
نوشته اصلی توسط
gole maryam
[color=#006400]
من فقط همین یک پست را در اینجا بهت جواب می دهم
اول اینکه نسبت به موضوع توضیحاتت کم است .
راهنمایی های من هم نسبت به توضیحات اندک تو کامل نیست قدری که چه عرض کنم خیلی دست به عصا هستم به این علت که راهنمایی اشتباه و خدای نکرده حتی به قاعده ی نوک سوزن آسیب بیشتر تو در این بخش ترازنامه نویسی و.......برای من کارما داره
اما در همین حدی که توضیح دادی ترازنامه ات را کامل تر می کنم تا راهنمای تکمیل کردن ترازنامه از جانب خودت باشد و ..........
ضمن اینکه این ترازنامه ( فوت پدر ) را باید با مامانت و خواهر و برادرهایی که از تو بزرگتر بودند و در زندگی تو در آن سن نقش جدی داشته اند بنویسی و پرکنی مثلا برادری که نان آور خانه ی شما شد و ...... چرا که میزان بالایی از آزردگی های تو از به غیر از مرگ پدر مربوط به اعمال و افکار و احساسات و واکنش های آنهاست . همانطور که در مورد دوم می بینیم به نقش برادرت و به عدم اعتماد تو به اعضای خانواده جهت حمایت از شماها در مقابل فرد شرور همسایه اشاره کردی و ............
درجه زوم دوربین را بالا ببر و برو به لایه های درونی تر . با این اتفاق و رویداد باش به شکلی که خودت را به لحاظ احساسی و عملی و فکری در آن سن ببینی .حتی شاید از شدت درد و رنج گریه ات بگیرد و........
نام: مرگ پدر
نام : گل مریم - ( نام پدرت ) - نام مادرت ............
شرح ماوقع : فوت پدر در 3.5 سالگی
شرح ماوقع : داستان فوت پدر به شکل کامل نوشته شود و نحوه ی فهمیدن تو و واکنش ها ی مادر و خواهر و برادرهای بزرگتر - خانواده ی پدری و مادر ی و اطرافیان و به لحاظ عاطفی و عملکردی و فکری ..........
امنیت ازدست رفته : امنیت عاطفی - امنیت اقتصادی - امنیت اجتماعی
امنیت از دست رفته : امنیت عاطفی - امنیت خانوادگی - امنیت مالی - امنیت اجتماعی - امنیت معنا
ضعف اخلاقی( من چه کرده ام؟): فرار از مساله رو شاید بشه گفت
ضعف اخلاقی( من چه کرده ام؟): ضعف های خودت و مادرت و ............
سهم من : ؟
کودک در این سن و در اتفاقات طبیعی از جمله مرگ سهم ندارم .
ترس های من : ترس از رها شدن -نادیده گرفته شدن - ترس از تنهایی -
ترس های من : ترس از ناشناخته ها - ترس از از دست دادن - ترس از رها شدن -ترس از نادیده گرفته شدن - ترس از تنهایی و.....
بازی روانی: ؟؟؟
بازی روانی : کودک در این سن و نسبت به این موضوع در لحظه اول بازی ندارد .تنها از طریقی غیر سازنده اقدام به گرفتن نوازش منفی می کند تا به مرور تقریبا نزدیک به 6 سالگی آنجا که نوشتن پیش نویس اغاز می شود بازی قهر و یک اردنگی به من بزن شکل بگیرد در غیر این صورت در سه سالگی بازی روانی معنا ندارد
رفتار سالم(چرا این رنجش ادامه دار شده است؟) :روبرو شدن با واقعیت - تخلیه بار عاطفی
رفتار سالم(چرا این رنجش ادامه دار شده است؟) : رو به رو شدن به واقعیت و پذیرش شرایط جدید - اعتماد کردن - دست برداشتن از گریه و زاری های کودکانه و نوازش منفی گرفتن و بررسی نقش سالم مادر و .......
اقدام عملی : اعتماد سازی برای کودک درون - سفر به کودکی
اقدام عملی : گفتگو و تعامل سازنده بین همین افرادی که با آنها ترازنامه را نوشتی . بیان توقعات و خواستها و ...................خارج از فضای ترحم و دلسوزی و یا حنگ و جدل و مقابله و بی تفاوتی و ................در جهت اعتماد سازی و ......قدردانی از مادر و پذیرش و قبول تمام ضعفهایی که داشته و یا سایرینی که با آنها ترازنامه را نوشتی .............پوشش دادن و حمایت از همدیگر و اعتماد کردن و لذت بردن از وجود هم به شکل مستمر .
علاقه مندی ها (Bookmarks)