به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 6 از 16 نخستنخست 123456789101112131415 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 156
  1. #51
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 دی 93 [ 22:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-08
    نوشته ها
    661
    امتیاز
    3,788
    سطح
    38
    Points: 3,788, Level: 38
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    2,635

    تشکرشده 911 در 430 پست

    Rep Power
    80
    Array


    با قاطعییت میگم تو چیزی داری که من الان پی بردم نمی گم بهت ولی بدون که دخترای این تالار ندارن ولی تو داری چرا از کجا فهمیدم ؟از طرز بیانت من شخصییت شناس خوبی هستم طرف بگه ف من تا فرحزادشو رفتم دلم هم برات نسوخت جدی عرض می کنم ادم جدی ای علاوه بر شوخ طبعی ام هستم دیدی که بهت گفتم تو یه چیزی داری که تو این تالار هیچ کس اونو نداره


    سلام.
    حرفاتون خيلي جالب وكاربرديه.
    من يك سوال برام پيش اومده وميخوام بدونم اوني كه هيچكدوم از دختراي اين تالار ندارن چي ميتونه باشه؟

  2. #52
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 29 آبان 94 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    2,431
    سطح
    29
    Points: 2,431, Level: 29
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    117

    تشکرشده 49 در 26 پست

    Rep Power
    0
    Array
    قوربون دستت مصباح عزیز
    منم برای همه ,هر مشکلی که دارن آرزومیکنم خدا مشکلشو حل کنه

  3. کاربر روبرو از پست مفید bahar.65 تشکرکرده است .

    مصباح الهدی (جمعه 11 مرداد 92)

  4. #53
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 تیر 94 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1392-1-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    455
    امتیاز
    3,873
    سطح
    39
    Points: 3,873, Level: 39
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    873

    تشکرشده 1,282 در 361 پست

    Rep Power
    60
    Array
    سلام بهار. جسته گریخته بیشتر نوشته ها شما و سفارشهای دوستانو خوندم. تصور کن یک پسری و با دختری در وضعیت مشابه خودتان برخورد کردید. به نظرت چه مشکلی باعث میشه مورد توجه شما قرار نگیره؟ چیزهایی که تا حالا در رابطه خودت نوشتی کاملا مثبته. خواهشا با نگاهی مثبت به نوشته های من بنگرید. قصد توهین ندارم ولی جسارت نباشه ،ممکنه به تمام مسائل اشاره نکرده باشی. ببین دوست خوبم. من به عنوان یک پسر به هیچ عنوان وضعیت خوب مالی یک خانم برام ملاک نیست. هر چند ممکنه برای دیگرون اصلی ترین دلیل باشه. معمولا ملاک برای آقایون در درجه اول: پاکدامنی ، مهربانی ، زیبایی ، هوش ، آینده نگری ،قانع بودن و سازگاری ، هنرمند بودن و در یک کلام دارای صفات خوب بسیار و به دور از اخلاق زشت و ناپسنده. جدای این مثالها که به دختر خانم مربوطه باقی به خانواده ایشون برمیگرده. مثلا وجود پدر یا برادر معتاد می تونه تاثیر منفی داشته باشه و یا وجود یک فرد که معلولیت شدیدی داشته باشه. مثلا یک شخص که اختلال ذهنی داره.
    کمی بیشتر به خودت و خانواده با دقت نگاه کن شاید دلایلی بغیر از وضعیت مالی وجود داشته باشه که از نگاه شما پنهون مونده باشه.
    بهار عزیز. یکی دیگه از مسائل که ممکنه شما توجه نکرده باشید اینه که آقایون معمولا با دیدن فردی سریع تصمیم به ازدواج نمیگیرند. اونا نیاز به فرصتی برای شناخت بهتر ، برای تفکر و تصمیم گیری و در نهایت برای بیان خواسته هاشون دارند. آیا شما این دوره زمانی رو در نزدیکی فردی سپری کردید؟ آیا هیچ زمانی فرصت آشنایی با جنس مخالف را فراهم کرده اید؟ ( منظورم ایجاد رابطه دوستی نیست. ).

  5. 3 کاربر از پست مفید majid_k تشکرکرده اند .

    فرانک بانو (پنجشنبه 17 مرداد 92), نازنین آریایی (جمعه 18 مرداد 92), شوکا (دوشنبه 21 مرداد 92)

  6. #54
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 29 آبان 94 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    2,431
    سطح
    29
    Points: 2,431, Level: 29
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    117

    تشکرشده 49 در 26 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام مجید عزیز

    - - - Updated - - -

    کاملا منظورتو متوجه شدم عزیزممجید درسته گفتم وضعیت اقتصادی نرمالی نداریم ولی خدارو شکر تو زندگیمون چیزی نیست که به خاطرش خجالت زده باشیم واقعا میگم
    نه اعتیاد نه خانواده لاابالی نه چش چرون نه مال مردم خور نه اهل دودودم
    کلا سرمون به زندگی خودمون گرمه
    واقعا پدرو مادرو در جامعه جز افراد محترمی هستن که همه حرمتشونو نگه میدارن
    بارها هم گفتم تعجب من ار اینه که چرا با این شرایط باید من دچار این مشکل باشم؟البته ایبن رو هم گفتم که قدم بلند نیست ولی آیا این میتونه دلیل مشکل من باشه؟

  7. #55
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 07 تیر 94 [ 00:49]
    تاریخ عضویت
    1392-1-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    455
    امتیاز
    3,873
    سطح
    39
    Points: 3,873, Level: 39
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    873

    تشکرشده 1,282 در 361 پست

    Rep Power
    60
    Array
    ممکنه بفرمایید قد شما چند سانته؟ و چند کیلو وزن دارید؟ البته امیدوارم از سوالم ناراحت نشده باشی.

  8. #56
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 29 اردیبهشت 97 [ 00:12]
    تاریخ عضویت
    1391-8-12
    نوشته ها
    629
    امتیاز
    8,334
    سطح
    61
    Points: 8,334, Level: 61
    Level completed: 62%, Points required for next Level: 116
    Overall activity: 22.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    662

    تشکرشده 792 در 312 پست

    Rep Power
    76
    Array
    ببین من چیزی که کلا از این متن شما و بیان و نوشته های دوستان فهمیدم اینه که شما نیاز به تایید دیگران داری
    اگه یکی بیاد و بگه شما بهترینی .. خوشحال میشی و اگه یکی نا امیدت کنه داغون میشی
    نگران نباش نخواستم چیز بدی بگم چون منم همینطوریم... خیلی از ماها نیاز داریم یکی بگه افرین چقدر خوب داری تلاش میکنی ... باریک الله عالیه و ...
    نیاز به تحسین توی وجود همه هست... شما از هر پیامی که همدردی خوبی شده باهات استقبال کردی. خوب این تاپیکو تا اخرش هم بری نتیجه ای نمیگیری...
    البته درکت میکنم نیاز به همدرد و همدم داری ولی متاسفانه اینجا فقط یه متن مینویسن و هیچ همدم و دوستی وجود نداره.
    به نظر من ینی خودم جای شما بودم دنبال یه دوست صمیمی بودم که اوقاتم رو باهاش پر کنم و یا یه جوری حتی به زور هم شده خودمو مشغول کنم. بیکاری بد چیزیه سعی کنین روزتون رو پر کنین...
    شما حتما استعداد های خودتون رو دارین پس نیازی نیست من و بقیه بگیم شما میتونی چون واقعا میتونی...

    - - - Updated - - -

    مجید جان قد ایشون و وزن ایشون مطمینا خیلی غیر عادی نیست...
    یادم اومد از یکی از دوستام که قدش متوسطه و شکمش خیلی چاقه و لکنت زبون نسبتا شدید داره چهره خیلی معمولی و خیلی چیزای معمولی دیگه
    ولی همیشه توی کنفرانس ها و سمینار و کلا صحبت کردن توی جمع با همون لکنت زبون موفق بود و از منم بهتر حرف میزنه چون اعتماد به نفس داره...
    مهم اعتماد به نفسه که ادم راضی باشه از قد و هیکل خودش ...

    [size=medium]تنها دو روز در سال هست که نمیتونی هیچ کاری بکنی‌!
    یکی‌ دیروز و یکی‌ فردا .
    [/size]

  9. کاربر روبرو از پست مفید mohammad2012 تشکرکرده است .

    roze sepid (جمعه 11 مرداد 92)

  10. #57
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 11 مرداد 92 [ 21:59]
    تاریخ عضویت
    1392-5-11
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    5
    سطح
    1
    Points: 5, Level: 1
    Level completed: 9%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 0%
    تشکرها
    0

    تشکرشده 6 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام خواهر خوبم بهار خانم

    راستش من فقط واسه شما اومدم اینجا عضو شدم !
    اما....
    اینجوری که من از نوشته هاتون برداشت کردم شما دختر معتقد و خداترسی هستین و علاوه بر اون واسه جسم و روح شریف انسانی تون ارزش قائلین.. اما

    بعضی وقت ها بحث و گله ما با خدا سر چیزهای نداده چیز هایی که شدیدا خواسته شده اما... تنها اعتقاد و ایمان به خدا نیست که راه گشاست بعضی وقتا بخاطر اینه که بهش اعتماد نداریم یا چش امیدمون به آدم هاست! فقط به خدا امیدوار باش جوری نشی که انگار امیدت اون خاستگاری باشه که ایشالا همین روزا پیداش بشه باشه ( خودمم نفهمیدم چی نوشتم از بس جمله ام فعل داشت ) تو یا به توانایی خدا اعتماد داری یا نداری! اگه داری گله نکن خودش میگه صبر همراه با تلاش داشته باش .... مطمئنم که خودت بهتر از من اینا رو میدونی که لازمه ایمان اعتماده اما خب بعضی وقت ها یادمون میره و مشکل رو گنده تر از اینی که هست می بینیم....

    عزیزم چرا خودت رو با دیگران مقایسه میکنی .. خودت می دونی همونطور که هزارتا ازدواج موفق هست هزاران ازدواج ناموفق هم هست من اینجوری حس کردم که شما فقط اینکه دوستانت ازدواج کردنو رفتن رو می بینی اما نکته مثبتی که خودت وسط حرفات زدی رو عملا نادیده می گیری >> همین دوستانت میان پیش تو مشورت می کنن!
    .
    راستش بهار جان منم مثه تو یه سری تعریف هایی که الان بین دوستان خودم هم در مورد اجتماعی بودن هست رو نمی پسندم اصلا نمی تونم هیچ جوره این نوعشو قبول کنم که من راستش یه چند مدل راهنمایی اینجوری رو تو نظرات دوستان گرامی دیدم درواقع شاید روش های اونا واسه امثال شما اصلا راه گشا نباشن اما واسه کسان دیگه ای که مثلا سایت های همسریابی رو مناسب میدونن و شرایط خانوادگی شون پذیرای این نوع ازدواج هستن راهکار خوبی باشه پس خودت نظراتو بخون همونطور که نشون میدی عاقلی (فقط یکم الان ذهنت درگیر نقاط منفی زندگی ات با توجه به سابقه درخشان شاد بودن) بهترینشو انتخاب کن

    امای شماره 2- من دوستی دارم که شدیدا اعتقادات خفن داشت این دوست من شوهرشو تو یه جلسه مذهبی پیدا کرد الان هم سرخونه زندگیشه و اونجوری که بقیه میگن خوشحاله! اون هم تا جایی که یادمه آنچنان خاستگاری نداشت خودشم که تو خونه بود کلا! پس ببین مطمئن باش شوهرت الان تو چاه که نیوفتاده ! هست بنده خدا فقط سرش زیادی شولوغه اینجوری >>
    بعضی وقت ها با مادرت همراه شو برو مهمونی برو مراسم نمی دونم اصلا برو همایش اینا رو دوست نداری پاشو برو کلاس کوبلن !!اگه دوست نداری هرکارمفیدی که دوست داری و باعث میشه اجتماعی تر بشی رو انجام بده منظورمو بد برداشت نکنی پاشی بری تو خیابون زل بزنی به چشای مردم بلکه شاید مجنونت یهو تیر نگاهت به قلبش بخوره و یک دل نه شونصد دل عاشقت بشه با اسب سفید بیاد باهم برین دور دور! نه عزیزم میدونم خودت حتی به خدا هم نشون دادی دنبال راه حرام و البته راه آسون اشتباه نیستی ......
    راستی به یه دوست مطمئن معتمد بگو که یه بار باهات همراه بشه کسی که عاقل باشه بهش بگو تو رفتارات ریز بینی کنه ببینه کجا مشکل داری... مثلا من به شخصه یکم عصبی ام (فقط یه کم ها یه کم ) این رفتارم هم یجورایی انگاری نهادینه شده و غیر ارادی شده !! خودمم متوجه این رفتارم نبودم تا اینکه به یه دوست خوب گفتم از نظر اون من چطورم تازه اون موقع بود که بععععععله بنده هم پی به عمق فاجعه خودم بردم
    خلاصه بگم نگاه کن اگه جای یه پسر بودی خودتو می پسندیدی؟؟؟ یا اینکه فقط از چشم خودت داری دنیا رو رصد میکنی
    .
    .

    توکلت به خدا باشه اینجاس که شاید محل امتحان زندگی تو باشه شاید داره محکت میزنه ....
    .
    .
    باور دارم که الله همیشه خیر بنده اش رو حتی بیشتر از خود اون بنده خنگ ( مثل خود من ) میخاد
    ____________
    پ.ن 1 - این پاسخ سریع چرا ییییهو تغییر فونت میده؟ چشه؟
    پ.ن 2 - بهار جون واست دعا میکنم توام واسه من دعا کن خدا یه پول قلمبه واسم یفرسته
    پ.ن 3- شوخی های منو به دل نگیری ها ( با همتونم )
    پ.ن 4 - واسه ازدواج موفق تمام عذب های گرامی


    - - - Updated - - -

    پ.ن 5 - ضمنا خواهشا اون دوستی که گفته سایت همسریابی لطفا از حرفم ناراحت شه هرکسی راهی داره ( واسه نمونه یکی دیگه از دوستان از این طریق همسر یاب شدند و الان هم نمی دونم در چه حالی هستن امیدوارم خوشبخت باشه ) هرجا هست و همچنین آقایی که راهکار چشم تو چشم شدن رو پیشنهاد دادند... آخه خیلی نگرانم کسی از من برنجه بخاطر حرفم آخه آدم های مجازی هم دل دارند
    اصن کلهم
    لطفا از همین یه ذره حرفی که بالا زدم هیشکی ناراحت نشه

  11. 4 کاربر از پست مفید JSS_jasmine تشکرکرده اند .

    bahar.65 (جمعه 11 مرداد 92), mohammad2012 (جمعه 11 مرداد 92), roze sepid (جمعه 11 مرداد 92), فرانک بانو (پنجشنبه 17 مرداد 92)

  12. #58
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 29 آبان 94 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    2,431
    سطح
    29
    Points: 2,431, Level: 29
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    117

    تشکرشده 49 در 26 پست

    Rep Power
    0
    Array
    مجید جام من قدم 153 ووزنم 50 هستش.خیلی کمه آره؟ولی آخه الن کلا دخترا قدشون کوتاه هستش
    jss sasmineye عزیزم مرسی که به خاطر من عضوشدی
    گفتم من شایدمهارتهای ارتباطیم ضعیف باشه

  13. #59
    در انتظار تایید ایمیل ثبت نام
    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 93 [ 11:18]
    تاریخ عضویت
    1392-3-26
    نوشته ها
    1,155
    امتیاز
    3,537
    سطح
    37
    Points: 3,537, Level: 37
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 113
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Overdrive1000 Experience PointsTagger First Class1 year registered
    تشکرها
    153

    تشکرشده 2,575 در 920 پست

    Rep Power
    0
    Array
    چون تاپیک داره فول ظرفیت می شه و وقت نیست باید خیلی فشرده و رک بگویم : شما از اول راه را اشتباه رفته ای. شما احساس تنهایی می کنی چون با خودت ارتباط درستی نداری. همه چیز از خود آدم شروع می شود. یک مثال بارزش در پست اولت کاملا مشهود است :

    شما هدفت از زندگی چیست ؟ آیا اگر برای خودت هدف مشخصی داشتی این گونه زندگی به کامت تلخ می شد ؟ آیا یک هدف مشخص زمینه ارتباط داشتن با جامعه نیست ؟
    بگذار برایت روشن کنم که چرا اینقدر پریشان شده ای: چون با خودت ارتباط درست نداری و به عمق خودت نمی روی. گرفتار افکار متناقض و پریشان شده ای و حتی یک هدف برای زندگی ات نداری که بتوانی به وسیله آن افکارت را جهت بدهی.


    شما اول می گویی می خواهم ازدواج کنم اما هیچ آمادگی ای برای ازدواج نداری و تصور بسیار ساده ای از ازدواج داری : ازدواج را داشتن یک مرد و همراهی و حرف های عاشقانه و بیرون رفتن با هم می بینی. در حالی که اگر کمی عمیق تر می شدی می دیدی این تفکر فقط یک خیال و رویا است. در جهان واقعی ازدواج طور دیگری است.

    شما ازدواج و دوست پسر را یکی می دانی. در حالی که در همین تالار اگر بگردی به خوبی می توانی بفهمی که ازدواج یک قرارداد رسمی است و تعهد می آورد و رابطه دوستی اساسا نقض کننده ازدواج است و کسانی که نمی خواهند فعلا یا در کل ازدواج کنند برای ارضاء عاطفی - جنسی یا برای وقت گذرانی یا سرپوش گذاشتن روی مشکلات زندگی روی به دوستی می آورند. حالا چه طور شما تصورت از دو چیز کاملا متناقض و متضاد یکی است ؟ چه طور این دو را یکی می دانی و فرقی برایت نمی کند؟ اگر ارزش های مشخصی در زندگی داشتی و به این ارزش ها مقید بودی آیا باز هم این گونه فکر می کردی و علی رغم اینکه به ازدواج علاقه داشتی باز هم با دیدن کسانی که با دوست پسرشان قدم می زنند دلت می گرفت ؟

    به خودت رجوع کن و با خودت دوست باش. تو از خودت فاصله داری و باید این سفر را از درون خودت آغاز کنی. خودت را بشناسی و ارزش هایت را مشخص کنی ، بر اساس آن هدف گذاری کنی و بعد با ایمان به سمت هدفت بروی. آن وقت می بینی چگونه این احساسات منفی از و جودت می رود. تنهایی شما از وقتی شروع شد که ( خود واقعی ات ) را طرد کردی.

  14. #60
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 29 آبان 94 [ 02:11]
    تاریخ عضویت
    1392-5-09
    نوشته ها
    61
    امتیاز
    2,431
    سطح
    29
    Points: 2,431, Level: 29
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 35.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    117

    تشکرشده 49 در 26 پست

    Rep Power
    0
    Array
    بچه ها انگار آدم اینجا از دلتنگی یه چیزی گفت 1000 تا برداشت عجیب و غریب میشه
    نوپوی عزیز:
    کی گفتم ازدواج و دوست پسر یکیه؟من کی گفتم در زندگی هدف ندارم؟بزرگترین هدف زندگی من اینه که همین امسال phd قبول بشم اونم در یکی از بهترین رشته ها
    عزیزم نا سلامتی لیسانس علوم اجتماعی دارین یه مقدار عمیقتر فکرکنید به مسایل
    کی گفتم ازدواج یعنی داشتن یک مرد و تمام؟بارها گفتم وقتی دیگران داشتن پسر بازی میکردن من خونه داری میکردم ,بارها مشکلات زندگی دوستان متاهلم به وسیله من حل شده به نظر شما این یعنی اینکه من ازدواج رو داشتن یک مرد میدونم؟وقتی نوشتم به هیچکس اجازه ندادم به عنوان عروسک و زنگ تفریح به من نگاه کنن شما چطور میتونید بگید از نظر من شوهر و دوست پسر یکیه؟
    واقعا آدم تعجب میکنه یعنی برداشت شما از حرفای من تا این حد سطحی بوده که به من بگید شوهرو با دوست پسر قاطی نکنم؟

    ویرایش توسط bahar.65 : جمعه 11 مرداد 92 در ساعت 19:16

  15. 2 کاربر از پست مفید bahar.65 تشکرکرده اند .

    nikafarid (جمعه 11 مرداد 92), دختری تنها (شنبه 12 مرداد 92)


 
صفحه 6 از 16 نخستنخست 123456789101112131415 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. برای گرفتم تصمیم نهایی برای جدایی دور شدن کوتاه مدت مفید است یا مضر؟
    توسط فرخ رو در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: چهارشنبه 21 خرداد 93, 22:39
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:25 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.