با سلام
ممنون از پاسختون .
یکی از ابزارهای راست آزمایی ، بررسی در دوران قبل عقد هست .
این شناخت باید همه جانبه باشه ، صد البته با مدیریت احساسات که شناخت به خطا نره .
پس چیزهایی که لازمه :
اول خودشناسی خودمون لارمه
تحقیق از خود فرد ،،
تحقیق از اطرافیان فرد،،
تحقیق و کمک از مشاور
در آخر جمع بندی
مطمئن باشید هشدارها را می فهمید .( امکان داره فردی با همون جلسه اول بفهمه )
نکته اینکه این هشدارها به این معنی نیست که طرفین مشکل دارنند ... هشدارها میگه هماهنگی نیست و باید دقت بشه و هر طرف شاید با فردی دیگه موفق تر باشن .
یه تکنیک هایی را خدمتتون میگم مطالعه بفرمایید :
** طرحواره وابستگی و بی کفایتی
نشانه های تله وابستگی و بی کفایتی
ریشه های تله وابستگی و بی کفایتی
تله وابستگی و بی کفایتی و سبک های مقابله ای
طرحواره وابستگی/بی کفایتی 1
طرحواره وابستگی/بی کفایتی 2
طرحواره وابستگی/ بی کفایتی 3
طرحواره وابستگی و بی كفایتی 4
** طرحواره خود تحول نیافته - گرفتار
نشانه های تله خود تحول نیافته و شخصیت گرفتار
ریشه های تله خود تحول نیافته و شخصیت گرفتار
تله خود تحول نیافته و شخصیت گرفتار و سبک های مقابله ای
طرحواره خود تحول نیافته -گرفتار
طرحواره خود تحول نیافته گرفتار 2
طرحواره خود تحول نیافته گرفتار 3
طرحواره خود تحول نیافته گرفتار 4
شما از مشاور در این زمینه احتمالا تخصصی کمک نگرفتید قبل عقد ....و به حرف آقای خواستگار بسنده کردید و آزمون ها و پرسش نامه ها و مشاوره ها را بررسی نکردید یا انجام ندادید.
شاید همسر سابقتون هم نمی دونست در موارد بالا مشکل وجود داره و شاید همین الان هم ندونند .
ما 18 طرحواره داریم - که در پی نوشت براتون تاپیک مطالعاتیش را گذاشتم .
اگه خواستید خواستگار را بررسی کنید ،،دید منفی را کنار بذاریم - نباید با دید نامناسب وارد مسئله بشیم که خواستگار مناسب نیست یا شاید دروغ بگه و یا ...
ما همان طور که نگرانیم که طرفمون چطوری راست میگه ...از او طرف هم نمی دانیم و نمی توانیم قضاوت کنیم شخص دروغ میگه .
ما در دوران قبل عقد با توجه به مواردی که در اختیار داریم ، باید به هشدارها توجه کنیم ،،،
باید ببینیم شخصیت ما چطور هست ، براساس اون همسرمون را انتخاب کنیم .
دوران شناخت و دوران قبل عقد ،، برای همینه .
از طرفی دنبال هماهنگی کامل نباشیم ( کمال گرایی افراطی )
پس با همراه خواستگار به مشاوره برید و این را از مشاور بخواین که از شما و ایشون دو مورد بالا را تست بگیرن و صحبت کنند و راهنمایی داشته باشن ، چه شخصیت هایی دارید ( هم شما و هم خواستگار )
اونجا مشاور متوجه میشه مثلا شخصیت طرحواره وابسته یا مثلا طرحواره خود گرفتار ، در شخص وجود داره یا نه ، در آینده چه مشکلاتی هست - راه بهبودش چیه - آیا با شما مناسب هست یا خیر ...الی آخر .
در این زمینه ،،خودتون هم مطالعه داشته باشید ،،،البته چون گفتید خط قرمزتون هست این را دارم خدمتتون میگم - ولی بررسی تمام موارد طرحواره ای لازمه تا خدایی نکرده از بام دیگر نیافتید .
از طرفی یادمون باشه ،،بعضی موقع ها زوجین انتخاب مناسبی می کنند ، ولی مسیر مدیریتشون در زندگی به خطا میره و یا کم کاری میشه از طرفین ،،دانشگاه زندگی مهمه ( هم زن و هم مرد در مسیر زندگیشون )
موارد دیگه هم هست که در پست اولم براتون نوشتم .
راست آزمایی بیش از حد باعث میشه ، احساس دافعه از طرفین ایجاد بشه ،،،
آقای خواستگار هم همین ابزارها را در اختیار داره ،در مقابل شما و بررسی شما .
پس مراقب دید وسواس گونانه باشید .
احتیاط خیلی خوبه .....ولی وسواس هم به اندازه بی احتیاطی خطر داره .
ما سه تا رنگ داریم :
سبز - زرد - قرمز
اگه شدت راست آزمایی در حد سبز باشه موفق میشید
اگه شدت راست آزمایی رنگ زرد بشه در خواستگار حس دافعه ایجاد میشه و خاصیت آهن ربایش به سمت شما کم میشه و انگیزش در حال نابودی میرسه
اگه شدت راست آزمایی قرمز بشه ...خواستگار فرار می کنه .
من سعی کردم رنگ سبز را خدمتتون بیان کنم
می تونید عضو انجمن آزاد هم بشید و از مدیر همدردی هم مشورت بگیرید .
...............................
پی نوشت :
در تاپیک زیر 18 طرحواره بررسی شده .
تله های شخصیتی









علاقه مندی ها (Bookmarks)