به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 18

Threaded View

  1. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    سلام عزیزم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    1-در کل شما فکر میکنید ادامه دادن با این شخص(به فرض این که خانواده اش هم اقدام کنند و راضی باشند) درسته؟
    جواب این سوال از الان مشخص نیست. چیزیکه مشخصه اینه که ایشون از نظر ویژگی ها و مشخصات اولیه، از نظر شما و خونوادت نمره خوبی گرفته که خواستگاریشو قبول کردید. بنابراین هرموقع با خونوادش اقدام کرد، میتونید یه بازه زمانی ای رو صرف شناخت همدیگه کنید و در نهایت به پاسخ این سوال برسید که چه به لحاظ عاطفی چه از بقیه نظرات تناسب دارید یا نه.

    من دلیلی نمیبینم که بهش جواب رد قطعی بدی. اما رابطه رو کات کن. یعنی بدون پیش ذهن و بدون قضاوت عجولانه و منفی بافی، بهش بگو شناخت شما بدون آشنا شدن با خونوادتون برای من میسر نمیشه (و همینطور شناخت من برای شما) بنابراین هر زمان که شرایط فراهم شد (چه خرداد باشه چه هر وقت دیگه ای) اگه هردو در شرایط فعلی بودیم من دوباره به این موضوع فکر میکنم. ولی تا اون زمان دلیلی نداره که با هم در ارتباط باشیم.

    این مکالمه رو زیاد کش نده، صریح، و آروم و محترمانه صحبت کن. اما توضیح اضافه نده.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    منظورم اینه که من که کلا سطح توقع عاطفیم زیاده، میتونم با آدمی که بی توجهی و بی اهمیتی نشون میده زندگی کنم؟
    نه، فکر نمی کنم شما بتونی با یه آدم سرد ازدواج کنی. اما چیزیکه هست الان هیچ قطعیتی در مورد روحیات این فرد وجود نداره، چون شما امکان شناختش رو نداشتی. و در نتیجه ممکنه نوع توجه کردنش رو نتونی درک کنی یا با تلفن نتونی بفهمی چقدر بهت توجه داره یا نداره. یا اصلا اون دچار سوء تفاهم هایی از رفتار تو شده باشه.

    تو حتی نمیتونی متوجه بشی درمورد خونوادش داره تلاش می کنه یا نمیکنه. یا دلیلش برای کارهای دیگش چیه و چقدر انعطاف داره و غیره....

    ممکنه در یه موردی که الان به نظرت اختلاف دارید، بعدا با یه صحبت به توافق برسید.

    خلاصه اینکه الان در این شرایط نه میتونی به نتیجه مثبت در مورد این فرد برسی و نه منفی.

    پس فقط کاریکه در این لحظه درسته رو انجام بده، بقیش باشه برای زمان خودش.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    2-اوایل خیلی ابراز علاقه میکرد ولی رفتارش تغییر کرده. به نظر شما این شخص واقعا علاقه ای به من داره یا همش یه بازی بوده و الان میخواد کنار بکشه ولی نمیگه و بخاطر همین بی تفاوتی نشون میده؟
    نمیشه فهمید...

    بالا توضیح دادم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    3-این مدت کوتاه که رفتم سر کار چندین مورد پیش اومده . ولی چون تکلیفم با ایشون مشخص نیست همه رو یه جورایی پیچوندم که دیگه حرفشو پیش نکشن. اما واقعا نمیدونم چی کار کنم. بی خیال این آقا بشم و موردهای بعدی رو بررسی کنم؟
    بله.

    مورد این آقا رو به زمانی موکول کن که با خونوادش به توافق برسه. و موارد دیگه رو بررسی کن.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    حس میکنم این کار قبل از اینکه تکلیف این قضیه کاملا مشخص بشه یک جور خیانته. نمیتونم.
    یا به نظرتون صبر کنم تا خرداد ببینم چی میشه؟
    پوه عزیزم،

    تا جائیکه من تو این فضا تونستم تو رو ببینم، تو زیادی حس میکنی! اگه خودت هم موافقی که برداشتم درست بوده، سعی کن یکم کمتر حس کنی و به جاش بیشتر فکر کنی....

    وقتی دو نفر بصورت جدی دارن برای ازدواج با هم آشنا میشن، نباید به کس دیگه ای فکر کن.نه به این خاطر که خیانت میشه (چون وقتی عهدی نباشه، خیانت معنی نداره) بلکه بخاطر اینکه همزمان "نمیشه" دو نفر رو شناخت... تمرکز ذهن لازمه...

    بنابراین مورد این آقا رو فعلا متوقف کن، و به موارد دیگه ای فکر کن که طرف تکلیفش با خونوادش مشخص باشه و بتونید دوره شناخت مطلوبی داشته باشید.

    یه جمله خطرناک هم نوشته بودی:

    نقل قول نوشته اصلی توسط Pooh نمایش پست ها
    میشناسمش و مطمئنم پسر خوبیه .
    توضیحش نمیدم... ولی به این فکر کن که ریشه ی این حرفت منطقه؟ یا احساس؟


    موفق باشی گلی.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...



  2. 7 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    deljoo_deltang (پنجشنبه 15 اسفند 92), khaleghezey (پنجشنبه 15 اسفند 92), meinoush (جمعه 16 اسفند 92), Pooh (پنجشنبه 15 اسفند 92), sara 65 (پنجشنبه 15 اسفند 92), toojih (پنجشنبه 15 اسفند 92), ستیلا (پنجشنبه 15 اسفند 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 خرداد 91, 22:27
  2. توجه توجه، سریعا صندوق پیامهای خصوصی خود را تخلیه فرمایید
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: چهارشنبه 29 تیر 90, 16:22
  3. توجه توجه :نكات بسیار مهم در رویكرد جدید تالار همدردی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 16 خرداد 88, 22:57
  4. تجربه نيست ولي نظريه است ( توجه ، توجه ، توجه )
    توسط honarmand در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 25 اسفند 86, 18:39

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.