به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

Threaded View

  1. #13
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    شنبه 25 بهمن 04 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,225
    امتیاز
    98,492
    سطح
    100
    Points: 98,492, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    8,100

    تشکرشده 7,109 در 2,468 پست

    Rep Power
    0
    Array


    سلام
    ممنون از درد و دل هاتون...




    یه مطالبی به ذهنم میرسه ... با اجازه شما خدمت بزرگوارتان میگم :
    به نظرم یکی از مسائل مهم ، که هر فرد از عضو خانواده ، باید بهش توجه کنه، اینکه : احساسات و نیازهای همدیگر خوب شناخته بشه و براش تلاش و اقدام بشه ...
    اینکه واقعا نیاز همسرم را بفهمم ...همسرم نیاز منو بفهمه و.....


    مشکل ماها شاید این باشه نمی دونیم واقعا احساس و نیازهای واقعی خودمون و شریک زندگیمون چیه ...
    مثلا شما یه تفکر اقتصادی دارید و این نیاز و احساس در شما وجود داره و توقع دارید همسرتون به اون توجه کنه.....حاضرید سال ها مستاجر باشید ولی به هدف های اقتصادی خودتون برسید ..
    از طرفی همسرتون، دنیا را جور دیگر آنالیز می کنه و او هم دوست دااره به نیازهایش توجه بشه ...
    شاید شما بگید ... تقکر اقتصادی در مقابل تفکر هزینه ای !


    به نظرم نباید صفر و یکی ،نتیجه گیری کنیم ...باید همیشه در یه طیف در جریان باشیم ...
    اینکه مثلا بیشتر پول را خانه بخریم ....یا بیشتر پول را سرمایه کذاری کنیم و...
    هر کی با توجه به نظام فکری و تعریف زندگییش ( شما و همسرتون ) یکی از این مسیرها را میره !
    در این خود رای هایی ها ..ضمیر من فعال میشه و هر کی دوست داره خودش را به دیگری ثابت کنه ،،
    برآیند و نتیجه آن هم میشه .....اختلاف و دعوا
    شاید .. باید بیشتر به نیازهای همسرتون توجه داشته باشید ... شاید یه خستگی ای در وجود همسرتون هست و شاید.. خیلی از شاید ها !
    از طرفی همسرتون هم باید بیشتر با درد و دل های شما آشنا باشه و بدونه برای خانواده داره این کارا میکنه...


    من خودم یه زمانی اینجوری بودم تو بعضی از مسائل با خانواده و دوستان و .....
    تصمیم گرفتم اول مغزمو روغن کاری کنم :)
    وقتی مغز روغن کاری بشه انعطاف بیشتر پیدا می کنه و راحت میتونه در اون جریان طیفی زندگی حرکت کنه ...
    جریان طیفی زندگی یعنی . به فکر اقتصاد فعل و آینده خانواده باشیم – به نیازهای همسرمون و خودمون توجه کنیم و....
    یعنی یه بالانس خوبی داشته باشیم


    "" روغن کاری را اول از خودمون شروع کنیم ""


    .................................


    تو هر اتفاقی ، تو هر هدفی، چه شخصی و چه خانوادگی ... با سه عنصر کودک درون - والد درون - بالغ درون در ارتباط هستیم..
    معمولا کودک درون و والد درون دنبال منافع کوتاه مدت هست ..و بالغ درون منافع بلند مدت ..
    مهم اینکه ما انسانها دوست داریم کدومشو جذب خودمون کنیم ...... منافع کوتاه مدت یا منافع بلند مدت ..
    مثلا اگه یه شخصی بخواد از نظر علمی قوی باشه و به سطح علمی مورد نظرش برسه، دچار تعرض بین کودک درون و بالغ درونش میشه ،( منافع کوتاه مدت و بلند مدت )
    اون شخص باید منافع کوتاه مدت را فدای منافع بلند مدت کنه ، یعنی باید خوابیدن افراطی – تفریح افراطی – برنامه و شبکه ها را کم کنه تا بتونه به هدف اصلی برسه !( هدف بلند مدت )
    اول باید این مشخص بشه ،


    در خانواده منافع کوتاه مدت میشه ثابت کردن حرف و خواسته های خود !
    منافع بلند مدت میشه آرامش خانواده !
    اگه هر کی بخواد دنبال خواسته ها ی خودش باشه ( منافع کوتاه مدت ) میشه دعوا و اختلاف


    وقتی طرف مقابل یا شریک زندگیمون را بالغانه نمی بینیم در رفتارها ،باید خودمون بالغانه رفتار کنیم
    شریک زندگیمون هم کنجکاو میشه !....کنجکاوی در تغییر و مراجعه پیش مشاور
    مثلا در این مهم :
    همسرتون منافع خودش را می خواد
    شما هم علاقه به منافع خودتون دارید
    می بینید... میشه یه سیکل معیوب ! ( منافع کوتاه مدت )


    در مورد کودک درون - بالغ درون - والد درون می تونید مطالب خوبی پیدا کنید و مطالعه داشته باشید .



    .........................


    سعی کنید با همدیگر صحبت کنید و حتما در این زمینه مشاوره خصوصی و جمعی با هم داشته باشید .
    مساله شما یه مساله ای هست که باید بالینی حل بشه
    به نظرم قابل حل هست
    همین که اینجا هستید و درد و دل می کنید و حاضرید مشاوره دریافت کنید ..نشون میده به فکر تغییر و آرامش خانواده تون هستید
    و این خیلی خوبه

    علاوه بر راهنمایی ها ی خوب دوستان در اینجا ،( روند ادامه تاپیک ) حتما سعی کنید مشاوره حضوری داشته باشید( با همسرتون )
    انشا الله زندگی ای سرشار از آرامش داشته باشید
    موید باشید.
    ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 01 بهمن 97 در ساعت 16:23


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.