به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

Threaded View

  1. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 تیر 97 [ 10:10]
    تاریخ عضویت
    1396-11-02
    نوشته ها
    627
    امتیاز
    9,101
    سطح
    64
    Points: 9,101, Level: 64
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocial3 months registered5000 Experience Points
    تشکرها
    199

    تشکرشده 1,077 در 458 پست

    Rep Power
    124
    Array
    1. نقل قول نوشته اصلی توسط سینای تنها نمایش پست ها
      با سلام. در ابتدا از خانم sahar66 تشکر می کنم که با حوصله وقت گذاشتند و پاسخ من را دادند. ظاهرا تاپیک قبلی من رو هم مطالعه فرمودید. اما رابطم با دوست دختر قبلی چیزی بیش از ارسال پیامک بود. ما چندین بار بیرون رفتیم. جاهایی مثل پارک، سینما، رستوران و ... تا اینکه یک بار یه دفعه گفت با پسر دیگری در ارتباط هست و من هم همون موقع تصمیم به قطع رابطه گرفتم. اما دوباره خودش با من تماس گرفت و حتی اصرار کرد که بیرون بریم. منم فکر کردم شاید وقتی گفت با پسر دیگه ای در ارتباط هست می خواسته من رو امتحان کنه ببینه چقدر بهش علاقه دارم. خلاصه من هم دوباره اشتباه کردم و رفتم. بار آخر د. هفته تموم اصرار می کرد بریم سینما و بعدش شام. منم سرم شلوغ بود. نمی رسیدم. هوا هم سرد بود گفتم شاید برف بیاد. گفت امیدوارم برف بیاد تا تو برف قدم بزنیم. حتی فیلمشم انتخاب کرد. منم به خاطر ایشون کارم رو عقب انداختم... اما درست صبح روز بعدش بهم پیام داد که من با کسی در ارتباطم و نمی تونم بهش خیانت کنم! منم بهش گفتم تازه الان یادت اومد با کسی در ارتباطی؟ اونم گفت دوست پسرم خبر داشته با تو می رفتم بیرون و این چیزا تو خانواده ما طبیعی هست! دست آخر فهمیدم پسره اومده خواستگاریش و قرار با هم از ایران برن. ظاهرا از مدت ها قبل هم دوتایی واسه مهاجرت اقدام کرده بودن و حالا که اسمش در اومده من رو کنار گذاشته بود.... حالا بگذریم که منم یه زمانی قصد مهاجرت داشتم و شرایطم از هر دوتاشون رو هم بهتر بود..... دست آخرم من رو بلاک کرد و دیگه جوابم رو نداد.... مدعی بود نامزدش راضی نیست و این کار حرامه.... البته قبلش چندتا دعوای درست و حسابی باهش کردم و اشکش رو هم درآوردم.... خلاصه به بی رحمانه ترین شکل ممکن من رو کنار گذاشت و من مدت ها در بهت، نفرت، حسادت و .... غوطه ور بودم. البته ایشون قرص اعصاب هم مصرف می کرد و حتی یه بار دست به خودکشی هم زده بود.... به طور مفصل در تاپیک قبلی توضیح دادم..... از خدا می خوام برای ابد فراموشش کنم.... حتی حاضر نیستم نفرینش کنم.... فقط می خوام فراموشش کنم و یک نفر پیدا کنم کنارش آرامش داشته باشم.....

    نقل قول نوشته اصلی توسط سینای تنها نمایش پست ها
    اما در مورد گزینه دوم (خانم دکتر) که خانم sahar66 پیشنهاد دادند باید بگم من برخلاف بعضی پسرها خیلی دوست دارم همسرم تحصیل کرده باشه و اگه از من بالاتر هم باشه بهش افتخار می کنم چون می تونم با افتخار بگم همسرم تحصیل کردست. اما چون در یک محیط مذهبی رشد کردن و پدرشون هم روحانی هستند نگرانم شاید اون طور که باید نتوانند نیازهای عاطفی من رو برآورده کنند. خانواده بسیار ساده ای هستند و اتفاقا خیلی هم خوب هست چون بعدا با دار و ندار من می سازند. ایشون هم طبعا چادری و با ظاهری بسیار ساده هستند. شرمندم این حرفو اینجا می گم اما من دوست دارم همسرم به خودش برسه، آرایش کنه و لباس های خوب بپوشه (البته جلوی من...نه نامحرم) و برای من ناز و کرشمه بیاد (شرمنده این قدر صریح می گم). اما چون در یک محیط مذهبی بزرگ شده و سنشم یه کم بالاست می ترسم از این کارا بلد نباشه. یا دوست دارم دست هم رو بگیریم تو پارک قدم بزنیم، بریم سینما..... اما راستش نمی دونم یه دختر چادری که پدرش هم روحانی هست حاضره همچین جاهایی بیاد.... متاسفانه رابطه قبلی که داشتم باعث شده بخشی از اعتقاداتم رو از دست بدم.... چون ایشون راحت با پسرا گرم می گرفت و همه جا می اومد و بعضی وقتا عکس سرلخت از خودش تو تلگرام می ذاشت.... می دونم این حرفم درست نیست اما گاهی فکر می کنم دخترای چادری و مذهبی نمی تونن نیازهای عاطفی همسرانشون رو برآورده کنند.... هرچند این تفکر درست نیست و خیلی از پسرها آرزوشن هست که با یک دختر ساده زیست اونم با مدرک دکتری وصلت کنن....من هم حداکثر سعیم رو می کنم تا رابطه قبلی رو فراموش کنم و دوباره اعتقاداتم رو بدست بیارم.... حالا می فهم چرا میگن روابط قبل ازدواج خوب نیست چون اگه گیر آدم بد بیفتی همه چیزتو از دست می دی
    سلام
    ببینید هر طوری قضیه اون خانم قبل رو بررسی میکنیم میبینیم نه صلاحیت اخلاقی داشتن و‌ نه ثبات عمل. تناقض گویی فراوان.. از یک طرف گفتن فلان چیزی طبیعیه و از طرف دیگر گفتن حرام. پس اینجا شما سرگرمی بودین و ایشون روی پول بیشتر و‌ موقعیت بهتر زندگی خودشونو تنظیم کردن... میخواستن ببینن کی بهتره. بگذریم
    من خدمتتون عرض کردم از دختر شماره دو سؤال کنین و بگین این چیزا رو دوست دارین ببینین اهلش هستن یا نه.
    آقایی خیلی مؤمن همسایه ما بودن ما خیلی کم همسرشو میدیدم و خیلی روی خودشونو میگرفتن و مؤمن بودن. یکسال عید که اکثر مردم خونه نبودن، ما چراغ منزلمونو خاموش کرده بودیم و توی تاریکی سریال میدیدم که من متوجه شدم پنحرشون بازه،ناخوداگاه داخل منزلشونو دیدم ... والا اگر بگم همون خانم محجبه از من آدم عادی خوشتیپ تر و دلربا تر بود دروغ نگفتم. شا نپرسیده
    قضاوت نکنین.
    اما همسرت اگر از شما بالاتر باشه بمراتب قدرت بیشتری در منزل خواهد داشت و این برای یک مرد حالت ضعف و حقارت داره مخصوصا شرایط مالی بالا... اگر اهل تهدید هم باشه بدتر میشه، با هر بحثی میتونه با موقعیتش شما رو بشکنه.
    شما مدرک گرا نباشین، اصلا فکر کنین یه دختر دیپلمه ولی با شعور سر راهتون میاد.
    مدرک داشتن دلیل قطعی بر شعور و دانایی افراد نیست. افتخار شما باید اخلاق، اصالت و بلوغ فکری خانمت در مسایل مختلف باشه. افتخار رو شما باید برای خانوادت رقم بزنی با تلاش و کوششت. بقیه ی چیزها عادی میشن ولی ارزش ها و خوبی ها هیچ وقت متوقف نمیشن.
    شما خیلی روی عدد سن تأکید میکنین مگر خودتون سنتون کمه؟ اونم باید بگه طرفم مو نداره و ظاهرا از سنش بیشتر میزنه!
    این تأکیدتون واقعا معنی خاصی نمیده و ناشی از افکار غلط هست. اون یکسال بزرگتره دلیل بر بالا بودن سنش نیست. در دختر خانم مورد اول شما به دختر هجده ساله فکر کردین .. این خیلی بده یه نوع تفکر مربوط به شصت، هفتاد سال قبل!که همون زمان منسوخ شد.


    ویرایش توسط sahar.66 : شنبه 21 بهمن 96 در ساعت 21:15

  2. کاربر روبرو از پست مفید sahar.66 تشکرکرده است .

    سینای تنها (جمعه 27 بهمن 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. عاشق بازیگر ایرانی فیلم سینمایی شدم
    توسط sajjadfox در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: دوشنبه 31 خرداد 95, 02:05
  2. حس حقارت و بازیچه بودن از یه رابطه آشنایی
    توسط آی تک در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: جمعه 20 فروردین 95, 12:09
  3. آیا جدایی گزینه مناسبی است؟
    توسط sheydaee در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: پنجشنبه 03 مرداد 92, 20:57
  4. رهایی از گزینش؟؟؟؟
    توسط setareh در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 03 دی 90, 22:48
  5. چه خانمهایی را نباید به عنوان همسر خود برگزینیم؟
    توسط حنان در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 08 شهریور 89, 13:31

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.