با سلام
من از صاحب تاپیک بابت این پست معذرت خواهی می کنم. چون صاحب تاپیک هم تلاش خود را برادامه تاپیک به صورت تخصصی دارد، من هم به ایشان کمک می کنم.
لذا پست های حاشیه ای باید حذف می شد. اما چون بعضی پست ها ممکن است سوء تفاهم ایجاد کند ، ناچار شدم پاسخی خلاصه بدهم.
از خندون گرامی خواهش می کنم اگر در این خصوص باز هم ابهامی داشتند صرفا در انجمن آزاد پیگیری کنند. چون من ناچار هستم طبق قوانین پست های ایشان را انتقال دهم. و خدایی نکرده حمل بر بی ادبی یا سانسور نشود
با تشکر
=============
پاورقی:
با سلام
خودتون اشاره کردید. یکی دوستی هست. در دوستی تعریف خاصی نهفته هست. هر دوستی در گرفتن یک دوست یا قطع رابطه با دوست بر اساس نگرش های خودش آزاد هست ، کیفتت رفت و آمد و ارتباط به خواست خود فرد انجام می شود. و هیچ تعهد یا قانونی بر آن مترتب نیست. و قابل پیگیری قضایی هم نخواهد بود.
بله درست می فرمایید فرق ازدواج با دوستی چند جمله عربی یا فارسی هست. اما در همه دنیا ازدواج با همین چند جمله انجام می شود. اما از نظر قانونی این جملات مسئولیت های را متوجه فرد می کند. البته از نظر اخلاقی حتی در دوستی هم این مسئولیت ها متوجه افراد هست. اما از نظر قانونی فقط ازدواج پذیرفته شده و قابل پیگیری هست و در دوستی نمی توان از کسی شکایت کرد.
ازدواج موقت و دائم هم اکنون از نظر قانونی پذیرفته شده است.
یعنی اگر خانمی در ازدواج موقت صاحب فرزند شود. کلیه نفقه، مسکن و حقوقش گردن شوهر هست و قابل پیگیری هست.
اما در دوستی اگر خانمی بچه دار شد. معمولا خودش به لحاظ اینکه قانونی نیست پیگیری نمی کند. سقط می کند یا فرار می کند یا ....











علاقه مندی ها (Bookmarks)