با سلام و احترام
از شما به خاطر بیان مسئله اتان تشکر می کنم و قدردانی می کنم از دوستانی که در ذیل پست شما جوابهای پرمحتوایی قرار دادند.
خواهش می کنم به این نکته کلیدی دقت فرمایید:
با عنایت به مشکلتون و نیم نگاهی به تاپیک های قبلی شما احتمال اینکه شما دچار اختلالات اضطرابی باشید بسیار بسیار بالاست.
این اختلالات نشانه های مختلفی را برای شما شما ایجاد می کند که در هر تاپیک شما بخشی از آن را بازگو کرده اید. و عللی هم می تواند داشته باشد که بعضی از آنها در تاپیکهای شما به چشم می خورد.
نکته ای که می خواهم بگویم اینست که اختلالات اضطرابی صرفا با مطالعه محض درمان نمی شود. با خود خوری هم درمان نمی شود، با مشاوره اینترنتی یا تلفنی هم درمان نخواهد شد. و نیاز به مراجعه روانشناس بالینی دارد.
اکنون رویکردهای بسیار خوبی مثل طرحواره درمانی، cbt یاact یا طرحواره درمانی وجود دارد که طی معمولا 12 جلسه حضوری می تواند به شما کمک ارزنده ای کند.
البته ممکن است در کنار اینها نیاز به مطالعه کتاب های کاری در این حوزه داشته باشید که می توانید از رواندرمانگر خود استفاده کنید. من در اینجا به تشریح اختلالات اضطرابی و درمان هایش و حتی معرفی کتاب نمی کنم چون بسیاری از کاربران به اشتباه به آن بسنده کرده و غافل از این می شوند که حتما و حتما باید حضوری پیگیر درمان خود باشند.
باز مورد تاکید قرار می دهم. صرف مطالعه یا رفتن پیش روانشناس بالینی مشکل شما را حل نمی کند. این تمرین و تکلیف هایی که شما در بین جلسات به دقت انجام می دهید و آن راهکارهای ارائه شده را به کار می گیرید موجب بهبود شما خواهد شد.
تمام اینها که گفتم به معنی نادیده گرفتن مشکلات روشی والدین شما نیست. بلکه تمرکز روی خودتون برای حل اینگونه مسائل پیش آمده هست.
اگر ما دیابت یا نارسایی کلیوی، یا فشار خون داریم. فقط مطالعه و درمانهای مختلف فایده ندارد. باید پزشک حاذق پیدا کنیم و مرتب و مستمر دستوراتش را به کار بگیریم و نسخه او را استفاده کنیم. در غیر اینصورت تصوری می کنیم درد درمان ناپذیری داریم.
خلاصه:
مراجعه به متخصص روانشناس بالینی الویت شما باشد.








علاقه مندی ها (Bookmarks)