به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 37 , از مجموع 37
  1. #31
    Banned
    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اردیبهشت 93 [ 22:46]
    تاریخ عضویت
    1392-10-22
    نوشته ها
    333
    دستاوردها:
    Tagger Second Class250 Experience PointsOverdriveSocial3 months registered
    تشکرها
    518

    تشکرشده 726 در 247 پست

    Rep Power
    0
    Array
    شما در مورد ظاهر و تیپت یکم بیشتر توضیح بده
    لباس پوشیدنت چطوریه موهاتو چطور حالت میدی و ...

    زیبایی همسر آیندت چقدر برات مهمه ؟
    اگه بخوای معیارهات رو در مورد همسر آیندت بنویسی چی مینویسی و هر کدوم چند درصد ارزش دارند
    مثالااعتقادات چند درصد مهمه ،زیبایی ،خانواده ،اخلاق و .... هرکدوم چند درصد

  2. #32
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    58
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط toojih نمایش پست ها
    آقا سامان گل! من تا حدود زیادی با خاله قزی موافقم. نمیگم تا حالا مردی شبیه شما ندیدم چرا دیدم ولی همه حرفهات با هم نمیخونه! منرو خواهی بخشید ولی بهرحال نظرم رو مینویسم شاید کمکت کنه.

    از اونجاییکه هنوز مجردی و میگی هیچ وقت هم با دختری دوست نبودی و رابطه نداشتی بنابراین به نظر من دو حالت بیشتر نداره:

    (1) یا تو هنوز کسی رو ندیدی که دلت بلرزه چون پسری با شرایط تو که بسیار نیازمند رابطه با جنس مخالف هست (جبهه گیری نکنی چون این طبیعت یک مرد هست) فقط کافیه دلش بلرزه اونوقت دیگه با سر میره توی رابطه و سعی میکنه خیلی خیلی خوشبین جلو بره.

    من احتمال این حالت رو متاسفانه خیلی کم میبینم

    (2) بر اساس جوابت به خانم مصباح الهدی و موردیکه از پیشنهاد دوستی یک خانم متاهل گفتی، طوری نوشته بودی که برداشت من این شکلی بود که تو یک جنتلمن واقعی هستی که تمام مواردیکه که تا حالا برات پیش اومده تو نخواستی و ادامه ندادی. هیچ وقت گویا نبوده که تو بخوای و اون تو رو نخواد.

    اگه واقعا اینطوره باید بیام ببینمت. چون من تا حالا یک مرد توی این سن و با این شرایط ندیدم.

    حالت دوم اینه که شما دلت لرزیده ولی بهت توجه نشده و حالا دنبال بهانه میگردی که علت اصلی رو بپوشونی. تو نمیخوای ازدواج کنی چون اونهایی که تو میپسندی تو رو نمیخوان.

    ----------------

    جمع بندی اینکه اگه فکر میکنی این معیارهایی که گفتی اینقدر برات مهمه که باعث میشه مجردی راحت تر باشی خوب چه اجباریه؟ مجرد بمون و راحت زندگی کن. چرا یک آدم عاقل باید خودش رو به درد سر بندازه. اگر هم نمیتونی مجرد بمونی دیگه این حرفها و حرکات چیه؟ خوب بگرد یک خوبش رو پیدا کن.

    پ.ن: پسر خوب، ما که از خدامونه یک آقایی اینجا باشه که از آقایون همیشه مظلوم واقع شده دفاع کنه. ولی خب دیگه نه اینقدر تابلو!
    من یه سوال پرسیدم چقدر بعضیها دور برداشتن،من کجا گفتم پاکم،من کجا گفتم ادم خوبیم،اینکه نمیخام با دختری که قبلا دست خورده و یا اونقدر سسته که با کمترین مشکل تو زندگی ممکنه پشتتو خالی کنه جرمه؟؟؟؟؟من کجا تهمت زدم؟ هرچی نوشتم توش گفتم دختر خوب هم هست هنوز ( گرچه کمه) اما نگفتم همه بد هستن، خانم toojih من از اون دسته پسرهایی نیستم که بخام برا هر دختری جلو برم،ضمنا دلم تا الان نلرزیده چون هیچ وقت نخاسم تا شرایطم مهیا نشده به فکر ازدواج باشم و دوستی بی هدف بین دختر و پسر رو هم کاملا کاملا کاملا رد میکنم،موقعیت برا خیلی کارها برام بوده اما نمیگم خودم بلکه فقط و فقط خدا نخواسته برم سمتشون( یعنی اگرخواست خدا نبود تا الان صد بار رفته بودم) برات عجیب نباشه خانم،بله میشه پسری توی این سن باشه و دلش برا کسی نلرزیده باشه چون میخاد همه چیشو فقط برا یه نفر کنار گذاشته تا خرج اون کنه،ضمنا اون میل طبیعی که ازش اسم بردید توی من به شدت قوی هستش اما با جهت دهی به اون اونو کنترل کردم.در مورد اون سوالتون که گفتید کسایی رو میخای که بهت جواب منفی دادن باید بگم تا حالا جدی برای کسی جلو نرفتم که بخان بهم جواب منفی بدن،پس مشکل من این نیست( چون اینو درک میکنم ادم برای هر کس که جلو میره نباید جواب مثبت بشنوه که)

    - - - Updated - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط مصباح الهدی نمایش پست ها
    خب من از جواب هایی که دادین خیلی خوشحال شدم.
    چون مشخصه شما اعتقادات مذهبی و خانواده مذهبی دارین و کار برای شما راحت تره.
    بیچاره اون جوانی که از نظر مذهبی خیلی پایینه یا خانواده بازی داره چه طور یک دختر پاک پیدا کنه.
    من چند تا نکته خدمتتون می گم لطفا مطابق با خودتون تحلیل کنید:
    1)خانواده:مهمترین قسمتی که باید بهش توجه کنید.
    پدر:می دونید طبق تحقیقات مهمترین دلیلی که دخترا به روابط نامتعارف دوستی روی میارن کمبود عاطفه از جانب پدره؟ رابطه عاطفی خوب پدر و دختر یک نکته بسیار مثبتیه.یک پدر اگر دلسوز باشه و با محبت، راحت تر دخترش را کنترل می کنه و براش مهمه که دخترش در چه مکانهایی رفت و آمد می کنه و زمان رفت و آمدش به چه صورت هست.متاسفانه من دیدم که بعضی دخترا انگار نه انگار که شب تنها و یا با چه وسیله ای برگردن خونه یا حتی پدری به اسم اینکه من دخترم را آزاد می ذارم....
    دختری که برای پدرش احترام قائله واقعا خودش را از خیلی جهات بیمه می کنه.وقتی بهش پیشنهاد ازدواج می دن عمرا مثل بعضی ها تو این تالار بگه اول ما خودمون هم را بشناسیم بعد به خانواده ها اطلاع بدیم! دختری که ارتباط عاطفی سالمی با خانواده داشته باشه و پدر و مادر منطقی از همون اول دوست داره خانواده اش را دخیل کنه و نظر پدرش را بدونه.چون می دونه مردها جنس خودشون را بهتر می شناسن.
    مادر:این که می گن مادر را ببین دختر را بگیر واقعا راسته!معمولا الان پوشش مادر باید یک درجه بهتر از دخترش باشه.مادری که طبق گذشته بار اومده ولی الان داره آرایش غلیظ می کنه یا اهل مهمانی های تجملاتی است خب دخترش هم را در چنین فضایی بزرگ کرده.
    به رابطه عاطفی مادر و دختر و احترام دختر به مادرش خیلی دقت کنید.واقعا اگه دختری بتونه درد و دلش را به مادرش بکنه احساس تنهایی کمتری می کنه.اگه دختری بتونه راحت با مادرش راجع به خواستگاراش و ازدواج با مادرش صحبت کنه کمتر فکرش به سمت پر کردن فکر خودش با مسائل ازدواج به صورت ناسالم می ره.
    این خیلی بد شده که به تازگی جوانان ارتباط عاطفی خوبی با خانواده ندارن.به جای اینکه اعضا دور هم باشن و گپ بزنن می بینیم هر کی میره اتاق خودش و پای لب تابش و معلوم نیست که یک نوجوان پای اینترنت به کجا کشیده می شه.ما خودمون همیشه باید اتاقمون در دسترس می بود.مثلا حتما مادرم به بهانه برداشتن چیزی از کمد به اتاق ما سر می زد.(یعنی یک کمدی چیزی تو اتاقم بود که بهانه ای باشه.الان که بچه ها باید حتما یک اتاق مستقل و یک لب تاب مستقل داشته باشن!!!)
    2)مذهبی بودن:خب خدا را شکر که شما مذهبی هستین و من می تونم بهتون پیشنهاد بدم که حتما با یک دختر با ایمان ازدواج کنید.دختری که براش مهم باشه نمازش قضا نشه،به نظرتون براش مهم نیست که رابطه ناپاک با مرد نامحرم نداشته باشه؟ اصلا به نظر من اگه کسی این مورد را داشته باشه حتی اگه خلا عاطفی داشته باشه،عذاب وجدان گناه و خیانت به همسر آیندش نمی ذاره راحت به کار کثیف دست بزنه.اگر هم پایش لغزه حداقل توبه می کنه.
    حجاب: نظرتون را راجع به حجاب می پسندم. دختری که با آرایش و لباس های محرک مثل ساپورت سعی در جذب جنس مخالف داره خیلی قابل اعتماد نیست. ریسک این انتخاب بالاست.شاید فقط بشه این انتظار را داشت که همچین دختری فقط رابطه جنسی را تجربه نکرده باشه.اما احتمال اینکه بهش نگاه ناپاک شده باشه یا براش خیلی مهم نباشه که آقایون با چه دیدی بهش نگاه می کنند و با چه هدفی،خیلی زیاده!
    حجاب نصفه نیمه را هم به نظرم قبول نکنید.یعنی چی یک دختری چادر بپوشه ولی آرایش خفن هم بکنه.یا مانتو بپوشه و ساپورت هم بپوشه!یا موهایش را بذاره بیرون؟بالاخره یا حجاب را قبول داره یا نداره.وقتی نصفه نیمه است تکلیفش با خودش هنوز معلوم نیست.احتمالا حجابش قلبی نیست.
    3)معرف: داشتن معرف دلسوز واقعا نعمته.
    من خودم هیچ وقت در دانشگاه پیشنهاد ازدواج نداشتم و تمام خواستگارام را معرف ها،معرفی کرده اند یا آشنایان و دوستان برای پسراشون .هیچ وقت هم دنبال این نبودم که کسی تو دانشگاه منو بپسنده چون نیازی نداشتم .
    به نظرم از کسی که سراغ دختر خوب می گیرید معیارهاتون را بهش بگید.و دنبال دختر با خانواده مذهبی و دارای اصول و قاعده باشید.نه خانواده باز و بدون قاعده(به اسم آزادی!)
    اگر هم می خواهید در محیط کار یا دانشگاه دنبال دختر نجیب بگردین،خب معمولا دخترایی که اهل محرم و نامحرمی هستن زیاد تو چشم نیستن.یکم دقت کنید می بینید بعضی دخترا هستن که سنگین هستن و مدام دنبال بهانه برای ارتباط برقرار کردن با مردها نیستن.
    نمی دونم مادرتون از نظر اجتماعی چه طور هستن؟ یا اینکه آیا شما خواهر دارید یا نه؟
    اما این ها گزینه خوبی هستن برای پیدا کردن دختر مناسب.من خودم وقتی برای برادرام خواستگاری می رفتم نکاتی را متوجه می شدم که خودشون اصلا حواسشون نبود.تا جایی که بدون من خواستگاری نمی رفتن.نظر مادر و خواهرتون را حتما جویا بشید.بذارید جلسه اول آنها به تنهایی برن خواستگاری و از نزدیک شخصیت دختر و مادر را ببینند.
    4)من احساس می کنم که شما زود نا امید شدید.اگه شما با دو تا خواستگاری این قدر زود ناامید بشید ،پس من چی کار کنم ؟
    خواستگاری ها را مستقل از هم ببینید!!! هیچ کدام به همدیگه هیچ ربطی ندارند.اگه یک خواستگاری شرایطش جور نشد؛دلیل نمیشه که بقیه خواستگاری ها هم این طور بشه.این قدر خواستگاری برید تا نیمه گمشدتون پیدا بشه!!!!
    لینک زیر را هم حتما و حتما بخونید:
    دیوار شیشه ای ذهن

    یه روز یه دانشمند یه آزمایش جالب انجام داد... اون یه اكواریم شیشه ای ساخت و اونو با یه دیوار شیشه ای دو قسمت كرد.
    تو یه قسمت یه ماهی بزرگتر انداخت و در قسمت دیگه یه ماهی كوچیكتر كه غذای مورد علاقه ی ماهی بزرگه بود.
    ماهی كوچیكه تنها غذای ماهی بزرگه بود و دانشمند به اون غذای دیگه ای نمی داد... او برای خوردن ماهی كوچیكه بارها و بارها به طرفش حمله می كرد، اما هر بار به یه دیوار نامرئی می خورد. همون دیوار شیشه ای كه اونو از غذای مورد علاقش جدا می كرد.
    بالا خره بعد از مدتی از حمله به ماهی كوچیك منصرف شد. او باور كرده بود كه رفتن به اون طرف اكواریوم و خوردن ماهی كوچیكه كار غیر ممكنیه.
    دانشمند شیشه ی وسط رو برداشت و راه ماهی بزرگه رو باز كرد اما ماهی بزرگه هرگز به سمت ماهی كوچیكه حمله نكرد. اون هرگز قدم به سمت دیگر اكواریوم نگذاشت.
    میدانید چرا؟
    اون دیوار شیشه ای دیگه وجود نداشت، اما ماهی بزرگه تو ذهنش یه دیوار شیشه ای ساخته بود. یه دیوار كه شكستنش از شكستن هر دیوار واقعی سخت تر بود.
    اون دیوار باور خودش بود. باورش به محدودیت. باورش به وجود دیوار. باورش به ناتوانی

    شما این دیوار شیشه ای را از ذهنتون بردارید. مثل این ماهی نباشید که فکر کنید این دفعه هم حتما مثل دفعات قبله! چون اگر این جوری فکر کنید حتما همین طوری هم میشه!

    راستی این قدر هم نگران شکست عشقی و عشق اول کسی بودن نباشید.
    ببینید کسانی که از طریق خواستگاری اقدام می کنند،حد اقلش اینه که عواطفشون را همون اول درگیر نمی کنند.من خودم خیلی خواستگار برام اومد.ولی تا حالا عاشق نشدم چون به خودم اجازه ندادم قبل از همسرم قلبم را درگیر کس دیگه ای کنم.اگر کسی پیدا شد که معیار های منو داشته باشه بعد از عقد وقت برای ابراز عواطف و محبت زیاده.
    اگر هم دختر یا پسری در جریان خواستگاری از کسی خوشش بیاد ولی جواب منفی بگیره؛چون عمق عواطف زیاد نبوده بعد از مدتی فراموش می کنه.اما تو دوستی....
    اگه کسی به دلیل معیارهاش از کسی خوشش بیاد بعدا هم می تونه اگه کسی را پیدا کنه که آن معیارها را داشته باشه،ازش خوشش بیاد.
    تا الان راهکارهای منطقی که به ذهنم رسید براتون گفتم.اگه بیشتر به نظرم رسید بازم میام بهتون می گم.اگه سوالی هم داشتین حتما بپرسید.
    راستی من پیشنهاد می کنم تاپیک آخر من را هم بخونید.شاید بعضی جاهاش بهتون کمک کنه متعادل تر و نه سخت گیرانه فکر کنید:
    آیا من در ازدواج سخت گیرم؟(چقدر از معیارهام باید کوتاه بیام؟)
    این هم بگم من هم مثل شما خیلی نگران بودم اما الان کلیدی دارم که خیالم راحته خدا خودش برام بهترین مصلحت را رقم خواهد زد.و نگران نیستم.
    بسیار سپاسگزارم از وقتی که گذاشتید،تو کل جوابها تنها کسی که منظور اصلی مطلب منو گرفت و درک کرد شما بودید،از نوشته هاتون استفاده کردم خانم و حتما مد نظرم قرارشون میدم،ادم چند تا مثل شما رو میبینه امیدوار میشه

  3. 3 کاربر از پست مفید samanft تشکرکرده اند .

    noamooz (چهارشنبه 13 فروردین 93), مصباح الهدی (سه شنبه 13 اسفند 92), ستیلا (سه شنبه 13 اسفند 92)

  4. #33
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 08 مرداد 96 [ 15:00]
    تاریخ عضویت
    1392-8-30
    نوشته ها
    285
    امتیاز
    4,535
    سطح
    42
    Points: 4,535, Level: 42
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 15
    Overall activity: 12.0%
    دستاوردها:
    Overdrive1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    400

    تشکرشده 440 در 186 پست

    Rep Power
    39
    Array
    خوب خداروشکر که شما جوابتونو از راهنماییهای مصباح جان گرفتید
    نکته :
    بنده خدا این اقای توجیه که متاسفانه نصفیا فکر میکنن خانومه نصفیا هم رو حساب ترجیح مینویسن توجیه
    من اینجا درستشو نوشتم توروخدا یه کم دقتمونو بیشتر کنیم در املا
    منظورم خدای نکرده شما نیستین اقا سامان (کلا گفتم که بخندیم)

    من یکی که یکی از معیارام اینه که از اون اقای خواستگار امتحان دیکته بگیرم

    در کل حرفای مصباح خیلی خوب بود و انشالا شما ازدواج موفقی داشته باشید
    در تایید حرفای مصباح بگم که منم ارتباط با پدر رو مخصوصا، خیلی مهم میدونم
    دیدم دوستاییم که ارتباطشون با پدرشون خوبه اصلا خطا نرفتن و برعکسشم متاسفانه در مورد خودم البته نمیخوام توجیه کنم خودمو اما خوب یه بخش مهمی از خطاهای من به دلیل کمبود عاطفه از طرف پدر و برادرم بود
    اخر سرم اونا عوض نشودن خودم پا پیش گذاشتم
    اقا سامان پرخاشگری تو خانواده خیلی مهمه اگه باشه احتمال اینکه طرف واسه خلاص شدن واسه حتی چند ساعت بره سراغ رابطه های خاص بیشتره
    اعتماد بنفس خیلی مهمه هم کم نباشه هم اگه زیاده با ایمان همراه باشه اگه نه طرف به خطا میره
    بازم چیزی به ذهنم رسید میام براتون مینویسم


    - - - Updated - - -

    نصفیا رو حساب ترجیح مینویسن توجیح (خودمم نتونستم درست منظورمو بنویسم بس که کارم درسته اصلا غلط املایی ندارم )

  5. 3 کاربر از پست مفید خانوم مجرد تشکرکرده اند .

    sara 65 (شنبه 17 اسفند 92), toojih (سه شنبه 13 اسفند 92), مصباح الهدی (سه شنبه 13 اسفند 92)

  6. #34
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 10 اردیبهشت 98 [ 12:47]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    24,877
    سطح
    95
    Points: 24,877, Level: 95
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 473
    Overall activity: 30.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocial10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    267
    Array
    سلام آقا سامان


    تاپیک های پیشنهادی را خوندین؟

    رلستی من یک سری نکته دیگه هم یادم اومد.گفتم بیام اینجا بنویسم:




    1)ببینید برای اینکه بفهمید که چه معیاری برای دختر خانم مهم هست،روی سوالاتش دقت کنید.ببینید اول کدوم سوالات را می پرسه و بیشتر چه سوالاتی می پرسه.

    مثلا من خودم مذهبی هستم همون جلسه اول خیلی سوالات مذهبی می پرسم.مثلا واجبات،ارتباط با نامحرم.حجاب و... خب طرفم می فهمه که اینا برام مهمه.وقتی دختر خانم این سوالات را کرد بدونید این مسائل براش مطرحه.

    یا اینکه دقت کنید که تو معیار های همسر آیندشون اول چه چیزهایی عنوان می کنند.

    اینا می تونه بهتون کمک کنه طرفتون چه تیپ شخصیتی داره.





    2)یک قاعده دیگه که می تونه به ما کمک کنه احتمال سالم ماندن طرف مقابل بیشتره اینه:

    انرژی نه خودبه خود به وجود میاد و نه خود به خود از بین میره.بلکه از شکلی به شکل دیگه تبدیل می شه.

    ببینید بالاخره همه ما جوانیم و انرژی جنسی داریم.می تونیم این انرژی را به شکل سودمند استفاد کنیم و در راه تحصیل،هنر ،کار ،مطالعه ،ورزش و تفریحات سالم و... استفاده کنیم.می تونیم مثل خیلی ها بی کار و الاف باشیم و پای اینترنت و ماهواره و آینه و آرایش و دوستی وقتمون را بگذرانیم.و از قدرت تفکرمون برای خیالپردازی های نادرست استفاده بکنیم.

    اگه دیدین جوانی به سن 25 تا 30 رسیده،نه هنری داره،نه تحصیلی،نه وقتش را در ورزش یا کلاس یا کار یا هرچیز دیگه ای گذرونده.خب این احتمال که وقتش را به نحو ناشایست گذرونده باشه خیلی خیلی بیشتر می شه.





    3)اصلا دور دوستی برای شناخت در ازدواج را کلا یک خط قرمز پررنگ بکشید.چون گفتم دخترایی که خانواده دار هستند و نظر پدرشون براشون مهمه،همون اول خانواده را درگیر می کنند و اصلا راحت نیستن با یک مرد نامحرم مدتی در ارتباط باشن.


    نگرانی شما را برای عجله در خواستگاری را کاملا درک می کنم.من هم تا حدی با این مشکل مواجه شدم.اما خیلی راهکار داره تا از این مسائل خلاص شد.


    من خودم سه تا از خواستگاری هام به جلسات بعد کشیده شد و این حس اینکه زودتر جواب مثبت را بدم هم از طرف خانواده خودم و هم از طرف خانواده مقابل به من منتقل شد.اما من اهمیت نمی دادم و خیلی با حوصله جلو می رفتم.وقتی خانواده من راضی نبودن که من بیشتر با آقای خواستگار صحبت کنم،من خودم با آقای خواستگار صحبت می کردم که من هنوز نیاز دارم که بیشتر با شما صحبت کنم.و لطفا شما از طرف خودتون پای تلفن بگید که جلسه دیگر هم بذاریم.که قبول می کردن.یا حتی یک بار خانواده من با مشاوره رفتن مخالف بودن من گردن آقای خواستگار انداختم.گفتم شما پیشنهاد بدین!

    و به بهانه مشاوره من رفتارهای آقای خواستگار را در محیط بیرون آنالیز می کردم.که واقعا محیط بیرون در شناخت خیلی تاثیر گذار هست.و سر نخ های زیادی دستگیر آدم می شه.

    اما خب باید خیلی مراقب باشید که طرف مقابل، کشانده شدن به جلسات بعدی را جواب مثبت شما نداند و دلبسته شما نشود.
    که من فکر کنم یک بار در تاپیک آقای asado به نام جواب رد به پیشنهاد آشنایی من درباره این موضوع و همین طور مطمئن شدن از به دلنشستن خودمون در طرف مقابل با هم مفصل بحث کردیم.
    یادتون هست؟



    خلاصه شما خواستگاری برید ولی کلی راهکار هست که جلسات خواستگاری را بیشتر کنید و دوران آشنایی تحت نظر خانواده ها بذارید.
    تازه برای شما که پسرید راحت تره.من که دخترم برای من بیشتر سخت می گیرن.
    ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم بدن اطلاع خانواده با کسی رابطه ای برای آشنایی(حالا به اسم دوستی یا...) داشته باشم.خانواده ام هم که اطلاع داشته باشن هیچ وقت راضی نمی شن که دخترشون با یک پسری همینجوری بدون داشتن هیچ شناخت اولیه از خانواده اش بره با یک پسری دوست باشه!


    ببنید دخترایی که این قدر راحت هستند که به اسم آشنایی دوست می شن احتمالش بیشتره تا در گروه نگرانی شما قرار بگیرندها!

    خواستگاری واقعا مطمئن تره!واقعا!البته اگه اصولی باشه و قبلش هم یک سری مطالعه حتما بکنید.مثلا مقالات همین سایت خوبه.
    تاپیک من هم نحوه سوال پرسیدن در جلسه خواستگاری دوستان خیلی راهنمایی های مفیدی به من کردند.موفق باشید

    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه
    ویرایش توسط مصباح الهدی : چهارشنبه 14 اسفند 92 در ساعت 21:34

  7. 4 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    khaleghezey (پنجشنبه 15 اسفند 92), فرهنگ 27 (پنجشنبه 15 اسفند 92), خانوم مجرد (پنجشنبه 15 اسفند 92), ستیلا (چهارشنبه 14 اسفند 92)

  8. #35
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 اسفند 93 [ 18:59]
    تاریخ عضویت
    1391-12-18
    نوشته ها
    224
    امتیاز
    2,769
    سطح
    32
    Points: 2,769, Level: 32
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 21.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registeredTagger First Class
    تشکرها
    92

    تشکرشده 345 در 153 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    خیلی از پسرا مثل خودم از این فکرا زیاد کردیم و می کنیم داداش سامان .حساسیتت درست و بجاست ولی فکر می کنم حساسیت زیادی هم برعکس جواب میده . مثل اینکه سوار ماشین نشیم چون هر لحظه ممکنه تصادف کنیم
    دخترای خوب هنوز تو جامعه ما زیادن فقط زیاد دیده نمی شن . تو تا حد امکان تلاش تو بکن انتخاب درستی داشته باشی بقیه اش و بسپر به خدا
    در ضمن این تایپیک ها و داستان هایی که در مورد خیانت هست و می شنوی تاثیر خیلی بدی می زاره رو آدم مخصوصا مجردا . من تو همین انجمن دو سه تا مورد اینجوری خوندم خیلی وقت پیش هنوز از یادم نرفته و واقعا تاثیر بدی داشت رو روحیه ام و انگیزم برای ازدواج . برا همین سعی می کنم کمتر بخونم و ببینم و گوش کنم :)
    از طرف یه داداش کوچولو

  9. 5 کاربر از پست مفید ahuman تشکرکرده اند .

    1234567 (پنجشنبه 15 اسفند 92), khaleghezey (پنجشنبه 15 اسفند 92), noamooz (چهارشنبه 13 فروردین 93), مصباح الهدی (پنجشنبه 15 اسفند 92), خانوم مجرد (پنجشنبه 15 اسفند 92)

  10. #36
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    58
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط مصباح الهدی نمایش پست ها
    سلام آقا سامان


    تاپیک های پیشنهادی را خوندین؟

    رلستی من یک سری نکته دیگه هم یادم اومد.گفتم بیام اینجا بنویسم:




    1)ببینید برای اینکه بفهمید که چه معیاری برای دختر خانم مهم هست،روی سوالاتش دقت کنید.ببینید اول کدوم سوالات را می پرسه و بیشتر چه سوالاتی می پرسه.

    مثلا من خودم مذهبی هستم همون جلسه اول خیلی سوالات مذهبی می پرسم.مثلا واجبات،ارتباط با نامحرم.حجاب و... خب طرفم می فهمه که اینا برام مهمه.وقتی دختر خانم این سوالات را کرد بدونید این مسائل براش مطرحه.

    یا اینکه دقت کنید که تو معیار های همسر آیندشون اول چه چیزهایی عنوان می کنند.

    اینا می تونه بهتون کمک کنه طرفتون چه تیپ شخصیتی داره.





    2)یک قاعده دیگه که می تونه به ما کمک کنه احتمال سالم ماندن طرف مقابل بیشتره اینه:

    انرژی نه خودبه خود به وجود میاد و نه خود به خود از بین میره.بلکه از شکلی به شکل دیگه تبدیل می شه.

    ببینید بالاخره همه ما جوانیم و انرژی جنسی داریم.می تونیم این انرژی را به شکل سودمند استفاد کنیم و در راه تحصیل،هنر ،کار ،مطالعه ،ورزش و تفریحات سالم و... استفاده کنیم.می تونیم مثل خیلی ها بی کار و الاف باشیم و پای اینترنت و ماهواره و آینه و آرایش و دوستی وقتمون را بگذرانیم.و از قدرت تفکرمون برای خیالپردازی های نادرست استفاده بکنیم.

    اگه دیدین جوانی به سن 25 تا 30 رسیده،نه هنری داره،نه تحصیلی،نه وقتش را در ورزش یا کلاس یا کار یا هرچیز دیگه ای گذرونده.خب این احتمال که وقتش را به نحو ناشایست گذرونده باشه خیلی خیلی بیشتر می شه.





    3)اصلا دور دوستی برای شناخت در ازدواج را کلا یک خط قرمز پررنگ بکشید.چون گفتم دخترایی که خانواده دار هستند و نظر پدرشون براشون مهمه،همون اول خانواده را درگیر می کنند و اصلا راحت نیستن با یک مرد نامحرم مدتی در ارتباط باشن.


    نگرانی شما را برای عجله در خواستگاری را کاملا درک می کنم.من هم تا حدی با این مشکل مواجه شدم.اما خیلی راهکار داره تا از این مسائل خلاص شد.


    من خودم سه تا از خواستگاری هام به جلسات بعد کشیده شد و این حس اینکه زودتر جواب مثبت را بدم هم از طرف خانواده خودم و هم از طرف خانواده مقابل به من منتقل شد.اما من اهمیت نمی دادم و خیلی با حوصله جلو می رفتم.وقتی خانواده من راضی نبودن که من بیشتر با آقای خواستگار صحبت کنم،من خودم با آقای خواستگار صحبت می کردم که من هنوز نیاز دارم که بیشتر با شما صحبت کنم.و لطفا شما از طرف خودتون پای تلفن بگید که جلسه دیگر هم بذاریم.که قبول می کردن.یا حتی یک بار خانواده من با مشاوره رفتن مخالف بودن من گردن آقای خواستگار انداختم.گفتم شما پیشنهاد بدین!

    و به بهانه مشاوره من رفتارهای آقای خواستگار را در محیط بیرون آنالیز می کردم.که واقعا محیط بیرون در شناخت خیلی تاثیر گذار هست.و سر نخ های زیادی دستگیر آدم می شه.

    اما خب باید خیلی مراقب باشید که طرف مقابل، کشانده شدن به جلسات بعدی را جواب مثبت شما نداند و دلبسته شما نشود.
    که من فکر کنم یک بار در تاپیک آقای asado به نام جواب رد به پیشنهاد آشنایی من درباره این موضوع و همین طور مطمئن شدن از به دلنشستن خودمون در طرف مقابل با هم مفصل بحث کردیم.
    یادتون هست؟



    خلاصه شما خواستگاری برید ولی کلی راهکار هست که جلسات خواستگاری را بیشتر کنید و دوران آشنایی تحت نظر خانواده ها بذارید.
    تازه برای شما که پسرید راحت تره.من که دخترم برای من بیشتر سخت می گیرن.
    ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم بدن اطلاع خانواده با کسی رابطه ای برای آشنایی(حالا به اسم دوستی یا...) داشته باشم.خانواده ام هم که اطلاع داشته باشن هیچ وقت راضی نمی شن که دخترشون با یک پسری همینجوری بدون داشتن هیچ شناخت اولیه از خانواده اش بره با یک پسری دوست باشه!


    ببنید دخترایی که این قدر راحت هستند که به اسم آشنایی دوست می شن احتمالش بیشتره تا در گروه نگرانی شما قرار بگیرندها!

    خواستگاری واقعا مطمئن تره!واقعا!البته اگه اصولی باشه و قبلش هم یک سری مطالعه حتما بکنید.مثلا مقالات همین سایت خوبه.
    تاپیک من هم نحوه سوال پرسیدن در جلسه خواستگاری دوستان خیلی راهنمایی های مفیدی به من کردند.موفق باشید

    ممون خانم صباح،بله،من حتما از نوشته های شما و دوستان دیگه یک کتابچه تهیه میکنم و اگر خواستم حرکتی کنم قبلش خوب میشینم اونو میخونم برای یه درس دانشگاه که فقط همون ترم به کارمون هم میاومد مجبور بودیم یه کتاب 500 صفحه ای رو بخونیم،حالا برای درس زندگیمون سربسته جلو بریم؟؟؟؟؟؟؟راهنمایی شما و دوستان خیلی کمک کرد،ممنون میشم اگر چیز دیگه ای به ذهنتون رسید بگید

  11. کاربر روبرو از پست مفید samanft تشکرکرده است .

    مصباح الهدی (پنجشنبه 15 اسفند 92)

  12. #37
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 24 اسفند 92 [ 01:13]
    تاریخ عضویت
    1392-12-08
    نوشته ها
    64
    دستاوردها:
    100 Experience PointsTagger Second ClassOverdrive7 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 43 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array
    کلا تو آزاد از دین و دنبال یه دخترم می گردی هر مذهبی باشه ولی تا به حال رابطه جنسی نداشته باشه(البته بگی عشق نداشته باشه بهتره) اینطوری باید سوال بکنی؟
    منظورت اینه جواب بده بفهمیم هستی

    - - - Updated - - -

    در ضمن کسی نمی دونه باید مدت نامزدی قبل عقدت باهاش بیشتر باشه به نظر من
    والا خودم تو نگاه اول که تو شناخت افتضاحم امروز به یه حافظ محیط زیست در مورد شکار حرف می زدم بعد فهمیدن خودمو به اون راه زدم
    تنها راهش ارتباط اونم چنمد ماه تو دوران نامزدی نه دوستی تو دوستیا احتمال اینکه عیباشو نبینی زیاده


 
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 اسفند 94, 00:31
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 فروردین 93, 08:09

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 12:21 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.