به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 23 , از مجموع 23
  1. #21
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 20 فروردین 92 [ 18:14]
    تاریخ عضویت
    1391-12-20
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    118
    سطح
    2
    Points: 118, Level: 2
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 32
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class100 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 7 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط صبا_2009 نمایش پست ها
    سلام

    اينكه از خودت مي ترسي كه شروع به بهانه گيري كني، يعني پتانسيل اين موضوع در شما بالا هست و اين مساله در گذشته واستون مهم بوده و شرايط خاص اين آقا شما رو به سمت اغماض اين موضوع كشونده

    به نظر من براي اينكه خودتون رو بهتر بشناسين و تحليل كنين از يه مشاور حضوري كمك بگيريد.
    البته که مشاور حضوری بهتره. ولی از سر ناچاری به اینجا پناه آوردم. چون هر مشاور سرشناسی که می شناختم یا بهم معرفی کردند(شاید خیلیا باشن که خوبن و نمی شناسم) تا حدود قبل از 20 فروردین بهم وقت نمی دادند. و زمانی که از ایشون گرفتم برای تصمیم نهایی خیلی خیلی طولانی شده. گفتم شاید دوستان کمک کنند و اینجا به نتیجه ای برسم. استفاده بردم از نظرات دوستان و خب مجبورم بازم از ایشون وقت بخوام. چون عجله در این کارها جایز نیست.

  2. #22
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1390-12-11
    نوشته ها
    396
    امتیاز
    15,136
    سطح
    79
    Points: 15,136, Level: 79
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 214
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,467

    تشکرشده 2,190 در 377 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام دوست عزيز

    به طور کلی، تفاوت مذهبی بين زن و شوهر، دو مشکل می‌تونه به وجود بياره.

    اولين مشکل، اين هست كه طی تصميم‌گيری‌های زندگی، اختلافاتی به وجود مياد. در اين مورد دوستانمون مثال‌های خوبی زدند و من خواهش می‌كنم بيشتر در مورد این گونه اختلافات فكر كنيد. مثلا آيا آقا حاضرند خمس مال رو بپردازند؟ اگر نه، آيا شما با وارد شدن مال حرام به زندگی، مشكلی داريد يا نه؟



    براي ذكر دومين مشکل، نياز به گفتن مقدمه‌ای دارم.

    واكنش ما به رفتارهای نادرست دیگران، دو حالت داره:
    واكنش ١- گاهی ما، قصد مقابله با رفتار اشتباه فردی رو داریم و آن فرد اهمیت زیادی برای ما نداره.
    در اين حالت ما براي مقابله با عمل بد، الزامی نمی‌بينيم كه صبر كنيم. صریحا موضوع رو مطرح می‌كنيم. اگر فرد از كار بدش كناره‌گیری كرد كه بسيار خوب. اما اگر نكرد، بسته به شرايط، يا از آن فرد دوری می‌كنيم، يا او را مجبور به ترك می‌كنيم (در صورتی كه حق ما، با رفتار آن فرد ضايع بشه)


    واكنش ٢- گاهی اوقات فرد مورد نظر و عاقبتش برای ما اهمیت زیادی داره، در این صورت تلاشمون رو می‌كنيم كه بدی را از او دور كنيم ( نه اين كه خودمون رو از او دور كنيم). چون فكر می‌كنيم كه در صورتی كه او به كارش ادامه بده، عواقب بدی در انتظارشه و ما تحمل ديدن عاقبت بد او رو نداريم.
    در اين صورت برای رفع بدی از او، سختی‌های زيادی را متحمل می‌شیم. در اكثر موارد، بايد بسيار صبور باشيم و با مهربانی بسيار رفتار كنيم تا بتونيم انتظار بازخوردی مثبت، از او داشته باشيم.


    برسيم به مشکل دوم،
    شرط اول: شما دين رو مايه‌ی سعادت دنيوی و اخروی می‌دونيد.

    شرط دوم: بعد از ازدواج، علاقه به همسر بسيار زياد ميشه، تا حدی كه آينده و عاقبت او برای شما اهميت زیادی پيدا می‌كنه.

    اگر با محتوای یکی از دو شرط بالا مخالف هستید، مشکل دوم در مورد شما صدق نمی‌کنه. اما در صورتی که با هر دو مورد موافقید:
    اگر شما با فردی ازدواج کنید که از نظر مذهبی ضعیف و بی‌توجه باشه، این فکر به ذهنتون می‌رسه که احتمالا عاقبت نامناسبی در انتظارشونه.
    بعد از ازدواج هم بالاخره اهمیت همسر بسیار زیاد می‌شه و قابل چشم‌پوشی نیست. در نتیجه واکنش شماره ۲ رو نشون می‌دید.

    همان‌طور که گفتم، سختی زیادی رو متحمل می‌شید. باید بسیار صبور باشید و هیچ‌وقت (حتی در بدترین شرایط احساسی) حرف تندی در این مورد به او نزنید. چون حرف تند، در نظر همسر مثل این می‌مونه که شما واکنش شماره ۱ رو انجام دادید! و در نتیجه بر می‌گردید سر خانه اول. و البته آرامش و صمیمیت در زندگی، کمتر از قبل میشه و ...

    بنابراین در صورتی که شرایط اولیه مشکل دوم در مورد شما صدق می‌کنه، ازدواج با فردی که از نظر مذهبی با شما در تضاده، هیچ آرامشی برای شما و همسر آیندتون در پی نخواهد داشت. و منطقی نیست که شما خودتون رو وارد چنین رابطه‌ای بکنید.



    در انتها تقاضا دارم که حتما در مورد هر دو مشکل به خوبی فكر كنيد و اعتقاداتتون رو بسنجيد. اگر مشکل اول رو محتمل نمی‌دونید، با ۱ یا هر دو شرط مشکل دوم مخالفید و البته به قولی که جناب خواستگار در مورد آزادی کامل شما دادند، اعتماد دارید، مشکلی نخواهید داشت. اما اگر یکی از مشکلات مذکور رو محتمل می‌دونید، این موضوع را هم فراموش نکنید که هر كدام از اين مشكل‌ها، به تنهايی می‌تونن زندگی رو تلخ کنن.

    موفق باشيد.

  3. کاربر روبرو از پست مفید مسافر زمان تشکرکرده است .

    taraneh89 (چهارشنبه 23 اسفند 91)

  4. #23
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 20 فروردین 92 [ 18:14]
    تاریخ عضویت
    1391-12-20
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    118
    سطح
    2
    Points: 118, Level: 2
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 32
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class100 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 7 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مسافر زمان نمایش پست ها
    سلام دوست عزيز

    به طور کلی، تفاوت مذهبی بين زن و شوهر، دو مشکل می‌تونه به وجود بياره.

    اولين مشکل، اين هست كه طی تصميم‌گيری‌های زندگی، اختلافاتی به وجود مياد. در اين مورد دوستانمون مثال‌های خوبی زدند و من خواهش می‌كنم بيشتر در مورد این گونه اختلافات فكر كنيد. مثلا آيا آقا حاضرند خمس مال رو بپردازند؟ اگر نه، آيا شما با وارد شدن مال حرام به زندگی، مشكلی داريد يا نه؟



    براي ذكر دومين مشکل، نياز به گفتن مقدمه‌ای دارم.

    واكنش ما به رفتارهای نادرست دیگران، دو حالت داره:
    واكنش ١- گاهی ما، قصد مقابله با رفتار اشتباه فردی رو داریم و آن فرد اهمیت زیادی برای ما نداره.
    در اين حالت ما براي مقابله با عمل بد، الزامی نمی‌بينيم كه صبر كنيم. صریحا موضوع رو مطرح می‌كنيم. اگر فرد از كار بدش كناره‌گیری كرد كه بسيار خوب. اما اگر نكرد، بسته به شرايط، يا از آن فرد دوری می‌كنيم، يا او را مجبور به ترك می‌كنيم (در صورتی كه حق ما، با رفتار آن فرد ضايع بشه)


    واكنش ٢- گاهی اوقات فرد مورد نظر و عاقبتش برای ما اهمیت زیادی داره، در این صورت تلاشمون رو می‌كنيم كه بدی را از او دور كنيم ( نه اين كه خودمون رو از او دور كنيم). چون فكر می‌كنيم كه در صورتی كه او به كارش ادامه بده، عواقب بدی در انتظارشه و ما تحمل ديدن عاقبت بد او رو نداريم.
    در اين صورت برای رفع بدی از او، سختی‌های زيادی را متحمل می‌شیم. در اكثر موارد، بايد بسيار صبور باشيم و با مهربانی بسيار رفتار كنيم تا بتونيم انتظار بازخوردی مثبت، از او داشته باشيم.


    برسيم به مشکل دوم،
    شرط اول: شما دين رو مايه‌ی سعادت دنيوی و اخروی می‌دونيد.

    شرط دوم: بعد از ازدواج، علاقه به همسر بسيار زياد ميشه، تا حدی كه آينده و عاقبت او برای شما اهميت زیادی پيدا می‌كنه.

    اگر با محتوای یکی از دو شرط بالا مخالف هستید، مشکل دوم در مورد شما صدق نمی‌کنه. اما در صورتی که با هر دو مورد موافقید:
    اگر شما با فردی ازدواج کنید که از نظر مذهبی ضعیف و بی‌توجه باشه، این فکر به ذهنتون می‌رسه که احتمالا عاقبت نامناسبی در انتظارشونه.
    بعد از ازدواج هم بالاخره اهمیت همسر بسیار زیاد می‌شه و قابل چشم‌پوشی نیست. در نتیجه واکنش شماره ۲ رو نشون می‌دید.

    همان‌طور که گفتم، سختی زیادی رو متحمل می‌شید. باید بسیار صبور باشید و هیچ‌وقت (حتی در بدترین شرایط احساسی) حرف تندی در این مورد به او نزنید. چون حرف تند، در نظر همسر مثل این می‌مونه که شما واکنش شماره ۱ رو انجام دادید! و در نتیجه بر می‌گردید سر خانه اول. و البته آرامش و صمیمیت در زندگی، کمتر از قبل میشه و ...

    بنابراین در صورتی که شرایط اولیه مشکل دوم در مورد شما صدق می‌کنه، ازدواج با فردی که از نظر مذهبی با شما در تضاده، هیچ آرامشی برای شما و همسر آیندتون در پی نخواهد داشت. و منطقی نیست که شما خودتون رو وارد چنین رابطه‌ای بکنید.



    در انتها تقاضا دارم که حتما در مورد هر دو مشکل به خوبی فكر كنيد و اعتقاداتتون رو بسنجيد. اگر مشکل اول رو محتمل نمی‌دونید، با ۱ یا هر دو شرط مشکل دوم مخالفید و البته به قولی که جناب خواستگار در مورد آزادی کامل شما دادند، اعتماد دارید، مشکلی نخواهید داشت. اما اگر یکی از مشکلات مذکور رو محتمل می‌دونید، این موضوع را هم فراموش نکنید که هر كدام از اين مشكل‌ها، به تنهايی می‌تونن زندگی رو تلخ کنن.

    موفق باشيد.
    حرفهای شما انرژی زیادی رو برای تحلیل صرف می کنه.ممنون از بابت راهنماییتون. کاملاً باهاش درگیر شدم و بهش فکر می کنم. در صورت بروز مشکل یا سوال باز مزاحم شما و دوستان میشم.
    سپاس فراوان.


 
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.