    تشکرشده 32 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array

    چت هاى همسرم نگرانم مى كنه، چت برخوردى را مناسب ميدونيد؟

    سلام
    غزل هستم ٣ ساله ازدواج كردم. هيچ مشكل خاصى با همسرم نداشتم اما جديدا يه حسه بدى ازارم ميده و از اين مى ترسم كه خداى نكرده حركت حساب نشده اى ازم سر بزنه.
    همسرم يه بازى نصب كرده رو گوشى كه امكان چت داره، اوايل اصلا حساس نبودم و خودشم مى دونست كه مى رم تو بازى و چت هاشم مى خونم. اما اخيرا چت هاش دوستانه تر و صميمانه تر شده مثلا من دوست ندارم به دختره بگه شبت بخير عزيزم. بهشم گفتم ميگه گير الكى نده. الان دوباره رفتم چتشو خوندم اعصابم خورد شد ديگه احساس مى كنم گاهى صرفا برا چت مى ره تو بازى نه براى بازى. خيلى از مسايل زندگى شم گفته مثل اينكه كجاست و رشته و سن و تحصيلات اما نگفته متاهله.
    من خارج از كشور زندگى مى كنم و خيلى دور از دوست و فاميل و اشنا ،همسرم همه كسمه اينجا. مى ترسم از روزى كه احساس كنم همه قلبش ديگه ماله من نيست.
    نمى دونم بايد چطور باهاش رفتار كنم؟
    نمى خوام اين ارتباط صميمانه تر بشه

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 خرداد 93 [ 14:40]
    تاریخ عضویت
    1392-8-28
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    485
    سطح
    9
    Points: 485, Level: 9
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    31

    تشکرشده 38 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    به نام خدا
    ابتدا تاکید میکنم من مشاور و راهنما نیستم، مثل شما که نیازمند راهنمایی بودم به این سایت آمدم و موضوع شما برایم جذابیت ایجاد کرد.


    با مطالعه تاپیک قبلی شما در خصوص "کمک مالی"، چنانکه خودتان در مطالب بوضوح اشاره کردید من احساس می کنم همسر شما بینش و درایت لازم برای یک زندگی سالم را دارد اگر چه همواره باید مراقب سلامت زندگیمان باشیم.
    بعنوان شخصی که شاید مشابه وضعیت همسرتان را داشته باشد صحبت می کنم با مشاهده پست های قبلی من اطلاعات بیشتری از من می توانید پیدا کنید منتهی ذکر این پست فقط برای گفتن این بخش است: "در دنیای غرب فضا برای انجام هر کاری تقریبا فراهم است" و من و همسر شما اگر بخواهیم هر کاری بکنیم بسادگی می توانیم انجام دهیم. مطمئن باشید دسترسی به همه چیز اینجا برایمان موجود است یعنی تقریبا غیرممکن است اگر بخواهیم به تفکرات ناسالم بپردازیم و کسی بتواند جلوی شحصی را بگیرد! اما چه چیزی باعث می شود انسان در این محیطی که می تواند گناه آلود باشد سالم زندگی کند؟ پاسخ به این سوال می تواند مهمترین نقطه اتکای شما در زندگی مشترکتان باشد و آن چیزی نیست جز اینکه به احتمال قریب به یقین همسر شما همچون درایت علمی شان درایت زندگی و شان و جایگاه همسر و زندگیش را می داند.

    با همه این احوال، به شما هرگز ایرادی نمی گیرم و حتی گاهی اوقات کاوش های زنانه شما را (با نهایت احترام و بدون هیچ نگاه منفی) به رفتارهای شوهرتان را ناموفید نمی دانم منتهی مثلا 99% فرض را بر آن بگذارید که حساسیت شما برای چنین همسری بی مورد است ولی آن 1% را برای آن بگذارید که به هر حال شما هم وظیفه دارید مراقب سلامت زندگی تان باشید.

    و اما در خصوص آقایان، اغلب رسیدن به جایگاه همسر شما در کشور و فرهنگ کنونی ما یک ارزش تلقی می شود کسی که فاند دارد و د رخارج زندگی میکند! ولی این جایگاه در غرب وجود ندارد! ما ناخواسته نیازمند احترام افراد پیرامون مان هستیم حال درک کنید همسر شما به چیز مهمی رسیده است که از نظر اطرافیان کنونیش جلوه ای ندارد پس ممکن است از طریق فضای مجازی سعی کند این محبوبیت و احترام را برای خود کسب کند.


    نتیجه گیری:
    1- احتمال قریب به یقین همسر شما، دارای منزلت و شان بالایی است که می تواند از عهده ناسالمی های زندگی در غرب برآید.

    2- حسایت شما قطعا بی مورد و یا اضافی است، آن را از بین نبرید ولی کمش کنید. زندگی شما بدون مشکلات متداول یک زندگی عادی، نیازمند شکرگذاری زیادی است! قدر آن را بیشتر و بیشتر بدانید. مشترکات تان را که زیاد است خیلی تکرار کنید و تقویت کنید

    3- سعی کنید درجات باارزشی را که همسرتان کسب کرده است را مدام برایش تکرار کرده و یادآوری کنید مثلا "رسیدن به یک شرایط زندگی زیبا (زندگی در خارج احتمالا هدف هر دوی شما بوده است) مرهون زحمات ایشان بوده" یادآوری کنید که "ایشان جزء نخبگان بوده و هست" یادآوری کنید که "اگر کسی روی زمین نداند، تو (خانمش) می دانی که چقدر اون انسان زحمتکش، دانشمند و خانواده دوست است" {روی تک تک این کلمات فکر کنید، ما مردها به اینها نیاز داریم}

    4- حتما می دانید خیلی ها آرزوی چنین شرایطی را دارند (اگر چه من معتقدم هیچ چیزی در زندگی نصیب مردی نمی شود مگر با همراهی همسرش) بنابراین مثبت های زندگی را ببینید و بزرگ کنید و منفی را کمتر برای خودتان بازآوری کنید.


    تجربه خودم: زندگی در خارج از کشور واقعا سخت است خصوصا آنکه احساس کنیم در کشور خودمان جایگاه و منزلتی برایمان چنان که باید باشد نیست (که واقعا نیست) با این حال اگر می توانید به این فکر کنید که روزی به مملکت برگردید و بعنوان یک عضو از آن مجموعه خدمت کنید تا یاد و خاطره امیرکبیرها، مصدق ها، شریعتی ها، چمران ها و.... که خود را برای آن مملکت فدا کردند همیشه زنده باشد.

    سربلند و پاینده باشید ان شاالله

  3. کاربر روبرو از پست مفید raha2007 تشکرکرده است .

    m.o.d (جمعه 11 بهمن 92)

  4. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 09 بهمن 95 [ 23:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-15
    محل سکونت
    کره زمین
    نوشته ها
    1,532
    امتیاز
    20,970
    سطح
    91
    Points: 20,970, Level: 91
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 380
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    4,584

    تشکرشده 5,213 در 1,375 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    250
    Array
    من نظر کاربر قبلی خوندم (raha2007) کامل و جامع بود نحوه بیانشونم نشون میداد کارشناسانه دارن حرف میزنن .جالب بود برام . نمیدونم درست برداشت کردم یا نه اما اینطور که متوجه شدم شما میگین که چون همسر ایشون خارج کشوره خیلی ازاده و ممکنه هرکاری بکنن حالا اگه نمیکنن این لطفی به همسرشونه. خب اگه ایشون ازاد هستن حانومشونم ازاد تر از ایران هستن. پس هرکدوم اگه کاری نمیکنن نشون میده که چقد بزندگیشون وفادارن و زندگی سالم و ترجیح میدن به یه زندگی ناسالم.
    اما در مورد چت در بازی متاسفانه بازی هایی هست که واقعا بدون چت و در ارتباط بودن نمیشه بازی کرد و جذابیت بازی از بین میره و اینقد جذابن که ناخوداگاه طرف معتاد میشه بهشون. مثه سایت ایکاریم. یجورایی اگه بازی بیشتری بکنین میفهمین یه سایت دوستیابی بیشتر تا بازی.
    و به ایرانی و غیرش ربطی نداره.
    بنظر من شما هرچیم بخودتون مطمعن باشین نباید وارد محیطهایی بشین که باعث لغزش انسان ها میشه بالاخره ما انسانیم و ممکنه خطا. همینطور که ایشون میگن اول صممی نبوده الان شده اصلا نگفتن همسر دارن و... پس نگرانی ایشون یه حساسیت زنانه نیس.
    یه همسر خوب نباید کاری کنه که همسرش احساس نگزانی کنه یا اینکه ناراحت بشه.
    این فقط یه نظر و یه سوال که آیا شما موافق این هستین که کسی مثه من وقتی بخودش مطمعنه وارد محیطایی بشه که میدونه مناسب نیس و باعث لغزش انسان میشه؟

  5. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 17 خرداد 93 [ 14:40]
    تاریخ عضویت
    1392-8-28
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    485
    سطح
    9
    Points: 485, Level: 9
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    31

    تشکرشده 38 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    به نام خدا

    با تشکر از دختر بیخیال، احساس کردم بخشی از مطالبم را واضح بیان نکردم که با تذکر دختر بیخیال اونها رو در این جا شفاف تر بیان می کنم با تشکر از ایشان؛

    1- دقیقا همانطور که ایشان فرمودند آزادی برای هر دو طرف است و منظور من در بالا این بود که هم ایشان (که بدیهی است) و هم همسرشان، در جایگاهی هستند که با داشتن این آزادی مفرط ولی راه صحیح زندگی را انتخاب کرده اند پس از این بابت بزرگترین نعمت را دارند (هر دو) و نباید نگرانی بی مورد ایجاد کرد.

    2- بسیار زیبا فرمودند دختر بیخیال، ای کاش مجالی برای بحث در خصوص فضاهای مشکوک (اگر نگیم ناسالم) مثل ماهواره، چت، فضای مجازی (خصوصا فیسبوک) و غیره می بود تا در این باره صحبت کرد. حقیقتا من نه تنها (نگران خصوصا) ماهواره در بنیان خانواده ایرانی هستم بلکه معتقدم باید بسیار بسیار در مقابل آن خویشتن داری کرد آنقدر که شخصا نه ماهواره داریم و نه حتی به خانواده خودم و همسرم اجازه دادم (با احترام و توجیحات کافی) که ماهواره ببیند! ولی به هر حال فضای مجازی را نمی توان بسادگی از زندگی بیرون کرد! ناچاریم با آن همراه باشیم ولی من احساس می کنم نیاز همسر خانم غزل، توجه به شایستگی های آن مرد است لذا بشدت با شما موافقم که اگر بتوان وارد محیط های مشکوک مثل همین محیط چت نشد مسلما خیلی بهتر ولی قطعا کار سختی خواهد بود اگر خانم غزل از شوهرش بخواهد وارد آن محیط نشود! باید نگران آن هم بود که مبادا همسر (فهمیده) ایشان احساس ناامنی یا بی اعتمادی بکند.


    3- و بالاخره اینکه درسته که هر دو طرف باید همیشه شفاف سازی کنند ولی اگر یک طرف ناخواسته این کار را فراموش کرد نباید بالافاصله و صریح این مسئله را گوشزد کرد به عقیده من باید سلسله مراتب را در زندگی رعایت کرد، صراحت باشد برای زمانیکه شخص دچار اشتباه یا آستانه اشتباه شد!!

    نظر شخصی (غیرکارشناسی) من اینه که همسر ایشان دچار لغزش نشده و دقیقا در حال سیر کردن طبیعت ذاتی یک مرد است که می تواند با برخوردهای مناسب خانم غزل آن طبیعت از محیط مجازی به کانون خانواده بیشتر متمایل شود، منتهی باید دقت شود هیچ نگاه منفی به این ماجرا وجود نداشته باشد چون تاکید می کنم ایشان جرمی نکرده است و در آستانه ورود به جرم هم نیست.

    با این حال، یک چیز از این انجمن برای من باارزش است و آن مشورت عزیزانی است که نسبت به محیط پیرامونشان و هموطنانشان دغدغه دارند پس ان شاالله منتظر نظرات تعداد بیشتری از هموطنانمان باشیم (غزل خانم باشند) تا بتوان بهترین تصمیم را انتخاب کرد.


    شیرین کام در زندگیتان باشید

  6. کاربر روبرو از پست مفید raha2007 تشکرکرده است .

    دختر بیخیال (جمعه 11 بهمن 92)

  7. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 09 بهمن 95 [ 23:48]
    تاریخ عضویت
    1392-7-15
    محل سکونت
    کره زمین
    نوشته ها
    1,532
    امتیاز
    20,970
    سطح
    91
    Points: 20,970, Level: 91
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 380
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    4,584

    تشکرشده 5,213 در 1,375 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    250
    Array
    نمیدونم لغزش و چی میدونین. اما من میگم در آستانه لغزش هستن اگه زودتر کاری صورت نگیره تا ایشون به کانون خانواده دوباره متمایل بشن.
    من لغزش یه مرد این میبیننم که از مسیر خانواده جدا شدن و دارن نیازهاشونو با افراد غریبه پر میکنن و ارضا میشن نمیشه هم گفت که ایشون لذتی نمیبرن. درسته که طبیعت ذاتی مرد لینه اما دختران هم دوست دارن با جنس مخالف در ارتباط باشن و از این امر لذت میبرن نمیشه گفت اگه اینکارو نمیکنن از روی وفاداریشون نیست.

    ب[B]بنابرین بنظر من خانوم غزل باید یه فضای دوستانه و رمانتیک برای شوهرشون فراهم کنن و با ارامش در مورد این موضوع صحبت کنن بگن گیر نیس. اینا رو اگه توجه نکنن دیر یا زود کانون گرم خانواده دچاد مشکل میشه. میتونن هم سیر صعودب تغییرات ایشونو گوشزد کنن بطور مثال بگویند مثلا نگا کنین شما نگفتین همسر دارین یا یبارم باهاشون درمورد وجود من صحبت نکردین یا اینکه جمله محبت امیز عزیزم چرا نثار همسرت نشه و نثار یه فرد غریبه بشه؟ آیا یه فرد غریبه ارزش و اولویتش از همسر بالاترهه. در کل بنظرم همسرتون زیادی بخودشون مطمعن هستن بهتره از خواب غفلت بیدار بشن و بدونن روشی ک پیش گرفتن روشی درست و سالمی نیست. و اگه کمبودی در زندگی دارن بهتره با همسرشون درمیون بذارن.[/B]

    البته حواستون باشه زیاد نشون ندین حساس هستین رو این موضوع بیشتر نشون بدین نگران همسرتون هستین و نگران این سردگمی که ممکنه براشون ایجاد بشه .بنظر من یه مرد درسته وارد اینجور مسایل بشه و اولش لذت ببره اما بعدا دچار سردرگمی میشه یه حس ناارومی بدی سراغش میاد و اون ارامشی ک از یه همسر میگیره از دوستای مجازی نمیگیره خصوصا درمورد مردان متاهل که لذت داشتن یه همسر و حس کردن. بنابراین بنظرم نه تنا الان خانوم غزل اون حس ارامش بخش قبلی ازشون سلب شده همسر ایشون هم نباید اونفدری که قبلا در زندگی حس خوبی داشتن اون حس و هنوز داشته باشن.
    من جای شما بودم یه بازی میگرفتم مثلا اگه بازی (ایکاریم) هستش این بازی های انلاین سی دی بازی هم دارن بگیرین و روی سیستم نصب کنینن و با همسر بازی کنین توجه کنین اون لذت بخشی قبل و واسشون نداره اما کم کم عادت میکنن شما هیجامشو زیاد کنین مثلا ساعاتی درروز باهاشون درمورد بازی صحبت کنین و بهش نشون بدین اونو یه رقیب تو بازی میبنین.اینجوری خودشون کم کم میبینن بازی با شما هم واسش جذابتره هم اون حس ناارومی که قبلا داشتن از بین میره.

    - - - Updated - - -

    راسی به توضیحی در مورد پیشنهاد خرید سی دی بازی بهتون بدم اولا همونطور که گفتم فقط یه پیشنهاد و یه راهکاره یعنی ممکنه این راه جواب نده یا همسرتون بارها دوباره برگردن به بازی آنلابن . اما شما تلاشتونو بکنین . اگه که ایشون با روی باز قبول کردن نشون میده اون تفکر شما که گفتین فکر میکنین ه گاهی فقط بخاطر بازی میرن تو سایت اشتباه بوده. اما اکه بازم دیدین برمیگردن تو اون بازی انلاین متوجه بشین احساس خطرتون بی مورد نبوده اما تنش ایجاد نکنین شما هیجان بازی دونقرتون و ببرین بالا.

    دوم اینکه لطفا با تنش و دعوا نگین اگه راست میگی و من گیر میدم بیا این بازی سی دیش هست بیا با سی دی بازی کن چرا با گوشی بازی میکنی. نه اینکار شما بیشتر جساسیتارو بالا میبره و شرایط و سختر میکنه.

    براش یه محیط رمانتیک اماده کنین بعد کلی مقدمه چینی و حرف زدن در ارامش بگین یه دلخوری برام بوجود اومده شایدم بی مورده اما یهمچین مواردی هست بهتره بدونی ک این مسایل پیش پا افتاده داره ارامش و کمی از من میگیره . بعدشم بگین یه کادو واست خریدم با یه شاخه گل اون سی دی بازی و تقدیمش کنین بگین فکر کردم این بازی و خیلی دوست داری من رفتم پیداش کردم واست حتی میتونیم باهم بازی کنیم . منم یاد میگیرم باهات بازی میکنم. اگه هم تحملت بالاست و میتونی نگی دلخور شدی از یسری مسایل و سی دی و چرا خریدی همینطوری بدون گفتن دلخوری سی دی و بسته بندس قشنگی بکن و هدیه اش کن.

    امیدوارم زندگی قشنگ و ارامش بخشی داشته باشی عزیزم.
    ویرایش توسط دختر بیخیال : جمعه 11 بهمن 92 در ساعت 17:13


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.