به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array

    Cool در روزهای دشوار زندگی چه باید کرد؟

    در روزهای دشوار زندگی چه باید کرد؟

    مجله راز: هنگامی که مشکلات یکی پس از دیگری قد علم کنند چنان دستپاچه می شوی که همه کائنات را زیر سوال می بری و یک «چرای» بزرگ در ذهنت حک می شود. لازم است که در حد امکان خونسردی ات را حفظ کنی تا با حمایت الهی از پس مشکلات برآیی. راهکارهای زیر تا حد زیادی به تو کمک می کند.





    1) شادی دایمی نیست و قرار هم نیست که اینچنین باشد

    تو مجبور هستی با ایام دشوار در زندگی ات مبارزه کنی تا بتوانی بهترین ایام را نصیب خود کنی. باور اینکه تو می توانی به مرحله شادی و خوشی برسی و تا ابد در همان حالت بمانی، مثل این است که جزر و مد دریا بر این باور باشد که به ساحل نمی رسد و تا ابد، در همانجا می ماند. یا درخت میوه ای بر این باور باشد که اگر میوه اش را محکم نگه دارد، می تواند از افتادن آن بر زمین جلوگیری کند. شادی یعنی مجموعه ای از لحظات که در حال رفت و آمد هستند و به دلخوشی زندگی تو می افزایند. هنگامی که این را قبول کردی، لحظات شادتری خواهی داشت.

    2) ناکامی، وضعیت موقتی است که درس های لازم را به تو می دهد

    بهترین درس عبرت زندگی را می توان از بدترین ایام زندگی و از بدترین اشتباهاتت یاد بگیری. درست است، که گاهی اوقات در زندگی شکست می خوری. هر چه سریع تر این مورد را بپذیری، سریع تر هم روی پاهای خودت می ایستی. اقدام و ناکامی به مراتب بهتر از دست روی دست گذاشتن و اقدام نکردن است. تا دیر نشده بجنب و دست به کاری بزن. یا موفق می شوی یا از ناکامی درس می گیری.

    3) هر لحظه در حال پیشرفت هستی هر چند که اکنون متوجه نشوی

    شاید هنوز به مرحله دلخواهت نرسیده ای اما اگر با دقت فکر کنی، می فهمی که دیگر در همان موضع اولیه هم قرار نداری. تو باید بر این باور قوی باشی که در هر شرایطی به جلو حرکت می کنی، البته فقط نه به این دلیل که انتخابت درست و مناسب بوده است، بلکه به خاطر اینکه از انتخاب های بد و ناجور خودت، جان سالم به در برده ای و با گام های کوتاه به سوی مسیر مناسب حرکت می کنی. بنابراین اگر لازم شد و دلت گرفت، گاهی اوقات گریه کن، گریه کردن دلیل ضعف نیست.

    از همان بدو تولد، گریه همیشه علامت زنده بودن و سرشار از انرژی بالقوه است. وقتی که عقده دلت را خالی کردی و سبک شدی، باز هم به راهت ادامه بده؛ بدون شک یک گام به مسیر دلخواهت نزدیکتر شده ای.




    4) ناکامی هایت را انکار نکن

    هنگامی که ناکامی ها و اشتباهاتت را انکار نکنی، می توانی خیلی نکات عالی از آنها یاد بگیری. اگر مدت های مدیدی سوال های مشابه تو را درگیر کرده است به این مفهوم است که تو در مرحله ای قرار گرفته ای که از ته دل جواب های دریافتی خودت را دوست نداری.

    در این صورت، اقرار به اینکه لازم است مواردی تغییر کند و مسوولیت تغییرات را هم بپذیری به دل و جرأت نیاز دارد. مهمترین گام، برداشتن گام اول است. همان عمل ساده دست به کار شدن و اقدام کردن، نیروی لازم را به تو می دهد. به زودی خودت را در وضعیتی مثبت می بینی که یکی پس از دیگری موجب موفقیت می شود.

    5) حال و هوای تو، در هنگام فشار نسبی، معیار واقعی نیست

    ترس تو به این مفهوم نیست که در خطر هستی، تنهایی تو به این خاطر نیست که کسی دوستت ندارد. تفکر تو ودر مورد ناکامی به این مفهوم نیست که تو شکست خورده هستی. فراتر از شک و تردیدهایت پیش برو، و به دنبال حقیقت بگرد. حواست به گفتگوی ذهنی ات باشد. گفتگوی ذهنی منفی، تاثیری مخرب روی تو دارد. به محض اینکه چنین حال و هوایی در تو ایجاد شد، ذهن خود را به سمت افکار مثبت و قدرتمند ببر.

    افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کن. خورشید همیشه بر زندگی ات می درخشد. گاهی اوقات لازم است حال و هوای خودت را فراموش کنی، و به خاطر بیاوری که تو لیاقت همه موارد خوب را داری. پس همین حالا رو به پیش حرکت کن.

    6) گذشته را رها کن

    مهم نیست که چه گذشته سخت و ناجوری داشتی، آینده ات تر و تازه و پربار است. تو، عادات و ناکامی های گذشته ات نیستی. تو آدم سابقی نیستی که دیگران با تو رفتار می کردند. در این لحظه، تو همانی هستی که فکر می کنی در این لحظه هستی.

    7) از فیض و رحمت الهی است که گاهی اوقات به خواسته هایت نمی رسی

    گاهی اوقات چقدر خدا به تو رحم می کند که دعاهایت مستجاب نمی شود و تو به خواسته هایت نمی رسی. چون تو مجبو رمی شوی که در این موارد، دوباره ارزیابی کنی و درهای فرصت هایی جدید به سوی تو باز می شود و اطلاعاتی را کسب می کنی که در غیر این صورت آنها را نادیده گرفته بودی. همیشه به خاطر داشته باش باید چیزی در زندگی ات متلاشی شود تا چیزی بهتر، برایت سر هم شود.

    8) زندگی راحت و بی دردسر نیست اما ارزشمند است

    اگر از زندگی انتظار داشته باشی که بی دردسر باشد، در واقع خودت را مأیوس می کنی. برای رسیدن به هر هدفی، باید تلاش کنی. هر روز نسبت به روز قبل، کارهایت را سریع تر و با تلاش و کوشش بیشتری دنبال کن. حواست باشد که تلاش هایت را با اهدافت تنظیم کنی. هر چند کار آسانی نیست اما سرانجام ارزشمندی را برای تو رقم می زند.

    منبع

  2. 7 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    Mohammad! (جمعه 28 آذر 93), ویدا@ (سه شنبه 21 شهریور 91), مهرااد (پنجشنبه 21 شهریور 92)

  3. #2
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array
    اده برای موفقیت؛ هدفتان را نشانه بگیرید!



    آیا شما از وضعیتی که دارید راضی هستید یا مدت‌هاست در فکر این هستید که چطور می‌توانید به موقعیتی بهتر، قابل اطمینان‌تر و ایمن‌تر دست یابید؟
    همه ما خواهان قرارگرفتن در شرایطی خوب و ایده‌آل هستیم، اما فراموش نکنیم که وضعیت فعلی ما نتیجه تمام فعالیت‌ها و کارهایی است که تاکنون در زندگی خود انجام داده‌ایم.

    اگر در شرایط خوبی قرار دارید می‌توانید به‌راه خود ادامه دهید و به فکر موفقیت و پیشرفت بیشتر باشید اما درصورتی که از آنچه مطلوب شماست خیلی فاصله دارید و در شرایطی کاملا متفاوت از اهداف خود قرار دارید باید تغییراتی در خود و روند زندگی‌تان ایجاد کنید.
    دنیای هر یک از ما متفاوت از دیگری است؛ دوران کودکی متفاوت، والدین متفاوت، تجربیات، روحیات و روابط متفاوت و... از همه ما، انسان‌هایی خاص و متفاوت از یکدیگر به‌وجود آورده است.


    در اصل نحوه تفکر و شیوه برخورد شما با مسائل، ذهنیت شما از دنیا و شخصیت فعلی‌تان را خلق کرده است، بنابراین مسئول اصلی زندگی و شرایط کنونی شما، همین‌ طرز تفکر شخصی شماست.

    شما تنها کسی نیستید که می‌خواهید به اهداف خود دست یابید و شادزیستن و موفقیت را تجربه کنید. همه ما خواهان آن هستیم و هیچ استثنایی هم وجود ندارد؛ اما چرا فقط بعضی از ما می‌توانیم به این اهداف خود برسیم؟
    این موضوع به عوامل بسیاری ازجمله چگونگی گذران دوران زندگی- از کودکی تاکنون- نحوه تربیت و به‌طور کلی نحوه زندگی ما بستگی دارد.
    اگر قصد دارید به شرایط بهتری برسید اولین قدم برای رسیدن به این هدف، تغییر نگاه شما به جهان و همچنین
    تغییر طرز فکرتان است.


    برای شروع شرایط فعلی را به‌خوبی شناسایی کنید و بدانید خواسته‌تان چیست و آیا برای به‌دست آوردن آن حاضرید شرایط کنونی را- هرچند بسیار سخت به‌نظر برسد- تغییر دهید و عادات گذشته را ترک کنید.

    البته غلبه بر شرایط دشواری که در زندگی برایتان پیش می‌آید ممکن است چندان آسان نباشد اما با استفاده از نیروی اراده برای حل مشکلات می‌توانید قدرت، آگاهی و توانایی خود را افزایش دهید؛ پس به شرایط دشوار خوشامد بگویید و از آنها به‌عنوان فرصتی برای رشد و تغییر استفاده کنید تا بهتر خودتان را بشناسید.

    نترسید و برای حل مشکلات، ابتدا آنها را بپذیرید و به دنبال راهی برای کنار‌آمدن با آنها باشید. اگر ایمان و باور قلبی داشته باشید که نیروی حاکم بر کائنات به‌گونه‌ای است که حافظ منافع شماست، می‌پذیرید که مشکل پیش‌رو فرصتی است برای پیشرفت بیشتر.اگر اکنون با مشکل پیچیده‌ای روبه‌رو هستید و نمی‌توانید با شجاعت در مقابل آن بایستید، بدانید این مشکل فقط به این دلیل در راه شما قرار گرفته تا به شما بگوید که باید در زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد کنید یا اینکه در این موقعیت دشوار، فرصتی نهفته است تا نکات مهمی بیاموزید.


    برای اینکه بتوانید از تمام توان و انرژی واقعی درون خود برای تغییر و پیشرفت بیشتر کمک بگیرید باید تصورات غلط را از ذهنتان خارج کنید و به توانایی‌های خود ایمان بیاورید و پیش از اینکه بخواهید بدانید چگونه باید این باور را جایگزین تصورات غلط خود کنید باید یک‌سری مفاهیم اصلی را خوب درک کنید.
    ذهن و قدرت تخیل ما بسیار قدرتمند هستند. آزمایش‌ها و مطالعات علمی نشان داده‌اند افرادی که نیروی بدنی خود را فقط با تمرکز و تصور انجام فعالیت جسمانی و ورزش تقویت کرده‌اند، درست به‌اندازه افرادی که این فعالیت‌ها را واقعا انجام داده‌اند قوی هستند؛ پس می‌بینید که از چه قوه تخیل توانمندی برخوردار هستید!

    لازم نیست که حتما دانشمند باشیم یا بدانیم چقدر قوه تخیلمان قوی است. حداقل همه ما این تجربه را داریم هنگام گرسنگی وقتی از غذا صحبت می‌کنیم بزاقمان بیشتر ترشح می‌شود که همین تجربه کوچک می‌تواند نشان‌دهنده قدرت تخیل قوی ما باشد، بنابراین می‌‌توانیم از قوه تخیلمان برای تصور دستیابی به موفقیت استفاده کنیم.


    هنگام بروز مشکل با استفاده از قدرت تخیل خود می‌توانیم حتی تصویر دوران تلاش و رسیدن به پیروزی را هم خلق کنیم. درواقع اگر حوادث را هدفمند ببینید و بدانید هدف هر رخداد این است که به شما سود برسد، از لحاظ روحی در آرامش قرار می‌گیرید، ذهنی آرام و متمرکز پیدا خواهید کرد و به‌راحتی می‌توانید مسائل را حل و فصل کنید.
    همه حوادث زندگی شما به‌طور زنجیره‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند. شما هم حتما مثل بسیاری از افراد دیگر ساعت‌ها می‌نشینید و به‌خاطر حوادث و اتفاقات گذشته افسوس می‌خورید اما توجه داشته باشید که با این کار تمام شکوه و عظمت لحظات سپری شده در زندگی خود را از بین می‌برید و آنها را به لحظاتی غمبار و بی‌اهمیت تبدیل می‌کنید.

    اگر لحظات بد و غم‌انگیز توانایی ماندن و زنده‌ماندن در خاطر شما را دارند، مطمئن باشید که لحظات خوش و شادی‌آوری هم که بعد از آن حوادث ناگوار می‌آیند به همان اندازه، توانایی زنده‌ماندن و جاودانگی را دارند اما شما با افسوس‌خوردن به آنها، فرصت حضور نمی‌دهید.درواقع این خود ما هستیم که به اتفاقات زندگی هویت می‌بخشیم و شیوه برخورد ما با مشکلات است که می‌تواند شرایط موجود را تغییر دهد.


    شادی بیشتر!

    معمولا تلاش روان‌درمانگران 2هدف اصلی دارد؛ کمک به مردم برای کاهش ناراحتی‌ها و اضطراب‌هایشان و تشویق آنها به افزایش شادی و موفقیت‌ها.
    همه ما به این دلیل که موجوداتی اجتماعی هستیم، معمولا ارتباطی متقابل با یکدیگر برقرار می‌کنیم، بنابراین چگونگی برقراری یک ارتباط درست می‌تواند تأثیر زیادی بر احساس و رفتار ما داشته باشد. همچنین این خیلی خوب و لذت‌بخش است که اگر بتوانید در زمینه مورد علاقه‌تان به موفقیت دست یابید اما همیشه اینگونه نیست و شما با رها کردن خود از بایدها و نبایدها متوجه خواهید شد که این مانند درگیر شدن در یک سرگرمی خیلی جذاب و نشاط‌آور است؛ حتی اگر نتوانید موفقیت خیلی قابل توجهی در آن به دست آورید.

    اگر برای یک هدف خاص در زندگی تلاش می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که گاهی بعضی علایق‌‌تان را تغییر دهید و جوانب دیگر زندگی‌تان را توسعه بخشید.ایجاد تنوع در سرگرمی‌ها، گروه دوستان و برنامه‌های دیگر زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا میل و رغبت‌تان به زندگی بیشتر از زمانی بشود که گرفتار روزمرگی و برنامه‌های همیشگی و روتین زندگی می‌شوید.یکی از عواملی که مانع احساس شادمانی می‌شود ترس است. اگر همیشه بترسید، باور نداشته باشید که می‌توانید خوب و شاد زندگی کنید و معتقد باشید که حوادث ناگوار ممکن است به ضرر شما باشند و به شما آسیب برسانند. این ترس مانع بسیاری از توانایی‌های شما خواهد شد. اما منشأ ترس چیست؟ آیا ترس در موقعیت‌ها یا حوادث گوناگون زندگی‌تان وجود دارد؟ فراموش نکنید که ترس شما در ذهنتان خلق شده است؛ زیرا شما موقعیتی را تصور می‌کنید که نتیجه بدی برایتان به بار می‌آورد.

    در این هنگام اجازه ندهید که ترس مانع پیشرفت شما بشود. اگر شجاعت به خرج دهید، می‌توانید از هر مشکل یک فرصت برای اثبات توانایی خود خلق کنید.این بار تصمیم بگیرید هنگامی که ترس بر شما غلبه کرد با خود بگویید این موقعیت منحصر به فرد و متعلق به زندگی من است پس باید بتوانم به خوبی از آن استفاده کنم. در واقع این موقعیت فراهم آمده تا یکی دیگر از نقاط ضعف شما را برطرف کند. ترسی که ناشی از نقطه ضعفی در وجود شماست؛ حتما می‌توانید آن را به نقطه‌ای قدرتمند بدل کنید. مطمئن باشید در این موقعیت اطلاعات و پیام‌هایی نهفته است که باید بتوانید آن را کشف کنید. با عبور از این شرایط است که می‌توانید آگاهی لازم را برای غلبه بر ترس کسب کنید؛ با خود بگویید اگرچه ترسیده‌ام اما آن قدر شجاع هستم که بتوانم از این شرایط دشوار سربلند بیرون بیایم.به ذهن و فکر خود ایمان بیاورید و بدانید ذهنتان آن قدر قوی هست که بتواند کاری را که شروع کرده به پایان برسانید. همین که تلاش می‌کنید برنده هستید اما در صورت تسلیم شدن و احساس ضعف‌ نشان دادن بازنده خواهید شد. بنابراین به خاطر داشته باشید زمانی که هر آنچه در توان داشتید انجام داده‌اید و دیگر کاری از دستتان برنمی‌آید، کائنات شما را تنها نخواهند گذاشت و به یاری‌تان خواهند آمد.

    راه حل را بیابید

    همه ما کم و بیش مشکل داریم و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند تا به حال هیچ مشکلی برایش پیش نیامده اما افراد قوی و موفق‌ کسانی هستند که به دنبال حل مشکل هستند و راه‌حل مناسبی برایش پیدا می‌کنند؛ راه‌حلی که بتوانند شرایط موجود را بهتر و آسان‌تر بپذیرند .
    توجه به این نکات نیز می‌تواند شما را برای یافتن راهی بهتر یاری رساند:
    مشکلات و مسائل مهم را تحلیل کنید و خوب به بررسی‌شان بپردازید؛ به‌ویژه مشکلاتی را که بیشتر باعث نگرانی شما می‌شوند. از ناراحتی بیش از حد و حرص و جوش خوردن‌های معمول اجتناب کنید زیرا اینگونه رفتارها به شدت انرژی شما را تحلیل می‌برند و مانع رسیدن شما به راه‌حل مناسب می‌شوند.

    سعی کنید بهترین جواب‌ها را برای مسائل خود پیدا کنید اما روی تمام پاسخ‌های ممکن تمرکز کنید نه اینکه فقط یک راه‌حل را در نظر بگیرید. با تشخیص درست مشکلات خود و کار کردن روی راه‌حل‌های مناسب به خودتان کمک کنید تا بهتر بتوانید شرایط را بپذیرید.

    هر گاه به خاطر مشکلات‌تان احساس نگرانی و اضطراب کردید، فراموش نکنید شما تنها نیستید. بسیاری از افراد دیگر نیز در موقعیتی مشابه شما بوده یا هستند. بنابراین فکر کنید آنها در این موقعیت چه می‌کنند؟ سپس جنبه‌های مثبت و منفی هر یک از راه‌حل‌های خود را بررسی کنید تا به نتیجه بهتری برسید.
    قبل از به کار بستن هر راه‌حلی، خوب جوانب آن را بررسی کنید. انتظار نداشته باشید حتما به نتیجه قابل‌قبولی برسید. به خودتان حق بدهید گاهی هم اشتباه کنید و اگر هم اشتباه کردید اعتماد به نفستان را از دست ندهید و خودتان را حقیر، ناتوان و کوچک نشمارید.
    فراموش نکنید اگر بدترین اتفاق هم پیش بیاید و شما نتوانید راه‌حل مناسبی پیدا کنید هیچ فاجعه‌ای رخ نداده و شما باز هم می‌توانید و باید به زندگی ادامه دهید. بنابراین درک درستی از موقعیت‌ها داشته باشید و حتی هنگامی هم که برای برطرف کردن آنها عملکرد ضعیفی دارید، آنها را به عنوان یک چالش واقعی و یک مبارز ه مهیج ببینید. بهترین راه این است که آستانه تحمل‌تان را در برابر ناکامی‌ها افزایش دهید و خودتان را متقاعد کنید که اگر بتوانید مشکلات‌تان را از سر راه بردارید زندگی می‌تواند خیلی بهتر باشد.

    همشهری آنلاین: آماده برای موفقیت؛ هدفتان را نشانه بگیرید!
    O.o°•♥خـــٌـدایــا راز دل با تــو چـہ گویَـم ڪِہ تــو خــود راز دِلــــی ♥•°o.O


    http://gifportal.ru/data/smiles/cveta-674.gif
    ویرایش توسط ویدا@ : پنجشنبه 21 شهریور 92 در ساعت 07:29

  4. 2 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    khaleghezey (پنجشنبه 08 خرداد 93), دیده (سه شنبه 17 آذر 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ،،اخلاق و عادات بد روزمره من ،،یه روزمرگی بیخود
    توسط ARAM-ESH در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 24
    آخرين نوشته: پنجشنبه 16 مرداد 93, 16:33
  2. مشخص نمودن میزان اضافه وزن یا کمبود وزن(bmi)
    توسط keyvan در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 02 تیر 91, 14:02
  3. همسرم روزه نمیگیرد چه برخوردی با او داشته باشم
    توسط ghalam63 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: شنبه 09 مهر 90, 14:57
  4. نظر در مورد وزن همسر
    توسط sina.sina11 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 12 مرداد 90, 04:12

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:19 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.