به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 38

موضوع: خیانت شوهرم

Hybrid View

  1. #1
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط 16Helena نمایش پست ها

    من دارم سعی میکنم اون عکسارو فراموش کنم و دیگه به چیزای منفی فک نکنم میخوام بیشتر به چیزای مسبت فک کنم.




    سلام


    برای اینکه بتونی اون عکس ها را فراموش کنی به شما یه تکنیکی میگم که کار شما راحت تر بشه !

    البته اگر حضوری به یه روانشناس یا متخصص علم زبان - عصب شناسی مراجعه کنی کار شما راحتره .

    ولی سعی می کنم به عنوان یه رهگذر درد ودلی کرده باشم




    باید یه خورده با ساختار ذهنت آشنا باشی تا بتونی راحت تر این کار را کنی .

    وقتی شما یه چیزی می بینید ، اطلاعاتی به مغزتون فرستاده میشه - مغز این اطلاعات را میگیره و ذخیره میکنه - و براش تصمیم میگیره .

    در واقع اطلاعات شنیداری - گفتاری - دیداری ..... وارد یه شهری در مغز میشه به نام شهر احساس ها !

    اون اطلاعات دارای یه نوع احساس هستند که مغز شما با توجه به حوادث و روند مراحل زندگیتون ،،،یه بیت و بایتی بهش میده و آن را کد گذاری میکنه

    وقتی اون احساس کد گذاری شد برای اون اجساس یه شبکه ای از نورون های عصبی ( رشته عصبی ) براش ایجاد میشه !



    در واقع مغز می خواد یه بانک از همه اینها داشته باشه تا بهش سریع دسترسی داشته باشه !

    هر بار که رفتاری را تکرار می کنیم ، این ارتباط ( شبکه های عصبی ) تقویت می شود و ما یک رشته عصبی به رابطه اضافه می کنیم


    یعنی چی : ( حکایت شما )


    ببینید شما احساس خیانت را به ذهنتان فرستادید ( طبیعی هست ) - ذهن اون احساس را ثبت و سپس کد گذاریش کرد و بهش جان داد !

    وقتی داری بهش هر روز فکر می کنی داری به این احساس یه رشته عصبی اضافی میکنی !!

    این بار با اضافه شدن این رشته ها ، میزان وابستگی و عادت شما به اون اتفاق مستحکم تر میشه ! و فراموشی را سخت تر میکنه



    اگر راهش را بلد نباشی هیچ وقت نمی تونی اون عکس ها را فراموش کنی !

    ولی خبر خوب اینکه میشه به این مهم دست یافت !


    یه مثال دیگه بزنم :


    فرد ی که تا حالا سیگار نکشیده – سیستم مغزی اون از سیگار چیزی نمی فهمه

    با کشیدن اولین نخ سیگار – یه رشته عصبی نازک در مغز او ایجاد می شه

    وقتی بار دوم این کار را کند – این رشته قوی ترمیشه

    وقتی یه هفته این کار را کند - این پیوند باز هم قوی تر میشه

    وقتی یک سال بگذرد – شاید همه بگن اون عادت کرده به سیگار کشیدن

    این عادت یعنی در مغز ، شبکه یی از پیوند های عصبی قوی ایجاد شده .

    شروع هر عادت ، مثل یه رشته ی نامرئی ست، اما هر بار که آن رفتار را تکرار می کنیم

    آن رشته را تقویت می کنیم و رشته های دیگری به آن می افزاییم

    تا این که تبدیل به یک کابل بزرگ میشه و اونجاست که میگیم : آره من عادت کردم سیگار بکشم – من عادت کردم صبح زود از خواب بلند بشم و .....


    یعنی کسانی که سیگار میکشند برای اینکه کامل بتونند ترک کنند باید ، هم دارو درمانی استفاده کنند و هم با علم زبا شناسی عصبی آشنا باشند


    ........................................


    برای انکه بتونی سیتم عصبی مرتبط به اون عکس ها را از بین ببری کار زیر انجام بده :


    ببین مغز چیزی را نمی تونه پاک کنه - مغز اطلاعات را کم رنگ میکنه - بعد می ندازه تو سطل آشغال

    مثلا اتفاق 20 ژانویه دوران مدرسه شما مثلا درسال چهارم در ذهنتان هست ولی الان یادتون نیست ، چرا ؟


    چون تکرارش نکردی !
    همین !
    وقتی تکرار نکردی یعنی تو ذهنت کم رنگ شده !
    تو ذهنت هست ولی کم رنگه !




    1 ) وقتی به یاد باشی که اگر هر ثانیه و یا هر روز به اون عکس فکر کنی و بدانی که این کار یعنی داری رشته های عصی مربوطه را پررنگ میکنی ،،،
    خب باید این هم بدانی که اگر هر ثانیه و هر روز به اون عکس ها فکر نکنی داری این رشته های عصبی ذهنت را کم مکنی - وقتی کم شد ،، کم رنگ میشه
    این یعنی داری موفق میشی تا فراموشش کنی .


    2) ما انسانها فکر گذرایی داریم - یعنی امکان داره باعث بشه به اون اتفاق فکر کنیم !
    باید برای اون فکرت یه جایگزین انتخاب کنی !
    مثلا به جای که بشینی فکر اون عکس ها را کنی و توسعه اش بدی !!! ، بشین فکر کن میتونی به چی فکر کنی !!


    در واقع باید الگوی فکری را اول قطع کنی - سپس برا ش جایگزین بیاری !


    یعنی چی :

    یعنی هر موقع فکر اون عکس ها و ...به ذهنت می یاد سریع با قیچی فکرت را ببر و برو یه درخت زیبا فکر کن ! یا شخصیت یه کاراکتر کارتونی که در ذهنت داری را تصور کن


    یا مثلا از 20 تا صفر برعکس بشمار یا خودت را جریمه کن برو طناب بردار 100 تا طناب بزن ( طناب بلدیت بزنید )

    یا مثلا برو یه شکلات تلخ بخور ( خیلی تلخ ، یعنی باید زهر مار باشه که دیگه این فکرها را نکنی) یا ......


    3) حالا باید کار بالا را تکرار کتی تا عادت اون فکر بشه !


    ............................................


    همسرت و خودت را ببخش !! ( بالاخره اتفاقی که افتاده - انشا الله درست میشه )

    اعتماد و بخشش را در زندگیتون پرورش بدید ( دو طرفه )

    به برنامه ریزی 21 روزه برای خودت بذار

    صبح را با ورزش آغاز کن

    تغدیه خوب

    شاد و پر روحیه باش

    شنا کمک میکنه

    فیلم های شاد و طنز و .....


    صمیمت را بیشتر کن .


    ..................................


    با اینکه آرزوهامون ،،،
    به خواب و رویا محدوده

    تا میتونی تحمل کن ،،
    که دیگه چیزی نمونده


    گذشته ،حال ،، آینده

    شما و شوهرتون ،،،وارث زندگیتون هستید



    موفق باشید .


    یا حق .


    ​​
    ویرایش توسط باغبان : جمعه 07 آبان 95 در ساعت 03:09

  2. 6 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    masomeh2016 (یکشنبه 09 آبان 95), paiize (یکشنبه 09 آبان 95), Shadi2 (یکشنبه 09 آبان 95), پریا 66 (جمعه 07 آبان 95), نیکیا (جمعه 07 آبان 95), عشق آفرین (جمعه 07 آبان 95)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 تیر 96 [ 08:05]
    تاریخ عضویت
    1395-7-28
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    292
    سطح
    5
    Points: 292, Level: 5
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 68.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 8 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array
    یا حق .[/quote]

    سلام دوستهای مهربان باز هم از همتون تشکر بابت راهنماییتون
    باغبان عزیز خیلی ممنونم از شما خیلی حرفهای قشنگی گفتین از ته دل ازتون ممنونم همین کارهای را که گفتین انجام میدم البته الانم سعی میکنم با شوهرم بیشتر صمیمی بشم نمیخوام دیگه به روش بیارم مطمعنم احساس شرمندگی میکنه الان که فهمیده من اونچیزارو فهمیدم. باغبان عزیز میشه رابطه بی این سوالم بهم کمک کنی. من گاهی وقتا به این فک میکنم که من شاید بتونم اون دخترو پیدا کنم همونجور که تو پستهای قبلیم گفتم اون دختره با احتمال زیاد سوید زندگی میکنه میگم از خودش بپرسم همه ماجرارو یا دیگه کلا بیخیال اون دختره بشم و کلا بیخیال اون اتفاق؟ و دیگه اینکه گاهی وقتا فک میکنم شوهرم با دخترای دیگه اس ام اس میکنه (اس ام اس از روی بیکاری یا هرچیزی اس ام اس معمولی) با این موضوع چطور کنار بیام؟ قبلا هم راجع به این موضوع باهاش بحث کردم میگه تو الکی خودتو ناراحت میکنی چیزی نیست.چکار کنم بنظرتون؟ زیاد سخت نگیرم زیاد دنبال گوشیش نباشم با که چت میکنه با که نمیکنه؟
    من هنوز به روانشناس مراجعه نکردم بنظرتون حتما باید برم پیش روانشناس؟
    شوهرم وقتی عصبانی میشه خیلی وحشتناکه من میترسم مثلا سرشو میزنه به دیوار موقع دعوا هم هرچه از دهنش دربیاد به من میگه ولی بعدا که آروم شد میگه دست خودم نیست تو نباید کاری کنی من اونجوری کنم میگه اون حرفا موقع دعوا گفتم ولی تو دلم چیزی نیست غیر ازون رفتارش خوبه با من و دخترمون همیشه موقع دعوا نمیخواد جلوی دخترمون سر و صدا راه بندازه اونو یه اتاق تنها میزاره یا جلوی tv میزاره که هواسش به ما نشه. لطفا راجع به این مسعله بهم کمک کنید.
    تشکر یک دنیا از همتون

  4. کاربر روبرو از پست مفید 16Helena تشکرکرده است .

    باغبان (شنبه 08 آبان 95)

  5. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 05 آبان 00 [ 02:20]
    تاریخ عضویت
    1393-4-25
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    17,344
    سطح
    83
    Points: 17,344, Level: 83
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 6
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,156

    تشکرشده 742 در 286 پست

    Rep Power
    79
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط باغبان نمایش پست ها
    سلام


    برای اینکه بتونی اون عکس ها را فراموش کنی به شما یه تکنیکی میگم که کار شما راحت تر بشه !

    البته اگر حضوری به یه روانشناس یا متخصص علم زبان - عصب شناسی مراجعه کنی کار شما راحتره .

    ولی سعی می کنم به عنوان یه رهگذر درد ودلی کرده باشم




    باید یه خورده با ساختار ذهنت آشنا باشی تا بتونی راحت تر این کار را کنی .

    وقتی شما یه چیزی می بینید ، اطلاعاتی به مغزتون فرستاده میشه - مغز این اطلاعات را میگیره و ذخیره میکنه - و براش تصمیم میگیره .

    در واقع اطلاعات شنیداری - گفتاری - دیداری ..... وارد یه شهری در مغز میشه به نام شهر احساس ها !

    اون اطلاعات دارای یه نوع احساس هستند که مغز شما با توجه به حوادث و روند مراحل زندگیتون ،،،یه بیت و بایتی بهش میده و آن را کد گذاری میکنه

    وقتی اون احساس کد گذاری شد برای اون اجساس یه شبکه ای از نورون های عصبی ( رشته عصبی ) براش ایجاد میشه !



    در واقع مغز می خواد یه بانک از همه اینها داشته باشه تا بهش سریع دسترسی داشته باشه !

    هر بار که رفتاری را تکرار می کنیم ، این ارتباط ( شبکه های عصبی ) تقویت می شود و ما یک رشته عصبی به رابطه اضافه می کنیم


    یعنی چی : ( حکایت شما )


    ببینید شما احساس خیانت را به ذهنتان فرستادید ( طبیعی هست ) - ذهن اون احساس را ثبت و سپس کد گذاریش کرد و بهش جان داد !

    وقتی داری بهش هر روز فکر می کنی داری به این احساس یه رشته عصبی اضافی میکنی !!

    این بار با اضافه شدن این رشته ها ، میزان وابستگی و عادت شما به اون اتفاق مستحکم تر میشه ! و فراموشی را سخت تر میکنه



    اگر راهش را بلد نباشی هیچ وقت نمی تونی اون عکس ها را فراموش کنی !

    ولی خبر خوب اینکه میشه به این مهم دست یافت !


    یه مثال دیگه بزنم :


    فرد ی که تا حالا سیگار نکشیده – سیستم مغزی اون از سیگار چیزی نمی فهمه

    با کشیدن اولین نخ سیگار – یه رشته عصبی نازک در مغز او ایجاد می شه

    وقتی بار دوم این کار را کند – این رشته قوی ترمیشه

    وقتی یه هفته این کار را کند - این پیوند باز هم قوی تر میشه

    وقتی یک سال بگذرد – شاید همه بگن اون عادت کرده به سیگار کشیدن

    این عادت یعنی در مغز ، شبکه یی از پیوند های عصبی قوی ایجاد شده .

    شروع هر عادت ، مثل یه رشته ی نامرئی ست، اما هر بار که آن رفتار را تکرار می کنیم

    آن رشته را تقویت می کنیم و رشته های دیگری به آن می افزاییم

    تا این که تبدیل به یک کابل بزرگ میشه و اونجاست که میگیم : آره من عادت کردم سیگار بکشم – من عادت کردم صبح زود از خواب بلند بشم و .....


    یعنی کسانی که سیگار میکشند برای اینکه کامل بتونند ترک کنند باید ، هم دارو درمانی استفاده کنند و هم با علم زبا شناسی عصبی آشنا باشند


    ........................................


    برای انکه بتونی سیتم عصبی مرتبط به اون عکس ها را از بین ببری کار زیر انجام بده :


    ببین مغز چیزی را نمی تونه پاک کنه - مغز اطلاعات را کم رنگ میکنه - بعد می ندازه تو سطل آشغال

    مثلا اتفاق 20 ژانویه دوران مدرسه شما مثلا درسال چهارم در ذهنتان هست ولی الان یادتون نیست ، چرا ؟


    چون تکرارش نکردی !
    همین !
    وقتی تکرار نکردی یعنی تو ذهنت کم رنگ شده !
    تو ذهنت هست ولی کم رنگه !




    1 ) وقتی به یاد باشی که اگر هر ثانیه و یا هر روز به اون عکس فکر کنی و بدانی که این کار یعنی داری رشته های عصی مربوطه را پررنگ میکنی ،،،
    خب باید این هم بدانی که اگر هر ثانیه و هر روز به اون عکس ها فکر نکنی داری این رشته های عصبی ذهنت را کم مکنی - وقتی کم شد ،، کم رنگ میشه
    این یعنی داری موفق میشی تا فراموشش کنی .


    2) ما انسانها فکر گذرایی داریم - یعنی امکان داره باعث بشه به اون اتفاق فکر کنیم !
    باید برای اون فکرت یه جایگزین انتخاب کنی !
    مثلا به جای که بشینی فکر اون عکس ها را کنی و توسعه اش بدی !!! ، بشین فکر کن میتونی به چی فکر کنی !!


    در واقع باید الگوی فکری را اول قطع کنی - سپس برا ش جایگزین بیاری !


    یعنی چی :

    یعنی هر موقع فکر اون عکس ها و ...به ذهنت می یاد سریع با قیچی فکرت را ببر و برو یه درخت زیبا فکر کن ! یا شخصیت یه کاراکتر کارتونی که در ذهنت داری را تصور کن


    یا مثلا از 20 تا صفر برعکس بشمار یا خودت را جریمه کن برو طناب بردار 100 تا طناب بزن ( طناب بلدیت بزنید )

    یا مثلا برو یه شکلات تلخ بخور ( خیلی تلخ ، یعنی باید زهر مار باشه که دیگه این فکرها را نکنی) یا ......


    3) حالا باید کار بالا را تکرار کتی تا عادت اون فکر بشه !


    ............................................


    همسرت و خودت را ببخش !! ( بالاخره اتفاقی که افتاده - انشا الله درست میشه )

    اعتماد و بخشش را در زندگیتون پرورش بدید ( دو طرفه )

    به برنامه ریزی 21 روزه برای خودت بذار

    صبح را با ورزش آغاز کن

    تغدیه خوب

    شاد و پر روحیه باش

    شنا کمک میکنه

    فیلم های شاد و طنز و .....


    صمیمت را بیشتر کن .


    ..................................


    با اینکه آرزوهامون ،،،
    به خواب و رویا محدوده

    تا میتونی تحمل کن ،،
    که دیگه چیزی نمونده


    گذشته ،حال ،، آینده

    شما و شوهرتون ،،،وارث زندگیتون هستید



    موفق باشید .


    یا حق .
    سلام...
    هلنا جان تاپیکت رو خوندم اما انقدر موضوع خیانت برای ذهن من پیچیده است که حرفی ندارم راجع بهش بگم...
    امیدوارم بتونی این مرحله رو به خوبی پشت سر بگذاری...
    آقای باغبان پستتون عالی بود. به من خیلی کمک کرد. میشه اگه لینکی در زمینه توقف فکر هست معرفی کنید... لینکی که به اندازه ی این پست شما کاربردی و دقیق باشه
    یا یه تاپیک جداگانه براش ایجاد کنید؟

  6. کاربر روبرو از پست مفید نیکیا تشکرکرده است .

    باغبان (شنبه 08 آبان 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.