به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 25

Threaded View

  1. #9
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array




    18- کنترل قضاوت


    قضاوت کردن از دیگر نمونه‌ رفتارهایی است که در اکثر افراد با عزت نفس پایین به وفور یافت می‌شود.

    افراد هرچه راحت‌تر قضاوت می‌کنند و قضاوت‌های خود را بیان می‌کنند از عزت نفس کمتری برخوردار هستند.


    چند راهکار برای کنترل قضاوت :

    - راهکار اول اینکه اول از خودمون بپرسیم آیا به من ربطی داره یا نه؟

    این قضاوت کردن به من کمکی می کنه یا نه؟


    - دومین راهکار،،،، قبل از اینکه اظهار نظر بکنیم سوال بپرسیم و اطلاعاتمون رو کامل بکنیم.

    - مورد سوم اینکه ،،،،قطعی صحبت نکنیم. به جای اینکه بگیم تو اینجوری هستی،،،،،،، بگیم: به نظرم اومد اینطوریه، درسته؟

    مثلا : به جای اینکه بگیم تو سیگاری هستی، بگیم : من چندباری تورو دیدم سیگار می کشی، درسته؟













    19- از بحث کردن جداً اجتناب کنید.


    بحث نکنید!،،،،بحث کردن به هر شکل و فرمی که باشد ارزش و اعتبار شخصیتی شما را می کاهد.

    بحث و جدل, هیچوقت نتیجه نمی دهد.

    در بحث، هیچ کس شنونده خوبی نیست؛ هر دو طرف نسبت به هم بی توجهند.

    هر یک از دو طرف، تنها به این توجه دارند که حقانیت خود را ثابت کند.

    در بحث،به ارزش های فکری و باورهای شخص، بی توجهی می شود؛

    هر کس می خواهد دیگری را بکوبد و اگر یکی به اندازه کافی نتواند اینکار را بکند؛ ،،، می کوبد تا دلش خنک شود،،،

    بحث، همیشه خشونت و تنفر را به دنبال دارد نه پیشرفت و اصلاح را.

    یک ذهنیت مثبت، هیچ وقت، بحث کردن را پیشه خود نمی کند،،












    20- کامل گرایی ( کمال گرایی نوع ناسالم ) را کنار بگذارید


    کمال‌گرایی به دو دسته سالم و ناسالم تقسیم می‌شود.

    در کمال‌گرایی سالم ، شخص کمال‌گرا از انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا لذت می‌برد و زمانی که احساس می‌کند در انجام کارها آزاد است، می‌کوشد به بهترین صورت عمل کند،،،

    و با موفقیت در انجام کارها ، به گونه‌ای احساس خشنودی و رضایت می‌رسد.

    در این نوع کمال‌گرایی انتظارات و توقعات منطقی به فرد اجازه می‌دهد از تلاش‌های خود لذت ببرد و در انجام وظایف بکوشد، رشد کند و کارش را به بهترین شیوه انجام دهد.

    در واقع این دسته از کمال‌گرایان (سالم ) برای رسیدن به معیارهای بالا تلاش می‌‌کنند.

    آنان می‌توانند کمال‌گرایی‌شان را تنظیم کنند و به همین دلیل نیز این نوع کمال‌گرایی با تمایل به پیشرفت در سطح بالا و عواطف مثبت رابطه دارد.



    اما کمال‌گرایی ناسالم زمانی رخ می‌دهد که فرد برای معیارهای بسیار افراطی و غیرواقعگرایانه تلاش می‌کند،،، و عملکردش را بشدت مورد ارزیابی شخصی قرار می‌دهد.

    کمال‌گرایان ناسالم با ترس از شکست برانگیخته می‌شوند و زمانی که کوچک‌ترین اشتباهی رخ می‌دهد، نمی‌توانند احساس رضایت کنند.


    یک فرد کمالگرا نوع ناسالم همیشه برای خود اهداف غیر ممکن تعیین می کند و استاندارد های بسیار بالایی دارد که هرگز نمی تواند به آنها دست پیدا کند.


    بعضی از عادات مثل کامل گرایی زندگی را تخریب می کنند،،، کامل گرایی ( کمال گرایی نوع ناسالم ) ما را فلج می کند، چرا که همواره نگرانیم تا کارها مطابق استانداردمان پیش نروند.

    این باعث می شود تا اقدامات را به تعویق بیندازیم و نتایج مورد نظرمان را نگیریم ودر نتیجه
    عزت نفسمان به شدت تخریب می‌شود.

    ممکن است اقدامی هم بکنیم، اما هرگز از نتایج و دستاوردمان راضی نخواهیم بود،،،بنابراین نظرمان در مورد خودمان منفی خواهد شد و انگیزه کمتری برای اقدامات بعدی خواهیم داشت.


    واقعیت این است که که کمال گرایی نوع ناسالم ، ناشی از احساس کمبود خودمان است.

    ما قبول نمی‌کنیم که همین جور که هستیم، خوبیم،،،و ناچاریم که خودمان را با کسب یک عنوان پر بی نقص مثل : «آقایِ کاملِ ممتازهِ همه چیز تمام» جبران کنیم و این اتفاق اصلاً خوب نیست.




    مطالعه بیشتر :
    http://www.hamdardi.net/thread-15050.html
    درمان شخصیت کمالگرا (شخصیت وسواسی)










    21- مشکلات و سختی های زندگی را از نگاه دیگر بنگرید


    مطالعه تاپیک : آرامش در نوع نگاه به وقایع و پدیده ها















    22- انگیزه


    یکی از بزرگترین مشکلات کاهش عزت نفس این است که ما نمی‌دانیم چطور باید انگیزه خود را افزایش دهیم،،،

    مطالعه بیشتر :



    http://www.hamdardi.net/thread-35903.html

    http://www.hamdardi.net/thread-35905.html

    http://www.hamdardi.net/thread-35906.html

    http://www.hamdardi.net/thread-35907.html









    ​​
    ویرایش توسط باغبان : شنبه 19 خرداد 03 در ساعت 20:32 دلیل: لینک

  2. کاربر روبرو از پست مفید باغبان تشکرکرده است .

    بامداد روشنایی (سه شنبه 02 آبان 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شوهرم عزت نفس و اعتماد به نفسم رو ازم گرفته احساس پوچ بودن تو زندگیم دارم
    توسط امید زندگی در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 05 اردیبهشت 94, 11:54
  2. چگونه می توانم با دوستان با اعتماد به نفس و عزت نفس رفتار کنم ؟
    توسط علیگندابی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 03 مرداد 93, 17:26
  3. **::**::** عزت نفس ..... اجزاء و علائم **::**::**
    توسط فرشته مهربان در انجمن اعتماد به نفس
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 06 شهریور 92, 13:11

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.