سلام عزیزم.
جواب این سوال از الان مشخص نیست. چیزیکه مشخصه اینه که ایشون از نظر ویژگی ها و مشخصات اولیه، از نظر شما و خونوادت نمره خوبی گرفته که خواستگاریشو قبول کردید. بنابراین هرموقع با خونوادش اقدام کرد، میتونید یه بازه زمانی ای رو صرف شناخت همدیگه کنید و در نهایت به پاسخ این سوال برسید که چه به لحاظ عاطفی چه از بقیه نظرات تناسب دارید یا نه.
من دلیلی نمیبینم که بهش جواب رد قطعی بدی. اما رابطه رو کات کن. یعنی بدون پیش ذهن و بدون قضاوت عجولانه و منفی بافی، بهش بگو شناخت شما بدون آشنا شدن با خونوادتون برای من میسر نمیشه (و همینطور شناخت من برای شما) بنابراین هر زمان که شرایط فراهم شد (چه خرداد باشه چه هر وقت دیگه ای) اگه هردو در شرایط فعلی بودیم من دوباره به این موضوع فکر میکنم. ولی تا اون زمان دلیلی نداره که با هم در ارتباط باشیم.
این مکالمه رو زیاد کش نده، صریح، و آروم و محترمانه صحبت کن. اما توضیح اضافه نده.
نه، فکر نمی کنم شما بتونی با یه آدم سرد ازدواج کنی. اما چیزیکه هست الان هیچ قطعیتی در مورد روحیات این فرد وجود نداره، چون شما امکان شناختش رو نداشتی. و در نتیجه ممکنه نوع توجه کردنش رو نتونی درک کنی یا با تلفن نتونی بفهمی چقدر بهت توجه داره یا نداره. یا اصلا اون دچار سوء تفاهم هایی از رفتار تو شده باشه.
تو حتی نمیتونی متوجه بشی درمورد خونوادش داره تلاش می کنه یا نمیکنه. یا دلیلش برای کارهای دیگش چیه و چقدر انعطاف داره و غیره....
ممکنه در یه موردی که الان به نظرت اختلاف دارید، بعدا با یه صحبت به توافق برسید.
خلاصه اینکه الان در این شرایط نه میتونی به نتیجه مثبت در مورد این فرد برسی و نه منفی.
پس فقط کاریکه در این لحظه درسته رو انجام بده، بقیش باشه برای زمان خودش.
نمیشه فهمید...
بالا توضیح دادم.
بله.
مورد این آقا رو به زمانی موکول کن که با خونوادش به توافق برسه. و موارد دیگه رو بررسی کن.
پوه عزیزم،
تا جائیکه من تو این فضا تونستم تو رو ببینم، تو زیادی حس میکنی! اگه خودت هم موافقی که برداشتم درست بوده، سعی کن یکم کمتر حس کنی و به جاش بیشتر فکر کنی....
وقتی دو نفر بصورت جدی دارن برای ازدواج با هم آشنا میشن، نباید به کس دیگه ای فکر کن.نه به این خاطر که خیانت میشه (چون وقتی عهدی نباشه، خیانت معنی نداره) بلکه بخاطر اینکه همزمان "نمیشه" دو نفر رو شناخت... تمرکز ذهن لازمه...
بنابراین مورد این آقا رو فعلا متوقف کن، و به موارد دیگه ای فکر کن که طرف تکلیفش با خونوادش مشخص باشه و بتونید دوره شناخت مطلوبی داشته باشید.
یه جمله خطرناک هم نوشته بودی:
توضیحش نمیدم... ولی به این فکر کن که ریشه ی این حرفت منطقه؟ یا احساس؟
موفق باشی گلی.![]()












علاقه مندی ها (Bookmarks)