بانو بقا مشکل شما را بزارید در جمله ای مختصر و مفید توضیح بدم.

علت اصلی طلاق گرفتن زوجین نبود علاقه نیست بلکه نداشتن مهارت کافی و لازم برای زندگی مشترکه

با اجازه سری اول مواردی که بهتره یاد بگیرید را برای شما مینویسم دوست داشتید بگید ادامه بدیم

1.احترام شوهرت احترامه شماست.اینو همیهش یادت باشه جلوی خانواده خودت و خانوادش بهش احترام بزار شما باید باید باید نشان بدهید که شوهرتان اولویت اول در زندگی مشترکتان است


. مردا از زن غرغرو و شاکي خوششون نمياد.
از زن مهرطلب و آويزون هم همينطور. از زن بدون اعتماد به نفس هم. از زن گريه رو هم .
از زن برچسب زن هم. از زن فخر فروش هم. از زني که به خانوادشون بي احترامي کنه و ...


1.خونسرد بودن
2. رعايت حريم و مرزهاي خانواده ( احترام به استقلال خانواده) مسائل روبه خانواده ها نکشوندن
3.هم احساسي کردن : فراموش نکنيد تا آتشي خاموش نشده است
، منطقي نيست که در ميان آتش شروع به بازسازي کنيم و براي اينکه آتشي ( مانند احساسات) را خاموش کنيم
، ابتدا بايد «هم احساسي» کنيم، گوش دادن را بلد باشيم( نه فقط منفعلانه بشنويم)
، شروع به قضاوت نکنيم، کلام او را قطع نکنيم و شروع به راهنمايي و توصيه نکنيم
. بايد مسائل را از ديد او بشنويم.

4. تغييرات در بستر زمان به دست مي آيد همون صبور بودن

5. متمرکز شدن روي نقاط مثبت به جاي نقاط منفي
دادن شخصيت به همسر
( اگر همسرمان بايد نقاط ضعفش را حل کند، بايد هزينه آن را از بخش مثبت شخصيتش تامين کند)
پس نبايد از اول شروع کنيم به ويران کردن همه شخصيت و اعتماد به نفس همسرمان.
يعني شما هر چه نقاط مثبت همسرتان را بيشتر شناسايي کنيد به اين معناست
که مصالح و مواد بيشتري جهت بازسازي ضعفهاي او در اختيار داريد.
6.فراز و نشيب هاي تغيير در بستر زندگي طبيعي است
يعني صبور بودن پرتلاش بودن و ادامه دادن مسير و نا اميد نشدن





.استفاده از ظرافت هاي زنانه و خلاء هاي احساسي ما آقايون ما مردا عاشق اينيم بهمون محبت کنن
بهمون اعتماد بنفس بدن مثل بادکنک بادمون کنن سعي کن جلوش خيلي از خانوادت تعريف نکني
هميشه جوري رفتار کن که فکر کنه اولويت اول زندگي شماست و تکيه گاه اصلي شما



خطاهاى يكديگر را در حضور ديگران بازگو نكنيد و گذشت داشته باشيد.

زن و شوهر از مسخره كردن يكديگر و گفتن سخنان طعنه آميز و دوپهلو پرهيز كنند‎‌


قبول کردن طرف مقابل بعنوان همسر با تمام نقاط قوت و کاستي ها



**********************************************

تفاوت‌هاي‌ ساختاري‌ و رواني‌ و روحي‌ زنان‌ و مردان‌

آقايان‌ سكوت‌ را دوست‌ دارند، به‌ خصوص‌ هنگام‌ خستگي‌ و گرفتاري‌، و زنان‌ گفتگو و مذاكره‌ را دوست‌ دارند.
لذا مرد بايد هنر مذاكره‌ و گفتگو را ياد بگيرد و زن‌ نيز به‌ سكوت‌و سكون‌ مرد بها بدهد

آقايان‌ معمولاً كلي‌نگر و زنان‌ جزئي‌ نگر هستند:

اظهار نظر ديگران‌ براي‌ خانم‌ها بسيار مهمتر است‌ تا براي‌ مردان‌.

مردان‌ با گفتن‌ "دوستت‌ دارم‌" در قلب‌ زن‌ نفوذ پيدا مي‌كنند،
و زنان‌ با گفتن‌ كلمات‌مردانه‌ "چون‌ در سايه‌ تو آرامش‌ مي‌گيرم‌" در قلب‌ مردان‌ نفوذ پيدا مي‌كنند.

مردها بيشتر به‌ روابط‌ جنسي‌ اهميت‌ مي‌دهند، ولي‌ زنان‌ بيشتر به‌ روابط‌ عاطفي‌اهميت‌ مي‌دهند


فعلا اینا را بخوان دوست داشتی بگو ادامه بدم

این پست منم بخوان توی تایپیک بانو مارال

http://www.hamdardi.net/thread33259-4.html#post330546

ما مردا اینو بدون هممون شبیه همیم 80 درصد این موضوع در شوهر شما هم هست بخاطر اینه
1.کمبود اعتماد بنفس
2.نیاز به تایید شما داره
3.نیاز به محبت کردن و اولویت قرار دادن ایشون نسبت به خانوادت