به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 25

Threaded View

  1. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 26 مرداد 04 [ 21:20]
    تاریخ عضویت
    1393-1-11
    محل سکونت
    مرز پر گهر
    نوشته ها
    816
    امتیاز
    26,798
    سطح
    97
    Points: 26,798, Level: 97
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 552
    Overall activity: 22.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,026

    تشکرشده 3,515 در 811 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    195
    Array
    سلام
    ببینید شما احتمالا موقع درس خوندن سرتون درد نمی گیره،ولی موقع تست زدن این مشکل به وجود میاد؛ اولا که بهتره با یه پزشک مشورت کنید، ولی چیزی که مربوط به شناخت درمانی میشه اینه که شما باید ببینید ،اون موقع چه افکاری دارید ،مثلا قبل از شروع آزمون به خودت میگی که "باید" همه ی تست ها رو بزنم،تفکر باید همون اول کار به شما استرس القا میکنه ،بعد یه تست رو نمیتونید بزنید تفکر همه یا هیچ به شما میگه محاله دیگه همه ی تست ها رو بزنی و همین طور سایر خطاهای دیگه قطار میشند برای سایر افکار منفی ! ،در حالی که در حالت بدون این خطاها شما از 40 تا تست باید راحت 35-36 تاش رو بزنید ،وقتی نمیتونید ،اگر خوب درس رو خونده باشید،همین قدر که کتاب درسی رو مسلط باشید منظورم هست، یعنی افکار شما نمیگذارند این سوالات رو حل کنید و خوب اضطراب میتونه باعث سردرد هم بشه.
    ببینید ،مسئله الان اصلا کنکور و از این حرفا نیست ، مسئله الان این ده خطاست ؛ شما باید بخوای که فکرت رو عوض کنی و براش تلاش کنی ؛از این به بعد هر چیزی که باعث یه احساس بد برات میشه رو روی کاغذ بنویس مثلا "نمیتونم تست بزنم" بعد احساساتت رو بنویس مثلا "استرس"،"ناراحت"و...، بعد بیا افکارت رو با توجه به دو مورد قبلی بنویس مثلا " اگه نتونم همه ی تست ها رو بزنم چی؟"،مرحله ی بعد اینه که بیای خطاهای شناختی رو شناسایی کنی که در این مورد میشه :"پیش گویی-تفکر همه یا هیچ"، اخرین مرحله یه واکنش منطقی به این فکره مثلا " من درس رو کامل مطالعه کردم پس تست ها اگر استاندارد باشند میتونم جواب بدم ، اگرم استاندارد نباشند توقع پاسخ دادن به اونها منطقی نیست و من کار غیر منطقی نمی کنم." بعد اصلا بدون در نظر گرفتن اهداف آموزشی فکر منفیتون رو مورد آزمون قرار بدید یعنی برید تست ها رو بزنید با این ذهنیت که "آیا فکر من درسته یا نه؟ واقعا نمیتونم تست بزنم؟" وقتی یه مقدار آروم بشید میبینید میتونید حل کنید البته 40 تا تست رو با هم بزنید بعد تصحیح کنید تا از همون اول کار تفکر همه یا هیچ روتون اثر نذاره در آخر سرهم مثلا از 40 تا 33 تاش رو درست جواب دادید ،حتما نیمه ی پر لیوان رو ببینید (توجه به امر مثبت).
    در مورد پیش دانشگاهی مجددا دارید پیشگویی میکنید ؛ من 5 سال قبل مدرک پیش ریاضی گرفتم؛از این خبرا نیست،کی گفته!؟،مفاهیم دیفرانسیل رو توی حسابان خوندید فصل اولش در مورد سری ها و اون آخراش که در مورد انتگراله یکم جدیده ولی سخت نیست به خصوص انتگرالش که آبکیه،هندسه تحلیلی با مفاهیم آشنایید ولی از بعد برداری به هندسه نگاه میکنید،تو دانشگاه خیلی کمکتون میکنه،ریاضیات گسسته یکم اذیت میکنه(باز نه خیلی) ، شیمی خیلی ساده است (کلا شیمی 2 به نظر من سخت ترین بود البته نه سخت مطلق!)،فیزیکتون بخش های مکانیکش رو تو فیزیک 2 آشنا هستید ؛مباحثش سخت نیست ولی یکم زیاده و وقت باید بذارید روش، آخراشم که میرفت توی الکترومغناطیس و کوانتوم و حالت جامد،که خوب چون در حد الفبا هم درس نمیدند فقط مفاهیم، تو کتاب درسی هست و گرنه از اسمش نترسید! اتفاقا خیلی هم جذابه! بقیه درسام که حفظیند،مثلا کتاب زبان پیش واقعا یکی از بهترین کنابای آموزشی زبانه که اگه کتابای قبلی هم به همین سبک نوشته میشد انقدر مشکل زبان ما نداشتیم.
    کلا فکرتون رو عوض کنید ؛دونستن اینا کافی نیست باید بخواید و عمل کنید،حالا باز مثل پست قبلیتون یه پست بزنید که توش پر از خطاهای شناختی باشه!!
    کتاب از حال بد به حال خوب رو بخرید و به تمرین هاش عمل کنید.کمکتون میکنه.
    موفق باشید.
    من دیوانه چو زلف تو رها می‌کردم / هیچ لایق‌ترم از حلقه زنجیر نبود



    ویرایش توسط m.reza91 : یکشنبه 05 مرداد 93 در ساعت 14:40

  2. 2 کاربر از پست مفید m.reza91 تشکرکرده اند .

    ARAM-ESH (یکشنبه 05 مرداد 93), کاغذ بی خط (پنجشنبه 09 مرداد 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چطوری دوباره فراموشش کنم و برگردم به روزهای خوبم ؟
    توسط pasta در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 92
    آخرين نوشته: یکشنبه 04 آبان 93, 01:19
  2. مشخص نمودن میزان اضافه وزن یا کمبود وزن(bmi)
    توسط keyvan در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 02 تیر 91, 14:02
  3. همسرم روزه نمیگیرد چه برخوردی با او داشته باشم
    توسط ghalam63 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: شنبه 09 مهر 90, 14:57
  4. نظر در مورد وزن همسر
    توسط sina.sina11 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 12 مرداد 90, 04:12

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.