به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 67

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 اردیبهشت 01 [ 00:01]
    تاریخ عضویت
    1390-6-17
    نوشته ها
    1,916
    امتیاز
    39,710
    سطح
    100
    Points: 39,710, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    3,893

    تشکرشده 3,096 در 1,314 پست

    Rep Power
    317
    Array

    برای تشخیص ضعف های شخصیتی و ارتباطیم به کمک شما نیاز دارم

    سلام.
    در ادامه تاپیک قبلی، من یک سری مقالات رو در تالار مطالعه کردم. یک سری مطالبی بود که برام جلب توجه کرد و به نظرم لازمه روشون کار کنم.
    مثلا در مقاله " اگر این چنین هستید صبر کنید ازدواج نکنید" در موردهایی که در زیر آوردم به نظر خودم کمی مشکل دارم.




    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    3) اگر در زندگی، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری، احساسی و رفتاری ندارید.(عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری)[/URL]
    مثلا در این مورد تعداد دوستام زیادن ولی ارتباط خیلی عمیقی باهاشون ندارم. هنوز هم تلفنی با حتی دوست دبستانم در ارتباطم و گاهی از هم خبر میگیریم. ولی اهل اینکه با دوستام مثلا مرتب بیرون برم یا سفر برم و ... نیستم. فقط با دوستان هم وابگاهیم گاهی بیرون برم یا سینما یا خرید. ولی با دوستان دیگم نه.
    رشته تغییر ندارم. ولی توی یه دوره ای کلا درس رو کنار گذاشته بودم. بین کارشناسی و ارشد من 6 سال فاصله افتاد.
    شاید بشه گفت خیلی دنبال علای دیگم به جز درس نرفتم. البه واقعا احساس علاقه خاصی به چیز خاصی هم نداشتم.
    آیا اینها نشونه هایی از نداشتن ثبات فکری و احساسی هست یا نه؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    ) اگر فقط منطق و طرز نگرش خویش را قبول دارید و در برابر دیگران حالت دفاعی یا حالت تهاجمی می گیرید و قادر به درک افکار، احساس و رفتار دیگران نیستید.(واکنش دفاعی و خود میان بینی)[/URL]
    به نظظر خودم خیلی خوب میتونم دیگران رو درک کنم. ولی خب وقتی هم یکی برای حرفش دلیل منطقی و قانع کننده ای نداره، یا در مواردی که فکر میکنم کسی داره عمدا رفتار اشتباهی میکنه یا مواردی که به نظرم بیاد داره حقم ضایع میشه، حالت دفاعی میگیرم. این حالتهام چطور؟ واکنش دفاعی و خود میان بینیه یا نه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    ) اگر نقاط ضعف و نقاط قوت خود را به صورت شفاف نمی بینید.(عدم خودآگاهی)[/URL]
    معولا در بیان نقاط ضعفم قوی تر هستم. وقتی یمخوام نقاط قوت بگم مشکل پیدا میکنم. در کل زیاد به خودم افتخار نمی کنم. که البته شاید از کمالگرایی باشه. معمولا احساس رضایت و افتخار به خودم ندارم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    ) اگر بسیار هیجان طلب هستید و صرفا، هیجانات شما را به سویی می کشاند و قادر به تعویق انداختن خواسته هایتان نیستید.(هوش هیجانی پائین)[/URL]
    معمولا اینطوری نیستم. ولی توی مسایلی مثل مثلا خواستگاری، در مورد ایتکه خانواده طرف در جریان باشن یا اقدام رسمی برای آشنایی بشه، یا بفهمم طرف مقابلم آخرش تصمیمش چیه، یکم عجول هستم و بلاتکلیفی آزارم میده و واکنش نشون میدم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    ) اگر برای رفتار، احساس و گفتار خود روش و برنامه ای ندارید و منفعلانه و واکنشی نسبت به دیگران عکس العمل نشان می دهید.(رفتار بی تعقل یا انعکاسی، مشکل در شیوه حل مسئله)[/URL]
    این مورد رو درست نفهمیدم منظورش چیه. ولی مثلا توی همون تاپیک آخرم در مورد رفتار اون آقا آیا رفتارم واکنشی بوده یا نه؟ و اگر واکنشی بوده، رفتار صحیح باید چه می بود؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط lord.hamed نمایش پست ها
    ) اگر در آینه نگاه دیگران، شما فردی غرغرو، سرزنش گر، وابسته، احساساتی، بدبین، گوشه گیر، پرخاشگر، دمدمی مزاج، خودخواه، گوشت تلخ، غمگین یا تکانشی(کسی که یکباره بدون مقدمه و از روی احساس دست به عملی می زند و پیامدهای آن را نمی سنجد) به نظر می آئید.(اختلال شخصیت)[/URL]
    توی خونه من یکم روی نظم حساسم. وقتی دیگران رعایت نمیکنن و به هم میریزند غر میزنم. یا مثلا اگر شب بخوام بخوابم ولی مثلا ساعت 1 به بعد بخوان بقیه هنوز بشینن پای تلویزیون و سر و صدا باشه و من خوابم بیاد، غر میزنم.
    سرزنش هم معمولا نمیکنم. یعنی دلم نمیاد. ولی خب مثلا اون آقا رو که توی تاپیک قبلی گفتم خیلی سرزنش کردم. یا اگه کسی قولی بده و بدقولی کنه شاید سرزنشش کنم.
    نسبت به آقایون، به محض اینکه یک رفتار مشکوک ازشون ببینم خیلی بدبین میشم. ولی در کل نسبت به مثلا سیاست بدبینم.
    گوشه گیر... نه همیشه. ولی خب گاهی خیلی نیاز دارم تنها باشم. به خصوص وقتی ذهنم درگیره. البته در کل نسبت به دوستام یا هم خوابگاهی هام آروم تر و بی سر و صداتر هستم.اطرافیانم معمولا نسبت به من شادتر و پرجنب و جوش تر هستن.
    دمدمی مزاج هم فکر کنم تا حدودی هستم. یعنی گاهی ذهنم یهو منفی میشه و کلا به هم میریزم. به خصوص وقتی به گذشته فکر میکنم یا نگران آینده میشم .
    اینا همش اختلال شخصیته؟
    برای تشخیص درستش، تست شخصیت دادن کافیه؟ یا مراحل دیگه ای هم داره؟
    ضمن اینکه من یکبار تست شخصیت دادم. istp بودم.


  2. 2 کاربر از پست مفید Pooh تشکرکرده اند .

    المای (جمعه 07 مهر 96), زندگی خوب (جمعه 07 مهر 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نداشتن ثبات شخصیتی
    توسط امید زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 09 شهریور 93, 22:18
  2. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه 15 دی 92, 12:13
  3. چگونه شخصیتی مردانه و جذاب داشته باشم.
    توسط achilis در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: پنجشنبه 17 مرداد 92, 14:08

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.