هر احساس،یک پیام
ناراحتی
احساس ناراحتی پیامی بسیار ساده دارد.حالتتان را تغییر دهید،روشن کنید چه می خواهید و در جهت برآوردن آن گام بردارید.
ترس
ترس اساسا"به معنای آماده شدن است.به ما پیام می دهد خودت را آماده کن تا بتوانی از پس اتفاقات برآیی.مشکل اینجاست که بیشتر ما وقتی دچار ترس می شویم به پیام آن گوش نمی دهیم.سعی می کنیم ترسمان را حاشا کنیم،این کار نتیجه ای جزنیرومندتر شدن منبع ترس ندارد.
آزردگی
برخی انتظاراتتان برآورده نشده اند و به همین دلیل احساس می کنید چیزی را ازدست داده اید.این احساس فقدان همان چیزی است که شما را می آزارد.
بی درنگ باید ارزیابی کنید آیا به راستی چیزی را از دست داده اید؟آیا لازمه برداشت خود را تغییر دهید؟شاید واضخ خواسته ی خود را عنوان نکردید.
خشم
احساساتی نظیر بی قراری،برافروختگی،از کوره در رفتن،همگی به این طبقه متعلقند.این احساسات به ما می گویند یکی از قوانین زندگی مان توسط کسی یا حتی خودمان نا دیده گرفته شده اند.اگر کسی اصلی را که برای ما بسیار مهم است نادیده بگیرد دلخور می شویم،چگونگی برخورد ما تعیین کننده ی میزان درد یا لذت از زندگی و دوری یا نزدیکی ما نسبت به مردم است.
راه برخورد با این احساس چیست؟
برداشت خود را تغییر دهید.رویه ای را که در پیش گرفته اید را تغییر دهید.خواسته هایتان را به گونه ای بهتر با دیگران در میان بگذارید
ناکامی
باید راه دست یافتن به هدف هایتان را تغییر دهید.پس هر گاه احساس ناکامی کردید بدانید علامتی است که به شما
می گوید راه و روش خود را عوض کنید.
نا امیدی
تا زمانی که انتظارات خود را تغییر ندهید و با شرایط موجود متناسب نسازید،به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.یکی از انتظارات بی جای مردم وقوع اتفاقات دلخواه در کوتاه مدت است.
احساس نا امیدی می گوید تو چند هدف عمده داری که در چارچوب زمانی معین به آنها نرسیده ای.پس هدف هایت را
تغییر بده.باید آنها را با توانایی هات متناسب سازی.
گناه
بسیاری از مردم وقتی دجار احساس گناه می شوند آن را حاشا می کنند.این احساس می گوید یکی از اصول زندگی مان را زیر پا گذاشته ایم و بی درنگ باید کاری کنیم که مطمعن شویم در آینده آن اصل را نا دیده نمی گیریم.
بی کفایتی
برخیزید و برای بهبود عملکرد خود همین الآن دست به کار شوید.این احساس نمی خواهد کامل باشید،بلکه فقط می خواهدکاری انجام دهید.
درماندگی
آنچه را در موقعیتی خاص مهم ترین می دانید دوباره ارزیابی کنید.چه چیزی برایتان بسیار اهمیت و ضرورت دارد و چه چیز هوسی بیش نیست.در گام نخست تمام چیزهایی را که دستیابی به آنها برای شما اهمیت دارد بنویسید.در گام دوم آنها رااولویت بندی کنید و در سومین گام،نخستین مورد از فهرست را انتخاب و اجرا کنید.
تنهایی و بی کسی
ما نیازمند ارتباط با دیگران هستیم.پیش از هر چیز باید نوع ارتباط دلخواه خود را مشخص کنید.شاید شما نیازمند رابطه ای گرم هستید یا به کسی برای درد دل و گفتن و خندیدن نیازمندید.
این احساس می خواهد بگوید شما برای اطرافیان خود اهمیت قایلید.پس همان لحظه راهی پیدا کنید که بتوانید با کسی ارتباط بر قرار کنید.







پاسخ با نقل قول
علاقه مندی ها (Bookmarks)