به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 19 , از مجموع 19
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,961 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    80
    Array
    سلام فربال عزیز،


    همه ما در جریان گرانی‌ها هستیم و البته خوب خانواده شما هم تعهداتی دادن که حالا اجرای آنها به دلیل این مسائل اقتصادی سخت شده است.

    در این میا‌‌ن، یا بر سر قیمت این وسایل توافق نشده، که در این صورت خانواده شما تعهد دارند این اقلام را تهیه کنند اما آزاد هستند هرچقدر میخواهند هزینه کنند. یا بر سر قیمت توافق شده، که در آن صورت هم خانواده شما تعهد دارند به همان میزان مورد توافق هزینه کنند و در واقع در مورد کیفیت آزادی دارند، چون دقیقا مشخص نشده چه نوع سرویس مبلی باید تهیه شود.


    اما جدا از اینها چند نکته‌ای رو می‌خواهم عرض کنم،


    ۱- فکر میکنی‌ این سرویس چوب چقدر در خوشبختی‌ شما و همسرتان، یا حتی راحتی‌ جسمی‌ صرفاً شما دو نفر تاثیر دارد؟ فکر میکنی‌ چقدر از لحظاتی که میتونستن خیلی‌ خوب سپری بشن را بر سر بحث و منازعه سر این مسائل بی‌ ارزش از دست داده اید؟

    زندگی‌ به واقع ارزشش را ندارد. خیلی‌‌ها را میشناسم که در کاخ زندگی‌ میکنند اما خوشبخت نیستند، زندگی‌ مجلل دارند، سرویس مبل۵۰-۶۰ میلیون تومنی در خانه دارند، اما هر روز جنگ اعصاب دارند. اما خوب خیلی‌‌ها هم هستند که زیر پایشان فقط یک تکه موکت هست، اما دل‌ شاد دارند و با هم خوشبختند.


    ۲- بله خانواده شما تعهداتی دادن، که الان هم نمی‌گویند اجرا نمیکنند. بلکه می‌گویند با توجه به توان مالیشان این موارد را تهیه میکنند، که خوب منطقی‌ هم هست. اما این یک سوال را از خودت بپرس، اگر دقیقا چنین شرایطی برای خانواده او بوجود میامد، رفتار او چگونه بود؟ در مورد خانواده خودش هم همچنان اصرار داشت که این موارد تحت هر شرایطی و زیر هر فشاری تهیه شوند؟

    در زندگی‌ باید همدلی داشت. اگر ایشان خانواده شما را مثل خانواده خود نمی‌دانند و در شرایط مشابه نحوه برخورد متفاوتی از ایشان خواهید دید،مطمئن باشید مشکل شما در یک سرویس مبل خلاصه نخواهد شد و در آینده در زندگی‌ مشترک شما به شدت خود نمایی‌ خواهد کرد!

    از طرف دیگر اگر در ایشان این درک از شرایط و وضعیت پیش آمده را نمی‌بینید. بعید ندانید، در موارد مشابه احتمالی‌ در آینده در مورد شخص خود شما، ایشان همچنان بدون توجه به شرایط و زیر هر میزان فشاری، انتظار برآورده شدن خواسته‌هایش را از سمت شما داشته باشد.




    ۳- اگر ایشان تا این حد تحت تاثیر مادر خود هستند که حاضرند از وابستگی عاطفی شما استفاده کنند و شما را برای اجرای خواسته‌های مادر تحت فشار قرار دهند، حتی با این علم که این موضوع روابط شما دو نفر را تحت تاثیر قرار خواهد داد، توصیه می‌کنم بسیار در مورد ازدواج با چنین فردی محتاط باشید. ازدواج در کشور ما، ازدواج ۲ فرد نیست بلکه ازدواج ۲ خانواده هست. با ایشان حتما به مشاوره خانواده بروید.


    موفق باشید
    ،

    کامران
    عاشق همه سال مست و رسوا بادا

    ديوانه و شوريده و شيدا بادا

    با هوشياري غصه هر چيز خوريم

    چون مست شديم هرچه بادا باد


  2. 2 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    kamr (یکشنبه 05 آبان 92), سپیدقلب (یکشنبه 05 آبان 92)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 مهر 93 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1391-8-22
    نوشته ها
    603
    امتیاز
    2,846
    سطح
    32
    Points: 2,846, Level: 32
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    884

    تشکرشده 793 در 374 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    74
    Array
    دوست عزیز لطفا این لینک و پست 31 رو که فرشته مهربون گذاشتن رو بخون

    http://www.hamdardi.net/thread-30292.html

    - - - Updated - - -

    مشکل اصلی شما عدم درک موقعیت شما از طرف همسرتونه که شاید تنها به خرید مبل و سرویس طلا ختم نشه که بنابراین باید آگاهترش بکنید.

  4. #13
    Banned
    آخرین بازدید
    یکشنبه 05 آبان 92 [ 12:21]
    تاریخ عضویت
    1392-5-29
    نوشته ها
    30
    امتیاز
    238
    سطح
    4
    Points: 238, Level: 4
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class100 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 19 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام دوست عزیز
    من از بعضی پست ها و جواب ها واقعا تعجب می کنم مثلا اینکه برو به مادرش بگو دخترت اینا رو می خواد و من ندارم و .... یعنی از کاه کوه می سازند
    سطح زندگی که دختر خانم توش بودند مهمه وبه نظر من خانواده شما تعهد دادند و باید عمل کنند و مسلما شما بهتر از هر کس دیگه ای می تونی صادقانه قضاوت کنی که ایا خوانوادت واقعا ندارند یا نمیخوان اینقدر هزینه کنند اگر خرید این موارد براشون مشکله و واقعا به سختی میوفتند: منطقی بشین با خانمت صحبت کن بگو حق با توئه و حرفی زده شده که باید بهش عمل شه مخصوصا که قیمت هم همون موقع مطرح شده ... ولی الان با توجه به اینکه خودم پس اندازی ندارم و نمی تونم گوشه ای از کارو بگیرم و خونوادم هم شرایطشون اینجوری در نتیجه باید دودو تا چهار تا کنیم یه کم تو توقعاتت رو ( که همش به جاست) کم کنی یکم خدا به من و خونوادم کمک کنه بتونیم عروسی رو ردیف کنیم بریم سر خونه زندگیمون یه گزینه هم اینه که مدت زمانی رو به من وخونواده فرصت بدی بتونیم پول توقعات تو رو جور کنیم که البته زمان می بره و من خیلی سختمه

  5. کاربر روبرو از پست مفید BISQUIT1748 تشکرکرده است .

    golrirahatannom (یکشنبه 05 آبان 92)

  6. #14
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 مهر 93 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1391-8-22
    نوشته ها
    603
    امتیاز
    2,846
    سطح
    32
    Points: 2,846, Level: 32
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    884

    تشکرشده 793 در 374 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    74
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط BISQUIT1748 نمایش پست ها
    سلام دوست عزیز
    من از بعضی پست ها و جواب ها واقعا تعجب می کنم مثلا اینکه برو به مادرش بگو دخترت اینا رو می خواد و من ندارم و .... یعنی از کاه کوه می سازند
    به نظر من مشکل ایشون فقط خرید مبل و پولش نیست. متاسفانه توی اینجور مسائل بیشتر از دختر و پسر خانواده ها دخالت میکنند که باید با صحبت قضیه حل بشه و مطمئننا همسر ایشون هم الان حرف شنوی خوبی از خانواده داره تا اینکه روی درک شرایط همسرش. برای همین من گفتم با مادرش حرف بزنند تا قضیه به دعوا بین خودشون و همسرشون نکشه. اتفاقا مشکل اینطوری خیلی راحتتر حل میشه. و دوم اینکه این مسئله رو مثل یه مادر و پسر میتونن با مادر خانمشون حل کنن نه با جر و بحث.
    ویرایش توسط kamr : یکشنبه 05 آبان 92 در ساعت 13:46

  7. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 فروردین 93 [ 20:00]
    تاریخ عضویت
    1392-7-24
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    211
    سطح
    4
    Points: 211, Level: 4
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 39
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    100 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    63

    تشکرشده 27 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام مجدد.کامران تقریبا اون چیزایی که من می ترسیدم بگم گفت...البته هنوزم می گم که شرایط شما رو وخانواده هاتون رو نمی دونم ولی با کمال احترام اگر زنی به فکر زندگی و تشکیل خانواده باشه با فقر و نداری هم سازگاری می کنه... متاسفانه یک سری از جوونا چه پسر چه دختر گرفتار مادی گرایی شدید هستند و حتی حاضرند زندگی را بخاطر مادیات به جهنم تبدیل کنند.از ما گفتن بود...شما چون احتمالا مثل همه تازه دامادهای عادی دیگر فعلا عاطفی واحساسی شده اید،این موضوع را جدی نمی گیرید و فقط می خواهید خواسته زن محبوبتان را برآورده کنید(که به نظر من کاملا عادی است ) .... در نظر خردمند شادیی که غم به دنبال دارد بی ارزش است(از جملات قصار اتفاقی در قسمت بالایی صفحات همین تالار)وسایل و مادیات کهنه می شوند اما خانواده و آرامش با دوام هستند ....

  8. کاربر روبرو از پست مفید سپیدقلب تشکرکرده است .

    golrirahatannom (یکشنبه 05 آبان 92)

  9. #16
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    دوست عزیز امیدوارم مشکلتون حل بشه و با هم به توافق برسید.

    اما این که دوستان می گن ممکنه عروس نمی خواد با شما بسازه یا اگر شما را بخواد از این بهانه ها نمی گیره، باید بگم که
    در این مورد خاص

    من فکر می کنم شما وابستگی این آقا را نادیده گرفتید و فقط به عروس خانم ایراد می گیرید.
    اگر این آقا برای تهیه مقدمات ازدواجش اینقدر به خانواده اش وابسته است، شما چه انتظاری از یک دختر دارید؟
    دخترهای ما تا چه حد در این گونه تصمیم گیریها مستقل هستند؟

    آیا اگر ایشون کوتاه بیاد و فردا بیاد تاپیک بزنه که شوهرم کار نمی کنه، شوهرم مخارج زندگیمون را نمی ده، پدرش قرار بود برامون ماشین بخره نخرید و .... نمونه های زیادی که در تالار هست،
    همتون برنمی گردید بهش بگید که تقصیر خودت هست که از اول کوتاه اومدی و روی حرف پدر و مادرت حرف زدی؟

    امیدوارم که این آقا بتونند این مشکل را حل کنند و زندگی مشترکشون را به زودی و با شیرینی شروع کنند.
    اما به نظر من کمتری نقش را در چنین مسائلی دختر داره. توافقاتی هست که بین بزرگترها موقع عقد انجام شده.
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  10. کاربر روبرو از پست مفید شیدا. تشکرکرده است .

    golrirahatannom (یکشنبه 05 آبان 92)

  11. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 10 خرداد 93 [ 07:40]
    تاریخ عضویت
    1391-10-28
    نوشته ها
    87
    امتیاز
    1,574
    سطح
    22
    Points: 1,574, Level: 22
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    3

    تشکرشده 69 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام. دوستان محترمی که میفرمایند حق با خانواده تونه و نامزدتون اگه دوستتون داره باید توقعاتش رو کم کنه و..... لطف کنن از خونشون یه تک پا تشریف ببرن بازار تا قیمتها دوستشون بیاد بعد بیان اینجا واسه خودشون نظر بدن و دیگران رو گمراه و دودل کنن.
    دوست عزیز من نمیخوام بگم تقصیر کیه و حق با کیه و توقعات کی کم یا زیاده چون کاملا در جریان زندگی شما نیستیم اما به عنوان کسی که دو ماه پیش عروسی گرفتم و الان هم مشغول وسیله خریدن هستیم باید عرض کنم سرویس طلای 8تومنی خیلی معمولیه من سرویسم 7 تومن شد به باریکی مو بدون نگین جواهر که البته اون زمان طلا گرونتر از الان بود ولی باز هم سرویس 7 یا 8 تومنی معمولیه و سرویس های نگین جواهر و قیمتی همه بالای 10 تومن هستن
    دوما تازه برای ما که شهرستان هستیم هفته پیش واسه مبل رفته بودیم مبل جنس خوب که لااقل 5 سال بشه نگهش داری زیر 3 تومن نیست و درمورد عروسی هم ما با اینکه مهمونمون 200 نفر بیشتر نبودن و شام سلف سرویس نبود (البته همه چی عالی بود آتلیه و آرایشگاه و تالار و شام و...) باز هم 10 تومن راحت هزینه ش شد. بهرحال شما و خانواده تون اگه حرفشو زدین مسئولین که بدین من فکر نمیکنم خانمتون خیلی توقعاتش بالا باشه و مورد دیگه اینکه سطح خانوادگیشون هم خیلی مهمه باید دید بقیه دخترای فامیلشون چطوری ازدواج کردن ببینید بحث چشم و هم چشمی نیست ولی یه سری چیزا واسه دختر و خانواده ش مهمه باید هم سطح اطرافیان و هم سن و سالاش باشه درسته که باید جیب شما رو هم در نظر بگیره ولی نباید خیلی تو ذوق بزنه که بعد تا یکی از فامیلا یا دوستاش یه چیزی بگه و ایشون ناراحت و سرخورده بشه و شما رو هم ناراحت کنه درسته مبل خوشبختی نمیاره ولی این مسائل رو هم باید در نظر بگیرین منم با اینکه زن داداشم سرویس برلیان و.... خریده بود و عروسیش 2سال پیش 30 میلیون خرجش شد به جیب همسرم نگاه کردم ولی تا یه حدی میشه اینکارو کرد درضمن فقط در حد پیشنهاد باید عرض کنم سفر رو همیشه میشه رفت ولی عروسی رو فقط آدم یکبار میشه گرفت. موفق باشین

  12. #18
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 23 آذر 98 [ 09:29]
    تاریخ عضویت
    1392-6-02
    نوشته ها
    222
    امتیاز
    7,688
    سطح
    58
    Points: 7,688, Level: 58
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 62
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    143

    تشکرشده 338 در 125 پست

    Rep Power
    40
    Array
    سلام دوست عزیز با شکوفه کویری موافقم درست و به جا همه چیز رو گفت شاید اگه دو یا سه سال پیش بود می شد بگی که آره عروس خانم پر توقعه ولی الان اصلا نمی شه چنین حرفی زد
    کسب 8 میلیون واسه یه کارمند سخته ولی با هشت میلیون هم چیز ناب و تاپی نمی شه خرید نهایت یه سرویس خیلی خیلی معمولی
    دوست عزیزم من خودم چند وقت دیگه عروسی می کنم و دستم توی خرج هست مبلی رو هم که گفتن 3 میلیون باور کن همون مبلی هست که سال پیش نهایت هفتصد هشتصد هزار تومن بود من الان واسه یخچالی که سال پیش 900 هزار تومن بود دو میلیون پونصد پول دادم و از این حرصم می گیره
    در کل می خوام بهت بگم فی بازار همینه
    من قصدم اینه که برای عروسیم به جای سرویس که میزان طلاش تو 5 تکه گوشواره و انگشتر و دستبند . . . اینها پخش شده و اصلا به چشم نمیاد یه گردنبند می خرم .

  13. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 مهر 93 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1391-8-22
    نوشته ها
    603
    امتیاز
    2,846
    سطح
    32
    Points: 2,846, Level: 32
    Level completed: 64%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    884

    تشکرشده 793 در 374 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    74
    Array
    سلام مجدد. کاری نداره شما خیلی راحت دست خانمت و مادرت رو بگیر و ببر بازار یه قیمتی از وسایل بگیر و هم مظننه بازار دستت بیاد و هم انتظارات طرفین. بعد تصمیم بگیر که کدوم رو باید راضی کنی برای خرید. همسرت یا مادرت؟؟؟


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. قهر خانواده همسرم قبل عروسی و اکنون سعی در برقراری رابطه و آشتی بعد عروسی
    توسط نازگل71 در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 29
    آخرين نوشته: شنبه 22 اسفند 94, 12:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 12 آذر 93, 14:32
  3. شما اگر جای من بودید تو جشن عروسی دوست نامردتون شرکت میکردید؟
    توسط ماه آسمون در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه 14 آبان 91, 17:31
  4. خانوده همسرم مراسم عروسی ام را خراب کردن چطور رفتار کنم.
    توسط نژلا در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: شنبه 23 بهمن 89, 17:36

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.