به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 35 , از مجموع 35
  1. #31
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: مصیبت ناگهانی

    نقل قول نوشته اصلی توسط sisili
    ]
    بگذارید و بگذرید, ببینید و دل مبندید,چشم بیاندازید و دل مبازید, که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت.[/
    سیسیلی عزیز

    این سخن پر محتوا از امام علی علیه السلام هست .

    ============

    و اما

    شنیدی میگویند آنچه نپاید دلبستگی نشاید !

    دنیا و هر آنچه در آن است ماندنی نیست ، الا نحوه استفاده از آن ،یعنی بهره خوب یا بد از آن بردن ماندنیه و همراه جدایی ناپذیر ماست . و همین هم به ما این درس را می دهد که بجای دلبستگی به ظواهر ناپایدار دنیا ، در پی بهره های مفید و ماندی آن باشیم و از آنچه وبال گردن ما می شود ( ماندنیهای وبال ) دوری کنیم .

    بنا به سخنی از امام علی ( ع ) دنیا هم فی نفسه بد نیست ، و ارزش دنیا به استفاده ایه که ما ازش می کنیم ، اگر خوب استفاده کنیم ، دنیا خیلی هم خوبه و اگر بد استفاده کنیم خیلی بد جلوه می کنه ، اگر خوب ببینیم خوبه و اگر بد ببینیم بد نمایان میشه . و همه اینها به دید و منش ما برمیگرده ، آدمهایی که خوب زندگی می کنند وقتی از این دنیا خارج می شوند تازه اول خوشیهاشونه یعنی ورود به دنیایی وسیع تر و شیرین تر را تجربه می کنند و اما اونی که بد زندگی می کنه برعکس .

    آری گذر هر از گاهی به گورستانها و غسالخانه ها ( البته به شرط ظرفیت روحی مناسب ) بسیار در مسیر قطع وابستگیها ما را یاری می کند ، وقتی می بینیم به قول شاعر :

    عاقبت منزل ما وادی خاموشان است

    البته در ظاهر و در دید و شنوایی ما خاموشه و الا پر از حرفها و حکایتها و ماجراهاست . در خواهیم یافت ، به راستی چرا برای چند صباحی عمر گذرا این همه غفلتها را به جان می خریم تا فلان کنیم و بهمان کنیم و ... خیلیهاش رفتارها و اعمال نسنجیده و وبال ساز است ، در حالی که همین فرصت را می توانیم بهترین بهره را از دنیا ببریم تا هم برای خود مفید باشیم هم برای دیگران ، آن بهره مندی ای را داشته باشیم که ماندنیست .

    و باز هم :

    هر آنچه نپاید دلبستگی نشاید .

    و هر آنچه وصل به حق ( خدا ) نباشد ، هالک ( نابود شدنی ) است .

    و هر چه در تعادل و صحت نباشد وصل به حق نیست .

    پس حق یعنی تعادل و صحت در عمل ( عمل صالح )

    و صالحین رستگارانند ( رها از هر وزر و وبالی و واصل به نیکی و خیر )

    و دنیا اگر سخت هم بگذرد برای صالح محل کسب فضیلت است ( الدنیا مزرعة الآخره ) و غمی ندارد از رنجهایش ( لاخوفٌ علیهم و لا هم یحزنون ) و چو از این دنیا خارج می شود ، تولدی دیگر می یابد در دنیایی در آستانه جاودانگی . و کیست که از اینگونه بودن و رفتن محزون باشد !!!

    و دلتنگی تنها نصیب ماست که از این گونه عزیزان بی بهره می شویم و اینم با یاد خوبیها و جایگاه نیکویشان تسکین می یابد .

    با اوصافی که از پدر داشته ای از نیکان بوده و خوش باش که نزد پروردگارش در آرامش است .


    .


  2. 6 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته مهربان (یکشنبه 23 آبان 89)

  3. #32
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 18 اردیبهشت 92 [ 16:23]
    تاریخ عضویت
    1389-4-01
    نوشته ها
    697
    امتیاز
    4,956
    سطح
    45
    Points: 4,956, Level: 45
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,162

    تشکرشده 2,174 در 573 پست

    Rep Power
    86
    Array

    RE: مصیبت ناگهانی

    یک دنیا ممنون فرشته مهربون ارادت خاصی بهتون دارم و همیشه نوشته هاتون و چند بار می خونم حتی وقتی برای دیگران نوشتید.
    بله دنیا محل گذره و ای کاش هممون باور کنیم که به اندازه ابسیلونی از اینجا با خود نخواهیم برد و تنها اعمال و رفتار و کردارمونه که به دردمون می خوره.
    اما می دونید عزیزانمون چیزی نیستن که بتونیم بهشون دل نبندیم. همه ما حتی نمی تونیم فکرش و بکنیم که یه روز این عزیزمون کنارمون نباشه.
    همش از خدا میخوام که بهم صبر بده خیلی سخته هر روز چشم انتظارم که میاد. هر روز با عکساش حرف می زنم با هاش درد دل می کنم اما چه فایده ..........
    تو رو خدا قدر پدر و مادر و بدونید تازه من جزء افرادی بودم که در حد توانم برای پدرم کم نذاشتم اما الان اصلا ارامش ندارم و دوست دارم زمان به عقب برمی گشت.
    ممنونم

  4. 6 کاربر از پست مفید sisili تشکرکرده اند .

    sisili (یکشنبه 23 آبان 89)

  5. #33
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 12 اردیبهشت 90 [ 19:26]
    تاریخ عضویت
    1389-7-22
    نوشته ها
    56
    امتیاز
    1,830
    سطح
    25
    Points: 1,830, Level: 25
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 70
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    117

    تشکرشده 116 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مصیبت ناگهانی

    sisiliعزیز منو در غم خودت شریک بدون واز خدا می خوام بهت صبرواستقامت بده تا بتونی این روزها ی سخت رو پشت سر بزاری ، منم با تو همدردم ، البته پدر من چند سالی هست که برحمت خدا رفتند ، منم روزهای سختی رو پشت سر گذاشتم ، ولی دنیاس دیگه وقتی خدا غمی به آدم میده صبزوطاقتش رو هم میده .
    هر وقت احساس کردی دلت گرفته ،اجازه بده اشکات سرازیربشن بهت کمک میکنه کمی آروم بشی .براشون نماز وقرآن بخون وتا میتونی به نیّت پدرت کارای خوب انجام بده ، اینجوری دل پدرتون هم شاد میشه.هر وقت دلت میگیره با پدرت درددل کن ،مطمئن باش آرومت میکنه ، من که این کار رو میکنم . میرم سرخاک پدرم وباهاش دردل میکنم و بی نهایت در آرامش من تاثیر داره .ببخشید که بیشتر از خودم گفتم اومده بودم که بهت بگم من رو در غم خودت شریک بدون .

  6. کاربر روبرو از پست مفید **leili** تشکرکرده است .

    **leili** (یکشنبه 23 آبان 89)

  7. #34
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 20 اسفند 90 [ 15:47]
    تاریخ عضویت
    1389-5-12
    نوشته ها
    67
    امتیاز
    2,123
    سطح
    27
    Points: 2,123, Level: 27
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    112

    تشکرشده 115 در 42 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مصیبت ناگهانی

    سيسلي عزيز
    اين غم سنگينه.. باورش سخته.. غم توئه و بايد بتوني باهاش كنار بياي. اينها حس من بود وقتي پدر رفت..
    الان 5 سال گذشته و من هنوزم وقتي به ياد اون لحظه ها ميفتم .. خيلي سخته
    ميخوام بگم بايد سعي كني قوي باشي. اين درد و غم فقط اين چند روزه باهات همراه نيست. مال يه عمره. سعي كن بيشتر دعا و قران بخوني. و اگه گريه ميكني بين تو و خدات باشه. بايد ياد بگيري خودت به خودت تسكين بدي.

  8. کاربر روبرو از پست مفید aftabgardon تشکرکرده است .

    aftabgardon (یکشنبه 23 آبان 89)

  9. #35
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 18 اردیبهشت 92 [ 16:23]
    تاریخ عضویت
    1389-4-01
    نوشته ها
    697
    امتیاز
    4,956
    سطح
    45
    Points: 4,956, Level: 45
    Level completed: 3%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,162

    تشکرشده 2,174 در 573 پست

    Rep Power
    86
    Array

    RE: مصیبت ناگهانی

    ممنونم دوستای عزیز و همدل
    خدامند پدران شما رو هم رحمت کنه و روحشون و با خوبان همنشین کند.
    بله خیلی سخته و همان طور که گفتید مال یک عمره. فقط خدا کنه صبرم زیاد بشه تا بتونم کنار بیام. هر کار که شما فکر کنید کردم تا لااقل در ظاهر اروم باشم به خاطر همسر و فرزندم اما...........................
    فقط می تونم بگم خیلی سخته. به خاطر اون همه وابستگی بیشتر سخته..........................

  10. کاربر روبرو از پست مفید sisili تشکرکرده است .

    sisili (یکشنبه 23 آبان 89)


 
صفحه 4 از 4 نخستنخست 1234

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا مشکل در ازدواج نکردن و رابطه ناسرانجام تقصیر من بوده؟
    توسط برگریز در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: چهارشنبه 31 تیر 94, 06:43
  2. همسرم کارای شخصیشو از من انتظار داره واسش انجام بدم
    توسط mehrazar2 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: چهارشنبه 29 مرداد 93, 19:30
  3. پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: سه شنبه 15 شهریور 90, 12:37
  4. آیا تقصیر من بود؟(حرفهای خودمونی)
    توسط keyvan در انجمن خودآگاهی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 23 بهمن 88, 13:11

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.