به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    جدیدترین آمار طلاق و ازدواج در کشور



    مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه طلاق و ازدواج در مهرماه امسال افزایش داشته گفت: تهران با دو هزار و 792 فقره طلاق دارای بیشترین و چهارمحال و بختیاری با 82 فقره طلاق دارای کمترین آمار طلاق در میان استانهای کشور بوده‌اند.


    به گزارش مشرق به نقل از مهر، علی اکبر محزون افزود: براساس آمارهای بدست آمده در مهرماه امسال 78 هزار و 645 فقره ازدواج به ثبت رسیده که استان تهران با 9 هزار و 489 فقره ازدواج صدر نشین و استانهای خراسان رضوی با هفت هزار و 326 فقره و خوزستان نیز با پنج هزار و 365 فقره ازدواج در رتبه های بعدی قرار دارند.

    وی تاکید کرد: استانهای سمنان با 566 فقره ، ایلام با 671 فقره و خراسان جنوبی نیز با 763 فقره دارای کمترین آمار ثبت شده ازدواج در کشور هستند.

    مدیرکل دفتر آمار، اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور به افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: دراین مدت 12 هزار و 413 فقره طلاق در کشور رخ داده است. این درحالی است که آمار طلاق در شهریورماه 11 هزار و 443 مورد بوده است.

    محزون افزود: استانهای تهران با 2 هزار و 792 فقره، خراسان رضوی با یکهزار و 157 فقره و اصفهان با 736 فقره طلاق دارای بیشترین آمار طلاق و همچنین استانهای ایلام با ثبت 36 فقره، خراسان جنوبی با 63 و چهارمحال و بختیاری با 82 فقره طلاق دارای کمترین آمار طلاق در میان استانهای کشور بوده اند.

    به گفته وی، در مهرماه امسال نسبت به ماه قبل آن آمار طلاق 970 مورد و آمار ازدواج نیز 9 هزار و 481 مورد افزایش داشته است.


    منبع



    افزايش آمار طلاق نگران‌کننده است


    يك عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌که «افزايش آمار طلاق در چند سال اخير، نگران‌کننده است» گفت: حمايت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دولت از جوانان، موجب مي‌شود که اين گروه از جامعه به تشکيل و تدوام زندگي دلگرم شوند.

    به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي ميرخليلي اظهار كرد: متأسفانه در دهه اخير معيار و شرايط ازدواج جوانان در جامعه تغيير کرده است و هم‌اکنون بسياري از معيار و ارزش‌هاي غربي وارد جامعه و فرهنگ ازدواج ما شده است كه اجراي اين معيار نتيجه‌اي جزء طلاق و جدايي ندارد.

    وي با بيان اين‌که «مردم در گذشته با اتکا به ارزش‌هاي سنتي و قديمي زندگي سالم و آرامي داشته‌اند» بيان کرد: در گذشته مردم با اصول و برنامه‌ريزي اقدام به ازدواج مي‌کردند، اما متأسفانه هم‌اکنون ازدواج‌ها ناگهاني و غيراصولي شده است.

    نماينده مردم شرق هرمزگان با تأکيد بر اين‌که «مشکل‌هاي اقتصادي يکي از علت‌هاي طلاق در جامعه است» ياد‌آور شد: نبود شرايط مناسب مالي و ايجاد تضاد طبقاتي ميان خانواده‌ها موجب سست شدن پايه‌هاي خانواده و افزايش طلاق مي‌شود.

    ميرخليلي با بيان اين‌که «متأسفانه فرهنگ صداقت و وفاداري در خانواده‌ها بسيار کم‌رنگ شده است» افزود: تقويت اين موضوع تنها با فرهنگ‌سازي از سوي سازمان‌هاي مربوطه امکان‌پذير است.

    عضو کميسيون اجتماعي مجلس، با بيان اين‌که «دولت بايد در جهت افزايش ازدواج و به تبع آن کاهش طلاق، از طرح‌هايي مانند ازدواج‌ آسان حمايت کند» گفت: حمايت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دولت از جوانان و خانواده‌ها، موجب مي‌شود که اين گروه از جامعه به تشکيل و تدوام زندگي دل‌گرم شوند.


    منبع

  2. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (دوشنبه 09 مرداد 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:49 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.