سلام نازنین جان
من که نه رفتار و نه پوشش شما رو ندیدم و نمیتونم قطعا بگم که کدام رفتار شما ممکنه موجب سوئ تفاهم بشه اما اگر واقعا دنبال جواب این سوال هستی از یک همکلاسی یا دوست
موجه و باجنبه که نگاهی رو هم به خودش جلب نمی کنه و در درس هاش هم موفق هست،بپرس که نظرش راجع به خودت چیه؟
در ادامه هم برداشت شخصی خودم رو درمورد مطالبت خصوصا پست آخرت میگم:
شما گفتی به مرد غریبه در مورد عکست توضیح دادی...2تا مساله به چشم من خورد :
1-یکیش ساده انگاری شما نسبت به جامعه و اطرافیانت هست : شما در ابتدا ارتباط را بیش از حد ساده می گیری به راحتی جمله ای نامناسب می گی، سپس درگیر نگاه های ناخواسته اون اقا می شی و این بار از اون طرف بام می افتی و این ارتباط مختصر کم اهمیت را پیچیده میکنیش !
در حالیکه در برخورد با نگاه های اون آقا می تونستی به راحتی و مودبانه از اون اقا بپرسی: ببخشید مساله ای وجود داره یا سوالی دارید ازمن ؟؟
نگاه سرسری و ساده لوحانه و در ادامه اون بیش از حد پیچیده کردن مساله ساده و کم اهمیت...
و مساله اعتماد به نفست...اینکه در برخورد با دیگران منفعل هستی . در برخورد با نگاه آزار دهنده شاید در ظاهر سکوت کردی اما در درونت پرخاشگری کردی و چندین انگ به مرد چسباندی.
مساله دیگران نیستند خودت هستی که باید در اطلاعاتت، ارتباطات و مهارت هات تجدید نظر کنی.
آگاهی های خودت رو از جنس مخالف بالا ببر ،و الگوهای رفتار موقر رو یادبگیر.مثلا همین یک مساله که مثال زدی من برات چنتا از پیشنهادای خودمو میگم:
--لازم نیست به مرد یا حتی زن غریبه از عیوب خودت بگی(در واقعیت یا توی عکس یا..).اصلا به اونا چه؟ فکر هاتو در درون ذهنت و برای خودت نگه دار و نتیجه رو بهشون اطلاع بده.اگر دیدی زمان بیشتری می خوای لازم نیست با مکالمات غیرضروری این زمان رو پرش کنی.فقط بگو من می خوام بیشتر عکس هارو نگاه کنم تا انتخابش کنم!
--در گفتگو با نامحرم مکالمات غیر ضروری رو حذف کن.هرچه سخن مختصر تر و مفید تر بهتر. مثلا وقتی راننده تاکسی سوالی بی ربط پرسید می توانی سکوت کنی و خودت را به نشنیدن بزنی! یا صراحتا اعلام کنی از این مکالمات خوشت نمیاید.
--در محیط های مختلف پوششت را به اقتضای آن انتخاب کن...
فعلا همین ها به ذهنم رسید.
دیگه ببخشید اگه خیلی ساده توضیح دادم .
موفق باشی گلم![]()








علاقه مندی ها (Bookmarks)