به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 48
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 02 تیر 92 [ 10:02]
    تاریخ عضویت
    1392-3-16
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    90
    سطح
    1
    Points: 90, Level: 1
    Level completed: 80%, Points required for next Level: 10
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class7 days registered
    تشکرها
    5

    تشکرشده 28 در 16 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نمردیم و معنی مذهبی و غیرتی هم فهمیدیم!
    اگه مذهبی و غیرتی این باشه که باید فاتحه اش رو خوند.
    بعدم شما فکر میکنی مرد همیشه حرف آخر رو میزنه.
    زن ها سیاست مدار هستن و جوری رفتار میکنن که حرف خودشون رو همسرشون به عنوان حرف آخر بزنه!
    و اینکه گفتی دوست دخترایی که میدونستم به هم نمیرسیم باز به چشم همسر نگاه میکردم!!شما هر وقت میدونستی بهش نمیرسی همونجا باید رابطه رو قطع میکردی.
    موفق باشی

  2. 3 کاربر از پست مفید 1ashegh تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (شنبه 25 خرداد 92), roze sepid (یکشنبه 26 خرداد 92), فرهنگ 27 (شنبه 25 خرداد 92)

  3. #12
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 01 اردیبهشت 97 [ 02:14]
    تاریخ عضویت
    1390-1-11
    نوشته ها
    1,700
    امتیاز
    16,289
    سطح
    81
    Points: 16,289, Level: 81
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 61
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,578

    تشکرشده 5,967 در 1,568 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    203
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadi.00 نمایش پست ها
    آدم مذهبی تا آدم مذهبی داریم ." اما خب من با بیشترشون مشکلی ندارم ".مگه مذهبی ها چکار می کنند . آخرش اینه که نماز می خونند و روزه می گیرند . الآن تو آدم های مذهبی هم "بیشترشون" اهل خوندن رساله و عمل به اون و ......... نیستند .
    بعدشم من توی یک شهر خیلی مذهبی زندگی می کنم . اگرم بخوام نمی تونم بچه های غیر مذهبی تحویل جامعه بدهم برای همین هم تصمیم دارم که این موضوع برام مهم نباشه ." تازه من چه خیری از مذهبی نبودنم دیدم" که بخواند بچه هام ببینند .


    ببینید من بعضی از جملات شما رو در گیومه گذاشتم. به نظرم با توجه به این جمله ها شما دارای خطای شناختی هستید. ا

    - - - Updated - - -

    آین لینک رو هم که مربوط به ناسازگاریهای شناختی و تعارض های ماست بخون. مطمئنم خیلی کمکت می کنه: http://www.hamdardi.net/thread-19997.html
    هر آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
    و هر آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند

  4. 2 کاربر از پست مفید deljoo_deltang تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (شنبه 25 خرداد 92), فرشته مهربان (شنبه 25 خرداد 92)

  5. #13
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    پنجشنبه 30 خرداد 92 [ 10:31]
    تاریخ عضویت
    1392-3-24
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    25

    تشکرشده 18 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    بهتره آدم مذهبی رو با آدم افراطی یا با عرض معذرت آدمی که به محیط اطرافش شکاکه و به همه به چشم دزد نگاه میکنه اشتباه نگیریم.در ضمن آدم مذهبی همیشه با غیرت نیست مطمئن باشین.
    نمی دونم چرا دارید این حرف رو به من می زنید . درسته آدم مذهبی نیستم ولی هیچ وقت به خودم اجازه ی توهین به انسان های مذهبی رو نمی دهم .

    نمردیم و معنی مذهبی و غیرتی هم فهمیدیم!
    اگه مذهبی و غیرتی این باشه که باید فاتحه اش رو خوند.
    بعدم شما فکر میکنی مرد همیشه حرف آخر رو میزنه.
    زن ها سیاست مدار هستن و جوری رفتار میکنن که حرف خودشون رو همسرشون به عنوان حرف آخر بزنه!
    و اینکه گفتی دوست دخترایی که میدونستم به هم نمیرسیم باز به چشم همسر نگاه میکردم!!شما هر وقت میدونستی بهش نمیرسی همونجا باید رابطه رو قطع میکردی.
    موفق باشی
    من در مورد آدم های مذهبی یا موضوع غیرت چه حرف نامربوطی زدم .
    می دونم اشتباه کردم . ولی خب به خاطر همین موضوع هم با بعضی از دخترهایی که دوست بودم به هم زدم . با اینکه خیلی برام سخت بود .

    ببینید من بعضی از جملات شما رو در گیومه گذاشتم. به نظرم با توجه به این جمله ها شما دارای خطای شناختی هستید. ا
    من با بیشتر آدم های مذهبی مشکلی ندارم . چون بیشترشون آدم های صلح جویی هستند و نمی خواهند به بقیه زور بگند .ولی یک اقلیتی ازشون هم می خواهند همه رو به زور بفرسنتد بهشت و به جز تخریب بقیه و جنگ باشون کار دیگه ای بلد نیستند .

    قبلا هم توی این تالار گفتم که دوست داشتم تا اندازه ای مذهبی بودم . اما نتوانستم مذهبی باشم و غیر مذهبی هستم . زندگی یک فرد غیر مذهبی در جامعه ای مذهبی سخت است و حداقل برای من که سخت بود . برای همین هم دوست دارم که اگر در این جامعه خواستم زندگی کنم سعی در غیر مذهبی کردن فرزندانم نداشته باشم .
    متوجه نمی شوم که شما چرا فکر می کنید این حرف ها به معنی این است که من تضاد شناختی دارم .

    با سلام و ارادت.
    آقای احمدی سعی کنید این تاپیک رو مدیریت کنید تا به حاشیه نرود و وارد فاز احساسی نشود.

    با شناختی که از شما دارم احتمال میدم گاهگداری از پیام پستها یا به هم بریزید و جبهه بگیرید، یا عقب نشینی کنید و برای هماهنگی با نظر جمع خودتون رو به ظاهر "تغییر" بدید. اما از شما دعوت میکنم موضع خودتون رو تا منطقی توجیه نشدید تغییر ندهید. بی طرفانه نظرات دوستان رو از صافی نقد و بررسی ذهنی بگذرانید و بعد مستقل از دیدگاه خودتون (بدون تعصب) تصمیم بگیرید آن(ها) را بپذیرید یا رد کنید.


    هدف بعدی از ارسال این پست عرض ادب و سلام به دوست قدیمی بود (هر چند دیگه بی دین نیستم اما صرفنظر از اعتقاد شما بعنوان برادرم به شما ارادت دارم). به امید خدا حداکثر تا دو روز دیگه که سرم خلوت میشه مزاحم میشم و پستی مرتبط با مشکلتون تقدیم خواهم کرد. چون سابقه عجول بودن و غیر فعال کردن اکانتتون رو دارید خبر دادم، بلکه زود ناامید نشید و بدون نتیجه گرفتن نرید
    :p
    .

    در پناه حق.

    سروک جان خیلی خوشحال شدم که دوباره توی تایپیکم می بینمت . ممنونم که منو به عنوان دوستت می پذیری . باشه سعی می کنم وارد فاز احساسی نشم . تا حدودی از اینکه بتونم یک پاسخی پیدا کنم که هم عملی باشه هم اخلاقی باشه و هم برام قابل تحمل باشه ناامید شدم

    راستش خیلی دوست دارم بدونم پیرو چه دینی شدی . اگه شیعه شدی در صورت تمایلت مشکلی نداره که بگی . اگرم دین دیگه ای داری که هیچ . بگی فکر می کنند تبلیغه و نمی خواد بگی . باشه تا دو روز دیگه قول می دم اکانتم رو غیر فعال نکنم . آخه من وقتی اینجا یک تاپیک دارم به این فکر می کنم که توی تاپیکم چه خبره و تمرکزم برای کارهام کم می شه . یک موقع هایی هم به خاطر حرف هایی که توی یک تایپیک زده می شه اکانتم رو غیر فعال می کنم . هر دفعه هم به خودم قول می دهم که دیگر هیچ وقت اینجا بازنگردم اما دوباره اینجا می یام

  6. #14
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    سلام به آقای احمدی

    خوب هستید ؟


    آقای احمدی شما نیاز دارید ابتدا سازمان فکری خودتان را بشناسدی و سامان دهید و تعارضها و خطاهای شناختیش را حل کنید .


    مثلاً از خود بپرسید :

    مذهبی بودن از نظر من چیست ؟

    تعریفی از مذهبی بودنی که نمیخواهیش را ارائه بده . چون همانطور که خودت به خوبی اشاره داشتی شما از طرفی می گویی مذهبی نیستی از طرفی شعائر مذهبی را دوست داری .

    می گویی مذهبی نیستم و از طرفی می گویی چه خیری از مذهبی نبودن دیده ام ؟

    می گویی مذهبی نیستم اما مایلی همسرت از نماد ویژه و اعلای یکی از دستوارت دین یعنی چادر استفاده کند

    نکته مهم :

    آقای احمدی ، تفاوت دین با مذهب را می دانید ؟




    ============

    پاورقی :

    جناب احمدی ،از آنجا که هر از چند گاهی مشتری ما می شوی و می بینم همچنان با تعارضاتتان دست و پنجه نرم می کنید . تصمیم گرفتم به شما کمک کنم . اما لازمه اش همکاری شما هست بخصوص در کنترل تاپیکتان از به حاشیه رفتن . بنا براین دقیقا در چهاچوبی که از شما سئوال می پرسم پاسخ بدهید ( خلاصه و مفید ) تا حرفهای حاشیه ای پیش نیاد . دیگر اینکه سعی نکن به همه پستهای اعضاء پاسخ دهید . همین خود کنترل تاپیک از به حاشیه رفتن هست .

    این نظم و کنترل از نظر مشاوره ای اهمیت دارد . والا شما آشفته و هیجانی می شوید و حتی ممکن است برآشفته از نظرات بعضی دوستان شوید و عملاً می شود اختلال در روند مشاوره .

    از دوستان هم تقاضا می کنم اگر
    حرفی غیر همگرا با روند مشاوره ای که در تاپیک در جریان خواهد بود دارند صبر را پیشه کنند و ارسال نکنند ، این مهمترین کمک شما به آقای احمدی هست

    با تشکر




    ویرایش توسط فرشته مهربان : دوشنبه 27 خرداد 92 در ساعت 03:13

  7. 5 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (شنبه 25 خرداد 92), asemani (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (شنبه 25 خرداد 92), فرهنگ 27 (شنبه 25 خرداد 92), دختر مهربون (یکشنبه 26 خرداد 92)

  8. #15
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    پنجشنبه 30 خرداد 92 [ 10:31]
    تاریخ عضویت
    1392-3-24
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    25

    تشکرشده 18 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array
    تعریفی از مذهبی بودنی که نمیخواهیش را ارائه بده . چون همانطور که خودت به خوبی اشاره داشتی شما از طرفی می گویی مذهبی نیستی از طرفی شعائر مذهبی را دوست داری .
    اهل اعمال مذهبی مثله نماز و روزه نیستم . آهنگی که مرد یا زن بخونه رو مشکلی ندارم که گوش کنم اما شو و نمایش هایش تلوزیونی چه اجرا کننده اش زن باشه چه مرد نگاه نمی کنم .
    آدمی نیستم که ریش بذارم اما از آدم های قرتی که خیلی به خودشون می رسند هم خوشم نمی یاد . دروغ خیلی کم میگم و کسی رو هم سعی می کنم که اذیت نکنم . اهل روابط نامشروع نیستم . اهل قمار بازی و مشروب و سیگار و ........ هم نیستم
    من تنها تفاوتم با بیشتر آدم های مذهبی فقط انجام ندادن اعمال مذهبی هست .

    می گویی مذهبی نیستم و از طرفی می گویی چه خیری از مذهبی نبودن دیده ام ؟

    می گویی مذهبی نیستم اما مایلی همسرت از نماد ویژه و اعلای یکی از دستوارت دین یعنی چادر استفاده کند

    نکته مهم :
    آقای احمدی ، تفاوت دین با مذهب را می دانید ؟
    فرشته ی مهربان همیشه غیر مذهبی بودنم در زندگی ام برام دردسر داشته و یک نقطه ی ضعف برام بوده . هر چند که از وضعم تا حدودی راضی هستم اما اگه مذهبی بودم الآن وضعیت زندگی ام خیلی بهتر بود .
    توی شهری که من زندگی می کنم بیشتر زن ها چادری هستند . بعدشم یک طوری انگار توی مغذم رفته حجاب زن چادره . حتی مادرم هم یک جایی نخواد چادر سرش کنه من بش می گم مامان چادر سر کن . تحملش رو ندارم که کسی مادرم رو حتی بدون چادر ببینه .

    من به خاطر حساسیتی که اینجا نسبت به واژه های دیندار و بی دین وجود داشت از واژه ی مذهبی و غیر مذهبی استفاده کردم .
    راستش دقیق نمی دونم . خیلی جاها این واژه ها به جای هم به کار می ره .فکر می کنم مذهب بخشی از دین باشه .

    در اصطلاح به کسی که دین براش در زندگی مهمه و به دستورات دینی اهمیت می ده مذهبی می گویند
    به کسی که دیندار هست ولی دین در زندگی اش اهمیت زیادی نداره و به دستورات دینی بی توجه هست انسان غیر مذهبی می گویند
    و به کسی که بی دین هست انسان بی مذهب هم گفته می شه

  9. 4 کاربر از پست مفید ahmadi.00 تشکرکرده اند .

    asemani (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), roze sepid (یکشنبه 26 خرداد 92), بهار.زندگی (یکشنبه 26 خرداد 92)

  10. #16
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    خوشحالم که به خوبی به سئوالاتم پاسخ دادی و با آرامش و این عین همون همکاری ای هست که انتظار داشتم

    سئوال در رابطه با تفاوت دین بامذهب در چیست ، فقط با این هدف بود که بگم خیلی وقتها ناآگاهی های ما از مسائل عمقی ومحتوای مورد نیاز در کنار

    اطلاعات فراوان ما از مسائل سطحی و غیر لازم عامل تعارض در ما هست . و الا اینجا نمی خواهیم به این بحثها ( مثلاً تفاوت دین و مذهب ) بپردازیم .



    در این مرحله تقاضایم این است که تاپیکهای زیر را بخوانی :



    http://www.hamdardi.net/thread-19997.html


    http://www.hamdardi.net/thread-20001.html


    http://www.hamdardi.net/thread-16409.html



    فعلاً اینها را بخوان ، اما دقیق و عمیق . و خود را به کمک آنها و اکاوی کن و نتایج این واکاوی را در پست بعد بنویس ( سعیم این است که تکلیف های که نیاز

    هست انجام دهی کم باشد و در عوض انتظار دارم عمیق و دقیق به آنها بپردازی


    شما تواناییهای خوبی دارید و از زمینه نگرشی مثبتی برخوردارید و همچنین روند تربتی مثبتی را گذرانده ای و اینها پتانسیل های قابل توجهی هست که

    اگر تعارضهایتان حل شود و از سرگردانی نجات پیدا کنید می تواند دست آوردهای خوبی به شما بدهد .


    تا بعد










    ویرایش توسط فرشته مهربان : یکشنبه 26 خرداد 92 در ساعت 14:09

  11. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (یکشنبه 26 خرداد 92), asemani (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), Serok (یکشنبه 26 خرداد 92), بهار.زندگی (یکشنبه 26 خرداد 92), دختر مهربون (یکشنبه 26 خرداد 92)

  12. #17
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 10 بهمن 94 [ 17:49]
    تاریخ عضویت
    1391-5-05
    نوشته ها
    218
    امتیاز
    3,571
    سطح
    37
    Points: 3,571, Level: 37
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 14.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    764

    تشکرشده 865 در 204 پست

    Rep Power
    36
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ahmadi.00 نمایش پست ها
    سروک جان خیلی خوشحال شدم که دوباره توی تایپیکم می بینمت . ممنونم که منو به عنوان دوستت می پذیری . باشه سعی می کنم وارد فاز احساسی نشم . تا حدودی از اینکه بتونم یک پاسخی پیدا کنم که هم عملی باشه هم اخلاقی باشه و هم برام قابل تحمل باشه ناامید شدم

    راستش خیلی دوست دارم بدونم پیرو چه دینی شدی . اگه شیعه شدی در صورت تمایلت مشکلی نداره که بگی . اگرم دین دیگه ای داری که هیچ . بگی فکر می کنند تبلیغه و نمی خواد بگی . باشه تا دو روز دیگه قول می دم اکانتم رو غیر فعال نکنم . آخه من وقتی اینجا یک تاپیک دارم به این فکر می کنم که توی تاپیکم چه خبره و تمرکزم برای کارهام کم می شه . یک موقع هایی هم به خاطر حرف هایی که توی یک تایپیک زده می شه اکانتم رو غیر فعال می کنم . هر دفعه هم به خودم قول می دهم که دیگر هیچ وقت اینجا بازنگردم اما دوباره اینجا می یام
    صمیمانه ممنونم احمدی عزیز.
    از اواخر زمستان مسلمان شدم دوست بزرگوارم.

    حدود هشت سال پیش فیلمهایی که برای بیماران قلبی و افراد با روحیه ضعیف مناسب نیستند رو دیدم که متاسفانه موجب شد زود تصمیم بگیرم و از دین فاصله بگیرم. در این مدت برای رسیدن به جواب به هر دری زدم. از اهل تسنن و تشیع، تا مسیحیت، یهودیت، و فلسفه بی خدایی.

    اگه از اول:
    - غرورم زیاد نبود
    - اعمال بی رحمانه ویدوها رو بجای اسلام به انسانها ربط میدادم
    - زود قضاوت نمیکردم و ابهامها رو با منابع مختلف بررسی و درک میکردم

    هرگز بی دین نمیشدم. هر چیزی حکمتی داره. ناشکری نمیکنم چون همین مسئله باعث شد نه فقط با اسلام، بلکه با دیدگاههای دیگه هم کم و بیش آشنا بشم که به خودی خود تجربه ای خالی از یادگیری نبود. ادعایی ندارم چون هنوز نسبت به مسائل زیادی جاهلم. اما منِ امروز رو به منِ گذشته که چشم بسته پیرو بود ترجیح میدم.

    احمدی جان مطمئنم بخاطر رهایی از قید و بند اخلافیات بی دین نشیدید، اگر چنین بود از میل به جستجو برای رسیدن به پاسخ در وجود شما خبری نبود و بی پروا گناه میکردید. :)
    خدا رو شکر که فرشته مهربان با حوصله به شما کمک میکنند. من هم همراه شما از مطالب این تاپیک استفاده میکنم.

    پ.ن: چون مشاور شما رو راهنمایی میکنند به صلاح میدونم که من نظری در جهت راهنمایی ارسال نکنم چون ممکنه تاثیر مشاوره رو کم یا حتی تخریب کنه. این پست هم صرفاً برای پاسخ به سوالتون بود با چاشنی تقدیر از تلاشتون برای رسیدن به جواب. احمدی عزیز موفق باشی!

  13. 6 کاربر از پست مفید Serok تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (یکشنبه 26 خرداد 92), asemani (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), roze sepid (یکشنبه 26 خرداد 92), فرشته مهربان (یکشنبه 26 خرداد 92), بهار.زندگی (یکشنبه 26 خرداد 92)

  14. #18
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    پنجشنبه 30 خرداد 92 [ 10:31]
    تاریخ عضویت
    1392-3-24
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    74
    سطح
    1
    Points: 74, Level: 1
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    25

    تشکرشده 18 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array


    ناسازگاری های شناختی و تعارض های ما


    ما انسانها از نظر مختلف ممکن است دچار ناسازگاری شناختی شویم:
    یکم: ناسازگاری متغیرهای شناختی درونی با عوامل بیرونی
    این حالت وقتی هست که ما سازهای ذهنی امان با محیط پیرامون در تعارض قرار بگیرند.


    این حالت برام خیلی پیش می یاد . این موضوع ناراحتم می کنه که با برداشتی که از جامعه داشتم انسان هایی که درک و فهم بیشتری دارند کمتر به اخلاق اهمیت می دهند . التبه اون نوعی از اخلاق که من قبولش دارم . با خیلی هاشون که بحث می کنم اخلاق خاص خودشون رو دارند که دروغ گویی ریاکاری یا بی بند و باری به نظرشون لزوما بد نیست !

    دوم: ناسازگاری متغیرهای مختلف شناختی درون ما.
    الف) یک حالت وقتی هست که بخشهای مختلف شناختی ما با هم یکپارچه و همگرا نباشند.
    توی این بخش به نظرم خیلی مشکلی ندارم . می دونم می خوام چطوری زندگی کنم . چه رفتارهایی در کجا خونه و چه رفتارهایی بده .

    ب) یک حالت وقتی هست که بخش شناختی ما با هم یکپارچه هستند اما با احساس ما یا رفتار ما در تعارض قرار می گیرند.

    خب این حالت برام زیاد پیش اومده . البته وقتی بخش شناختی ام با رفتارم در تعارض قرار بگیره سعی می کنم هرچقدر هم که برام سخت باشه رفتارم رو تغییر بدم
    اما وقتی که بخش شناختی ام با احساسم درگیر بشه کار برام خیلی سخت می شه !

    من توی زندگیم خیلی سختی کشیدم . الآن تنها چیزی که می خوام آرامشه . از بحث و دعواهایی الکی متنفرم و خیلی محتاط شدم .
    اگه اون طوری که بخش شناختی ام بم می گه بخوام زندگی کنم برام خیلی سخته و من دیگه طاقت ندارم .
    نمی خوام از شهر و کشورم مهاجرت کنم . یعنی حال و حوصله ی دردسر هاش رو ندارم . حوصله ی پیداکردن یک آدمی که از نظر عقیدتی مثله خودم باشه رو ندارم واگه هم پیدا بشه و از نظر اخلاقی مثله من نباشه اینکه عقایدش مثله منه برام هیچ ارزشی نداره



    چگونه بر ناسازگاری های شناختی خود فائق آییم؟!


    مقدمه:
    شناخت دقیق ناسازگارهای شناختی، به ما کمک می کند تا راهکارها و راه حلهای پیروزی بر آن را نیز دریابیم.


    یکم: به طور منفعل خود را در معرض بمباران های اطلاعاتی وسایل ارتباطی و رسانه ها قرار ندهیم.

    الف ) گزینشگر باشیم، انتخابگر باشیم.
    وقت خود را به آسانی در اختیار هر نوشته یا هر سخن و مطلبی نگذاریم. و تصور نکنیم انباشته کردن اطلاعات ارزیابی نشده می تواند زندگی ما را متحول کند و ما را نجات دهد.
    یک موقع هایی وقت زیادی رو برای موضوعات علمی یا فلسفی مورد علاقه ام می گذاشتم . ولی الان کلا بی خیاله فلسفه شدم و موضوعات علمی رو هم خیلی کم دنبال می کنم . یعنی اصلا وقت این کارا رو ندارم

    ب) انتقادگری و تحلیل گری
    به این منظور باید در مورد آن موضوع هم اطلاع قبلی داشته باشید، هم با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند صحبت کنید و هم وقت کافی بگذارید و آن را با سایر سازه های شناختی خود چک کنید.


    ج ) منبع موثق هر علمی را بیابیم. به عالمان و دانشمندان یک فن مراجعه کنیم.تقریبا در جامعه ما هر کسی در هر حوزه ای در حد یک متخصص ابراز نظر می کند.


    د) سئوالات هر حوزه در حوزه خودش بیان شود.
    مراجعه حضوری به متخصصین، مراکز دانشگاهی، کتابهای تخصصی و سایتهای تخصصی می تواند سازهای شناختی ما را عمیق و اثر بخش کرده و حداقل از ناسازگاری های درون رشته ای ما را نجات دهد.

    هـ ) موارد مبهم را نه خودمان پاسخ دهیم نه به افراد غیرصلاحیت دار عرضه کنیم.
    مثلا سئوال یا ابهامات حقوقی را از روانشناس نپرسیم، و مسائل فنی را در محیط های مجازی عمومی مطرح نکنیم و ...




    دوم: سازه های شناختی خود را به کمک متخصصین آن امور ، بشناسیم و اولویت بندی کنیم.
    الف) اصول فنا ناپذیر شناختی خود را که جزء مسلمات هست را به عنوان خطوط قرمز مشخص کنیم.
    یعنی ما نمی توانیم ساختمانی بسازیم بدون اینکه فونداسیون مستحکمی به عنوان تکیه گاه داشته باشد. یعنی باید یک اصول محکمی را بپذیریم و تابع آنها باشیم. این اصول می تواند مسائل عقلی، علمی و مذهبی باشد.
    ب) سازه های شناختی ما که به عنوان خطوط قرمز ما هستند باید فونداسیونی ایجاد کنند که سایر آگاهی ها در قالب آنها قرار گیرند.
    این خطوط قرمز شناختی به ما کمک می کند که نقادانه مطالب و محتویات را نگاه کنیم و در گزینش آگاهی های صحیح از ناصحیح درمانده نشویم.

    نمی دونم توی این بخش مشکلی ندارم . اصلا من خطوط قرمز توی زندگیم داشتم ؟ نمی دونم !
    سوم: با کسب خود آگاهی بیشتر به کمک یک مشاور ، نوع تعارض های شناختی خود را بهتر بشناسیم.
    اگر بدانیم سازه های شناختی ما صحیح هستند. اما ما رفتاری مغایر با آن می کنیم ممکن است مهارتهای رفتاری لازم را جهت عملیاتی کردن شناخت خود را نداریم.





  15. 3 کاربر از پست مفید ahmadi.00 تشکرکرده اند .

    asemani (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), بهار.زندگی (یکشنبه 26 خرداد 92)

  16. #19
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 22 تیر 95 [ 16:53]
    تاریخ عضویت
    1390-8-28
    نوشته ها
    744
    امتیاز
    8,604
    سطح
    62
    Points: 8,604, Level: 62
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    1,594

    تشکرشده 1,946 در 612 پست

    Rep Power
    90
    Array


    داشتن غیرت نسبت به خانواده

    این خصوصیت خیلی خوبیه که تو شما وجود داره منظورم اهمیت به حجاب و حفظ ناموستون از نگاه دیگرانه
    نشون میده هنوز روح فطرت انسانی تو وجودتون زنده است
    و من فکر میکنم انجام ندادن امور عبادی هم از روی اهمال و تنبلیه
    و درصد بالاییش هم به خاطر نداشتن روحیه سپاس گذاریه ....

    من مطمئنم شما با روحیه خوبی که دارین و رگه هایی قوی از مذهب که تو وجودتون هست و رشد کرده آدم موفقی خواهید شد
    و بهتره اسلام و بندگی رو درست بشناسید تا بدونید در راستای کمال فطرت و رشد دنیوی و اخروی انسانه


    موفق باشی برادر عزیز



    ==================

    ویرایش >>> فرشته مهربان

    در این پست روایتی که از پیامبر اسلام صلوات الله علیه نقل شده بود حذف گردید بخاطر تناقض در محتوای آن که نشان دهنده معتبر نبودن آن رویت هست .

    عزیزان دقت کنند با توجه به وجود احادیث جعلی فراون ، نیاز هست که روایتها از نظر سندیت سنجش شود و حتماً از معتبر بودن آن مطمئن شوید و حتی سند را نیز حتی الامکان ذکر فرمایید .


    با تشکر
    [align=center]ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم ...از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم[/align]
    ویرایش توسط فرشته مهربان : یکشنبه 26 خرداد 92 در ساعت 15:04 دلیل: حذف روایتی بدون سند معتبر

  17. 3 کاربر از پست مفید جوانه؟؟؟ تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), roze sepid (یکشنبه 26 خرداد 92)

  18. #20
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array



    انتظار دارم و نیاز هست مدتی روی مطالب اون تاپیکها متمرکز شوی و خود را بیشتر و بیشتر بررسی کنی ، بخصوص روی مطالب مربوط به حل ناسازگاریهای

    شناختی روی
    ناسازگاریهای شناختی بطور جدی باید کار کنی و به یکپارچگی در درون و برون برسی و به عبارتی دل یکدله کنی


    نکته مهم دیگر کمالگرایی هست که وقتی با ناسازگاریهای شناختی و احساس محوری ما همراه شود معجونی سمی و بسیار آسیب زا و در واقع

    کشنده روح و روان و تخریبگر سلامت می آفریند
    و باید بگم شما بخاطر زمینه تربتی مناسب و قوت معنویت و تمایلات دینی در وجودتان از آسیب پذیری

    شدید و حاد در امان مانده ای و بیشتر آسیب ذهنی و روحیه ( از نظر شادابی و احساس رضایت از زندگی ) دیده ای و از نظر روان حفظ شدی ،والا

    این سه که با هم باشند مخاطرات روحی گاه شدید را باعث می شوند .


    در این مرحله تاپیکهای زیر را به دقت بخوان :


    http://www.hamdardi.net/thread-15050.html


    http://www.hamdardi.net/thread-15051.html


    و :


    http://www.hamdardi.net/thread-9047.html


    http://www.hamdardi.net/thread-9046.html




    ویرایش توسط فرشته مهربان : یکشنبه 26 خرداد 92 در ساعت 22:49

  19. 3 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    ahmadi.00 (یکشنبه 26 خرداد 92), reihane_b (یکشنبه 26 خرداد 92), ویدا@ (یکشنبه 26 خرداد 92)


 
صفحه 2 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 تیر 93, 10:16
  4. به نظرتون از خدمات موسسه های ازدواج آستن استفاده کنم
    توسط ghalam63 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 28 شهریور 90, 00:47

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.