به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #2
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 14 بهمن 02 [ 11:21]
    تاریخ عضویت
    1398-4-16
    نوشته ها
    1,559
    امتیاز
    27,432
    سطح
    98
    Points: 27,432, Level: 98
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 918
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    OverdriveVeteranTagger Second Class25000 Experience Points
    تشکرها
    1,379

    تشکرشده 2,656 در 1,207 پست

    Rep Power
    294
    Array
    سلام

    خوب نوشتین، انقدری که خیلی نیاز نیست سوالی پرسیده بشه.
    اینکه والدین یا اطرافیان شما چرا اینگونه کنترل میکنن و ... خب دلایل مختلفی داره و برای هر کدام از این دلایل میشه به شما یکسری نکات رو توصیه کرد یا نه کلی تر بهتون گفت. شاید تموم این سال ها خودتون گاهی در موردش خوندین، یا یکسری روش ها رو امتحان کردین و ... .

    اما من میخوام مطالب دیگری رو خدمتتون عرض کردم.
    شما چند مثال برای ما زدین، یک قسمتی از رنجتون در اون نقشی نداشتین اما قسمت دیگرش رو خودتون نقش داشتین.

    چطور باعث رنج خودم شدم؟؟!

    _ یا از خودم انتقاد میکنم یا از بقیه.
    _ احساس میکنم از خیلی ها جا موندم، خجالت میکشم.
    _ دست به مقایسه خودم با دیگران میزنم.
    _ تفسیر های ذهنی غلطی دارم، این خوبه، اون بد.
    _ واقعیتا با انتظاراتم، ایده آل های من جور نیست.
    _ مقاومتی که در برابر درد دارم.
    _ اون عدم پذیرشی که با من بوده و هست.
    و ....

    من چند نمونه از متنتون برش میزنم؛
    نقل قول نوشته اصلی توسط افسونگر نمایش پست ها
    » پیشتر هم کار در مدرسه بهم پیشنهادشد که خوب باید ۷ اونجا باشی ولی چون باید ۵و نیم راه بیفتم و هوا تقریبا تاریکه(فقط چندماه) نباید میرفتم و جواب منفی دادم(مدرسه در سطح بسیار عالی بود و فرصت خیلی خوبی بود).
    نقل قول نوشته اصلی توسط افسونگر نمایش پست ها
    » شغلی برام مهیا شده که بسیار بهش علاقه مندم ولی کلا روز تعطیلی نداره و از ساعت ۹ تا ساعت ۶ باید اونجا باشم. تو این مدت دو هفته، در منزل شاهد بدرفتاری ام و به سوالات سرکوبگرایانه با روی خوش جواب میدهم. اما: چرا تا ساعت ششه؟ بگو بندازن تا ۴ کار کنی! چرا تعطیلات میری؟ خیابونا کسی نیست خطرناکه. زمستون دیگه نباید بری تاریکه. بگو از ۸ میام..چرا محیطتتون آقا داره..و خیلی چیزای دیگه.
    بله کار در مدرسه خوبه، حتی شغلی که بهش علاقه دارین... نمیشه مدام تو خونه موند، بدون فعالیت زندگی کرد، از علایق و تلاش ها و برنامه ها و دوندگی ها چشم پوشی کرد و ...
    قاطعیت هم خوبه، اما فراموش نکنین هر تصمیم و انتخابی لازمه با توجه به تمامی مسایل که مطرح هست گرفته بشه، نه منزل شما، نه اطرافیان شما بلکه هر جای دیگری که فکر میکنین اونجا افراد آزادی عمل دارن.

    مثلا معیارها برای انتخاب شغل؛

    ۱. دوری یا نزدیکی محل کار به منزل
    ۲. درآمد یا دستمزد
    ۳. ساعت شروع و پایان کار
    ۴. توجه به محیط و تیمی که میخواین کارتون رو در اون شروع کنین
    ۵. شرایط رفت و آمد ( سرویس، داشتن ماشین شخصی یا نه رفتن با مترو و .. )
    ۶. توجه به نحوه ی درآمد حالا اون شرکت، موسسه یا ...
    ۷. توجه به ویژگی ها و علایق فردی
    ۸. هماهنگی با ارزش های شخصی
    ۹. داشتن مهارت و تخصص مرتبط
    ۱۰. امنیت شغلی
    ۱۱. امکان رشد و ترفیع
    ۱۲. تنظیم کردن ساعت کار با استراحت و وقت گذراندن با اعضای خانواده
    ۱۳. مشورت با اطرافیان
    و ...

    _ اگر ایراد ساعت کار، نداشتن تعطیلات، مشکل رفت و آمد گرفته شده.
    _ اگر جایی بودین تماس مکرری باهاتون گرفتن
    _ اگر حتی یکبار هم کافه نرفتین
    و ...
    خودتون وقت بگذارین، مسئله رو از زاویه های مختلف بررسی کنین، اولویت ها و میزان اهمیت موضوع رو بسنیجن تا بتونین آگاهانه تر رفتار کنین و به آرامش درونی برسین.
    این تفسیرهای غلطی که از خوب و بد بودن دارین، براتون مشکل ساز بوده و هست.

    * مسئله بعدی اینه مردم معمولا فکر میکنن خشم خیلی بده، در صورت اینکه پرخاش غلطه. قورت دادن احساسات ناراحت کننده و سرکوب اونها، تلنبار کردن خشم خودش مانع از قاطعیت و سبب بروز افسردگی هست. باید آموخت چطوری هیجان بروز داده بشه، چطوری ازش عبور کنیم در حالی که آسیب نبینیم و آسیب نرسونیم.

    تو خونه ای که افراد با هم تبادل نظر میکنن، از احساساتشون حرف میزنن، نظرشون رو در چهارچوب درستی یا حتی گاهی به بحث لفظی تند کشیده میشه، میشه گفت تو اون خونه روابط هنوز جان داره، امیدی هست، اما اگر تو خونه ای بی تفاوتی غالب باشه، سکون و سکوت غالب باشه، اونجا رابطه مرده و اون حالت آزادی بمعنی نشاط و موفقیت آدمهای اون زندگی نیست.

    در پایان میخوام از مشاوره تخصصی کمک بگیری. شاد باشی

    دوستان گرامی ؛

    لطفا، انجمن آموزش استفاده از تالار همدردی را مطالعه بفرمایید.

  2. 4 کاربر از پست مفید سحر بهاری تشکرکرده اند .

    MimiBahar (شنبه 07 خرداد 01), Mvaz (شنبه 07 خرداد 01), مدیرهمدردی (یکشنبه 08 خرداد 01), افسونگر (سه شنبه 10 خرداد 01)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.