به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 34

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 تیر 97 [ 10:10]
    تاریخ عضویت
    1396-11-02
    نوشته ها
    627
    امتیاز
    9,101
    سطح
    64
    Points: 9,101, Level: 64
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 249
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocial3 months registered5000 Experience Points
    تشکرها
    199

    تشکرشده 1,077 در 458 پست

    Rep Power
    124
    Array
    سلام عزیزم ، متشکرم از پاسخ شما

    زندگي مشترک نياز به تدبير عاقلانه, دانش، آگاهی و بصيرت , خرد ورزی و دور انديشی داره.

    شما برای حل مسایلی که فکر میکنی گفتن اونها لازم هست در درجه ی اول ارتباط عاطفی خودتون رو بیش از پیش یعنی مثل زمانی که فرمودین عاشقانه ازدواج کردین تقویت کنین. این ارتباط باید در فضایی صمیمانه برقرار بشه تا طرف مقایل بتونه خیلی راحت با شما صحبت کنه و شما هم خیلی راحت حرف های خودتونو انتقال بدین.

    ما میتونیم در محیط خانه انتقال دهنده ی رفتارها و گفتارهای مناسب و ... باشیم. چقدر در روز با معنویات و مسایل مذهبی سرکار دارین؟ اینو تقویت کنین تا زندگی شما متأثر از مسایل معنوی باشه و اطلاعات در این حوزه رفته رفته بالا بره. هر چقدر افراد درگیر مسایل معنوی بشن به روابطشون با دیگران و حتی زندگی شخصی با دید متفاوت تری نگاه میکنن و حدود رو میسنجن.

    نکته ی آخر من این هست بجای بحث کردن، یا مثلا اینکه با محل کارشون تماس گرفتین شیوه رو تغییر بدین و اتفاقا برای شغلشون و زحماتشون احترام قائل بشین .از ایشون بعنوان یک همسر تقدیر کنین و درحقیقت بستر سازی کنین برای اینکه راحت تر حرف های خودتون رو انتقال بدین و ارتباط مناسب بگیرین.

    در همین خلال حساسیت های خودتونو کاهش بدین و اون خانم و رفتارش رو برجسته نکنین. قطعا مردی که ناراحت میشه زنش سیگار بکشه به اون خانم همکارش دید خوبی نداره و فقط بدلیل احترام و رفع خستگی کنارشون میاسته.
    شک نکنین ملاک ایشون ارزشمند بوده که امروز شما همسرشونی و شما ویژگی های خوب زیادی داشتی که همسرت ترغیب به ازدواج باهاتون شده و خواسته باقی عمرشرو در کنارتون باشه.
    من قبلا هم عرض کردم این ویژگی های خوب رو دامن بزنین و به ارزشهای خودتون بیش از پیش اضافه کنین.
    زنی خلاق، شاد و موفق باشین. بغیر از کار یک هنرمند و ورزشکار خوب باشین.
    محیط خانه باید جایی برای دریافت آرامش بشه ، جایی برای دریافت احساسات خوب ... اگر کسی در این محیط خستگی و ناراحتیش بیش از محل کار باشه نمیتونه ارتباط بگیره، عاطفه جاری نمیشه و ناخوداآگاه به سمت دیگران کشیده میشه.



    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ

    مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ

    وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ

    وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ

    وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَد



  2. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 14 خرداد 97 [ 11:33]
    تاریخ عضویت
    1397-2-10
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    141
    سطح
    2
    Points: 141, Level: 2
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 9
    Overall activity: 18.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    2
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط sahar.66 نمایش پست ها
    سلام عزیزم ، متشکرم از پاسخ شما

    زندگي مشترک نياز به تدبير عاقلانه, دانش، آگاهی و بصيرت , خرد ورزی و دور انديشی داره.

    شما برای حل مسایلی که فکر میکنی گفتن اونها لازم هست در درجه ی اول ارتباط عاطفی خودتون رو بیش از پیش یعنی مثل زمانی که فرمودین عاشقانه ازدواج کردین تقویت کنین. این ارتباط باید در فضایی صمیمانه برقرار بشه تا طرف مقایل بتونه خیلی راحت با شما صحبت کنه و شما هم خیلی راحت حرف های خودتونو انتقال بدین.

    ما میتونیم در محیط خانه انتقال دهنده ی رفتارها و گفتارهای مناسب و ... باشیم. چقدر در روز با معنویات و مسایل مذهبی سرکار دارین؟ اینو تقویت کنین تا زندگی شما متأثر از مسایل معنوی باشه و اطلاعات در این حوزه رفته رفته بالا بره. هر چقدر افراد درگیر مسایل معنوی بشن به روابطشون با دیگران و حتی زندگی شخصی با دید متفاوت تری نگاه میکنن و حدود رو میسنجن.

    نکته ی آخر من این هست بجای بحث کردن، یا مثلا اینکه با محل کارشون تماس گرفتین شیوه رو تغییر بدین و اتفاقا برای شغلشون و زحماتشون احترام قائل بشین .از ایشون بعنوان یک همسر تقدیر کنین و درحقیقت بستر سازی کنین برای اینکه راحت تر حرف های خودتون رو انتقال بدین و ارتباط مناسب بگیرین.

    در همین خلال حساسیت های خودتونو کاهش بدین و اون خانم و رفتارش رو برجسته نکنین. قطعا مردی که ناراحت میشه زنش سیگار بکشه به اون خانم همکارش دید خوبی نداره و فقط بدلیل احترام و رفع خستگی کنارشون میاسته.
    شک نکنین ملاک ایشون ارزشمند بوده که امروز شما همسرشونی و شما ویژگی های خوب زیادی داشتی که همسرت ترغیب به ازدواج باهاتون شده و خواسته باقی عمرشرو در کنارتون باشه.
    من قبلا هم عرض کردم این ویژگی های خوب رو دامن بزنین و به ارزشهای خودتون بیش از پیش اضافه کنین.
    زنی خلاق، شاد و موفق باشین. بغیر از کار یک هنرمند و ورزشکار خوب باشین.
    محیط خانه باید جایی برای دریافت آرامش بشه ، جایی برای دریافت احساسات خوب ... اگر کسی در این محیط خستگی و ناراحتیش بیش از محل کار باشه نمیتونه ارتباط بگیره، عاطفه جاری نمیشه و ناخوداآگاه به سمت دیگران کشیده میشه.



    سلام عزیزم.مرسی از شما و دیگر دوستان که وقت واسه من میگذارید
    دقیقا من وقتی ناراحت میشم عصبانیتم رو سخت میتونم کنترل کنم.گاهی پیش میاد لفظی ازش تشکر کنم ولی فکرکنم باید روی موضوع بیشتر مانور بدم.الان احساس میکنم نتونستم خود واقعیم رو بهش نشان بدم یا شاید تونستم واقعا نمیدونم. حس میکنم به من بدبین شده فکرمیکنه میخوام باهاش لجبازی کنم یا چیزی دیگه.
    خود واقعی من این نیست . خیلی مهربانم دلسوزم رو پای خودم بودم همیشه و سعی کردم کمک کنم به زندگیمون و میخوام اینها رو ببینه.
    واقعا من اونقدر ارزش ندارم که وقتی بهش میگم با اون خانم سیگار نکش به خاطر من اینکار رو انجام نده؟
    میدونم هیچی بین شون نیست ولی واقعا از این رفتارها متنفرم
    برای کار هم میگن بعد ازدواج باشگاه برو ،خواستی ادامه تحصیل بده ،نقاشیت رو ادامه بده چون من تابلو میکشیدم. ولی سرکار دوست ندارم بری.
    منم اصلا دختری نیستم که واسه پول دستمو دراز کنم. مثلا شما فکر کنید یه روز با شوهرت دعواتون شده بعد بخوای بهش بگی بهم پول بده اصلا نمیتونم هضم کنم. واسه همین اگر برفرض یه حساب بانکی داشتم هر ماه سود پول میگرفتم یِا مثلا خونه ای مغازه ای داشتم که اجاره میدادم پول دستم می اومد بله حاضر بودم سرکار نرم. اما الان اینکه دستم پیش شوهرم دراز باشه برای من خیلی سخته.
    دیگه نمیدونم چکار کنم

  3. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 فروردین 02 [ 01:54]
    تاریخ عضویت
    1397-2-11
    نوشته ها
    240
    امتیاز
    7,883
    سطح
    59
    Points: 7,883, Level: 59
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    431

    تشکرشده 358 در 165 پست

    Rep Power
    51
    Array
    اولا اینو بگم همه ما داریم خود واقعیمون رو زندگی می کنیم. اگه در مقابل همسرت نمی تونی عصبانیتت رو کنترل کنی یعنی خود واقعیت نمی تونه. ببین ما همه قبل از ازدواج فکر می کنیم آخرش هستیم. چه زن چه مرد. همه پیش خودمون فکر می کنیم که خوشبحال همسر آیندمون! چه گوهر نایابی نصیبش میشه. یکیش خود من. دوستان صمیمیم می گفتن خوشبحال همسر آیندت. تو خیلی مهربونی خیلی صبوری و ....
    ولی...
    واقعیت زندگی چیز دیگه ایه. درصد بالایی از همین ازدواج هایی که دو طرف خودشون رو علامه اخلاق می دونن هنوز چند ماه نگذشته گرفتار طوفان های بزرگی میشه. چرا؟ دقیقا به همین خاطر که ما خودمون رو کامل می بینیم. ولی دوست من، در حقیقت اینطور نیست. همه ما عیب هایی داریم. مثلا منی که ادعا دارم صبورم شاید صبرم بخاطر اینه که آگاه نیستم الان باید چیکار کنم و این عدم آگاهیم رو پشت نقاب صبر پنهان می کنم. منی که می گم مهربونم شاید می ترسم. ترس از اینکه اگه مهربون نباشم ممکنه طرد بشم.
    پس در گام اول سعی کن خودت رو ارزیابی کنی و نقطه ضعف های شخصیتیت رو برطرف کنی.

    در مورد خانم همکارش هم راستش من برمی گردم به کمی عقب تر... شما و همسرتون در یک محل کار بودین و رفتار همدیگر رو رو ارتباطات و نوع ارتباطات هم رو مطمئنا زیر نظر داشتین. بنابراین من فکر می کنم شما قبل از اینکه بهشون جواب مثبت بدین ، بیشتر رفتارهای اجتماعی ایشون رو دیدین و پذیرفتین. مسئولیت این پذیرفتن رو به عهده بگیرین و تلاشتون رو بکنین که ایشون رفتارهاشو "کم کم" تغییر بده.
    در مورد سرکار رفتن هم بشدت توصیه می کنم که تکلیفتون رو مشخص کنید. هرچند این مسأله به نظر من، برای خانمی مثل شما اونقدر اساسیه که باید قبل از عقد روش توافق می کردین. ولی هنوزم دیر نیست. سعی کنید به یه نتیجه گیری محکم در این مورد برسید.

    به نظر من یه مدت با خودت خلوت کن. به همه چیز فک کن. اصلا عجله ای نداشته باش برای هیچ موضوعی. خوب فکر کن. نمی گم به چی فکر کنی. چون خودت شرایط و مشکلاتتو بهتر از من می دونی. ولی این تنهایی باعث میشه بهتر خودتو بشناسی و بدور از دغدغه و شلوغی تصمیم درستی بگیری.

    برای همه کسانی که پیگیر حل مشکلاتشون هستن دعا می کنم که مشکلشون حل بشه.
    ویرایش توسط فرزانه 123 : پنجشنبه 13 اردیبهشت 97 در ساعت 19:08

  4. 2 کاربر از پست مفید فرزانه 123 تشکرکرده اند .

    tavalode arezoo (پنجشنبه 13 اردیبهشت 97), لیا (جمعه 14 اردیبهشت 97)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:00 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.