سلام
آتنای عزیز !
شما قبل از این که دنبال تغییر رفتار در همسرتان باشید لازمه در خود تغییر ایجاد کنید ، به چند دلیل :
1 - گاهی ما آنقدر روی مشکل دیگری تمرکز می کنیم که نقش خود را نادیده می گیریم ، با اینکه شما به نقش خودتان در شروع مشاجرات اشاره داشته اید ، اما بیشتر خود را ارزیابی کنید .
2 - نقش زن بعنوان همسر و مادر در خانواده یک نقش محوری است ، از این جهت که چه بخواهد و چه نخواهد مربی است .، شما اگر روند خود را تغییر دهید و انگونه کنید که دوست دارید همسرتان با شما رفتار کند ، رفته رفته در همسرتان نیز تغییر لازم ایجاد می شود .
3 - مردها نسبت به خانواده خود حساسند ، حتی اگر میانه خوبی با خانواده اشان نداشته باشند . حساسیتهای خود را نسبت به خانواده همسرتان از بین ببرید و نزد همسر حتماً با احترام از آنها حرف بزنید ، حتی اگر ابراز ناراحتی می کنید .
هر چقدر حساسیتهایتان نسبت به خانواده همسرت کمتر شود ، به همان میزان مشاجرات کم خواهد شد و به تبع آن قهر پیش نخواهد آمد .
4 - به نظر میرسه همسر شما عاطفه ای غلیظ دارد ، و به همین دلیل رنجیدگیش از شما هم عمیق می شود و این نشانه علاقه اش به شما هم هست ، پس این عواطف را در نظر بگیرد و قهر او را لج بازی نبینید بلکه آزردگی عاطفی عمیقش از خودتان ببینید .
5 - معلومه وقتی عصبانی هستید ، کنترل هیجان ندارید و رفتاری نشان می دهید که توهین و تحقیر همسر را به دنبال دارد و غرور وی را پایمال می کند . با این اوصاف اگر خود را جای همسرتان بگذارید نه تنها به او حق می دهید ، بلکه خواهید فهمید که ملاحظه شما را هم کرده .
هر چقدر رفتار شما در وقت عصبانیت بد و توهین آمیز باشد ، همسرتان همین را نظر واقعی شما نسبت به خودش می بیند ( نه آنچه وقت آرامش نشان می دهید ) و رفته رفته باور به علاقه شما نسبت به خودش را از دست داده و بی میل می شود .
پس آتنای عزیز ، در پی ارزیابی رفتار خود باشید برای ایجاد تغییر ، به همسرتان کار نداشته باشید ، شما تغییر کنید اثرش بر رفتار او را خواهید دید .
امیدوارم در ادامه این تاپیک به این سو قدم بردارید تا دوستان نیز شما را یاری رسانده در آموختن مهارتهای لازم نیز یارتان باشند
ان شاء الله





خیلی متشکرم می شم اگه دوستان به من کمک کنند تا بتونم مشکلات م رو حل کنم



علاقه مندی ها (Bookmarks)