به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 3 از 3 نخستنخست 123
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 27 , از مجموع 27
  1. #21
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 21 مرداد 96 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1394-4-05
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    1,736
    سطح
    24
    Points: 1,736, Level: 24
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array
    من دو سه بار تا حالا اين موضوع رو باهاش مطرح كردم ، جز اين كه ميگه آره حق با تو هستش چيز ديگه اي نمي گه. بعدش كاراش و جبران نميكنه. كلا همين طوريه، مثلا وقتي كار اشتباهي انجام ميده يا چيزي ميگه كه من ناراحت ميشم بعد چند روز كه باهاش صحبت ميكنم و ميگم از اين حرفت ناراحت شدم در جواب يا ميگه من نگفتم يا ميگه شوخي كردم تو چرا اينطوري هستي خدا به فريادم برسه. در حالي كه داشتيم جدي حرف ميزديم و لحنش اصلا لحن شوخي نبوده. ديگه نميدونم با اين رفتاراش چيكار كنم ؟ اصلا زير بار نميره كه حرف نادرستي زده بيشتر من و محكوم ميكنه

  2. #22
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 21 مرداد 96 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1394-4-05
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    1,736
    سطح
    24
    Points: 1,736, Level: 24
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array
    جوابي رو كه از مشاوره خصوصي گرفتم رو براتون ميذارم شايد به درد بقيه دوستان هم بخوره. باز اگه نظري ، راه كاري به ذهنتون رسيد ممنون ميشم اينجا مطرح كنيد.

    جواب مشاور : " ببینید بنا نیست شوهری که شما دارید بدون عیب و نقص باشد. همچنین اصلا اینطور نیست که آدمها اگر ضعفی دارند با یکبار گفتن به آنها ضعفشون بر طرف شود.
    مثلا ما همه می دانیم و خودمون هم قول می دهیم که دروغ نگوییم، عصبانی نشویم، به دیگران کمک کنیم، غیبت نکنیم، مقایسه نکنیم، زودرنج نباشیم، با گذشت باشیم و ....
    آیا با این قول که به خود می دهیم بعد از آن ما معصوم می شویم و هیچ خطایی نمی کنیم؟!!!!

    پس اولین مسئله اینست که شوهرتون مثل بقیه همسران عالم معصوم نیست و خطاها و ضعفهایی دارد.
    دومین مسئله هم اینست که این ضعفها با یک گفتن شما حل نمی شود. بلکه زمان، روش، و استمرار می طلبد.
    تغییر مثل باغبانی کردن هست. هم باید بلد باشید، هم به خودتون زحمت بدهید و هم زمان می برد. آب بدهید، کود بدهید، آفت کش بزنید (نه اینکه امر و نهی کنید)، بلکه با شیوه های مهارتهای ارتباطی طرف را جذب کنید و طی زمان که معمولا ماهها و سالها طول می کشد تغییرات ایجاد شود.

    دقت کنید ازدواج برای تکمیل خود و حذف ضعفها هست. و طی سالهای زندگی زن و شوهر با همت و اعتماد و مهربانی کمک به یکدیگر می کنند که ضعفهایشان حذف شود.

    با توضیحات این قسمت شما متوجه می شوید به جای نگرانی وانتظار اینکه همه چیز درست باشد، باید با امید و پشتکار و با مهارت و آگاهی زمینه ساختن یک زندگی را فراهم کنید.

    ازدواج مثل خرید یک مسکن و شروع به ساخت هست.
    نه اینکه ازدواج یک ساختمان آماده برای نشستن.


    ===========
    شما باید بیشتر با ایشون همسو شوید و بیشتر با او به شه
    اما در مورد اینکه ایشون جهت قبله را نمیدونست و اشتباه گفت. باید خیلی با مهربانی در این مورد از او سئوال کنید. بدون اینکه به نظر پدرتون اشاره کنید. بلکه بگویید که به نظرتون رسیده جهت قبله را اشتباه گفتی. آیا نماز نمی خوندی اونجا؟

    نکته مهم دیگر اینست که با خانواده اش صمیمی بیشتر باش و زنگ بیشتر بزن و بیشتر برو و اطلاعات تکمیلی بیشتری در مورد شوهرت غیر محسوس بگیر.


    به نظر می رسد که شوهر شما علیرغم اشتباهات و لغزش هایش شما را دوست دارد و تمایل دارد زندگی را گرم نگه دارد. لیکن درعمل ممکن است ضعفهایی نشون دهد. یا نتواند.
    این بر شما هست که مدارای بیشتری با او داشته باشید و نشان دهید درکش می کنید.

    میزان سختی شغل و دوری از خانواده می تواند او را تا اندازه ای خشک و شکننده کند. اگر شما به جای حساس بودن و بی اعتمادی بتوانید بیشتر با محبت و گذشت با او راه بیایید آنگاه متوجه می شوید او تا چه اندازه در راستای قولهایش عمل خواهد کرد.

    نکته عملی اینست که فرصت با هم بودن کم داشته اید. اگر بتوانید بهانه ای برای بیشتر با او بودن قبل از عروسی داشته باشید به شهر محل کارش با هم بروید و مدتی بمانید یا وقتی می آید بیشتر در کنارش باشید بهتر خواهد بود.



    آخرین نکته اینکه باید خیلی خونسرد آرام و صبور باشید. با استرس و اضطراب و عجله کار درست نمی شود.
    بیشتر از اینکه شوهری بخواهد زندگی ما را به هم بزند. فکر و خیالات و فال بد زدن و منفی بافی و زودرنجی و تحلیل گری ما به زندگیمان آسیب می زند.
    ما هر طور که بخواهیم می توانیم زندگیمون را بازسازی کنیم.
    باید به قدرت خودتون ایمان بیشتری داشته باشید. و نگرانی را در خود کاهش دهید.

    با او در مورد مسائلی که برای من مطرح کردید صحبت کنید ، البته بدون حالت بازجویی و با مهربانی:
    "عزیزم دلم خیلی برات تنگ میشه و کم می بینمت. از طرفی تصور می کنم همین مسئله در رابطه با خانواده ام احتمالا بعدا پیش بیاید. فکر کنم شرایط کاری شما و مسافت آن شهر تا اینجا موجب شود دفعات کمتری بتوانیم با خانواده هایمان ارتباط داشته باشیم. فکر می کنی چه مشکلاتی در این زمینه داشته باشیم؟ "

    اینگونه ادبیات که هم شفاف سازی می خواهید و هم او را محکوم نمی کنید. و هم او تصور می کند که شما در کنارش هستید منجر می شود بهتر باهم صحبت کنید.
    اکنون بیشتر شما حدس و گمان می زنید و خیال به هم می بافید و ذهن خواهنی می کنید. در حالیکه باید دیالگ بیشتری داشته باشید.
    لینک ذیل در این زمینه کم کننده هست.
    مهارتهای ارتباطی "

  3. #23
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 07 فروردین 97 [ 15:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-17
    نوشته ها
    278
    امتیاز
    8,056
    سطح
    60
    Points: 8,056, Level: 60
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 94
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    0

    تشکرشده 832 در 244 پست

    Rep Power
    74
    Array
    عزیزم شما هنوز عقدین نمیشه اینو گفت که چون بهت پول نمیده خسیسه..من یکی از دوستام می گفت تو دوران عقد زیاد شوهرم بهم توجه نمی کرده ولی بعد از عروسی چون همیشه

    باهمیم خیلی بهتر شده مشاورا تا حدی درست گقتن..ببین من صلاح نمیدونم مستقیم اینارو بهش بگی که چرا کادو نخریدی و..چون علاوه براینکه عزت نفست زیر سوال میره رفتار عملی

    تاثیرش بیشتره..من حس می کنم شوهرت چون تا حالا دختری تو زندگیش نبوده بعضی چیزارو بلد نیست و این طویی که بارفتارت باید بهش یادبدی و این یعنی خوشبختی

    یک نکته دیگه مردها زیاد حوصله همش گله کردنو ندارنو زیاد جدی گوش نمی کنن واسه همونه که هروقتم تو ازش گله می کنی میگه باشه حق باتویه..دیگه تکرار نمی کنم و..

    باید عملی بهشون یاد داد تا تو حافظشون بره


    برای گفتن خواسته هات هیچ وقت خودتو عصبانی و طلب کار نشون نده و همیشه بازیرکی وارد عمل شو..

    مثلا به مناسبتهای مختلف(تولدو روز پدرو..)زنگ بزن به شوهرت بگو به مناسبت تولدت واست سوپرایز دارم بیا باهم بریم بیرون بعد مثلا سر میز شام بهش کادوشو بده بگو می خواستم

    غافلگیرت کنم و کلی فکر کردمو دیدم من اگه تولدم بودم اینجوری واقعا غافلگیر می شدمو گفتم با اینکار خوشحالت کنم..

    یا مثلا بیرون که دارین باهم راه میرین بگو واای چقد این کیفه قشنگه همیشه دوست داشتم مث اینو داشته باشم..

    از لحاظ عاطفی هم خودت شروع کن تا یاد بگیره..

    مثلا از سر کار که رسید بپر بغلشو بگو وای تو همین چندساعت دلم برات تنگ شده بود

    کلا این تغییراتو بهترین وقتش همینه که(همونطورکه مدیرگفتن) بری شهر شوهرتو اجرا کنی..می تونی واسش کیک خوشمزه بپزی و باهزار روش دیگه خودتو بهش نشون بدی

    من اینجا یک چیزی یواشکی بگم (ببین اقایون هوش اجتماعیشون نسبت به ماخانومها خیلی پایین تره برا همون تو یک کاری که هیچ مهارتی ندارن باید بهشون زمان داد)

    حالا من اینجا چندتا مثال زدم تو باید ابتکارو دستت بگیریو با سیاست های زنانه شوهرتو تو خط بیاری

    مطمئنم موفق میشی

  4. 2 کاربر از پست مفید SOGAND. تشکرکرده اند .

    asmane (یکشنبه 28 تیر 94), همت 1400 (چهارشنبه 24 تیر 94)

  5. #24
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 07 فروردین 97 [ 15:34]
    تاریخ عضویت
    1391-12-17
    نوشته ها
    278
    امتیاز
    8,056
    سطح
    60
    Points: 8,056, Level: 60
    Level completed: 53%, Points required for next Level: 94
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    0

    تشکرشده 832 در 244 پست

    Rep Power
    74
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط سوشیانت نمایش پست ها
    به هر حال زمان نامزدي زمان شناخت هست. مستقيم و غيرمستقيم باهاش نيازهاتو در ميون بزار. انشالله كه اوكي ميشه اما اگه نشد تا جوان هستي و ميتوني موقعيت هاي بهتري داشته باشي، جدا شو.
    اقای سوشیانت ایشون عقد رسمی هستن(منظورشون از نامزدی همون عقد هست)..لطفا قیل از مشاوره دادن درست بخونین بعد مشاوره بدین

  6. #25
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 10:14]
    تاریخ عضویت
    1392-12-13
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    1,682
    سطح
    23
    Points: 1,682, Level: 23
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    128

    تشکرشده 50 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام...
    منم مثل خودت عقدم عزیزم...اوایل همسرم از نظر مادی زیاد تآمینم نمیکرد...بعدها فهمیدم رسم دارن تو دوران عقد خونواده دختر باید خرجیشو بده
    باورت نمیشه چقد سر این قضیه سرد شده بودم حس میکردم مردونگی توش نیست یا مثلا مسئولیت نداره!!
    اوایل خیلی دعوامون میشد من همش مثل طلبکارا باهاش حرف میزدم و این فقط باعث میشد بیشتر لجبازی کنه...
    ولی کم کم سیاست اومد دستم....تو بازار که راه میرفتیم پشت ویترین مغازه ها گیر میکردم میگفتم واااااااای چقد خوشکله کاش یه روزی بخرمش!! یا مثلا یهو میگفتم هوس فلان چیزو کردم...وقتی هم کاری واسم میکرد کلی تشکر نثارش میکردم اونم یه تریپ مردونه میگرفت میفهمیدم خیلی خوشحاله
    یا غیر مستقیم میگفتم چقد از رفتار فلان بازیگر تو فیلم خوشم میاد نگاه چه حواسش به زنشه!! البته تعریف و تمجیدمم نسبت بهش بیشتر شد...اوایل طفلک رو همش مقایسه میکردم و این بدترین کارم بود حتی بعدها فهمیدم خیلی رو دلشه بهم گفت اون حرفات هنوز یادمه
    ببین عزیزم زود به این فکر نکن جدا شی ...مردت داره کار میکنه بلد نیست باید چیکار کنه مثل شوهر من چون با هیچ دختری نبوده زیاد بلد نبود چیکار کنه فقط تحت فرمان مادرش بود!
    اگرم اصرار داره زودتر برین زیر یه سقف یعنی دوستت داره...به توصیه بقیه دوستان توجه کن بیشتر باهم باشید منم مثل تو شوهرم دوره ازم و الان دو سال طول کشیده تا تونستم بشناسمش...
    موفق و خوشبخت باشی گلم

  7. کاربر روبرو از پست مفید asemuni-68 تشکرکرده است .

    asmane (یکشنبه 28 تیر 94)

  8. #26
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 20 بهمن 94 [ 15:29]
    تاریخ عضویت
    1394-3-06
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    969
    سطح
    16
    Points: 969, Level: 16
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 15 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام من مشکلتونو خوندم مرد دوست داره تامین کنه یعنی این حسو دوست داره اما سیاست زنانه لازمه که چ جوری این تامین و ازشوهرش بخواد که ب غرورش برنخوره ب نظرم دوستان حرفای خوبی زدن بهش یاد بده که تامینت کنه بامهارت یادبده که در قبالت مسیولییت داره آگاهیاتو ببر بالا و تامشکلت حل نشده عروسی نکن.درضمن ی سوال ایا شوهرت عجله داره که زودتر عروسی کنید یانه؟ایا رقبتی داره؟چون مردی که ب فکر زندگیش باشه میگه کاش زودتر عروسی کنیم یا کاراشو انجام میده که زود دست زنشو بگیره و برن سرخونه زندگیشون,مردی که از اینده از برنامه ریزیاش حرف بزنه یعنی بیخیال نیست,خانواده همسرت چطور؟ایا خسیسن ؟
    در کل من ی بار مشاور رفتم میگفت هیچوقت بامرد بددل و خسیس ازدواج نکنید.ان شالله مشکلت حل میشه.نگران نباش

  9. #27
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 21 مرداد 96 [ 17:56]
    تاریخ عضویت
    1394-4-05
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    1,736
    سطح
    24
    Points: 1,736, Level: 24
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 64
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام ، ممنون از اينكه پست هاي من و ميخونيد و نظر ميديد. من از قسمت مشاوره خصوصي نتونستم زياد استفاده كنم. در حقيقت مشكلم با نامزدم دو قسمت داره: يكي مشكلات مربوط به خرج كردن و دومي اينكه تقريبا در چهل درصد حرفاش ثبات نداره، مثلا اول موقع خاستگاري يا چند ماه اول يه چيزي گفته و الان بعد يه سال حرفاي ديگه اي ميزنه كه با حرفاي قبلي همخوني نداره

    - - - Updated - - -

    من اگه بخوام يكي از پست هاي خودم و حذف كنم بايد چيكار كنم


 
صفحه 3 از 3 نخستنخست 123

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. استرس خيلي داره اذيتم ميكنه
    توسط انيس در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 مهر 91, 08:35
  2. چگونه با همسر بي مسئوليتم زندگي كنم.؟
    توسط neda* در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: جمعه 17 شهریور 91, 13:37
  3. علت عضويت در سايتهاي همسريابي
    توسط yaya در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 24
    آخرين نوشته: جمعه 27 مرداد 91, 22:58
  4. آيا رفتارهاي من فاقد جذابيتهاي زنانه و آسيب زا است ؟
    توسط بهار رهنورد در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 27
    آخرين نوشته: جمعه 08 اردیبهشت 91, 11:26
  5. توي لايتناهي(you are infinite)
    توسط parnian1 در انجمن انتخاب و تصمیم گیری
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 آذر 88, 17:21

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.