با سلام
لینک این تپیک باید در تاپیک ذیل گذاشته شود.
دلایل عینی برای منع رابطه های دوستی دختر و پسر
دوستان توجه کنند هر گردی گردو نیست.
هر مشکلی راهکار خودش را دارد.
این مسئله مراجع از چند زاویه و جنبه باید بررسی شود.
1 - این خانم از نظر فرهنگی، مذهبی و اجتماعی قائل به ارتباط با جنس مخالف و ارتباط حضوری و لمس و ... با یک آقایی بوده است که در تعهدش نبوده است. لذا طبیعی هست نباید با آقایی که مخالف اینگونه ارتباطات هست و خودش هم تن نداده است، ازدواج کند. چون در غیر اینصورت به خاطر این تفاوت دیدگاه ، دچار درگیری و در نهایت احتمالا جدایی خواهند شد.
2 - گاهی فردی در گذشته فقط یک بار لغزشی سطحی داشته است یا خطایی کرده است و احساس گناه و پشیمانی و توبه کرده است . که نوع دیگر باید این مسئله بررسی شود.
3 - گاهی مسئله خطا یک یا چند پیامک بوده است. و فرد هم ترس از ارتباط داشته و هم تن نداده و هم پشیمان شده است. و هیچکس هم خبر ندارد و او هم به هیچ وجه وابستگی نداشته است. اینجا هم باید جداگانه بررسی شود.
4 - به هر حال چه دختر و چه پسر وقتی اختیار خود را در دست احساس خود گذاشته اند و همه نوع رابطه و ارتباطی را تجربه می کنند باید آمادگی پرداختن هزینه های سنگین آن هم باشند. امروز خیلی دختران و پسران بدون توجه به عواقب اینگونه دوستی هایی با جنس مخالف تجارب مختلف را دارند. و معمولا اگر به ازدواج ختم شود با بدبینی و مشکلاتی همراه هست و اگر به ازدواج هم ختم نشود تاثیر بسیار منفی و بدی را روی انتخاب همسر برای آنها دارد.
این مراجع با این شرایط جزء بند یک هست. و خودش باید همسری را بلی بگوید که چنین ارتباطهایی را قبول داشته باشد. و اگر با فردی ازدواج کند که در این مسائل حساس هست و خودش تن نداده است. مثل قمار می ماند.
اگر تا آخر عمر مخفی بماند. که مانده است. لیکن هر وقت شکی به این رابطه بشود زندگی به هوا می رود.










علاقه مندی ها (Bookmarks)