1- گرچه زیبایی ظاهری رو در انتخاب همسر نمیشه نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگترین هدف و معیار
ازدواج محسوب کرد، به طوری که بقیه معیارها رو تحت الشعاع قرار بده، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد
زیبایی، (زیبایی ظاهری) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی مانند ایمان، تقوا، حیا، عفّت،
هوش و استعداد، نجابت و اصالت خانوادگی و...) ترکیب بشه و به همه اونا اصالت داده بشه.
2- «زیبایی ظاهری» باید در کنار دیگر صفات و معیارها، مورد توجه قرار بگیره، نه به صورت مستقل. زیبایی ظاهری
بدون زیبایی باطنی...، آفتی خطرناک و بلایی است رسواگر که اگه بر مبنای ارزش های الهی پیوند نخوره،
بزودی ناپایدار خواهد بود.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:« کسی که (فقط) به خاطر زیبایی ظاهری زنی با او ازدواج کند، در او امور ناخوشایند خواهد دید.»
2- درسته که زیبایی ظاهری باید مورد توجه قرار بگیره، ولی نباید از حد معمول تجاوز کنه و به صورت «مشکل پسندی»
در بیاد. بلکه اگه طرفین از زیبایی نسبی برخوردار بودند و دین و اخلاق همدیگر را قبول داشتند، بهتره که بعد از شناخت
کافی از همدیگه، با توکل به خدا و راهنمایی بزرگترها،ازدواج کنند و مطمئن باشند که (زیبایی باطنی:عقل و ایمان و
اخلاق نیک و خانواده های اصیل و با شرافت ) (که خدارو شکر با توجه به گفته های خودتون همسرتون ازش برخوردارند)
بسیاری از کمبودها از جمله زیبایی ظاهری جبران میشه.
زیبایی ظاهری بدون زیبایی باطنی هیچ معنایی نداره. در همسرتون بدنبال زیبایی باطنی باشید و کمک کنید تا اونا رو تقویت کنه.
قدر همسرتون رو بدونید و بهش عشق بورزید. اون الان تشنه محبت شماست.









علاقه مندی ها (Bookmarks)