به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 شهریور 91 [ 09:48]
    تاریخ عضویت
    1391-5-13
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    655
    سطح
    13
    Points: 655, Level: 13
    Level completed: 10%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    32

    تشکرشده 31 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array

    جواب کسایی که ازم ایراد میگیرن یا بهم تهمت پز دادن میزنن رو چی بدم؟


    سلام میخواستم نظر دوستان رو بدونم که تو این موقعیت بهتره چطور جواب داد.
    چون این جور موقعیتا زیاد پیش میاد واسم.
    اینارو توی کارگاه چگونه منفعل نباشیم و حتی تایپک قبلی پرسیدم اما قرار شد یه تایپک جدید باز کنم


    یکی از دوستای من هست که یهویی شروع می کنه و خیلی تند راجع به کاری که میکنم یا
    نظری که دارم انتقاد میکنه.

    نه که فقط با من اینجوری باشه کلا هست اینطوری ولی خب شاید بشه گفت مواردی که نظر من
    با اون فرق کنه زیاده یا انگار بقیه مثل من رو رفتارش حساس نیستن.

    کلا اخلاقش اینه که میره بالا منبر و صداشم بالا میبره. میگه اصلا خوشم نمیاد آدم فلان جور باشه
    و یجور بدی حرف میزنه طوری که به آدم برمیخوره..

    گاهی با خودم همون موقع که اون حرفو میزنم بحث میکنه که آخه این چجور کاریه؟
    گاهی هم سخنرانی هایی میکنه تو جمع!! که مصداق حرفی که میزنه ممکنه شخص خاصی باشه

    من نمیدونم باید باهاش وارد بحث شم راجع به همون موضوع و منم بگم به فلان دلیل این کارو میکنم
    یا اصلا محل نذارم؟ (اگه محل نذارم تو دلم میمونه البته)
    منم باید لحنمو تند کنم و باش تند حرف بزنم؟

    مثلا همین چندوقت پیش راجع به یه موضوعی خیلی فکر کرده بودیم با همسرم و هر راه حلی که واسه
    اون مسئله وجود داشتو بررسی کرده بودیم. هر راهی یه خوبی هایی و یه بدی هایی داره. خب راهی که
    در آخر انتخاب کردیم به نظرمون سودش بیشتر از ضررش بود.

    وقتی پرسید که آخر چه تصمیمی گرفتین و گفتم (چند تا از دوستای دیگه هم بودن.)
    بازم با صدای بلند! شروع کرد که آخه اینطوری هم که فلان مشکل هست و بهمان مشکل هست و ...
    یه طوری برخورد کرد که آخه این چه تصمیمی بود و ...
    منم گفتم خب آره دیگه معلومه که هست. ما هم میدونیم. ولی بهترین کاری که به نظر ما اومد این بود.

    راستش این تصمیمی که گرفتیم هم مربوط به این قضیه میشد که با همسرم قصد داریم بریم خارج از کشور.
    بعد که من از اتاق بیرون اومدم شنیدم که (فکر میکردن صدا نمیاد) بلافاصله شروع کردن و گفتن که اصلا
    چرا ادم بخواد بره خارج که فلان مشکل ایجاد شه و ... واسه خودشون اظهارنظر میکردن و میخندیدن
    در واقع تصمیمات و کارای منو مسخره میکردن
    هم از اون ناراحت شدم و هم از دوستای دیگه.
    بهم برخورد. چون احساس میکردم بهم توهین شده. یعنی که انگار من عقل و شعور کافی ندارم و تصمیمام
    عاقلانه نیست.
    نباید برام مهم میبود که اونا نظرشون چیه؟
    به نظر شما باید چطوری جواب میدادم که الان تو دلم نمونده بود.


    یه مورد دیگه هم اینکه بعضی وقتا بعضی از اطرافیان من رو تو یه مواردی بالاتر از خودشون میدونن
    (البته این فقط دیدگاه خودشونه نه من)
    اونوقت هروقت که به یه طریقی به اون موضوع که توش من ازشون بالاترم اشاره ای میکنم اونا برچسب اینکه من
    دارم فخر میفروشم یا پز میدم رو بهم میزنن.
    **********************

    یه مثال میزنم.. که البته در مورد خودم نیست ولی دیدم موردشو!
    مثلا فرضا یه نفر رشته پزشکی میخونه.
    اونوقت مثلا به عنوان یه اتفاق روزانه که بخواد تعریف کرده باشه میگه ما امروز جنازه تشریح کردیم.
    اطرافیان یطوری برخورد میکنن که تو میخوای پز بدی که پزشکی میخونی!
    در حالی که اصلا همچین قصدی نداشته.
    این شخص باید چطوری جواب بده که هم اونا این رفتارو تکرار نکنن هم اینکه
    تو دل خودش نمونه که بهش توهین شده.

  2. کاربر روبرو از پست مفید |سایه| تشکرکرده است .

    |سایه| (پنجشنبه 19 مرداد 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: شنبه 18 آذر 96, 15:52
  2. مردایی که می گن دختر باید ریزه میزه و کوچولو باشه ،دروغ می گن؟؟؟؟
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 55
    آخرين نوشته: پنجشنبه 01 تیر 91, 16:44
  3. در برابر آدمهایی که اهل پز دادن هستند چطور رفتار کنیم؟
    توسط shiva64 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 بهمن 90, 16:52
  4. آموخته ام که برای زندگی كردن از چه چیزهایی بگذرم
    توسط Yakamuz در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: شنبه 28 دی 87, 08:39
  5. با کسی که زیاد "پز" میدهد چه میکنید؟
    توسط آرزو در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 12 اسفند 86, 14:21

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.