به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 68

Threaded View

  1. #1
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 دی 94 [ 22:37]
    تاریخ عضویت
    1391-12-28
    نوشته ها
    868
    امتیاز
    9,210
    سطح
    64
    Points: 9,210, Level: 64
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,872

    تشکرشده 3,054 در 793 پست

    Rep Power
    0
    Array

    مشکلات مالی انگیزه مو برای ازدواج کم می کنه.

    سلام دوستان .
    اینا دلایل مالی منه که ترس از ازدواجمو توجیه می کنه :
    1-مهریه های بالا
    2- خرج زندگی بالا
    3- سرویس طلا
    4- جشن عقد
    5- جشن عروسی
    6- خرید خونه یا هزینه رهن خونه
    7- خرید لباس
    8- هزینه آرایشگاه
    9- هزینه های جلسه خواستگاری
    10-افزایش نرخ دلار و درهم
    11- هر چیزی که لازمه دست توی جیب خودم بکنم .
    .
    .
    اینا هم دلایل منه که از ازدواج نترسم و با صلابت به راهم ادامه بدم :
    1-ارضای نیاز عاطفی ام
    2-ارضای نیاز جنسی ام
    3-نیاز به استقلال
    4-رسیدن به کمال
    5-کامل شدن شخصیتم و .... .

    کلی هم دلایل دینی دارم که منو در این راه تشویق می کنه .
    .
    .
    ولی نمی دونم چرا هنوز هم می ترسم .
    با اینکه این همه دلایل هم دینی دارم ،ولی هنوزم میترسم ، شاید ایمانم کم باشه .
    شاید کسایی مثه فامیلامونو دیدم که توی جشن عروسیشون بالای 20 تومن خرج کردن ولی من حتی پول یه عقد ساده رو هم ندارم .

    شاید هم دارم به بابام نگاه می کنم که نه حمایت معنوی می کنه و نه مالی . با اینکه این همه قران می خونه(خودشو خیلی آدم با خدایی توی جامعه جا زده ) ولی نتونسته بفهمه پسر مجردش چه نیازهایی داره و همین موضوع توجیه ایی برام شده که کلاً از این پدر نه حمایت معنوی ای بخوام و نه حمایت مالی .
    .
    به خودم که نگاه می کنم می بینم که بالای 5 سال در کارهای مرتبط با رشته ام سابقه کار داشتم ، ولی موجودی حسابمو که نگاه می کنم صفره ، شاید بگین که ولخرجی و یا به بلوغ اقتصادی نرسیدی ، ولی حقیقت اینه که من حتی یه ریال هم از بابام نگرفتم ، سه چهار ساله . اصلا تا حالا توی عمرم پول تو جیبی نگرفتم . نمی دونم .
    .
    .
    با خودم میگم چیکار کنم ، نمی شه که ازدواج کرد با این پول ، همش راههای زیر میاد تو فکرم(می دونم افکار زیر شیطانی هست ولی دست خودم نیست) :

    1- یه راه میگه ، بی خیالش . میام ارشدمو تموم می کنم ، یکی دو تا مقاله ISI هم می زنم تنگش ، فرار مغزها می کنم و می رم اونور ، نیازی نه به دلسوزی بابا و مامانم دارم و نه نیازی به پول بابام و نه به یه دختر که لطف کنه و با شرایط من کنار بیاد و آخرش هم سرکوفت بزنه . همونجا دکترامو میگیرم و همونجا زندگیمو می کنم ، جیبم که پرپول شد ، یه فکری به حال خودم می کنم .

    2- راه دوم میگه که ، معیارهاتو فیکس کن ، دور ازدواج رو هم یه خط قرمز گنده بکش ، تا خونه و ماشین نگرفتی اصلاً فکرشو نکن . این وسط اگه احساس نیازی کردی دوست دختر رو برای چی خلق کردن ؟ برو مثه بقیه آدما باهاشون دوست شو ، وابسته شو ، وابسته کن ، دل بکن و پولاتو جمع کن ! ( خدایا می دونم که چقدر احمقانه هست این فکر ، حتی اگه بمیرم هم این کار رو نمی کنم ، ولی فکریه که میاد توی ذهنم)

    3-راه سوم میگه که ، برو ازدواج موقت کن ، بعد یادم میاد که خودم بقیه رو در این راه سرزنش کردم و نذاشتم که وارد این مقوله بشن پس یه جوال دوز به خودم میزنم .
    .
    .
    می دونم که اگه از لحاظ دینی بخوایم موضوع رو بررسی کنیم همه حق رو به من میدن ، ولی مگه پدر دختر ، هم حق رو به من میده ؟

  2. 9 کاربر از پست مفید omid65 تشکرکرده اند .

    omid65 (یکشنبه 21 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 فروردین 93, 08:09
  2. من نفرت انگیزم
    توسط shilaa در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 50
    آخرين نوشته: پنجشنبه 17 بهمن 92, 15:14
  3. هدف و انگیزه؟!!؟از کجا بیارم؟!؟
    توسط tanin-91 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: دوشنبه 16 دی 92, 21:16
  4. خیلی تنهام انگیزه ای واسه بودن ندارم
    توسط مرمر تنها در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 09 آذر 92, 18:44
  5. مردایی که می گن دختر باید ریزه میزه و کوچولو باشه ،دروغ می گن؟؟؟؟
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 55
    آخرين نوشته: پنجشنبه 01 تیر 91, 16:44

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:38 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.