به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 79

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    هیوای عزیز زندگی جنسی هر شخصی در دست اوست و این شما هستید که اختیار زندگی خود را دارید. ولی تنها باید شهامت این را داشته باشید که به همسر خود واقعیات قبل از ازدواجتان را اگر پرسید بگویید. شاید شما بگویید به ایشان چه ربطی دارد.ولی به ایشان کاملا مربوط است که بداند شما چگونه زندگی کرده اید. یا اینکه لااقل بپرسید زندگی گذشته دختر برایت چقدر اهمیت دارد!
    چون ایشان به هر دلیلی که برایشان محترم است شاید زندگی گذشته دختر برایش مهم باشد و انسانیت هم حکم می کند صادق باشید. (کاری با دین و... ندارم.) شاید ایشاننخواهند با دختری که س ک س را تجربه کرده زندگی کنند.
    در ضمن به هر حال باید بدانید اگر قرار بود سکس پیش از ازدواج جلوی طلاق رو بگیره در خارج این کار رو انجام می داد. نه اینکه در آلمان از هر دو ازدواج یکی در همون 5 سال اول به طلاق ختم می شه.مشکل طلاق از روی بلد نبودن روابط جنسی رو با یک آموزش مناسب در همون زمانی که افراد سر انتخاب ماشین عروس و اینکه مراسمو کجا بگیریم که بیشتر داماد رو بتیغیم!! و سرمون رو بالا بگیریم که چشم فلانی در بیاد و...می شه حل کرد. یعنی افراد در فهم چگونگی زندگی نمودن با هم مشکل دارند . نیازی نیست که افراد همخوابگی با یکی دیگه رو تجربه کنند تا بفهمند که چطور باید همسرشون رو ارضا جنسی کنند!!

  2. 9 کاربر از پست مفید sorena_arman تشکرکرده اند .

    sorena_arman (جمعه 04 فروردین 91)

  3. #2
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,075
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,568 در 3,447 پست

    Rep Power
    428
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    هيوا جان
    ما در هر كشوري كه زندگي بكنيم بايد تابع فرهنگ و قانون و باورهاي آن باشيم .

    در يك كشور آفريقايي زن به خواستگاري مرد مي رود و اين عرف و نرمال جامعه است ولي درايران در همين تالار دختران و پسران به اين مي انديشند كه چطور به نتيجه برسند كه هميشه مرد انتخاب كننده نباشد و...

    در مورد زندگي قبل از ازدواج هم عزيزم نمي توان افسار گسخته عمل كرد . شما مي توانيد باورهاي خودتان را داشته باشيد و طبق باورهايتان هم عمل كنيد اما شما كه تا به اين حد از دمكراسي رسيده ايد بايد حقي هم براي طرف مقابل قائل باشيد .اينطور نيست ؟!

    شايد شريك زندگي شما باورهايش نقطه مخالف باورهاي شما باشد و اين حق اوست كه در اين باره بداند . زماني مي توانيم به فردي بگوييم زندگي گذشته من به تو مربوط نيست كه در درجه اول با باورهاي آن فرد همخواني داشته باشد و اگر منافات داشت هم خود و ديگري منافعمان زير سئوال نرود .

  4. 3 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (جمعه 26 آذر 89)

  5. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 اردیبهشت 88 [ 20:19]
    تاریخ عضویت
    1388-2-22
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    2,772
    سطح
    32
    Points: 2,772, Level: 32
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 128
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 7 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    از کجا میدونین دلیل اونها به خاطر سکس بوده؟ مگه تو ایران 1000 دلیل برای طلاق وجود نداره؟
    سورنا جان شهامت نیازی نیست, از واقعات زندگی منه و در کمال آرامش خواهم گفت
    و همین طرز فکر اشتباه بیشترین مشکل زندگی الان ماست چون همه داریم سعی میکنیم زندگی گذشته خودمون رو دوباره تکرار کنیم و به رخ همدیگه بکشیم
    هیچ کدوم به این فکر نمیکنیم که آینده جلو رومونه
    تنها چیزی که الان میتونیم واسش کاری کنیم آینده است و با همین کارهامون که باعث میشیم کلی از جوون هامون تن به ازدواج ندن و بعضی هم راه های دیگه رو انتخاب کنن
    اون دختری که به زور بهش تجاوز شده چی؟؟؟؟؟
    اون هم باید به خاطر عقده ای بازی یه سری آدم کوته فکر تا اخر عمرش با این درد بسوزه و بسازه
    سورنا میشه بگی الان چه ربطی داشت تیغیدن داماد به ماجرااااااااااااااااااااا اااااااااااا؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    باشه آقای سورنا به جا ماشین عروس میشینم کروکی میکشم که چطور با شوهرم سکس داشته باشم

  6. کاربر روبرو از پست مفید Hivaa تشکرکرده است .

    Hivaa (جمعه 26 آذر 89)

  7. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    شما دختر خام، اول دقت کن که خود شما دلیل بسیاری از طلاقها رو عدم توانایی ارضا میل جنسی دونستید!! و بعد هم بنده در جواب این حرف شما بود که خاطر نشان کردم که این مشکلات رو نیازی نیست با هم خوابگی با کسی دیگر برطرف کنیم. با اندکی آموزش زن و مرد می توانند یاد بگیرند که چگونه همسر خود را که مثلا فلا ن روحیه را دارد ارضا کنند تا به طلاق نینجامد!! و هیج مطالعه ای که نشان دهنده تاثیر مثبت روابط جنسی پیش از ازدواج بر زندگی شخصی فردی داشته باشد را پیدا نخواهید کرد!!

    این طرز فکر به نظر شما اشتباه است و نه به نظر من و امثال من. بنده دختری رو که قبل از ازدواج س ک س داشته مناسب مادری فرزندانم نمی دانم. شما هم قرار نیست با یکی مثل من ازدواج کنی که من را و افکار مانند من را کوته فکری می دانی. شما چون انسانیت در وجودت موج می زند قرار است فقط صادق باشی و با کسی ازدواج کنی که مانند شما روابط پیش از ازدواج همسرش برایش مهم نباشد.

    من دختری که س ک س داشته باشد را ناپاک نمی دانم ولی با او ازدواج نمی کنم. ولی دختری که دروغ بگوید را ناپاک می دانم و به بدترین شکل ممکن اگرزندگیم را درگیر خود کرده باشد از او انتقام خواهم گرفت. شما با روشنفکران وصلت می کنید پس مشکلی نخواهید داشت.

  8. 8 کاربر از پست مفید sorena_arman تشکرکرده اند .

    sorena_arman (جمعه 26 آذر 89)

  9. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 29 تیر 89 [ 01:26]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    58
    امتیاز
    2,946
    سطح
    33
    Points: 2,946, Level: 33
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 104
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    48

    تشکرشده 48 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    سلام دوستان نمی دونم ولی من خودم با دختری بو دم که می گفت اصلا از سکس خوشش نمی اد اصلا نمی دونه سکس یعنی چی من هم مثل احمق ها چون عشق چشم هام رو کور کر ده بود و چون فقط به این فکر می کردم که من و اون قراره آینده هم رو بسازیم شروع کردم از اول براش توضیح دادن که اصلا فلسفه سکس چیه و
    چرا و چگونه ...
    این آدم حتی می گفت زن و شوهر بعد از ازدواج هم دلیلی برای سکس ندارند فقط برای بچه دار شدن که این قضیه هم وقتی بچه دار نشیم حل می شه . من احمق هم شروع کردم فلسفه بافی . یک بار که من می خواستم یرم سربازی و چند ماهی قرار بود برم شهرستان با هم که رفتیم بیرون . وقتی دیدم داره گریه می کنه که نمی تونه دوریم رو تحمل کنه . برای اولین بار در آغوشش گرفتم . تازه فهمیدم . نه بابا اونقدر ها هم از سکس و مسایل سکسی بدش نماد . حا لا دیگه اون منو ول نمی کرد . اینجا بود که دیدم تمام این فلسفه هایی که بافتم و پوچ بوده . جالب اینجاست من بعد از سه سال دوستیه به قول خودم پاکم فهمیدم همزمان با من با یکی دیگه هم بوده !!!!!!
    [size=medium]...هر که فکر کند همه میوه ها در همان وقت می رسند که توت فرنگی ، از انگور چیزی نمی داند.. paracelsus [/size]

  10. کاربر روبرو از پست مفید bandvar تشکرکرده است .

    bandvar (جمعه 26 آذر 89)

  11. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 اردیبهشت 88 [ 20:19]
    تاریخ عضویت
    1388-2-22
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    2,772
    سطح
    32
    Points: 2,772, Level: 32
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 128
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    7

    تشکرشده 7 در 6 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط sorena_arman
    شما هم قرار نیست با یکی مثل من ازدواج کنی که من را و افکار مانند من را کوته فکری می دانی.
    مدید همدردی عزیز بازهم تکرار می کنم من گفتم دختر که بهش تجاوز شده باشه توسط افراد کوته فکر
    عضو تالار شما خودش به خودش تهمت میزنه دلیل نمیشه پست من رو حذف کنین خودش درست نظر نمی خونه شما به من اخطار میدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
    این آقا الان به من اهانت کرد چی نباید اخطار بگیره ؟
    چون دارم واقعیت رو میگم پس هدف من فقط سکس قبل ازدواج دیگه سورنا؟
    آره
    باز هم نظرم رو میگم جناب همدردی عزیز
    من با سن 28 سال انقدر دیدم که شما نگین به من دختر خام
    هر طور مایلین
    و یک پیشنهاد به دخترای این تالار که اومدین تشکر کردین از آقای سورنا من جمله سوگن نها آنی
    مگه همین ایشون نبود تو نظر قبلیش گفت که به جای تیغیدن داماد ...... پس شما هم تیغیدین همسراتون رو ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما دختر ها هر بلایی سرمون بیاد تو زندگیمون حقمونه چرا از خودتون دفاع نمی کنین تو چند تا از تاپیک های این تالار خوندم یکی اومده میگه دختر ها همه عوضی شدن 6 تا دختر تشکر کرده بودن ازش
    این یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تو زمان
    سوگند ببین چقدر عقب مونده ایم تو زمان تیرکمان و سنگ هم از این روش استفاده میکردن

    در ضمن ایشون هیچ حقی نداشتن به من بگن دختر خام

    تو رو خدا اکانت من رو پا کنییییییییییییییییییییییی ییییید
    چرا یه دختر پیدا نمیشه به این بندوار بگه مگه خودتون کم دروغ میگین به دخترا بندوار جان این جا منتظر نموندیم که شما بیاین خواستگاری
    خوشبختانه این منم که میگم بله نه تو
    همدری پاک کن من رو
    باز هم تکرار می کنم تو ایران از زن بودن خودم با وجود دخترایی مثل شما حالم به هم می خوره
    هر بلایی سرتون میاد حقتونه
    پاکم کن

  12. کاربر روبرو از پست مفید Hivaa تشکرکرده است .

    Hivaa (جمعه 26 آذر 89)

  13. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 بهمن 89 [ 15:28]
    تاریخ عضویت
    1387-9-13
    نوشته ها
    190
    امتیاز
    3,652
    سطح
    38
    Points: 3,652, Level: 38
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    158

    تشکرشده 159 در 70 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hivaa
    نقل قول نوشته اصلی توسط sorena_arman
    شما هم قرار نیست با یکی مثل من ازدواج کنی که من را و افکار مانند من را کوته فکری می دانی.
    مدید همدردی عزیز بازهم تکرار می کنم من گفتم دختر که بهش تجاوز شده باشه توسط افراد کوته فکر
    عضو تالار شما خودش به خودش تهمت میزنه دلیل نمیشه پست من رو حذف کنین خودش درست نظر نمی خونه شما به من اخطار میدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟
    این آقا الان به من اهانت کرد چی نباید اخطار بگیره ؟
    چون دارم واقعیت رو میگم پس هدف من فقط سکس قبل ازدواج دیگه سورنا؟
    آره
    باز هم نظرم رو میگم جناب همدردی عزیز
    من با سن 28 سال انقدر دیدم که شما نگین به من دختر خام
    هر طور مایلین
    و یک پیشنهاد به دخترای این تالار که اومدین تشکر کردین از آقای سورنا من جمله سوگن نها آنی
    مگه همین ایشون نبود تو نظر قبلیش گفت که به جای تیغیدن داماد ...... پس شما هم تیغیدین همسراتون رو ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما دختر ها هر بلایی سرمون بیاد تو زندگیمون حقمونه چرا از خودتون دفاع نمی کنین تو چند تا از تاپیک های این تالار خوندم یکی اومده میگه دختر ها همه عوضی شدن 6 تا دختر تشکر کرده بودن ازش
    این یعنی چی واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تو زمان
    سوگند ببین چقدر عقب مونده ایم تو زمان تیرکمان و سنگ هم از این روش استفاده میکردن

    در ضمن ایشون هیچ حقی نداشتن به من بگن دختر خام

    تو رو خدا اکانت من رو پا کنییییییییییییییییییییییی ییییید
    چرا یه دختر پیدا نمیشه به این بندوار بگه مگه خودتون کم دروغ میگین به دخترا بندوار جان این جا منتظر نموندیم که شما بیاین خواستگاری
    خوشبختانه این منم که میگم بله نه تو
    همدری پاک کن من رو
    باز هم تکرار می کنم تو ایران از زن بودن خودم با وجود دخترایی مثل شما حالم به هم می خوره
    هر بلایی سرتون میاد حقتونه
    پاکم کن
    والا این تشکر ما بهتر از این دلایل شما برای توجیه ارتباط قبل از ازدواج هست آخه من یکی واقعا خجالت کشیدم از این دلایل به ظاهر قانع کننده شما .داری با گفتن این دلایل آبروی هرچی دختر که تمایلات جنسی خودشونو قبل از ازدواج کنترل می کنند تا عفت و نجابتشون زیر سوال نره می بری .

  14. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 شهریور 89 [ 17:39]
    تاریخ عضویت
    1387-8-24
    نوشته ها
    1,569
    امتیاز
    8,965
    سطح
    63
    Points: 8,965, Level: 63
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 85
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 502 در 230 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hivaa

    نمی خوام قبل از ازدواج با فکر کردن به اینکه ببخشید شوهرم قراره بخوابه پیشم من چیکار کنم و از ترس بدنم به لرزه بیفته که برای اولین بار حتی تو یه خونه با یه مرد می خوام تنها باشم
    خواهشا نگین دلیل خوبی نیست
    میدونین الان چقدر طلاق اتفاق میفته چون زوجین تو رابطه سکس نمیدونستن چه جوری باید عمل کنن که هر دو احساس رضایت داشته باشن
    نقل قول نوشته اصلی توسط Hivaa
    از کجا میدونین دلیل اونها به خاطر سکس بوده؟ مگه تو ایران 1000 دلیل برای طلاق وجود نداره؟

    باشه آقای سورنا به جا ماشین عروس میشینم کروکی میکشم که چطور با شوهرم سکس داشته باشم
    از متناقض گوییهایتان آشکار است هدف برای شما وسیله را توجیه می کند.


    یه نکته .شما چرا سعی نمی کنید به جای اینکه به حرف اینو آن توجه داشته باشید راه خود را پی بگیرید. بگویید من می خواهم پیش از ازدواچ نیز س ک س داشته باشم و این به نظر من چیزی از ارزشهای من کم نمی کند. این توجیه خود نیز می دانید پوچ است که دلیل طلاق نارضایتی از مسائل جنسی است و بنابراین من دنبال س ک س قبل از ازدواج می روم. شما این موضوع را که بدانید با همسر خود چگونه سکس کنید از طریق آموزش را مضحک می دانید و مورد تمسخر خود قرار می دهید ولی اینکه یک دختر با یک پسر هم خوابگی کند تا بفهمد چگونه باید مردان را ارضا کند روش مناسب می شمارید.
    شهامت رفتن مسیر خود(هر چه هست) داشته باشید.

  15. 7 کاربر از پست مفید sorena_arman تشکرکرده اند .

    sorena_arman (جمعه 04 فروردین 91)

  16. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 29 تیر 89 [ 01:26]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    58
    امتیاز
    2,946
    سطح
    33
    Points: 2,946, Level: 33
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 104
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    48

    تشکرشده 48 در 27 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    منم موافقم با دختری که قبلا سکس داشته ازدواج نمی کنم . چون 1- اصلا هیچ وقت نمی فهمم قبلا سکس داشته 2 چون همیشه میگه که من پاکم 3 -اصلا سکس نمی دونه یعنی چی مجبورم بهش یاد بدم 4 - چون اصلا از سکس بدش می آد و اونوقت نمی دونم چی کار کنم ...
    [size=medium]...هر که فکر کند همه میوه ها در همان وقت می رسند که توت فرنگی ، از انگور چیزی نمی داند.. paracelsus [/size]

  17. 2 کاربر از پست مفید bandvar تشکرکرده اند .

    bandvar (جمعه 26 آذر 89)

  18. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 08 خرداد 89 [ 10:45]
    تاریخ عضویت
    1387-7-15
    نوشته ها
    350
    امتیاز
    4,905
    سطح
    44
    Points: 4,905, Level: 44
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    119

    تشکرشده 121 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط جنسي قبل از ازدواج چرا و چرا ؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط bandvar
    منم موافقم با دختری که قبلا سکس داشته ازدواج نمی کنم . چون 1- اصلا هیچ وقت نمی فهمم قبلا سکس داشته 2 چون همیشه میگه که من پاکم 3 -اصلا سکس نمی دونه یعنی چی مجبورم بهش یاد بدم 4 - چون اصلا از سکس بدش می آد و اونوقت نمی دونم چی کار کنم ...

    بند شماره 1 و 2 با بند 3 و 4 جور در نمياد ، بلاخره با دختري كه قبل از ازدواج با پسر رابطه جنسي نداشته باشه ازدواج ميكني؟!!! يا اينكه با دختري كه نخواي بهش ياد بدي كه چيكار كنه و ارتباط با پسر رو داشته باشه ....

  19. کاربر روبرو از پست مفید بال تكين تشکرکرده است .

    بال تكين (چهارشنبه 23 اردیبهشت 88)


 
صفحه 3 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. با پرخاشگري و قدرنشناسي همسرم و خانواده‌اش چه كنم؟؟؟
    توسط A'srin در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: دوشنبه 22 آبان 91, 01:13
  2. بي حسي همسرم؟؟؟
    توسط saba77 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 تیر 90, 14:01
  3. آيا ازدواج با همكلاسي يا همكار اشتباهه؟؟؟
    توسط حنان در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: دوشنبه 28 تیر 89, 17:14

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:54 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.