به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 34

Threaded View

  1. #14
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array
    سلام

    و من هم اضافه می کنم که مصباح عزیز

    اینکه با این شدت و حدت می گویی مادیات برای من اصلاً مهم نیست یعنی واقع گرایی نمی کنی . اهمیت دادن به مادیات در حد متعارف طبیعی هست و مهمتر اینکه شما با موضوع مادیات میزان مسئولیت پذیری فرد ، نوع شغلهایی که داشته ،گرایش ، توانایی و استعداد وی را خواهی سنجید . اگر با همین سنجش مادیاتش مشخص شد مسئولیت پذیر است ، فعال است ، توانمند است و استعداد و خلاقیت اقتصادی هم دارد ( همه فرضهای مثبت ) امااهل کسب درآمد و تلاش مستمر و ویژه نیست و معتقد به زهد گرایی هست و .... اینرا در عدم تلاش بیشتر و بهره گیری از توان و استعدادش نشان می دهد و .... این مقوله مهمی برای بررسی هست چون امروزه کم کاری ، دوری از بهره وری و دون شأن دونستن بعضی از مشاغل .... با توجیه ساده زیستی و زهد گرایی در میان بعضی شایع شده و .....


    باید بدانیم که در نگاه دینی افراد هرقدر فعال و کاری باشند و کار اقتصادی سالم کنند چرخه اقتصاد جامعه می چرخد و با انفاق و اجرای دستور خمس و زکات جامعه بدون فقیر می ماند و .... که با زهد گرایی غلط که در واقع در ظاهر زهد گرایی هست و در باطن کم کاری هست لطمه به جامعه می خورد و ..... امام علی علیه السلام راکه حتماً می شناسید و می دانید که چقدر پر زحمت کار می کرد ...... و با اینکه کشاورزی می کرد و درآمد قابل توجهی هم از کار و زحمتش داشت اما همین امام ، ساده و زاهدانه هم زندگی می کرد و از آنچه به دست می آورد به فقرا انفاق می کرد آن هم ناشناس و غالباً شبانه و ایتام را حمایت می کرد و .....

    پس با این زاویه دید ، مادیات مهم هست . مادیگرایی و مادیات پرستی درست نیست .....

    اگر دقت کنی می بینی که در همین یک قلم چقدر نگاه شعاری به اشتباه انداخته ترا . شعار مادیات مهم نیست که غلط هست بجای حقیقت مادی گرایی و مادیات پرستی درست نیست ، نشسته . همین شاهدی بر این است که نسبت به سنجش دیگر معیارهایت هم به قول کامران ایده آلی فکر می کنی و خوش کلامی و اعتقادات بیانی خواستگارت ترا سر ذوق آورده که به قول محمد 93 تصور کنی که یافتم یافتم .... اونی که می خواهم را یافتم . همانطور که کامران گفت نمیشه با6 جلسه صحبت قضاوت دقیق داشت ........دو صد گفته چون نیم کردار نیست . واقعیت چیز دیگری است . واقعیت این است که مای نوعی خیلی عقاید و افکار خوش درخشش داریم که ازشون هم لذت می بریم اما در عمل بخصوص در شرایط حساس پای عملمان می لنگد و این لنگی خوشایندمان هم نیست .

    با این اوصاف اگر 6 جلسه صحبتت بشه 20 جلسه هم فایده نداره که نداره بلکه در تعامل عملی با او و در میان خانواده و رفت و آمدها و شیوه های ظریف مصاحبت هست که وضعیت او در عمل را در خواهی یافت . حتی در عمل هم این
    حرکات دینی نیست که مهم هست بلکه رفتار دینی هست که مهم هست ،که سنجشش دقت و ظرافت می خواهد . در پی رفتار دینی ، اعمال دینی خالصانه هم خواهد آمد پس وقتی رفتار را درست تشخیص دادی مطمئن می شوی اعمال هم پی آن هست ، مثلاً ببینی فرد در عملکردش در نظر گرفتن شرع برایش مهم هست و نمونه هایی را در رفتارش می بینی پس خواهی فهمید او پای بند به واجبات است و ......

    جمله را باز نمی کنم تا خودت روی آن فکر کنی و درکش کنی و در سنجشهایت بهش توجه کنی .





  2. 18 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    abi.bikaran (شنبه 26 مهر 93), anisa (شنبه 26 مهر 93), Eram (یکشنبه 27 مهر 93), kamran2007 (شنبه 26 مهر 93), khaleghezey (یکشنبه 27 مهر 93), mohammad6599 (یکشنبه 27 مهر 93), paiize (یکشنبه 27 مهر 93), parsa1400 (شنبه 26 مهر 93), terme00 (شنبه 26 مهر 93), فرهنگ 27 (شنبه 26 مهر 93), فرشته اردیبهشت (شنبه 26 مهر 93), پریا666 (شنبه 26 مهر 93), مصباح الهدی (سه شنبه 29 مهر 93), آرام دل (چهارشنبه 30 مهر 93), بی نهایت (شنبه 26 مهر 93), تیام (شنبه 26 مهر 93), دختر بیخیال (شنبه 26 مهر 93), شیدا. (شنبه 26 مهر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آيا طلاق بهترين راه حل براي من هست؟
    توسط darya.f در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 79
    آخرين نوشته: یکشنبه 22 مرداد 91, 16:33
  2. چطور دو نام کاربری مشابه ممکن است؟!
    توسط هستی در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 تیر 91, 16:24
  3. من نذاشتم یا خدا نخواست؟ درد های درونم رو چطور درمان کنم؟
    توسط sarshar در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: شنبه 05 فروردین 91, 00:41
  4. X:X اندازه قلب شما چقدر است؟
    توسط فرشته مهربان در انجمن خودآگاهی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 29 بهمن 90, 17:12
  5. کمک کردن به دیگران وظیفه ی ماست؟!
    توسط چشم بارانی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 21 آذر 89, 15:57

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.