به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 39

Threaded View

  1. #19
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 15:53]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,240
    سطح
    100
    Points: 325,240, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام و احترام
    چند نکته ذیل می تونه هم در فهم و تئوری و هم در عمل کردن به روشی که کمک کننده باشد دخیل باشد

    1 - مسائل و مرزهای قرمز دین تمرکزش روی خویشتن هست. گاهی وقتی به خودمان توجه و دقت می کنیم اصلا وقت نمی کنیم کسی را بررسی کنیم. گرچه هرگز بررسی دیگران به صفر نمی رسد. اما وقتی وزنه کار روی خودمان متمرکز شود انرژی ما روی خودمان خرج می شود و کمتر در تخریب ارتباطی نقش بازی می کند.


    2 - بینش شما در طرح مسئله خودتون بسیار تحسین بر انگیز هست. همین فهم مسئله و دغدغه سهم بالایی در حل مشکل شما دارد. همیشه گفتم فهم صورت مسئله بیش از نیمی از جواب را در خود دارد.


    3 - از آنجا که به خاطر تیپ شخصیتی هر کدام از ما ، عمری به یک سبک خاص عمل کرده ایم. برای تغییر آن نیاز به شکستن عادتهای قبلی داریم.
    ذهن آنالیزگر، ذهن انتقاد گرد، ذهن ریز بین و ذهنی که افکار اتوماتیک و وسواس گونه در مورد درست و غلطی کارها و دیدن نقاط ضعف دارد حالا عادت کرده است.
    پس برای شکست این عادتها نیاز به روش داریم.
    روش عکس کارهای فعلی ذهن هست.







    چه کار کنیم.

    الف ) از این بعد دفترچه ای داشته باشیم که ریز و درشت نقاط مثبت و نقاط قوت افراد را حتی اگر اتفاقی از آنها سر زده است یادداشت کنیم.



    ب) برای خود تکلیف کنیم که شاکر باشیم. یعنی در مورد هر مسئله حتی کوچک و مثبت در مورد دیگران تشکر کنیم. و سعی در قدردانی و جبران کنیم.



    ج) در تکلیف بالا، برای نقاط مثبت و کارهای خوب خود هم تشویق در نظر بگیرم



    د) در مورد نقاط ضعف و منفی و اشتباهات و اهمالکاری همسر و نزدیکان و عزیزانمان توجیه مثبت بتراشیم. یک خوش بینی (حتی افراطی ، چرا که ما به عکس آن عادت داشته ایم.)



    هـ) در مورد مسائل آزارنده دیگران، منفی های دیگران با توقف فکر، با برچسب مثبت زدن، با مشغول کردن خودمان سریع بگذریم و آنالیز نکنیم.




    و) سمت سوی مطالعه خود را با کتابهایی که در مورد رفع بدبینی و رفع عیبجویی هست مخصوصا جنبه احادیث و آیات دارد سوق دهیم.



    ز) تحقیقاتی برای خود شکل دهیم مخصوصا در بستر اینترنت بدنبال جستجوی آیات خوش بینی، مثبت اندیشی، و بخشش ، عفو و امیدواری و مقالات مرتبط باشیم.



    ح) از آنجا که انسان به چیزهایی که مشغول هست یا فکر می کند و تمرکز می کند کم کم مبتلا شده و عادت می کند، اینگونه کارهایی که در بالا گفتم کم کم سبکی از تعامل و تفکر و رفتار را در شما شکل می دهد که انرژی بخش هست.

    ببخشید بنده به خاطر سرعت عمل مطالب را باز نکردم، خودتون می توانید در مورد هرکدام از این بندها بررسی بیشتر بفرمایید.

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 9 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    ammin (سه شنبه 29 اسفند 96), gholam1234 (یکشنبه 14 دی 99), فکور (دوشنبه 07 اسفند 96), فرشته مهربان (چهارشنبه 09 اسفند 96), گیسو کمند (سه شنبه 08 اسفند 96), الهه زیبایی ها (دوشنبه 07 اسفند 96), بی نهایت (دوشنبه 07 اسفند 96), باغبان (دوشنبه 07 اسفند 96), صبا_2009 (دوشنبه 07 اسفند 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تمرکز همسرم روی حاشیه هاست نه اصل زندگی ، باید چکار کنم ؟؟
    توسط ملودی 94 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 81
    آخرين نوشته: چهارشنبه 22 فروردین 97, 14:27
  2. حساست من روی شوهرم
    توسط hedika در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 06 شهریور 94, 19:24
  3. سیاست زنانه و حرف شنوی همسرم از من....چیکار کنم؟
    توسط ziiba در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 27
    آخرين نوشته: چهارشنبه 01 خرداد 92, 11:22
  4. شکست عشقی و تاثیری که روی من گذاشته
    توسط newfolder در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: چهارشنبه 17 آبان 91, 17:24
  5. وقتی با شکست روبرو می شوی
    توسط Niloo55 در انجمن رنج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 12 تیر 88, 10:14

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.