باسلام و احترام،
پسری 27 ساله هستم که اخیرا در یکی از دانشگاه های معتبر در رشته ای فنی مهندسی مدرک کارشناسی ارشد گرفته ام. از خدمت سربازی معافیت کفالت دارم. در شرکتی فنی به طور قراردادی استخدام شده ام.
از نظر اندوخته ی مالی و مسکن در حال حاضر اندوخته ی قابل توجهی ندارم.
خانواده ای مذهبی دارم. خودم نیز به مسائل شرعی پایبندم. با معرفی مادرم به خواستگاری دختری رفتم که 19 ساله است. هر دو ساکن تهران و در یک محله و تقریبا از یک سطح اقتصادی و فرهنگی هستیم. این اولین خواستگاری هم برای من و هم برای ایشان است.
ایشان امسال وارد دانشگاه شده و در رشته ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مشغول به تحصیل شده است. تنها فرزند خانواده ای مذهبی هستند. خانواده ی ایشان چون مسجدی و هم محله ای هستند به خوبی پدر و مادرم را می شناسند.
دختر مورد نظر چادری بوده و خود را مقید به رعایت مسائل شرعی و اعتقادی می داند.
ایشان گفتند که حتی در صورت انتخاب همسر تا سه سال آینده آمادگی شروع زندگی مشترک در زیر یک سقف را ندارند. البته من هم برای شروع زندگی مشترک و تهیه ی مسکن نیازمند گذشت زمان هستم.
باتوجه به این که ایشان هفت سال باید دوره ی پزشکی عمومی را بخوانند و محل تحصیل ایشان قزوین است (هر چند امکان انتقالی به تهران وجود دارد) آیا شما این وصلت را صلاح می دانید؟
باید چه مواردی را ار همین ابتدا و قبل از عقد بین خودمان حل و فصل کنیم؟
خواهشمندم راهنمایی فرمایید تا به طور سنجیده و با در نظر گرفتن همه ی جوانب اقدام کنم.
قبلا از راهنمایی های شما سپاسگزارم.








علاقه مندی ها (Bookmarks)